Pelaajamuutokset

  • 84 907
  • 749

Aksu

Jäsen
Viestin lähetti Ted Raikas
SaiPan tulisi siis saada jonkun merkittävän lähialueen teollisuudenalan tai muun merkittävän yrityksen tuki taustalle vaikuttamaan, jotta kasvua näkyisi huomattavasti. Sitä ennen meidän on turhaa haaveilla lukuisista kovan luokan vahvistuksista, ikävä kyllä.

Omien voimien varassa ollaan.

Yhteistyösopimusrintamalla tehdyn työn tulokset tulevat näkymään ensi kaudesta alkaen jos tehty työ onnistuu. Tikkinen & kumppanit ovat painaneet loppukesän ja syksyn töitä jäähallin ja perusasioiden parissa. Mm. Timon omat suhteet ovat yksi väylä valtakunnallisiin yrityksiin päin ja tulevaisuus näyttää miten asiassa käy. Myöhäisestä (siis liigakauteen nähden) organisaatiomuutoksen ajankohdasta johtuen tähän kauteen ei paljon ehditty tai ehditä vaikuttamaan.

Edit: Vielä sananen tuosta riskinotosta. Kyllä minä sitä ns. varovaisesti kannatan mikäli sillä saavutettava tavoite olisi riittävän tärkeä (esimerkiksi juuri viimeiset pleijaripaikat). Tarkemmin en osaa asiaa kommentoida koska en tiedä mikä on alkukauden osalta taloudellinen toteuma.
 
Viimeksi muokattu:

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
Viestin lähetti diego
Maksimi (laiton) siirtokorvaus on tällä hetkellä noin puolet tuosta 120 000 eken summasta. Epäilen, että Snellmanin kohdalla summa pyörii 40-50 000 eken tasolla.

Snellmanin kohdalla olet lähellä totuutta, mutta maksimi siirtokorvaus on 100 000 euroa.

mirasane: Muistaakseni RTK on perustettu 80-luvun alkuvuosina.
 

Heretic

Jäsen
Suosikkijoukkue
1948
Takanamme on kolmenkymmenen vuoden vakaa kokemus niin pienten kuin suurtenkin yritysten palvelusta.

Yllä oleva on siis suora lainaus RTK-Palvelu Oy:n kotisivulta.
Näppärä poika/tyttö pystyy tuosta laskeskelemaan jotakin, joka viitannee yritykseen nimeltä Contineo Oy, perustettu 1972. Itse RTK-Palvelu Oy näyttää syntyneen vasta 1987.

Entä sitten? No ei kertakaikkiaan mitään - oli vaan luppohetki työmaalla.
 

kurre

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ruotsin torpedokiekkoilijat
huhuareena.com sivustoilla on tällä hetkellä vain kaksi SaiPaa koskevaa huhua. Juho-Tuomas Appelin tuloa Lappeenrantaan pidetään mahdollisena samoin kuin Gabinetin lähtöä pois. Toki nämä huhut ovat vielä vahvasti huhuasteella, mutta aion silti hieman spekuloida.

Gabinet voisi puolestani SaiPasta lähteä, sen olenkin jo ilmaissut. Juho-Tuomas Appelista en ole paljoa kuullutkaan. Jatkoajan mukaan hän on taitava vauhtikone. Kokoa miehellä ei hirveästi ole, mutta hyökkäävänä pelaajana hän luistelee muilta karkuun. Appel pelaa laitahyökkääjänä, joten sentteriosastolle ei hänestä apua ole. Olisi mielenkiintoista nähdä SaiPan kakkonen koostumuksessa Vänä-Qvist-Appel. Veikkaan, että jälkeä saattaisi syntyä hyökkäyspäässäkin.

Mestiksessä Appel on pelannut tällä kaudella erittäin hyvin. Pistepörssissä sijoitus on jaettu seitsemäs, edellään vain Kalpan parhaimmisto. Appel on Kärppien kasvatti, joten pitemmällä aikavälillä SaiPalle ei käytännössä ole mahdollisuutta miestä itsellään pitää. Erityisesti jos menestystä liigassa Appel saisi joskus aikaan. Kyllä hän mielestäni kokeilemisen arvoinen kaveri kuitenkin on. Mutta kattellaan ny rauhassa.
 

Bauer

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
En minä tajua mikä tässä että SaiPa on ainut seura ilman NHL-apuja on niin kamalaa? Joukkue on pysynyt joka pelissä hyvin mukana eikä tilanne ole misään nimessä menetetty. Voidaan ainakin sanoa että nähdään tulevinakin vuosina liigakiekkoa.

SaiPalla ainakin on malttia pitää linjansa, sehän on vain hyvä asia. Pari voittoa nyt vaan alle niin "änäritaikurien" pyytäminen lakkaa.

Grönholmista sen verran että kaveri on aika +-0. Ei vahvista joukkuetta, mutta paikkaa loukkaantuneita ruokapalkalla pari viikkoa. Tämäkin on ihan ok, eipähän ainakaan tule loukkaantuneille pakeille ihan niin paljoa kuormaa. Ei Ossia miksikään siniviivan hidalgoksi tänne hankittu.
 

lautamies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Itäsuomalainen jääkiekko.
Pitääpä hiukan vasta tuolle aHab.ille :
Minun järjenjuoksustani sinun on aivan turha huolestua, vanhalla toimii miten toimii.
Mutta: MINUN mielestäni SaiPan puolustuksessa on liikaa pieniä pehmoja, kun vielä isotkin on pehmoja, on siinä kotomaamme koko kuva. Tehoja tietenkin pitää olla, mutta se vapaa huseeraus SaiPan maalilla on saatava loppumaan!
 

aHab

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Montreal Canadiens
Viestin lähetti Tosiveteraani

Mutta: MINUN mielestäni SaiPan puolustuksessa on liikaa pieniä pehmoja, kun vielä isotkin on pehmoja, on siinä kotomaamme koko kuva.

Olen 100% samaa mieltä. Ruutia puuttuu ja sitä puuttuu runsain mitoin. Puolustuksen rakentamisestahan minä olen kiukunnut jo ties kuinka monta kautta.

Mutta... puutuin tuohon Forrest -mielipiteeseesi vain siitä syystä, että tämä tilannehan ei ole hänen vikansa. Forrest on täyttänyt sen roolin hyvin, mihin hänet palkattiin.

-----

Ja pahoittelen, jos meinasi karata turhan syytteleväksi/haukkuvaksi... Tässä on sattuneesta syystä varsin jännittävä viikko viikko takana, ja allekirjoittanut ei ole oikein tiennyt miten päin sitä olisi.... Tänään sain kuitenkin loistavia uutisia ja näyttäisi vahvasti siltä, että tuhlaajapoika palaa kotikonnuille.
 

Gilgames

Jäsen
Grönholm pelaa kokoisekseen todella fyysistä peliä ja hän näyttää paljon suuremmalta kuin numerot kertovat. Kiekollisena O-P saa kohtuullisen arvosanan vaarallisten nousujensa ansiosta. Toisaalta syöttäminen tuntuu välillä kohtuuttoman vaikealta (siis ei kiekosta luopuminen vaan se ettei kiekko kopsahda ikinä oman miehen lapaan vaan matkaa ropellina aina ties minne). Toivotaan O-P:lle onnea yritykseen, vaikka todennäköistä kai on ettei hän try-outin jälkeen Lpr:ssa jatka.
 

Pafe

Jäsen
Viestin lähetti Swift
Itseasiassa taidan siis olla ainoa, joka ajatteli "hei, ihan jees, uutta verta pakistoon".

Minäkin olin ja olen vieläkin tyytyväinen OP:n kokeiluun, kun SaiPan sivuilta kirjastossa kouluaikaan sen uutisen luin. En tosin hänestä paljoa tiedä, mutta ihan hyvä kuva minulla on hänestä.

AHab: Tuhlaajapoika? SaiPa? Liittyvätkö nuo mitenkään toisiinsa?
 

Tuen Vety

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jussi Markkanen
Viestin lähetti Bauer
En minä tajua mikä tässä että SaiPa on ainut seura ilman NHL-apuja on niin kamalaa? Joukkue on pysynyt joka pelissä hyvin mukana eikä tilanne ole misään nimessä menetetty. Voidaan ainakin sanoa että nähdään tulevinakin vuosina liigakiekkoa.

SaiPalla ainakin on malttia pitää linjansa, sehän on vain hyvä asia. Pari voittoa nyt vaan alle niin "änäritaikurien" pyytäminen lakkaa.

Olen kanssasi samaa mieltä, että SaiPa voi kyllä olla minunkin puolestani liigan ainut seura ilman NHL-pakolaisia. Niin kauan kun on mahdollisuudet ennen kautta asetettuihin tavoiteisiin on olemassa, on mielestäni aivan sama millä rosterilla mennään.

Nyt kuitenkin elämme kriittisiä aikoja. Ei tarvitse omata kuin puolet kultakalanmuistista, että miten SaiPan maltti-on-valttia-asenne on tuonut edellisinä vuosina (Kädet munissa niin kauan ennen kuin on paskat housuissa ja sitten torille myymään kaikki ketkä menee kaupaksi). Näytettäisiin edes yhteistyökumppaneille ja kannattajille, että reagoidaan kun voittoja ei ole tullut. Jos rahaa ei ole niin sitten otetaan Ossi-Pettereitä, mutta pääasia että jotain tehdään.

Myös itse olen sitä mieltä, ettei yksi äijä kesää tee. Tosin poikkeuksiakin on ollut; case Dale. Ei yhden äijän vaihtaminen tarkoita sitä, että pisteitä tulisi ovista ja ikkunoista. Pointti oli se, että nyt on mennyt se aika, joka tuolle porukalle on annettu. Tulosta ei ole tullut tavoitteisiin nähden. Pitää tehdä muutoksia. Vaikka muutaman pelaajavaihdon jälkeen ei tulisi yhtä ainutta pistettä, voidaan toimistolla sanoa: "Jotain ainakin yritettiin kauden aikana, toisin kuin edellisien kausien käsienlevittely".

Korrrostann. Kautta ei ole vielä menetetty. PERKELE!
 

aHab

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Montreal Canadiens
Viestin lähetti paki

AHab: Tuhlaajapoika? SaiPa? Liittyvätkö nuo mitenkään toisiinsa?

Heh, ei sillä tavalla kuten luulet. Tämä paluu tulee näkymään vain yhtenä lisäkatsojana Kisapuistossa.
 

keskikatsomo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Titaanit, HIFK, sympatiat aina SaiPalle
GRÖNHOLM TRY OUTILLE SAIPAAN

Ossista saatte ihan mielenkiintoisen seurattavan. On pelannut täällä kasvatti seurassaan syksyllä paljon, about 35 minsaa per peli ja varsin kiekollisessa roolissa. Pisteitäkin on ropissut joskin myös jäähyjä. Ossi on meinaan aina tilaisuuden tullen hakenut ns.pommeja joiden seurauksena on tippunut jäähyjä kun tilanteet näyttää hurjemmalta mitä todellisuus. Kaveri on hyvässä kunnossa joten mielenkiinnolla odotan tuloksia.
Ja noin niinkun tohon vahvistusmarinaan liittyen voin sanoa ettei Saipan pelastus ole jos rahat laitetaan johonkin liikaan vapaa-aikaan kypsyneeseen NHL-pelaajaan. Niitä tarvittaisiin kentällinen. Ja jos joku sanoo että se tuo enemmän väkeä katsomoon, jokainen osaa laskea tuon about 300-400 katsojan tuoman rahan miinus tälläisen vahvistuksen vaatimat vakuutus, asumiskulut ynnä palkka (vaikka olisikin pieni) autoedulla kustannukset. Kyllä mielestäni Saipan tie on toinen, itä-suomen ainoana liiga-seurana pitäisi haravoida koko vaikutus alueen lahjakkuudet jo B-ikäisistä lähtien, nuorille lupauksille pitkiä soppareita jne.

MUT TÄÄ OLI VAIN MUN MIELIPIDE, SORI!
 

Jubomir

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Re: Re: Re: Hyvä aHab!

Viestin lähetti Murmeli
SaiPan pitäisi siis tehdä, kuten Individual haluaa. Ostetaan velkarahalla 2-3 (SaiPan mittapuulla) helvetin kovaa pelimiestä kesken kauden ja ilmoitetaan Vänttiselle, Qvistille ja Kermanille, että teette nyt kolmen vuoden sopimuksen jos sopimuksen SaiPaan ylipäätään haluatte.
Miksi täällä kirjoittelevien ennakkoasenne Vänttisen ja Qvistin jatkosopimuksiin on sellainen että miehet pitäisi jotenkin pakottaa jatkosopimukseen? Ovat saaneet hyvin vastuuta SaiPassa, paikka ykkös/kakkosketjussa odottaisi todennäköisesti, läpimurto kuitenkin vielä pitkässä juoksussa tekemättä, SaiPassa puhaltavat uudet tuulet ja tavoitteet on asetettu muutaman kauden päähän, mikä olisi näille nuorille parempi paikka? Kermanin uskon katselevan keväällä muuallekkin ja siksi en ainakaan minä Kermanin jatkosta ole puhunut mitään. Eikö täälläkään ole tuohon Saipan projektiin sen vertaa uskoa, että nämä nuoret pelaajat voisivat jo tässä vaiheessa ajetella kilpailukykyisen sopimuksen saadessaan että katsotaan tämä projekti loppuun täällä? Ei ymmärrä, mikä siinä on niin vaikeaa.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Re: Re: Re: Re: Hyvä aHab!

Viestin lähetti Jubomir
Miksi täällä kirjoittelevien ennakkoasenne Vänttisen ja Qvistin jatkosopimuksiin on sellainen että miehet pitäisi jotenkin pakottaa jatkosopimukseen? Ovat saaneet hyvin vastuuta SaiPassa, paikka ykkös/kakkosketjussa odottaisi todennäköisesti, läpimurto kuitenkin vielä pitkässä juoksussa tekemättä, SaiPassa puhaltavat uudet tuulet ja tavoitteet on asetettu muutaman kauden päähän, mikä olisi näille nuorille parempi paikka? Kermanin uskon katselevan keväällä muuallekkin ja siksi en ainakaan minä Kermanin jatkosta ole puhunut mitään. Eikö täälläkään ole tuohon Saipan projektiin sen vertaa uskoa, että nämä nuoret pelaajat voisivat jo tässä vaiheessa ajetella kilpailukykyisen sopimuksen saadessaan että katsotaan tämä projekti loppuun täällä? Ei ymmärrä, mikä siinä on niin vaikeaa.

Sovitaanko, ettei pistetä sanoja suuhun, jooko.
Noista edellämainituista herroista en ainakaan minä ole puhunut mitään, joten hieman tarkkuutta niihin quottauksiin.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Re: Re: Re: Re: Re: Hyvä aHab!

Viestin lähetti Individual
Sovitaanko, ettei pistetä sanoja suuhun, jooko.
Noista edellämainituista herroista en ainakaan minä ole puhunut mitään, joten hieman tarkkuutta niihin quottauksiin.

Ihan välihuomautuksena, että väittääkö Jubomir jossain kohdassa puhuvansa sinusta, vai miksi reagoit noin herkkänahkaisesti hänen ihan asialliseen viestiinsä?

Mitä jatkosopimuksiin tulee, niin eiköhän niitä mietitä kulissien takana jo. Qvistin, Vänän, Kermanin ja Nokelaisen toivon viipyvän Lappeenrannassa vielä monta kautta.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Qvistista ja Vänttisesta ja muista nuoren kaartin pelaajista puhuttaessa en ymmärrä kyllä sitä jatkuvaa suurta pelkoa heidän menettämisestään. Kun siihen ei ole vielä aihetta. Tälläisessä pelossa lienee ainoa momentti, on epäusko SaiPaan ja sen vetovoimaan pelaajien suhteen. Olen kuitenkin käsittänyt että olosuhteet useimmilla pelaajilla on SaiPassa olleet moitteettomat ja mikä myös SaiPassa on hyvää, on se että täällä saa moni pelaaja vastuuta enemmän mitä monessa muussa seurassa!

KalPasta ollessa kyseessä (siitä kun tässä ollaan moneen otteeseen puhuttu), niin ei vielä voida tietää kuinka vetovoimainen ja vakuuttava menestymisen alusta se on sitten kun kyseinen joukkue liigaan palaa. Olkoot taustalla mitkä tahansa NHL-miljonäärit, niin ensimmäinen kausi voi olla silti tuntuman hakemista. Ei se seura välttämättä ole sen houkuttelevampi vaihtoehto kuin SaiPa ainakaan alkuun.

Eli ei hätäillä nyt ennen aikojaan! Ja muistakaa, että ehkä jo ensikaudella SaiPassa voi näkyä suurempia muutoksia ja se voi antaa monelle pelaajalle halun katsoa eteenpäin, olla mukana rakentamassa menestystä. Mielestäni vähemmän siinä piilee riskejä kuin tulokasseuraan hakeutumisessa.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Vaikka osalla avainpelaajista sopimus onkin katkolla jo tämän kauden jälkeen, ei asiasta pidä olla kovinkaan huolissaan. Ensi kauden joukkueen suunnitteleminen on jo aloitettu jonkin aikaa sitten ja jatkosopimuksiakin aletaan miettimään hyvissä ajoin.

Mielenkiintoisempi ja akuutimpi tieto on se, että yksi kiinnostava pelaajamuutos saattaa olla tulossa ihan lähiaikoina. Mitään paniikkihankintoja ei kuitenkaan tehdä, sillä tappioista huolimatta SaiPan peli ei ole ollut katastrofimaista.

HIFK-peli sössittiin itse hukkaamalla 5-3-ylivoima kolmannen erän lopussa. Tuomari antoi jatkoajalla Forrestille aika kevyesti kakkosen ja HIFK rankaisi siitä.

Tappara-pelissä Tapparan vaihtovirhe jäi huomaamatta ja tilanteen jatkuessa tamperelaiset tekivät 3-2-kavennuksen. 3-3-tasoitusmaali taas tuli rankkarilla, jonka moni tuomari olisi jättänyt tuomitsematta.

HPK-pelissä Norosen huipputorjuntojen takia vain yksi piste jäi Lappeenrantaan.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hyvä aHab!

Viestin lähetti mirasane
Ihan välihuomautuksena, että väittääkö Jubomir jossain kohdassa puhuvansa sinusta, vai miksi reagoit noin herkkänahkaisesti hänen ihan asialliseen viestiinsä?

Mitä jatkosopimuksiin tulee, niin eiköhän niitä mietitä kulissien takana jo. Qvistin, Vänän, Kermanin ja Nokelaisen toivon viipyvän Lappeenrannassa vielä monta kautta.

Koko hommahan lähti tästä Jubomirin quottauksesta:

Viestin lähetti Murmeli
SaiPan pitäisi siis tehdä, kuten Individual haluaa. Ostetaan velkarahalla 2-3 (SaiPan mittapuulla) helvetin kovaa pelimiestä kesken kauden ja ilmoitetaan Vänttiselle, Qvistille ja Kermanille, että teette nyt kolmen vuoden sopimuksen jos sopimuksen SaiPaan ylipäätään haluatte.

Tätä tekstiä Jubomir lainasi omassa postauksessaan, josta saa käsityksen että minä olisin jossain vaiheessa kommentoinut noiden em. herrojen sopimustilannetta, mikä ei ole asian laita.
Noh, ehkäpä tämä palaute olisi pitänyt suunnata Murmelille, mutta koska Jubomir lainasi jo ennestaan väärää tietoa sisältävää tekstiä, oli vahinko tapahtunut, josta syystä päätin huomauttaa myös häntä asiasta, mutta se siitä.
 

#15

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
SaiPalla on tällä hetkellä rosterissa kaksi ulkomaalaispelaajaa, jotka eivät ole lunastaneet odotuksia.

Herrat Sachl & Gabinet ovat pelanneet selkeästi alle odotusten ja muutoksia on tapahduttava.
 

Satellite

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Wild
Viestin lähetti mirasane
Mielenkiintoisempi ja akuutimpi tieto on se, että yksi kiinnostava pelaajamuutos saattaa olla tulossa ihan lähiaikoina. Mitään paniikkihankintoja ei kuitenkaan tehdä, sillä tappioista huolimatta SaiPan peli ei ole ollut katastrofimaista.
Aina sinä onnistut kiinittämään porukan huomion kirjoittamalla salaperäisesti SaiPan ehkä tekevän jonkun pelaajavaihdon lähiaikoina/hankkinvan uuden ;) Jos tällä hetkellä viittisit edes paljastaa minkä pelipaikan pelaajista on kyse?-)

Olen täysin samaa mieltä myöskin tuosta, että SaiPa on pärjännyt viime aikoina hyvin. Joukkueelta vaan puuttuu se jokin ratkaisuhetkillä ja ei saada käännettyä tasaisia otteluita itselleen.
 

kurre

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ruotsin torpedokiekkoilijat
Viestin lähetti #15
SaiPalla on tällä hetkellä rosterissa kaksi ulkomaalaispelaajaa, jotka eivät ole lunastaneet odotuksia.

Herrat Sachl & Gabinet ovat pelanneet selkeästi alle odotusten ja muutoksia on tapahduttava.

Juuri tätä asiaa täällä onkin moneen otteeseen toisteltu. Surkuhupaisaa oli myös Anssi Silvennoisen kirjoittamassa SaiPa-HPK-ottelun raportissa Sachlin kuvan alle kirjoitettu teksti "Petr Sachlin alamäki alkaa muistuttamaan Vladimir Machuldan vastaavaa". Näinhän se totta puhuen tekee. Toivon, että Sachl saisi viimein uutta nostetta, jotta häntä ei jouduttaisi pois potkimaan. Turhautuminen omaan peliin ja sitä kautta ylilyönnit ovat aika lähellä, kuten Norosen kanssa tööttäilystä jo nähtiin.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Viestin lähetti Satellite
Jos tällä hetkellä viittisit edes paljastaa minkä pelipaikan pelaajista on kyse?-)

Puolustaja
 

vallu#24

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti mirasane
Puolustaja
Puolustukseen tässä kyllä muutoksia kaivattaisiin. Ja tällä tarkoitan jotain ihan muuta kuin O-P:n tuloa tryoutille. Jotain uutisia tyyliin Gabinet ulos, Martin Richter tilalle olisi kyllä hienoa kuulla. Mutta tälläisiä uutisiahan kuulee vain korkeintaan päiväunissaan. Back to reality...Jos tämä tuleva pelaaja on ulkomaalainen niin uskoisin Gabinetin olevan se pelaaja joka lähtisi alta pois.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Nyt kannattaa kuitenkin pitää jäitä hatussa. Kuten me kaikki tiedämme, niin se että huhuillaan pelaajasta, tai että neuvotellaan sellaisen kanssa, ei ole sama asia kuin että saadaan se pelaaja. Ei pidä siis liikoja innostua vielä. Toki sitä toivotaan että vahvistusta saadaan. Puolustus sitä nimenomaan tarvitsee kipeästi.

Eiköhän sitä tietoa enemmänkin aikanaan vielä tule.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös