Pelaatko shakkia?

  • 23 584
  • 202

jlammi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Jokerit, TPS, TuTo
elikkäs, jos joku pelaa, ja haluaa haastaa matsiin, menkööt seuraavaan osoitteeseen:

http://www.chess.net

rekisteröydy, homma toimii java, telnet tai windows klinetillä.

jos et halua asentaa mitään softaa niin java on ihan kelpo versio shakista. tuolla on yleensä aika paljon porukkaa.
 

belenos

Jäsen
Suosikkijoukkue
RAUMAN LUKKO
mä oon pelannut joskus, saunalahdessa ja kotona omalla laudalla (ei ole nainen) ;)
 

liverpool

Jäsen
Suosikkijoukkue
EspooBlues & Liverpool
Pelaan shakkia vaikken kauheen hyvin osaakkaan mutta tiedän kyllä miten kaikkia nappuloita saa siirtää:)
 

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti liverpool
Pelaan shakkia vaikken kauheen hyvin osaakkaan mutta tiedän kyllä miten kaikkia nappuloita saa siirtää:)

Heh varmaan oltaisiin samaa tasoa, no ei huonompi olisin. Nappuloita osaan siirtää ja intissä tuli opelteltua shakin salat, tylsä paikka kai ;)
 

JanJ

Jäsen
Shakki on loistolaji.
Mun tasoituskin on vaan... ai, se olikin joku muu mailapeli.

No oikeesti: oon pelannut shakkia jo 5-vuotiaasta.
Ihan ehdottomasti upea peli.
 

Annuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Latvija
Mäkin osaan siirtää nappuloita... olen joskus pelannut ihmistä vastaan, joka osaa jonkin verran...mitähän siihen meni, 2 minuuttia. eli oli melko lyhyt peli... Yksi lempikirjoistani kertoo tosin shakista. Kannattaa lukea kirja Musta kuningatar (Queens gambit).
 

OikeaPakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, maajoukkue, sympatiat: HIFK
Mites tämä;

Tämä typy osaa pelata shakkia. Sijoittui toiseksi viimeisissä naisten MM-kisoissa. Ota flash introduction niin saat pelin salot selville:) WOW! Tule ja tee musta matti!

http://www.kosteniuk.com/:D
 

L-Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viime kesänä aloittelin oikeastaan uudestaan pelaamaan ja nykyään pelailen ICC:ssä. (International Chess Club - www.chessclub.com)

En ole erityisen hyvä.

Samalla nikillä.

L-Mies
 

Jukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Washington Capitals
Tulee sitä joskus pelailtua. Osoitteessa http://www.freechess.org/ löytyy mielestäni hyvä serveri eli fics. Lataat netistä vain winboardin, rekisteröidyt ja eikun pelaamaan. Kovin hyväksi en voi itseäni kehua, ranking-luku on standardissa jotain 1500. Nickki on jre, jos joku haluaa välttämättä pelata.

Jos halukkaita löytyy niin voitaisiin järkätä tuolla vaikka Jatkoajan oma turnaus :)
 

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Jukka
Tulee sitä joskus pelailtua. Osoitteessa http://www.freechess.org/ löytyy mielestäni hyvä serveri eli fics. Lataat netistä vain winboardin, rekisteröidyt ja eikun pelaamaan. Kovin hyväksi en voi itseäni kehua, ranking-luku on standardissa jotain 1500. Nickki on jre, jos joku haluaa välttämättä pelata.

Jos halukkaita löytyy niin voitaisiin järkätä tuolla vaikka Jatkoajan oma turnaus :)

Hieno idea tuo Jatkoajan turnaus, helppo järjestääkin ja kerrankin olisin varmasti kärjessä, jos alhaalta päin laskettaisiin:rolleyes:
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Hieno linkki, Jlammi. Pelasin nyt siellä elämäni ensimmäisen online-ottelun, blitzissä tuli (mielestäni) tyylikäs voitto ajanylityksellä. Ainoa osaamani taktiikka puri: tein strategisia, virheitä välttäviä, varmoja kertasiirtoja (keskustan pitäminen koossa, kaksoissotilaiden välttäminen, lähettien ja ratsujen hyvät paikat yms. yms.) ja vastustaja hyökkäsi itsensä umpikujaan. Toisaalta oon täysin kykenemätön rakentamaan peliä monta siirtoa eteenpäin tai positiivisella pelillä hyökkäämään itselleni aloitteen... En koskaan tasatilanteessa avaa asemaa jos voin pitää sen suljettuna.

Tuo taktiikka on yllättävän tehokas jos vastustaja ei tunne shakin perusperiaatteita ja pitää hyökkäämisestä ja avoimista asemista.
 

jlammi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Jokerit, TPS, TuTo
tjuu - itsekkin tulee tehtyä ärsyttäviä omia mokia ja kaveri ei sitten suostu (tietenkään) takebackkiin ;)

reilu parikyt voittoa kohta , sata tappiota, ranking jossain tuhannen kieppeillä.

osaisi tehdä itselleen kunnon formulan eikä olisi niin käsi sen teossa. grrr.
 
Viimeksi muokattu:

OikeaPakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, maajoukkue, sympatiat: HIFK
Fics-serverissä on myös mahdollisuus katsella muiden pelejä. Vapaaehoisporukka myös kääntää sinne huipputurnauksien (esim. MM-ottelut) pelit. Eli voit nähdä reaaliajassa Garri Kasparovien ja muiden kurkojen pelaamista. Mielenkiintoista arvailla seuraavaa siirtoa ja chattailla muiden katselijoiden kanssa lopputuloksesta. Kavereitten kanssa se toimiikin usein lähinnä keskustelukanavana.

Pelaan issekin Ficsissä nickillä: Rocker.
On kertynyt jotain pari tuhatta peliä (huh?) eli onhan tuota harrasteltu.
 

jlammi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Jokerit, TPS, TuTo
hehehe - löysin fics:issä vanhan tunnuksen - en tosin muista salasanaa

Last Disconnect Wed Jul 9 10:07 PTD 1997
 

93

Jäsen
Viestin lähetti Jukka

Jos halukkaita löytyy niin voitaisiin järkätä tuolla vaikka Jatkoajan oma turnaus

Halukkaita näytti löytyvän, mutta mitään ei tapahtunut, joten tämänkin järjestämistä voisi yrittää uudestaan, kun kerran JA-risteilynkin toinen järjestely-yritys herättää kiinnostusta. Kaappihalukkaiden esiinsaaminen ja järjestelyjen yleinen eteenpäinnytkähtäminen vaatii jonkinasteisen suunnitelman, joten kaavin kasaan jotain alustavaa.

Pelipaikkana voitaisiin käyttää freechess.org:in sijasta yksinkertaisempaa ja tyhjempää
Playsiten keskimmäistä Competitive Chess Lobbya ja ajat sovittaisiin yksityisviestitse. Finaaliottelu pelattaisiin paras neljästä systeemillä ja tarvittaessa kahdella lisäpelillä kerrallaan. Muuhun cup-vaiheeseen riittänee 2+2 peliä. Tarkempi pelisysteemi riippuu osallistujien määrästä. Tunti on vähän turhan pitkä aikaraja amatöörien peleille ja alle kymmenminuuttiset ovat arpapeliä, joten 20 min lienee sopiva pelaajakohtainen aikarajoitus. Pelaajia olisi hyvä olla vähintään kymmenkunta, eli mitään KvM-tasoa ei todellakaan edellytetä. Itse pärjään hädintuskin kehitysvammaiselle simpanssille. Voittajalle luvassa ylemmyydentunnetta muihin jatkoaikalaisiin nähden.

Ilmoittautumiset tähän ketjuun, yksityisviestillä tai sähköpostilla viimeistään maanantai-iltapäivään 29.7 mennessä.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Minä mukana.

80-luvulla useammankin mitalin koululaisskaboissa voittaneena pitää kokeilla mikä onkaan nykytaso.
 

Jukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Washington Capitals
Kokeilin tuota Playsiteä, mutta en päässyt loggaamaan sisälle. Ehdotan edelleen tuota freechessiä. Se toimii hyvin modeemillakin, kun ottaa winboardin.

Mukana turnauksessa, jos sellainen saadaan kasaan, mutta Playsiteen en taida päästä.
 

Arrows

Jäsen
Olen mukana, kunhan joku vain muistaa muistuttaa minua yksityisviestillä milloin pelataan, sillä pelkään että unohdan tämän ketjun jo viimeistään huomisaamuna...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös