Pelaajien lomautus

  • 102 361
  • 393

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kalevan mukaan siirtoja tuskin tulee, valmennuksen kanssa kaikki on sujunut hyvässä yhteisymmärryksessä. Kaikki on toki mahdollista tässä tilanteessa.

Suomen sisällä esimerkiksi siirtosummat olisi niin pieniä että tuskin kannattaa kenenkään siirtyä mihinkään, tulisi vaan turhaa sotaa, mutta ulkomaille tietenkin jos joku tarvitsee valmentajaa ja on rahaa niin kaikki on mahdollista jos jotain tiettyä etsivät ja niitä nyt markkinoille eksyy.
 
Suosikkijoukkue
Tappara
Suomen sisällä esimerkiksi siirtosummat olisi niin pieniä että tuskin kannattaa kenenkään siirtyä mihinkään, tulisi vaan turhaa sotaa, mutta ulkomaille tietenkin jos joku tarvitsee valmentajaa ja on rahaa niin kaikki on mahdollista jos jotain tiettyä etsivät ja niitä nyt markkinoille eksyy.

Eihän tässä käsittääkseni mitään siirtosummaa tarvitse maksaa kenenkään. Lomautettunahan valmentaja on oikeutettu purkamaan työsopimuksensa seuransa kanssa ilman mitään korvausta ja näinollen vapaa tekemään sopimuksen mihin tahansa haluaa.
 
Toisaalta jos sopimus on tehty ennen lomautuksia niin en osaa kyllä enää sanoa kumman puolella laki on. Äkkiseltään voisi kuvitella että melkein on laittomampaa olla maksamatta palkkaa kuin lykätä sen maksua.

Kysytään nyt täälläkin ihan mielenkiinnosta. Kyse siis Iikka Kangasniemen siirrosta Pelicansiin ja siitä että palkanmaksun aloitus on siirretty Syyskuuhun. Ja siitä että Pelaajayhdistyksen toiminnanjohtajan on tarkoitus laittaa juristi tutkimaan taas saiko hankintaa edes tehdä lomautusten aikana kun sopimus alkoi Toukokuun alusta.
 

1stApril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kysytään nyt täälläkin ihan mielenkiinnosta. Kyse siis Iikka Kangasniemen siirrosta Pelicansiin ja siitä että palkanmaksun aloitus on siirretty Syyskuuhun. Ja siitä että Pelaajayhdistyksen toiminnanjohtajan on tarkoitus laittaa juristi tutkimaan taas saiko hankintaa edes tehdä lomautusten aikana kun sopimus alkoi Toukokuun alusta.

Satakunnan Kansassa haastateltiin tänään Ässien Tommi Kerttulaa. Tässä lainaus jutusta.
"Ässissä mieluummin vältetään tilannetta, jossa on käyty yt-neuvotteluja tai laskettu palkkoja ja samaan aikaan palkattu uusia pelaajia.
– Ihmettelen, jos jotain tapauksia ei jouduta myöhemmin selvittelemään."
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Nostetaan tämä ketju ylös, hieman ainakin itseä ihmetyttää kuinka rauhallisia toimia joukkueissa toistaiseksi ollut, ainoastaan Pelicans on tehnyt toiset YT neuvottelut. Toki otsikko voisi sisältää varmaan myös palkka-alennukset. Kesän aikana seuroissa taisi palkka-alennukset olla keskimäärin 10% joten höylättävää riittää. Varsinkin jos vaihtoehtona on että suurin osa pelaajista tippuisi lomautuksen myötä työttömyyskorvauksille niin olisi myös pelaajien etu että pelit jatkuisi mahdollisimman pitkään.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Talousvaikeuksissa rypevä JYP aloitti koko henkilöstöä koskevat yt-neuvottelut

JYP siis aloitti syksyn osalta pelin YT neuvottelujen osalta. Eiköhän muut seuraa perässä? Saa nähdä koskeeko jotenkin pelaajia?
Aivan varmasti kaikki seurat(pl ehkä Lukko)haluaisivat keskustella mahdollisista tilapäisistä palkanleikkauksista. Tosiaan mahdotonta uskoa että JYP jäisi ainoaksi seuraksi tällä erää. Jos Marin ja kumppanit lyötättävät hallit kiinni tällä viikolla niin nopeasti tulee JYPille seuraa. Ja todennäköisesti raatojakin jos pelaajat eivät tähän mukaan lähde.
 

Bulvaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Johtuukohan tämä ainakin osittain niistä maksamattomista ennakonpidätyksistä jotka lankesivat maksettavaksi?

Eiköhän johdu ihan siitä että peleissä on käynnyt se 1200 ihmistä ja menot on suuremmat kun tulot, mutta tietenkin kaikki vaikuttaa kaikkeen :) Enemmänhän tuo järkevältä liiketoiminnalta kuulostaa jossa reakoidaan heti eikä jäädä odottaan kuten nyt muut seurat tekee.
 

Glove

Jäsen
Pelaajayhditykseltä ei ole tainnut tulla ulostuloja viime aikoina? Eikö niiden pitäisi nyt olla sitä mieltä, että pelaajien palkkoja ei saa leikata eikä niitä saa lomauttaa...
 
Suosikkijoukkue
KK
Eiköhän johdu ihan siitä että peleissä on käynnyt se 1200 ihmistä ja menot on suuremmat kun tulot, mutta tietenkin kaikki vaikuttaa kaikkeen :) Enemmänhän tuo järkevältä liiketoiminnalta kuulostaa jossa reakoidaan heti eikä jäädä odottaan kuten nyt muut seurat tekee.
Boldattuun
Olet hyvin tietoinen omasta ja nähtävästi muidenkin joukkueiden tekemisistä. Ai että oikein jääkiekkojoukkueiden talousnero. Kiva kuulla. Eli muut joukkueet vain ihmettelevät, kun taas JYP tekee kaiken oikein. Kannattaa alkaa kuitenkin varautumaan, että saat kuulla olevasi hyvin pihalla. Moni joukkue on tehnyt hurjasti töitä ja sopeuttanut toimiaan, toki en pysty puhumaan kuin muutamasta seurasta joita olen ehtinyt seuraamaan, mutta kyllä siellä varmasti muuallakin varaudutaan koko ajan siihen pahimpaan, varsinkin nyt.
 
Viimeksi muokattu:

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Boldattuun
Olet hyvin tietoinen omasta ja nähtävästi muidenkin joukkueiden tekemisistä. Ai että oikein jääkiekkojoukkueiden talousnero. Kiva kuulla. Eli muut joukkueet vain ihmettelevät, kun taas JYP tekee kaiken oikein. Kannattaa alkaa kuitenkin varautumaan, että saat kuulla olevasi hyvin pihalla. Moni joukkue on tehnyt hurjasti töitä ja sopeuttanut toimiaan, toki en pysty puhumaan kuin muutamasta seurasta joita olen ehtinyt seuraamaan, mutta kyllä siellä varmasti muuallakin varaudutaan koko ajan siihen pahimpaan, varsinkin nyt.
Sanotaanko näin, että jos muut joukkueet eivät YT-neuvotteluihin tämän kauden aikana enää päädy, niin silloin on turha todeta, että JYP olisi reagoinut muita paremmin. Toisaalta taas jos muut joukkueet aloittavat YT-neuvotteluita esimerkiksi 1-2 kuukauden päästä, niin sopii ihmetellä, että miksi sitä ei tehty jo nyt.

Tässä kohtaa voi vain todeta, että JYP reagoi kuten sen täytyy reagoida, mutta muiden osalta on paha mennä sanomaan. Itse kuitenkin olettaisin, että YT-neuvotteluihin olisi syytä ryhtyä nopeasti aika monen muunkin joukkueen osalta.
 

Myrvold

Jäsen
Sanotaanko näin, että jos muut joukkueet eivät YT-neuvotteluihin tämän kauden aikana enää päädy, niin silloin on turha todeta, että JYP olisi reagoinut muita paremmin. Toisaalta taas jos muut joukkueet aloittavat YT-neuvotteluita esimerkiksi 1-2 kuukauden päästä, niin sopii ihmetellä, että miksi sitä ei tehty jo nyt.

Tässä kohtaa voi vain todeta, että JYP reagoi kuten sen täytyy reagoida, mutta muiden osalta on paha mennä sanomaan. Itse kuitenkin olettaisin, että YT-neuvotteluihin olisi syytä ryhtyä nopeasti aika monen muunkin joukkueen osalta.

Olisiko syy osittain siinä, että muut jengit pystyy vielä palkkoja maksamaan? Mutta älä huoli; muita on tulossa uutisten kanssa varmasti ulos. Sitä faktaa se ei muuta, että JYP on suurissa vaikeuksissa.

Itse odotan myös Liigan/Pelaajayhdistyksen ulostuloa
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olisiko syy osittain siinä, että muut jengit pystyy vielä palkkoja maksamaan? Mutta älä huoli; muita on tulossa uutisten kanssa varmasti ulos. Sitä faktaa se ei muuta, että JYP on suurissa vaikeuksissa.

Itse odotan myös Liigan/Pelaajayhdistyksen ulostuloa
Toki syy voi olla siinä, mutta vaikka palkkoja pystyy maksamaan, niin se ei tarkoita, että YT-neuvotteluita kannattaa aloittaa vasta sitten kun maksuvaikeudet iskevät. Jos seura pystyy maksamaan palkat normaalisti pari kuukautta ja aloittaa YT-neuvottelut joulukuussa, kun ei enää pystytä maksamaan, niin eihän se kovin järkevää reagointia ole.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Boldattuun
Olet hyvin tietoinen omasta ja nähtävästi muidenkin joukkueiden tekemisistä. Ai että oikein jääkiekkojoukkueiden talousnero. Kiva kuulla. Eli muut joukkueet vain ihmettelevät, kun taas JYP tekee kaiken oikein. Kannattaa alkaa kuitenkin varautumaan, että saat kuulla olevasi hyvin pihalla. Moni joukkue on tehnyt hurjasti töitä ja sopeuttanut toimiaan, toki en pysty puhumaan kuin muutamasta seurasta joita olen ehtinyt seuraamaan, mutta kyllä siellä varmasti muuallakin varaudutaan koko ajan siihen pahimpaan, varsinkin nyt.

Kaikki joukkueethan teki ennen kauden alkua sopeutustoimia, mutta tuntuu että nyt kauden aikana kun tulot onkin oletettua alemmat ollut niin näihin ei sitten seurat ole uudestaan välttämättä vielä reagoinut. Enemmän itse kehunut sitä että JYP heti reagoi ja aloitti YT kun tulot ei vastaa menoja, jostain syystä vaan tuntuu olevan se ilmapiiri että tämä reagointi tarkoittaa sitä että JYP on tekemässä samalla konkurssihakemusta ja jättämässä liigapaikkansa. Totuus on kuitenkin se että ei jääkiekkoseuraa voi entisellä kulurakenteella pyörittää jos katsojia on se 1200 paikalla mitä JYPillä on ollut.
 

king k

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Kaikki joukkueethan teki ennen kauden alkua sopeutustoimia, mutta tuntuu että nyt kauden aikana kun tulot onkin oletettua alemmat ollut niin näihin ei sitten seurat ole uudestaan välttämättä vielä reagoinut. Enemmän itse kehunut sitä että JYP heti reagoi ja aloitti YT kun tulot ei vastaa menoja, jostain syystä vaan tuntuu olevan se ilmapiiri että tämä reagointi tarkoittaa sitä että JYP on tekemässä samalla konkurssihakemusta ja jättämässä liigapaikkansa. Totuus on kuitenkin se että ei jääkiekkoseuraa voi entisellä kulurakenteella pyörittää jos katsojia on se 1200 paikalla mitä JYPillä on ollut.
Nyt kun siellä Jyväskylässä tuntuu olevan enemmänkin näitä oman elämän toimitusjohtajia ja muka tietäjiä, niin mistä sitä kukaan tietää vaikka JYP on jo tällähetkellä siinä tilanteessa, että ensi kuussa ei enää rahaa palkkoja olisi ollut maksaa ja sen takia YT:t päälle? Se, että täällä varsinkin yksins. tietäjä sanoo, että ehei, ei asia näin ole niin se ei kyllä kerro yhtään mitään.

Eli jospa JYP ei nyt reagoikaan niinsanotusti ennen kuin paska löröhtää lahkeeseen vaan siellä oikeasti on jo pikkasen hätä?

No, eiköhän todellinen tilanne aika nopeasti tässä meille selviä ainakin jollain tasolla kun neuvotteluiden tuloksistaja sen jälkeisestä elämästä saadaan lisäinfoa.
 
Suosikkijoukkue
KK
Nyt kun siellä Jyväskylässä tuntuu olevan enemmänkin näitä oman elämän toimitusjohtajia ja muka tietäjiä, niin mistä sitä kukaan tietää vaikka JYP on jo tällähetkellä siinä tilanteessa, että ensi kuussa ei enää rahaa palkkoja olisi ollut maksaa ja sen takia YT:t päälle? Se, että täällä varsinkin yksins. tietäjä sanoo, että ehei, ei asia näin ole niin se ei kyllä kerro yhtään mitään.

Eli jospa JYP ei nyt reagoikaan niinsanotusti ennen kuin paska löröhtää lahkeeseen vaan siellä oikeasti on jo pikkasen hätä?

No, eiköhän todellinen tilanne aika nopeasti tässä meille selviä ainakin jollain tasolla kun neuvotteluiden tuloksistaja sen jälkeisestä elämästä saadaan lisäinfoa.
Itse olen siinä käsityksessä, että JYP:n tilanne on vain pahentunut keväästä (verosotku). Siitä tämä reagointi nyt johtuu. Yt:t toki pitää laittaa päälle viimeistään nyt. @-pasi- n kanssa ei kannata enää keskustella, kun tuntuu menevän tunteella eikä järjellä. Jos Pasi kävisit lukemassa hieman muiden joukkueiden toimista niin et kirjoittaisi tuollaista paskaa, että JYP toimii paremmin, kuin muut ja sinun selitys tähän on JYP:n YT:t.
 

CreaseMonkey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Itse luulen, että KHO:n päätöksen ja YT-neuvotteluiden välillä.on suora syy-yhteys. Verokiista on tullut lainvoimaisesti ratkaistuksi ja verottaja voi lähteä ilman pidäkkeitä saataviaan karhuamaan. Jos oikein olen ymmärtänyt, niin tällaisiin tarkastuksessa ilmenneisiin kupruihin ei maksujärjestelyitä anneta, vaan fyrkan pitää liikkua käytännössä heti ja jos ei, niin konkkahakemus lähtee liikenteeseen.

Toivottavasti JYP saa hommat ojennukseen.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itse olen siinä käsityksessä, että JYP:n tilanne on vain pahentunut keväästä (verosotku). Siitä tämä reagointi nyt johtuu. Yt:t toki pitää laittaa päälle viimeistään nyt. @-pasi- n kanssa ei kannata enää keskustella, kun tuntuu menevän tunteella eikä järjellä. Jos Pasi kävisit lukemassa hieman muiden joukkueiden toimista niin et kirjoittaisi tuollaista paskaa, että JYP toimii paremmin, kuin muut ja sinun selitys tähän on JYP:n YT:t.

Ei kai alkuperäisen viestin idea edes ollut kehua että JYP toimisi jotenkin paremmin vaan aloitti ensimmäisenä YT kauden alun jälkeen, itse ainakin oletin että useampi joukkue olisi jo paljon aikaisemmin YT aloittanut ja jotenkin uskon että lähiaikoina noita tulee paljon perässä. Jotenkin jokatapauksessa itsestä vähän tuntuu että osa on jähmettynyt odottaan, kuitenkin näillä yleisömäärillä ihan jokaisen pitää varmasti tehdä isoja toiminpiteitä kaudesta selviämiseen. Jos tässä jotain voittajaa pitää hakea niin Pelicansihan tässä on hyvissä ajoin liikkeellä ollut.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itse olen siinä käsityksessä, että JYP:n tilanne on vain pahentunut keväästä (verosotku). Siitä tämä reagointi nyt johtuu. Yt:t toki pitää laittaa päälle viimeistään nyt. @-pasi- n kanssa ei kannata enää keskustella, kun tuntuu menevän tunteella eikä järjellä. Jos Pasi kävisit lukemassa hieman muiden joukkueiden toimista niin et kirjoittaisi tuollaista paskaa, että JYP toimii paremmin, kuin muut ja sinun selitys tähän on JYP:n YT:t.
Ihmeellisen paljon pasin kommentti meni sulla ihon alle. Ei tässä kukaan ole todennut, että muiden joukkueiden taustalla tehtäisiin huonoa työtä tai ei reagoida ajoissa. Lähinnä on todettu, että on mahdollista, ettei kaikkien muiden joukkueiden kannattaisi hirveästi enää YT-neuvotteluita ajatellen odotella. JYP ei ole missään kohtaa toiminut täydellisesti, mutta tuskin ovat kaikki muutkaan seurat.
 

king k

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Itse luulen, että KHO:n päätöksen ja YT-neuvotteluiden välillä.on suora syy-yhteys. Verokiista on tullut lainvoimaisesti ratkaistuksi ja verottaja voi lähteä ilman pidäkkeitä saataviaan karhuamaan. Jos oikein olen ymmärtänyt, niin tällaisiin tarkastuksessa ilmenneisiin kupruihin ei maksujärjestelyitä anneta, vaan fyrkan pitää liikkua käytännössä heti ja jos ei, niin konkkahakemus lähtee liikenteeseen.
No tätä mieltä itsekin olen, mutta kovasti tietäjä(t) vastustelee.
 

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
Ruvetkaa nyt vielä tästäkin tappelemaan, huoh.. Vaikka lienee luonnollista toiveajattelua nähdä oman suosikkijoukkueen taloustilanteen parempana kuin kilpailijan niin tässä sotkussa kaikki soutavat melkolailla samaa venettä. Miljoonankin puskuri sulaa aika nopeasti, ellei päästä pelaamaan yleisön edessä tai jos yleisö ei uskalla saapua paikalle.

Jääkiekko on tämän pienen maan ainut ammattilaispalloilusarja, joka elää rahan liikkumisesta. Nykytilanteessa ollaan kestämättömien ongelmien edessä nopeasti ellei tilanne ratkaisevasti muutu kahdessa viikossa. Kysymys on koko Liigan tulevaisuudesta.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Näin itsekin uskon, että JYP on vähän ns. pidemmällä talousahdingossaan kuin monet muut. Älytöntä ajatella, että seurojen tilanne kulkisi jotenkin identtistä janaa näiden tapahtumien ja tilanteen kehittymisen suhteen. Kyllä siellä on paljon vaihteluja seurojen välillä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös