Pelaajien roolituksesta

• 870
  • 2

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Nykyään puhutaan paljon kuinka joukkueissa on roolipelaajia ja joukkueet kootaan tarkasti roolien mukaan.
Mutta kun katselee taaksepäin niin vaikkapa Hifkillä oli 80-vuoden mestaruusjoukkueessa todella hyvä roolitus.
Jokaisessa kentässä oli hyvä peliä tekevä sentteri (Hakki,Murto ja Forss).Hakin laidalla sniper Esa Peltonen joka oli erittäin nopea luistelija ja toisella laidalla teki töitä Tommi Salmelainen.Myös kakkosessa oli hyvä laukoja LInnomaa ja toisella laidalla Kapanen.Kolmosessa taas tuulennopea Ilkka Sinisalo ja toisella laidalla rouhi Lähteenmäki.
Pakkiparit oli selvät koko kauden eikä niitä joka matsiin vaihdettu.Riihiranta-Neal,Lehtonen-Hirvonen ja Pakola-Immonen.

Jorma Rikalalla oli jälkeenkin päin sama tyyli tehdä ketjut ja monella muulla joukkueella sama juttu eli roolitus oli kohdallaan jo vuonna 80 ja mielestäni paremmin kuin nyt.

Oiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Roolituksesta

Jostain syystä roolituksesta tuli muotisana viime vuosikymmenen jälkipuoliskolla. Silloin puhuttiin roolipelaajista ja käytännössä tarkoitettiin aina likaisen työn tekijöitä ja fyysisiä vääntäjiä. Malliesimerkeiksi sopivat esim. Jarkko Ruutu tai Marko Tuomainen. Kenties tästä asiasta alettiin puhua sen vuoksi, että nähtiin selvemmin kuin ennen, että pelkällä kiekollisella tähtisikermällä (Jokerit) ei voiteta mestaruuksia, vaan muututaan oikuttelevaksi virkamieslaumaksi.

Tiedä tuosta. Fyysisen pelin taitajia on kuitenkin ollut jo vuosikymmenet - ja tulee olemaankin.

rasmus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Pool, Konalan Pallo
Niin kauan kuin minä muistan tai olen seurannut kiekkoa (70-luvun lopulta) on pelaajilla ollut oma roolinsa joukkueessa. Voihan näitä myös kutsua roolipelaajiksi. Tämä on mielestäni ehdottomasti tämän pelin suola, ihan niinkuin minkä tahansa joukkuepallopelin.
Ikävä kyllä tänä päivänä pelaajat ovat aivan liian tasaista massaa. Onko syy sitten valmentajien vai missä vika. Kielletäänkö junnupelaajilta luovuus liian aikaisin? Onko kaikkien oltava 90-100 kiloisia lihamöykkyjä.
Itse olen aina ihaillut taitavia liukkaasti luistelevia pakkeja. Ihailen nykypelaajista suuresti Petteri Nummeliniä. Paskan väliä jos ei pysty/kykene siirtämään pakkeja maalin edustalta. Siihen tarkotukseen pitää jengissä olla muita kavereita. Minun mielestäni hyvä joukkue kasataan erilaisista yksilöistä. Taitavia, nopeita, voimakkaita, puolustavia, hyökkääviä, hyviä aloittajia, ovelia, halonhakkaajia, rauhallisia, kiihkeitä.
IFK:n mestaruusjengi kaudelta 97-98 oli loistava esimerkki erilaisista roolipelaajista. Oli taitoa voimaa ja kaikkea siltä väliltä.
Vaikka Jokerit hallitsee tällä kaudella liigaa aika suvereenisti niin ikävä kyllä ollaan aivan liian tasaisen harmaata massaa. Ai niijn onhan meillä Sandwith joka erottuu massasta : )

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy