Pekka Virta – Lukon päävalmentaja

  • 651 928
  • 3 414

Veffi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomenmestari 2021
Valmennuksellisesti kauden paras peli, varmaan koko Pekan Lukkoajan paras peli. Mielenkiintoista nähdä mitkä on seuraavan ottelun kokoonpanot kun DeFaziokin palaa, omaan silmään ketjut paranivat tuon muutoksen jälkeen.
 

hokkikokki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
En valitettavasti ehtinyt oman tenavan jääkiekkoaharrastuksen takia peliä näkemään kuin radiosta. Ripa vaan muutamaan otteeseen huomautti että RD kyttää silmä kovana Lukon kentälle tulevia koostumuksia. Tiedä sitten paljonko tuossa oli perää mutta jotenkin tuli kuva että RD tyypilliseen tapaan toimii peluuttajana ja kun Virta reagoi aktiivisesti kentällisten toimimattomuuteen niin RD:llä sekosi etukäteen suunniteltu korttipakka eikä ehtinyt reagoimaan itse.

Jos näin oli ja joka tapauksessa reagoitiin aktiivisesti ongelmakohtiin niin hienosti toimittu ehdottomasti.
 

lebak

Jäsen
Virta reagoi jo ottelun alussa peluuttamalla Danforthin kenttää uudestaan jo yhden vaihdon jälkeen. Lisäksi kentällisiä sekoitettiin herätykseksi hieman myöhemmin. Lukolla oli alkuun myös vaikeuksia voittaa punaviiva ja päästä dumppaamaan kiekkoa JYP:n trapin ohi, mutta selvästikin sitäkin oli harjoiteltu ja pienillä viilauksilla noin 5 minuutin pelin jälkeen Lukon pitkät kiekot loppuivat ja pakit sukelsivat trapin sisaan hieman syvemmälle ennenkuin antoi kiekon sivulle/taakse, jotta päästiin punaisen yli hallitusti. Sen jälkeen Lukko pääsikin pääasiassa kuskin paikalle.

JYP tuli välillä hyvin ahnaasti iholle Lukon alueella ja tuntui, että välillä kiekot karkailevat lavasta ja syötöt ei osu omille kun on kiire. Lopulta kuitenkin Lukko pystyi kohtuu hyvin JYP:n karvauksenkin pelamaaan pois ja ylittämään keskialueita. Tästä johtuen mielestäni peli oli myös pelitemmoltaa nopea ja viihdyttävä.
 

Kynämestari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Red Wings
Mua edelleen vituttaa eilinen yv-peluutus. Olin satavarma, että Lukko rankoo 5v3 yvllä. Miksi siellä oli Ilomäet eikä kanukit????
 

Raymond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mua edelleen vituttaa eilinen yv-peluutus. Olin satavarma, että Lukko rankoo 5v3 yvllä. Miksi siellä oli Ilomäet eikä kanukit????

Vähän ihmetyttää, että siinä vaiheessa peliä käytettiin aikalisäkin vain siksi, että nuo saavat jatkaa 5-3lla. Älytön epäluottamuslause mielestäni Danforthin ketjulle, mikä kyllä vaikuttaa erittäin oudolta. Tuo aikalisä olisi voitu käyttää lopussakin, kun HIFK meni taas johtoon. No se ei välttämättä olisi tuonut Lukko tasoihin, mutta kuitenkin.
 
Suosikkijoukkue
Lukko. Koiramäki, juhlamokka, lokapalvelu eerola.
Vedän hieman sanojani takaisin muutaman päivän takaa. Pekka, sinulla on käsissäsi iso ongelma, mutta myös iso mahdollisuus. Mutta nyt näyttää, että joukkue ei ole sinun käsissäsi. Pakisto pelasi tänään Reunasta ja Krejcikiä myöten päin helvettiä paineen alla. Et sitten saa kuriin näitä kavereita?

Koitas Peksi vähän ryhdistäytyä.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Eilen käytettiin aikalisä hiukan kummalliseen paikkaan, jotta huonompi ylivoimakentällinen sai lepoaikaa ja lisäaikaa tupelointiinsa. Tänään ei aikalisää käytetty ollenkaan, vaikka sen paikka olisi ollut Ässien 1-3, 2-3 tai viimeistään 3-3-maalin jälkeen.

Tajusi Virta sentään vaihtaa maalivahdin, vai pitääkö siitä antaa kunnia Vuoriolle?
 

LukkoUkko79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Minkä helvetin takia Pekka et ottanut aikalisää 0-1 -maalin jälkeen, kun KooKoo vain jatkoi myllytystä?!
 

Foreman

Jäsen
Suosikkijoukkue
LSH - Lämsä sex hockey
Tekis mieli ottaa Pekkaa fliiteist kii ja ravistella minuutti ja kysyä sit et mikä vittu sua ja etenkin joukkuettas vaivaa. Aina, aina kun alkaa näyttää hyvältä ni sit tulee tällaisia mahalaskuja. Vitun vittu!!
 

carr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Peter Forsberg
Virta kehui, että joukkueesta löytyy nöyryyttä. Mielestäni tuo touhu on kaikkea muuta kuin nöyrää.
 

LukkoUkko79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kyllä on esim. Sportkin nuori joukkue, mutta niin vaan kääntää tappiolta ottelut voitoksi kuoleman äärellä. En tiedä mikä karma Lukossa oikein on. Aina se jäätyy loppujen lopuksi ja rentous katoaa.
 

Anu Saukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Jos vaikka näitä jämäjoukkueitakin vastaan lähdettäisiin nöyrästi pelaamaan voitosta ja puolustuksen kautta. Mutta eikun hyökätään kuin päätön kana ja pelataan suorastaan typerästi. Ei saadakkaan maalia ja yht’äkkiä omissa soi kolme kertaa kymmenen minuutin sisällä. Pekan reagointikykykin näissä suorastaan amatöörimäistä.
 

Okkul

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko ja maajoukkueet
Virta ei ole kaikkein terävin taktikoi. Tosiaankin olisi 0-3 tilanteessa 5vs3 yv pitänyt ottaa maalivahti pois ja pelata 6 vs 3 ja painaa se ensimmäinen maali. Kun ei leikkaa niin ei leikkaa... mielenkiintoista kuulla kommentit taasko maksettiin oppirahoja...
 

Larsen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Virta ei ole kaikkein terävin taktikoi. Tosiaankin olisi 0-3 tilanteessa 5vs3 yv pitänyt ottaa maalivahti pois ja pelata 6 vs 3 ja painaa se ensimmäinen maali. Kun ei leikkaa niin ei leikkaa... mielenkiintoista kuulla kommentit taasko maksettiin oppirahoja...
Alle kaksi milliä jne. Kenkää ja heti. Noin saatanan ihmeellinen puolustuspelaaminen olisi tuottanut jalkapallomaissa kuulan kalloon ennen kuin se alkaakaan.
 

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
Ei ole aikaakan, kun Pekkaa täällä kiiteltiin hyvästä reagoinnista ja nyt se onkin ihan paska. Meni tämä peli itselläkin tunteisiin ei siinä. Voihan tämän ajatella niinkin, että mitään ei vielä menetetty ja oppia saatiin (taas). Jos se oppi alkaisi menemään perille ennen kuin on myöhäistä. Vielä ei ole.
 
Suosikkijoukkue
Lukko
Hetkeen en ole jaksanut urputtaa mutta rajansa kaikella.

Voisiko joku Virran kannattaja kertoa minulle, mikä Virran tehtävä on tuossa joukkueessa? Mitä lisäarvoa se antaa Lukolle? Ja sen jälkeen valaista, että miten Virta on suoriutunut ko. tehtävistä?

Eikö Pekan tehtäviä ole mm.
- ohjata joukkuetta peliä ennen ja pelin aikana
- valita pelin aikana ko. tilanteeseen parhaat pelaajat
- valvoa, että joukkue pelaa strategian mukaista peliä
- jne, jne
Mielestäni Pekka ei hetkittäisiä suonenvetoja lukuunottamatta ole onnistunut tehtävissään edes tyydyttävästi.

Jossain vaiheessa selitykset nuoresta ja kokemattomasta joukkueesta voidaan unohtaa. Viime kaudella Virta pääsi ratsastamaan "väärin kasattu joukkue"-kortilla. Tällä kaudella käytetty "kokematon joukkue"-kortti alkaa tulla tiensä päähän. Tällä kaudella lanseeratulla "projekti"-kortilla voidaan ratsastaa osittain vielä ensi kaudellakin. Entä sen jälkeen?
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Pekan piikkiin menee toisen erän loppu. 0-1-maalin jälkeen olisi pitänyt ottaa aikalisä, kun oli selvästi nähtävissä, että joukkue käy ylikierroksilla.

Aika veitsenterällä on kulunut kausi. Odotusarvoisesti Lukon piti saavuuttaa suora pudotuspelipaikka, vaikka joukkueen rakennuksessa olikin ongelmia. Itse olen tyytyväinen, jos Lukko ruuvaa itsensä kuuden sakkiin ja taistelee tasaväkisesti välieräpaikasta. Enempää ei mielestäni voi tällä nipulla vaatia.

Jos kausi kuitenkin törmää RD:n Valtraan, voidaan perustellusti kysyä, onko Virta oikea mies viemään Lukon mestaruuteen. Itse olisin kärsivällinen, mutta ymmärrän, että monella muulla saattaisi vati tulvia.

Pienestä on kiinni, muistellaanko tätä kautta positiivisessa vai negatiivisessa valossa.
 

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
Jossain vaiheessa selitykset nuoresta ja kokemattomasta joukkueesta voidaan unohtaa. Viime kaudella Virta pääsi ratsastamaan "väärin kasattu joukkue"-kortilla. Tällä kaudella käytetty "kokematon joukkue"-kortti alkaa tulla tiensä päähän.

Ja millähän perusteella? Mun mielestä ensi kaudella on se todellinen iskun paikka, eikä kokemattomuuden piikkiin voidan enää pistää niin paljoa. Toki tälläkin kaudella puolivälieriin jääminen olisi mieto pettymys ja sääleihin jääminen iso pettymys.
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tällä kaudella lanseeratulla "projekti"-kortilla voidaan ratsastaa osittain vielä ensi kaudellakin. Entä sen jälkeen?
No ei kyllä voida. 2019-2020 on mielestäni se kausi, jolloin mitataan lopullisesti Virran onnistuminen. Pelitapa on ajettu sisään, pitkät sopimukset loppuvat ja Virta on Kallen ohella päässyt vaikuttamaan joukkueen rakentamiseen.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Puheltiin siinä ensimmäisellä erätauolla että muuten ihan hyvin peli on hanskassa mutta kun ei tule maaleja (nyt voi hiukan mielentilan rauhoituttua sanoa että ei siinä hallinnasta huolimatta juuri kunnon tekopaikkojakaan ollut). Ja sitäkin siinä puheltiin että mikäli KooKoo saa avausmaalin, niin sitten tulee vaikeaa.

Niinkuin tulikin ja kyllä mä sitä ihmettelen että jos meikäläinenkin näkee että peli sekoaa heti paineetta pelaavan vastustajan avausmaalin jälkeen, niin miksei valmentaja tätä näe ja jotenkin reagoi siihen?

Ja sitten ne kolmannen erän ylivoimat. Jos en nyt oikein pahasti matematiikassa sekoa niin Lukko sai pelata noin kolme minuuttia viidellä kolmea vastaan. Minkä tautta ei tässä kohtaa otettu maalivahtia pois ja pelattu kuudella kolmea vastaan? Vaikka Lukon ylivoima on koko kauden ollutkin paskaa ja vittua niin on siinä mun mielestä aika hyvät mahdollisuudet kumminkin maalin tekoon.

Tuskin se silti enää peliä kääntänyt olisi kun ei sitä peliaikaa paljon jäljellä ollut, mutta olis kumminkin edes yritetty.

Sen sanon samaan syssyyn että kyllä mä silti kohtalaisen tyytyväinen olen tähän Virran toiseen kauteen Lukon valmentajana. Eikä tämä tappio nyt mitään ratkaisevaa tehnyt, mitä nyt vähän vaikeammaksi meni ensi viikko.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös