Pelastetaan joukkueita Korona-konkursseilta -kampanja

  • 9 669
  • 56

Päätykiekko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki vakavasti otettavat organisaatiot.
Veikkaanpa, että kannatat tyyliin Kärppiä jolla ei ole mitään hätää. Hyvähän se on silloin huudella tuollaista sontaa.

Heh. En kannata ketään. Ja vaikka jotain kannattaisinkin, niin sillä ei ole minun minun mielipiteeseeni vaikutusta. Sinä saat tukea JYPiä vaikka 10 000 joka kuukausi, jos lompakkosi kestää. Se ei ole minulta pois.
 

A - P

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Hyviä pointteja tullut esiin, meidän talouteen ostettu kaksi kausikorttia ja hiukan Seuran vaatteita. Emmekä todellakaan vaadi euroakaan takaisin jollei kautta pelatakkaan.
Mutta kyllähän myös pelaajien täytyy kantaa vastuunsa siinä vaiheessa jos rajoitetulle yleisömäärille pelataan eli iso palkanleikkaus kaikille, toimistoja myöten.
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
KooKoon osakeantiin tuli osallistuttua, yhtenä motiivina tuki seuralle sellaisen kauden päätteeksi, jolla korona vei isot tienestit ja ei antanut mahdollisuutta pelata mitaleista. Tiettyjen muiden joukkueiden kohdalla myös vakavasti harkitsisin osallistumista, jos pistäisivät antia ilmoille sopivin ehdoin.
 

Tuen Vety

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lätkä Lentää Oy
Niin, ketjun avaajan roolissa totean, ettei tästä pidä tehdä mitään kilpailua tai syyllistää ketään. Ymmärrän varsin hyvin, että monilla toimialoilla on karut ajat ja monilla lätkäfaneilla on oma talous liipasimella. Pointtina oli pistää kamppis yli seurarajojen pystyyn. Samassa veneessä tässä on joka jengi. Jotta meille tärkeät logot säilyy hengissä, vaatii toimenpiteitä pelaajissa, toimistoilla, ja katsomoissa.
 

Vade15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, BvB
Heh. En kannata ketään. Ja vaikka jotain kannattaisinkin, niin sillä ei ole minun minun mielipiteeseeni vaikutusta. Sinä saat tukea JYPiä vaikka 10 000 joka kuukausi, jos lompakkosi kestää. Se ei ole minulta pois.
Pointtisi seurojen talouksista ja niiden hoidoista ja varautumisista yms. on varmasti validi, mutta kuuluuko se tähän ketjuun? Meillä kait on seurojen talouksiin keskittyviä ketjuja, joissa asiasta voit mesoa. En kuitenkaan näe että argumenttisi duunareista ja tähtitieteellisistä pelaajapalkkioista kuuluu tähän ketjuun, vaan ketjun aiheen huomioon ottaen kuulostaa vain ruikutukselta.

Se että itse et duunarin liksastasi halua seuroja tukea on ok. Anna meidän muiden tehdä omat valintamme, siitä minne ropomme laitamme. Kukaan ei edelleenkään pakota sinua tai ketään muuta mihinkään, ja toistaiseksi kukaan ei ole myöskään syyllistänyt ketään, joka ei osallistua halua. Valittaminen vain vituttaa.

Pelaajille maksetaan enemmän palkkaa kuin duunareille, pelaajat kun yleensä omaavat taidon pelata jääkiekkoa ja ovat sopimuksellaan mittauttaneet arvonsa. Olet myös itse mittauttanut arvosi työnantajasi kanssa tehdyllä sopimuksella. Siis pelaajien palkoista vinkuminen on yhtä tyhjän kanssa. Sinun ja minun arvo työnantajillemme on vain pienempi, kuin vaikka Jesse Puljujärven Kärpille.
Ei muuta kuin try-out sopparia kysymään!
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
On se jotenkin huvittavaa että perus duunarin pitäisi pelastaa seura ja tukea että tähtipelaajat saavat huikean hyvää palkaa ja samalla itse tienaa vain murto-osan siitä mitä nämä lätkä jätkät tienaavat. Minua jotenkin ärsyttää pelkkä ajatuskin tästä. On vain ja ainoastaan seuran oma asia sopeuttaa toimintansa tämän hetkiseen tilanteeseen ja yrittää selvitä kuivin jaloin. Jos siihen ei seura pysty, niin se on sitten lappua luukulle ja uutta yritystä alemmalta tasolta. Ei kaikki kannattajat pysty satoja euroja laittamaan fanituotteisiin ja kaikkeen muuhun turhaan krääsään mitä seurat myy. Meillä normaaleilla ihmisillä kun on kuukaudessa muitakin menoja ja eikä jokaista ylimääräistä penniä voi laittaa jollekkin jääkiekko joukkueelle.

Pienentäkää palkkoja, sopeutukaa tilanteeseen ja tehkää taloudelliset tavoitteet sen mukaan. Jos seurat on niin typeriä etteivät jo ole tähän tilanteseen reagoinut, niin se on oma häpeä. Kuukausia on ollut aikaa valmistautua ja sopia esim. pelaajien kanssa palkoista. Ei ole kannattajien asia pelastaa seuraa tai ostella fanikauppaa tyhjäksi.

Itseasiassa veikkaan että Pelicansin lisäksi jokaisesta muussa seurassa alkaa uudet yt neuvottelut kunhan vaan hallitus antaisi uudet ohjeet millä yleisörajoituksilla ensikuukausi mennään tupahtumien osalta ja osataaan sitten sopeuttaa toiminpiteet tarpeen mukaan.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
On se jotenkin huvittavaa että perus duunarin pitäisi pelastaa seura ja tukea että tähtipelaajat saavat huikean hyvää palkaa ja samalla itse tienaa vain murto-osan siitä mitä nämä lätkä jätkät tienaavat. Minua jotenkin ärsyttää pelkkä ajatuskin tästä. On vain ja ainoastaan seuran oma asia sopeuttaa toimintansa tämän hetkiseen tilanteeseen ja yrittää selvitä kuivin jaloin. Jos siihen ei seura pysty, niin se on sitten lappua luukulle ja uutta yritystä alemmalta tasolta. Ei kaikki kannattajat pysty satoja euroja laittamaan fanituotteisiin ja kaikkeen muuhun turhaan krääsään mitä seurat myy. Meillä normaaleilla ihmisillä kun on kuukaudessa muitakin menoja ja eikä jokaista ylimääräistä penniä voi laittaa jollekkin jääkiekko joukkueelle.

Pienentäkää palkkoja, sopeutukaa tilanteeseen ja tehkää taloudelliset tavoitteet sen mukaan. Jos seurat on niin typeriä etteivät jo ole tähän tilanteseen reagoinut, niin se on oma häpeä. Kuukausia on ollut aikaa valmistautua ja sopia esim. pelaajien kanssa palkoista. Ei ole kannattajien asia pelastaa seuraa tai ostella fanikauppaa tyhjäksi.
Ei kenenkään pidä pelastaa mitään. Yksikään kannattaja ei ole vastuussa seurojen taloudesta. Kyse on yksinkertaisesti siitä, että ei toivota suosikkiseuran menevän konkurssiin, joten pyritään tukemaan seuraa omien kykyjen ja halukkuuden mukaisesti.

Ei yksikään yritys voi realistisesti valmistautua kaikkiin ulkopuolisiin tekijöihin, jotka voivat romahduttaa yrityksen talouden. On ihan luonnollista, että näin vaikeassa tilanteessa talous joutuu todella tiukille, vaikka yritystä olisikin hoidettu muutoin hyvin. Seurat ovat jo reagoineet todella voimakkaasti tilanteeseen, mutta se ei välttämättä riitä, jos tulevaa kautta ei pystytä normaalisti pelaamaan. Ei se ole mikään "oma häpeä", jos joutuu mahdottoman tilanteen eteen, eikä taustalta löydy kovan luokan taloudellista tukea. On suorastaan idioottimaista lähteä edes laukomaan tuollaisia kommentteja, että seurat ihan itse aiheuttaisivat oman konkurssinsa tällaisessa tilanteessa.

En ymmärrä miksi ihmeessä lähdit kirjoittamaan viestiäsi siiihen tyyliin, että täällä oltaisiin vaatimassa kannattajien päätä vadille, jos eivät pelasta seuroja konkursseilta. Ei kukaan vaadi mitään, kaikki on täysin vapaaehtoista. Tämän ketjun ideana ei ole vaatia mitään, vaan lähinnä muistuttaa, että miten seuroja voi halutessaan tässä vaikeassa tilanteessa auttaa.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jos ei pelata, niin välittömästi pelaajat palkattomalle. Samoin kun muissakin yrityksissä. Tai sitten pankkiin hattu kourassa pyytämään lainarahaa palkanmaksuun. Sitten on myös vaihtoehtona hallitsematon alasajo eli konkurssi. Mutta sitä en usko kenenkään toivovan.
Varmasti näin, mutta mikä tämän viestin pointti tässä ketjussa on? Yritätkö sanoa, että seuroja ei saa auttaa, vaikka niin haluaisikin?
 

Target

Jäsen
Suosikkijoukkue
Löytyy
Varmasti näin, mutta mikä tämän viestin pointti tässä ketjussa on? Yritätkö sanoa, että seuroja ei saa auttaa, vaikka niin haluaisikin?
Saa, mutta onko kohde kovin fiksu tällaisena aikana. Ja saahan rahaa jakaa vaikka torilla ei siinä mitään.
Jos jengiä tippuu ulos työelämästä vielä paljon tämän koronan takia, niin kyllä moni miettii mihin sen 100€ käyttäisi. Viikon safkoihin perheelle vai paitaan jolla saadaan se 300.000€ tienaava kaveri pysymään paikkakunnalla.
 

Päätykiekko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki vakavasti otettavat organisaatiot.
Jyväskylässä näyttää menevän kypärä huuruun pahemman kerran, kun joku ei ole satasia kuukaudessa heittämässä seuroille. Ihmettelen myös tätä ettei se mene sinne huuruisen kypärän sisälle, että ihmisillä on tärkeämpiäkin asioita kuin syytää ylimääräiset rahansa jääkiekkoseuroille. Jos minä ostan paikallisen jääkiekkoseuran peliin lipun ja kulutan siellä rahaa, niin se saa minun puolestani riittää. En minä ala käytettyjä munasuojia ja muuta ostamaan, jotta joku kaveri saa sen 250 000 euroa käteen. En todellakaan. Jyväskylässä saatte vaikka huutokaupata joka pelin jälkeen käytettyjä munasuojia ja nuuskia niitä, jos se teistä tekee jotain ylifaneja. Senkun teette niin.

Minä olen enemmän huolissani normaalin ihmisten toimeentulosta kuin jonkun 250 000 euroa tienaavan nuuskahuulen toimeentulosta. Tällä hetkellä korona iskee vähän isompiikin toimialoihin kuin johonkin jääkiekkoon, ihmisiä lomautetaan jne. Monissa perheissä varmasti joudutaan miettimään mihin rahansa laittaa ja tuskin ensimmäisenä on mielessä laittaa satoja euroa kuukaudessa jääkiekkoseuran turhaan krääsään. Joissakin taloudessa joudutaan kaupassa tarkasti miettimään mitä ostetaan kaupasta ja miten selvitään seuraavasta viikosta. Joutuuko 250 000 euroa tienaava nuuskahuuli miettimään tämmöisiä asioita? Tuskin. Entä rikkaat seuran omistajat? Tuskin.

Minun pointtini on se, että ennenkuin ehdotellaan ostamaan kalliita "kannatus" lippuja peleheihin, niin tehkööt jumalauta seurat jotain itse ensin. Rikkaat omistajat voivat itse pumpata rahaa seuraansa ja jos ei pysty, niin voi voi. Miksi yksittäisen fanin pitäisi pystyä? Pankkiin vain hattu kourassa ottamaan lainaan tai sitten sopeuttaa toimintaansa nykyiseen tilanteeseen. Palkoissa on pakko tulla vastaan sen 250 000 tienaavan nuuskahuulenkin tai sitten pelipaikka voi olla uhattuna. Mutta tämä minun osaltani tästä. Ehkä pointti mene Jyväskyläänkin perille.
 

DripL

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ostakoon kuka ostaa, mutta älkää nyt ainakaan pyytäkö rahoja takaisin kausareista, maksetuista ottelu-streameista ym. Meillä ainakin SaiPan puolella oli keväällä mukava fanituote-kamppis. Ja ihan mielellään tullut osteltua muiden jengien Solidsport-matseja, joissa SaiPa ollut vieraana.

Jos kausi peruuntuu niin pelaajat kättä taskuun.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Minun pointtini on se, että ennenkuin ehdotellaan ostamaan kalliita "kannatus" lippuja peleheihin, niin tehkööt jumalauta seurat jotain itse ensin. Rikkaat omistajat voivat itse pumpata rahaa seuraansa ja jos ei pysty, niin voi voi.
Eikö tuossa keväällä jo nähty yksi yt-kierros, sekä pelaajien kanssa neuvoteltiin vastaantulosta palkoissa? Taisi nämä sopeuttamistoimet kiertää kuin korona ikään joka seuran, tai ainakin suurimman osan. Mitä SaiPaan esimerkiksi tulee, niin siellä on jo käsittääkseni kerran kaivettu kunnolla kuvetta sellaisten henkilöiden toimesta, jolla sitä pitoa tilillä riittää. Tämä siis joskus vuosia sitten. Ja hyvä, että kaivettiin, sillä muuten seuraa ei enää taitaisi olla, pääsarjatasolla ainakaan. Mutta kai siinäkin on rajansa, kuinka paljon nämä voimahahmot kaataa omia massejaan seuraan. Mitä tähän kyseiseen haasteeseen tulee, niin meillä oli oma samanlaisensa SaiPa-osiossa ja ei yhtään harmittanut vähän pistää rahaa jengille parin fanituotteen ostamisen verran. Meillä kun yleensä puuttuu juuri ne tärkeimmät nuuskahuulet. :) Noh, niitä ei mun lippis-hankinnoilla osteta, mutta en koe mitään moraalista ristiriitaa siinä, että jos kentällä viilettää lauma ukkoja, jonka tienesteihin minulla ei ole ikinä mahdollista mun osaamistasolla päästä, niin laittaisin seuran boikottiin näin hieman kärjistetysti ilmaistuna. Jokainenhan sen itselleen linjaa mitä asioita pitää elämässään tärkeänä, tai mitä haluaa tukea, jos siis haluaa tukea, tai jos pystyy tukemaan.

Ei tässä mitään superfanin statusta osteta, tai itselle taivaspaikkaa, tahi hyvää omaatuntoa. Laji on itselle rakas ja SaiPa, sekä Leijonat sen ykköstuotteet minulle, vaikka molempien kohdalla on enemmän kai itketty surusta kuin ilosta. Mutta en minä tässä ala heitäkään tuomitsemaan, jotka seurojen taloudellisesta tilanteesta ajattelevat kylmän realistisesti, tai niin, että Suomen kiistattoman ykköslajin pääsarjassa toimivien seurojen tulisi pystyä hoitamaan tämä poikkeuksellinen aika omin voimin, tai pystyä selviämään siitä ylipäätään. En usko sekuntiakaan siihen, etteikö näitä asioita mietittäisi seuroissa tälläkin hetkellä sunnuntaina. Fakta on, että fanien fanikrääsä-rahoilla ei tästä suosta nousta, vaan se vaatii isoja neuvotteluja ja ihan muualla. Mutta ne jotka haluaa ja ne jotka pystyy hieman hiluja seuralle omistaan ohjaamaan, niin ostakoon seura niillä rahoilla vaikka kasan ruuveja Risapuistoon ennen kuin se putoaa lopullisesti niskaan.

Tämän voi tehdä myös irvokkaasti. Kymmeniä viiva satoja tuhansia dollareita per keikka laskuttavat supertähti-deejiit vetosivat noin kuukausi sitten oman hankkeensa kautta siihen, että ihmiset avustaisivat rahallisesti heidän kiertuemanagereitaan, jotka nyt ovat työttömiä, kun rajat ja klubit ja tapahtumat ovat kiinni. Siitä syntyi sitten aikamoinen kohu sillä kärjellä, että: "Painukaa nyt vittuun. Eikö se ole teidän tehtävänne noilla liksoilla pitää huolta teidän kiertuehenkilökunnan toimeentulosta, eikä meidän fanien, jotka elävät koronan aiheuttamassa epävarmuudessa ja massatyöttömyydessä?" Tällaista kritiikkiä voisi tietenkin ihan hyvin kohdistaa liigaseuroihin, jos he olisivat laittaneet alulle tällaisia kamppiksia, mutta kun nämä tulevat faneilta, niin en näe siinä mitään pahaa.
 
Viimeksi muokattu:

Ist0

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toimiva Ilves, Jets, Leki
Jyväskylässä näyttää menevän kypärä huuruun pahemman kerran, kun joku ei ole satasia kuukaudessa heittämässä seuroille.

Jotenkin näyttää siltä, että liigaseurat eivät ole ottaneet koronauhkaa tosissaan. Pelaajasopimuksia tehdään, vaikka mikään ei ole varmaa. Siinä kohtaa on turha mankua korkeita kustannuksia, jos itse niitä jatkuvasti paisuttaa.
 

Glove

Jäsen
Eikö tuossa keväällä jo nähty yksi yt-kierros, sekä pelaajien kanssa neuvoteltiin vastaantulosta palkoissa?
Paljonkos ne tulikaan vastaan, muutaman prosentin? Pelaajayhdistys taisi olla alunperin sitä mieltä, ettei palkkoja saa leikata ollenkaan. Kai niiden mielestä on parempi, että pelaajilla on vähemmän työpaikkoja.

Sori tämä off topic.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Paljonkos ne tulikaan vastaan, muutaman prosentin? Pelaajayhdistys taisi olla alunperin sitä mieltä, ettei palkkoja saa leikata ollenkaan. Kai niiden mielestä on parempi, että pelaajilla on vähemmän työpaikkoja.

Sori tämä off topic.
Ei OT ollenkaan mielestäni. Ehkäpä jos ja kun nyt käynnistyy toinen kierros, niin tilanne voi olla astetta kahta totisempi, kun esim. palkoista neuvotellaan.
 
Suosikkijoukkue
Pelicans, Karhubasket KEspoo sekä Crocodiles
Jotenkin näyttää siltä, että liigaseurat eivät ole ottaneet koronauhkaa tosissaan. Pelaajasopimuksia tehdään, vaikka mikään ei ole varmaa. Siinä kohtaa on turha mankua korkeita kustannuksia, jos itse niitä jatkuvasti paisuttaa.
Sinä sitten osaat sanoa varmaksi että sopimuksissa ei ole mitään koronaan liittyviä pykäliä?
 

lartama24

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Jäähonka + espoolaiset, HIFK
En tunne ollenkaan pelaajasopimusten sisältöjä, onko niissä joustovaraa tällaisia tilanteita varten. Tuskin.

Silti yleisellä tasolla pelaajapalkkiot määräytyvät nekin kysynnän ja tarjonnan mukaiselle tasolle. Ilmeisesti sama epävarmuus vaivaa kaikkia eurooppalaisia liigoja ja sama pelaajapalkkakeskustelu nostanee päätään jokaisessa sarjassa. Yleisesti voisi siis ajatella että mikäli Liigassa on palkanmaksun alennuspaineita, pelaajan on nyt vaikea löytää parempaa palkanmaksajaa muistakaan sarjoista.

Pointtini siis ollen, olisi hienoa jos myös pelaajapalkkiot joustaisivat tässä tilanteessa.

On tämä tilanne kyllä niin totaalisen perseestä ettei mitään rajaa.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Minulla on ollut Kerhon kausikortti yhtäjaksoisesti kaudesta 2016–17 asti, vaikka olen koko ajan asunut n. 500 kilometrin päässä Hämeenlinnasta. Netistä olen seurannut kunkin kauden aikana n. 90 % peleistä. Suosittelen muillekin, jos ei ole saumaa käydä paikan päällä. Kannattajatuotekaupasta tilasin viimeksi pari viikkoa sitten tuotteita.

Ja toinen juttu samalla, kuuntele tarkkaan: tässä maassa on tällä hetkellä kahdeksan ihmistä sairaalassa koronaviruksen vuoksi. Siis kahdeksan. Ja yksi teholla. Tasan yksi.

Toivon todella, että kausi päästään pelaamaan normaalisti, ja että tervettä järkeä käytetään. Mediapsykoosit ovat asia erikseen, mutta niihin ei kannata lähteä mukaan. Hysterian lietsominen on tietysti eräiden tahojen vakaassa intressissä, ja varsin tehokkaasti se on tähän(kin) kansaan purrut. Ikävä kyllä.

Rajoitustoimien kiristäminen tässä tilanteessa olisi mielipuolista, mielivaltaista ja suhteellisuudentajutonta. Eipä silti, sen Suomen nykyinen sätkynukke-populistihallitus (sd.) poliittisine valtiosihteereineen kyllä osaa. Jos näin tehdään, Suomen hallitus on vastuussa joukkokonkursseista, massairtisanomisista, mahdollisista itsemurha-aalloista sekä kansantalouden, väestöhyvinvoinnin ja yhteiskunnallisen luottamuksen romahdukesta.
 
Viimeksi muokattu:

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jyväskylässä näyttää menevän kypärä huuruun pahemman kerran, kun joku ei ole satasia kuukaudessa heittämässä seuroille. Ihmettelen myös tätä ettei se mene sinne huuruisen kypärän sisälle, että ihmisillä on tärkeämpiäkin asioita kuin syytää ylimääräiset rahansa jääkiekkoseuroille. Jos minä ostan paikallisen jääkiekkoseuran peliin lipun ja kulutan siellä rahaa, niin se saa minun puolestani riittää. En minä ala käytettyjä munasuojia ja muuta ostamaan, jotta joku kaveri saa sen 250 000 euroa käteen. En todellakaan. Jyväskylässä saatte vaikka huutokaupata joka pelin jälkeen käytettyjä munasuojia ja nuuskia niitä, jos se teistä tekee jotain ylifaneja. Senkun teette niin.

Minä olen enemmän huolissani normaalin ihmisten toimeentulosta kuin jonkun 250 000 euroa tienaavan nuuskahuulen toimeentulosta. Tällä hetkellä korona iskee vähän isompiikin toimialoihin kuin johonkin jääkiekkoon, ihmisiä lomautetaan jne. Monissa perheissä varmasti joudutaan miettimään mihin rahansa laittaa ja tuskin ensimmäisenä on mielessä laittaa satoja euroa kuukaudessa jääkiekkoseuran turhaan krääsään. Joissakin taloudessa joudutaan kaupassa tarkasti miettimään mitä ostetaan kaupasta ja miten selvitään seuraavasta viikosta. Joutuuko 250 000 euroa tienaava nuuskahuuli miettimään tämmöisiä asioita? Tuskin. Entä rikkaat seuran omistajat? Tuskin.

Minun pointtini on se, että ennenkuin ehdotellaan ostamaan kalliita "kannatus" lippuja peleheihin, niin tehkööt jumalauta seurat jotain itse ensin. Rikkaat omistajat voivat itse pumpata rahaa seuraansa ja jos ei pysty, niin voi voi. Miksi yksittäisen fanin pitäisi pystyä? Pankkiin vain hattu kourassa ottamaan lainaan tai sitten sopeuttaa toimintaansa nykyiseen tilanteeseen. Palkoissa on pakko tulla vastaan sen 250 000 tienaavan nuuskahuulenkin tai sitten pelipaikka voi olla uhattuna. Mutta tämä minun osaltani tästä. Ehkä pointti mene Jyväskyläänkin perille.
Edelleenkään näissä sun viesteissä ei ole järjen hiventäkään. Etkä tunnu tietävän yhtään mistä puhut.

Kukaan ei ole edelleenkään vaatinut keneltäkään yhtään mitään. Kannattajien ei todellakaan kuulu pelastaa seuroja, mutta halutessaan saavat niin toki tehdä. Jokaisella on oikeus käyttää omia rahojaan kuten haluaa.

Läheskään jokaisella seuralla ei todellakaan ole taustalla rikkaita omistajia. Jokainen seura on todellakin tehnyt jo todella paljon tämän tilanteen eteen ja se työ jatkuu edelleen. Mistä ihmeestä tämä "tehkööt jumalauta seura jotain ensin" -tyyppinen teksti kumpuaa? Etkö ole seurannut yhtään mitä seurojen keskuudessa on tapahtunut? Siellä sopeutetaan toimintaa ihan jatkuvasti. On käytetty lomautuksia, palkkoja on leikattu, irtisanomisiakin tapahtunut ja kaikessa pyritään säästämään.

Sun pointti ei todellakaan mene perille, kun et tiedä yhtään mistä puhut. Aivan käsittämättömän typerää tekstiä kerta toisensa jälkeen. Selvitä ensin asioita ja tule sitten tänne huutelemaan.
 
Suosikkijoukkue
Pelicans, Karhubasket KEspoo sekä Crocodiles
Minkälaisia pykäliä oli mielessä? Miten ja missä tilanteessa toimii?
No ei varmaan ole vaikea sitoa palkan maksua pelattaviin otteluihin...jos otteluita perutaan tai jopa kausi keskeytetään loppuu palkanmaksu...ei tuntipalkkalaisillekaan makseta kuin tehdyistä tunneista.
 

Glove

Jäsen
No ei varmaan ole vaikea sitoa palkan maksua pelattaviin otteluihin...jos otteluita perutaan tai jopa kausi keskeytetään loppuu palkanmaksu...ei tuntipalkkalaisillekaan makseta kuin tehdyistä tunneista.
Liigapelaajan sopimukseenhan voitaisiin laittaa, että "tarvittaessa töihin kutsuttava" :D
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Yks hyvä tapa olisi tukea omaa seuraansa sillä että ostaa vaikka fanikaupasta seuran omalla logolla olevan kahvimukin tai vastaavan tuotteen millä tukee seuraansa. Joten kyllä mä ens viikolla käyn Kissanmaalta hakeen Tappara-mukin. Äkkiseltään arvioituna niin fanituotemyynti vaikka ei ole päätuote on seuroille kyllä varsin tervetullut lisä ja ostaja saa myös vastineen.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Sinä sitten osaat sanoa varmaksi että sopimuksissa ei ole mitään koronaan liittyviä pykäliä?

Itseasiassa suurin osa sopimuksista taitaa olla jotka tehty maaliskuun jälkeen jonkinlaiset pykälät, Ässillä on ainakin julkisuudessa puhuttu että jokaisesta sopimuksesta on jonkinlainen koronapykälä ja aika moni sopimus joita viimeaikoina tehty liigassa on toistaiseksi voimassa olevia lainoja AHL/NHL suunalta. Veikkaan myös että aika monessa tapauksessa kustannukset pelaajan tasoon nähden on aika maltillisia ja monessa sopimuksessa sponsoritkin osallisena.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös