Hieman omituiselta tuntuisi lähteä kauteen niin, että Liigatason ukkoja riittää kuuteen hyökkäysketjuun, mutta ei edes kolmeen pakkipariin. Pakosti sieltä vähintään kaksi pakkia tulee, mielellään toki kolme.
Silloin jos kolme tulisi niin olisi hyvin vaikea, tai mahdotonta, nähdä että kukaan juniori saisi reilua mahdollisuutta iskeä itseään pelaavaan kokoonpanoon. Kun puhe on ollut että junioreista nostetaan pelaajia kokoonpanoon niin olisi hieman outo ratkaisu. Jos junnuista ei vielä ole ottamaan askelta eteenpäin niin sitten voidaan reagoida kesken kauden kuten varmasti tehdäänkin.
Hyökkäyksessä tosiaan on laajuutta mutta toisaalta Lasch-Carlsson-JMA-Enlund-Tyrväinen ovat jo ylittäneet veteraanisarjan peli-iän niin etenkin näitä on hyvä lepuuttaa joskus jolloin on hyvä että reservistä löytyy nuorta voimaa kentälle.
Lähtökohtaisestihan mun mielestä Lasch - Carlsson - Bryggman, JMA - Vilen - Horky, Roine - Enlund - Tyrväinen ovat kokoonpanossa [plus tosiaan tämä myyttinen Horkyn ketjukaveri] joista tämä jälkimmäinen kolmikko etenkin on sellainen joista kukaan ei tule pelaamaan täyttä 60 ottelun kautta Liigassakaan saati sitten CHL:ssa. Kumpulainen on vasta 18v, luulen että ei tule myöskään pelaamaan ihan täyttä pelimäärää mutta saanee varmasti kunnon tilaisuuden ottaa pelipaikka.
Sitten kokoonpanoon puskee Väänänen - Tukiainen - Hirvonen - Virtanen ja näiden kokeneempien takana Lindfors, Bares ja Kumpula odottavat vuoroaan.
Eli ei tuossa oikeastaan olekaan niin älytöntä määrää varmoja pelaajia koska itse pidän suurena kysymysmerkkinä näitä Bares - Lindfors - Kumpula kolmikkoa ja Virtanen-Tukiainen-Hirvonen kolmikko taas täyttää paikkansa ja Väänänen on sääli pistää nelosketjuun mutta ylemmäskään ei taida riittää.
Ihan hyvin voidaan pitää näitä kokeneempi [lue: vanhempia] pelaajia tuoreempina sillä että ei peluuteta väkisin niitä loppuun. Laschin pelikin parantui hurjasti menneellä kaudella kun minuutteja pienennettiin ja energiaa riitti eri tavalla.
En ihmettelisi vaikka Tukiainen tai joku löytäisi itsensä ennen kauden loppua jostain Ruotsin kakkostasolta jos peliaikaa ei näytä tulevan.