Pelaatko shakkia?

  • 23 585
  • 202

nihti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Wild, Krylja
nihti-seeyou@jäähalli
Ranskalainen puolustus

1. e4 e6
2. d4 d5
3. e5 c5
4. c3 Rc6
5. Rf3 Db6
6. Le3?? (Mitähän tässäkin mielessä liikkui)
- Dxb2 (Ja heti lähti nappi kun paikan antaa. tilanne -1)
7. Rbd2
Dxc3? (Ja heti perään toinen nappi. tilanne -2)
8. dxc5 Rxe5
9. Rxe5 Dxe5
10. Lb5+ Ld7
11. Lxd7+ Kxd7
12. O-O? (Valkea tornittaa jotta voisi siirtyä hyökkäykseen tornin suojaamisen sijaan - samalla lähetti on kuin hopealautasella...)
-Tc8? (Tässä samaa mieltä. Miksi ei d4?)
13. Da4+ Kd8
14. Dxa7 Dc7 (tilanne -1)
15. Rb3 Re7?? (Tämä oli kyllä huikea siirto mustalta - suoraan lähetin linjalle...)
16. Ra5 (... ja kun valkea sai siimaa panostus viimeiseen epätoivoiseen hyökkäykseen tappion jo häämöttäessä)
- Rf5
17. c6 bxc6?? (Täysin samaa mieltä! Musta nielaisi syötin)
18. Lb6 (Ihantalan ihme)
1-0

Musta oli jo käytännöllisesti katsoen voittanut pelin mutta koska edellinen peli oli voitettu helposti tarkkaavaisuus pääsi toiseen peliin herpaantumaan ja "ylimielinen" asenne kostautui.

Veikkaan kyllä että seeyou on tästä viisastuneena erittäin vaikea voitettava jatkopeleissä. Tilastotappio.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Yksi alkulohkon matsi jäljellä

Siis msg vs. Mazza 2 - 0.

Siirrot postitettu.

Luulenpa että toisessa lohkossa pelaa kokeneempia pelaajia.

Sopuli, käykö tänään 21.00 aikoihin?
 

93

Jäsen
Up we go

Turnaus etenee sen verran nihkeästi, että pitänee ruveta uhkailemaan jumittajia noutajalla.

A-lohkon pelit on pelattava loppuun viimeistään su 6.10 mennessä. Muussa tapauksessa jäljelle jääneet pelit tuomitaan 0-2 tappioksi sille, josta ottelun pelaaminen on kiinni. Jos pelaamatta jääneestä ottelusta ei löydy selkeästi "aktiivisempaa" osapuolta, merkitään molemmille 2 tappiota. Näin kävisi, jos aikaraja menisi umpeen nyt:
Mazzalle ja msg:lle synninpäästö.

t4 - Mazza 0-2
Siirappi-sopuli 0-0

Siirappi - t4 0-0
msg - sopuli 2-0

sopuli - t4 0-0
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Voitaisiinko siis jo aloittaa jatkosarjaa, vaikka muutama alkusarjan ottelu onkin jumissa?

Edelleen minulle käy aika hyvin kaikki ajat 09.00 - 21.00 välillä , kunhan on ~vuorokauden varoitusaika.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ei näistä sopimisista tunnu mitään tulevan, joten pistäkää omat pelini nollille ja aloittakaa jatkosarja - onnea peleihin kaikille tasapuolisesti...
 

93

Jäsen
msg:Voitaisiinko siis jo aloittaa jatkosarjaa, vaikka muutama alkusarjan ottelu onkin jumissa?
Ei taida hyödyttää mitään. Ennen muiden jatkoonmenijöiden selviämistä saataisiin otteluja pelattua ruhtinaalliset 2. Itselläni on syyskuussa yo-kirjoituksia, koeviikkoa ja muutakin häslinkiä sen verran runsaasti, etten ehdi pelaamaan ennen lokakuun alkua. Nihdin ja seeyou@jäähällin kanssa peliajat saa sovittua nopeasti, eli näiden otteluiden pelaaminen pois alta ei nopeuta turnausta juurikaan. Odottelu vain siirtyy myöhäisempään vaiheeseen. Eihän jatkolohkon pelien pelaamisesta toisaalta mitään haittaakaan ole, joten aloittakaa vaan, jos siltä tuntuu.

t4:
A-lohkon jumitus on muistakin, kuin sinusta kiinni, eli C-lohkoa ei päästäisi pelaamaan juurikaan nopeammin, vaikka ottelusi luovuttaisitkin. Vielä en siis viitsisi nollata loppuja pelejäsi, jos vaikka innostuisit vielä pelaamaan.
Mikä niissä sopimisissa sitten mättää? Jos vastustajasta ei ole elonmerkkejä, niin nolla merkitään hänelle, eikä sinulle.

Sellainen pyyntö vielä kaikille, että vastaisitte pelikosiskeluihin edes jotakin heti luettuanne ne.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
A-LOHKO, HERÄTYS!!!

Tätä vauhtia SM-liigan pleijarit alkavat ennen meidän turnauksemme pleijareita.

Oletteko vielä kiinnostuneita pelaamaan? Jos olette, niin sopikaa peliajoista, jos ette niin ilmoittakaa sitten siitä. Haluaisin jo päästä jatkamaan turnausta.

Pari teistä on jo ottanut kantaa, mutta entäs te muut?
 

Siirappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Tampabay Lightning, Kotiteollisuus
Oops oli jo melkein unohtanut, edelleen minulle käy kaikki ajat joten ottakaapa ne ketävastaan en ole vielä pelannut yhteyttä :)
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Hei haloo A-lohko!!!

Viimeksi 2.9. on tapahtunut jotain. Voisitteko ystävällisesti ilmoittaa, haluatteko jatkaa turnausta vai ette...

Viikon päästä sunnuntainahan tuo 93:n laittama määräaika menee umpeen, joten teillä alkaa olla viimeiset hetket, jos haluatte vielä pelata. Jos taas ette halua enää pelata, olisi mielestäni reilua meitä muita kohtaan ilmoittaa siitä. Näin ollen halukkaat pääsisivät jatkamaan turnausta.

Minua alkaa vähitellen v******maan tämä odottelu.

EDIT: Cougar, edelleen olen valmis pelaamaan kanssasi, jos haluat
 
Viimeksi muokattu:

93

Jäsen
Jatkolohko alkaa

Yhtään peliä ei pelattu, eikä selvityksiä tullut. Siirappi, t4 ja sopuli merkitään siis luovuttaneiksi.

Jatkolohkoon lähdetään seuraavin pistein:

msg 4
93 3
seeyou@jäähalli 2
nihti 1
Mazza 1
Arrows 1

Arrows: Ehditkö huomenna n. klo 19? Periaatteessa kaikki muutkin ajat klo 12 jälkeen käyvät.
 

Corkscrew

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ajat jolloin minulle periaatteessa käy pelaaminen ensi viikolla;

Ma 22-03
Ti 10-17, 21-23
Ke 22-23
To 15-23
Pe 16-18

Kyyti taitaa olla kylmää, joten "heittopussina lähdetään kiusaamaan suurpelaajia".
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Edelleen

kaikki ajat 09.00 - 21.00 käy, ~vuorokauden varoitusajalla.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Ilta-ajat sopivat minulle edelleen

Tosin ei vielä tänään eikä huomenna, koska olen flunssan kourissa, eikä miettimisestä tule mitään.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Olisi pitänyt pelata tauon aikana

msg - seeyou@jäähalli 2-0

Pelituntuma täysin kateissa. msg pelasi melko hyvin, ei tosin häikäissyt, mutta minä pelasin kuin se kuuluisa flinda-anus-lätin-asukki.

Veikkaan, että finaalissa kohtaavat msg ja 93.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
msg - seeyou@jäähalli , siirrot postissa.
Nihti ja 93 edelleen sopii melkein mikä aika tahansa 09.00 - 21.00
 

nihti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Wild, Krylja
Mitä hel...?

Joku kuutamosonaatti kummittelee tällä sivulla. hmmm...

Ei huono mutta ei hyväkään. Ainakin shokki oli melkoinen kun musiikki alkoi kesken viestin kirjoitusta.

Se mikä ei ole kiellettyä on siis sallittua.
Kohta täytyy siis varautua deathmetalliin...?

typo
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Mazza hei!

Tuletko pelaamaan vai et?

Olet palstalla, mutta et lue yv:ä, joten yritän tätä kautta. Olen jo 20 min. odottanut sinua pelipaikalla. Mulle on tulossa vieraita illalla, joten en voi koko iltapäivää vain odotella.

EDIT: Ja nyt näköjään poistuit palstalta yv:ä lukematta. Pelataan joskus toiste.
 
Viimeksi muokattu:

nihti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Wild, Krylja
Arrows - nihti 0-2

Olipahan peliä *Huh*

Ensimmäisessä pelissä menetin nukuksissa olon takia daamin (!)ja ratsun, mutta Arrows sortui aikapulassa vastaavanlaisiin mokiin ja voitto tuli lopulta kuitenkin.

Jatkopaikka varmistui - mutta vielä olisi mahdollisuus runkosarjan kolmostilaankin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös