Mainos

Peitto joka katoaa, mutta minne?

• 2 284
  • 19
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
Nostaisin tälläisen ongelman päivänvaloon, tästä asiasta on keskusteltu monissa kodeissa useana aamuna. Olen yksi niistä sadoista tuhansista ihmisistä joka on useana aamuna herännyt sinisenä kylmästä. Onko puolisosi tai avokumppanisi ns, "peiton ja tyynyn riistäjä", kärsitkö jo vuosien tai kuukausien ajan katoavasta peitosta ? Yleensä tälläiset ihmiset vielä kaiken lisäksi yrittävät siirtää syyn omilta niskoiltaan pois. Kaikenlaiset hampaiden kirskutus ongelmat ja kuorsaus ym, ovat kyllä saaneet runsaasti palstatilaa, vaan tämä ongelma on jäänut huomiotta julkisessa keskustelussa jo ainakin 46 vuoden ajan jonka olen elänyt.

Heitä on monenlaisia lajityyppejä, omat kokemukseni liittyvät polvitekniikkaan, elikkä polvi ylös nopea kääntö ja se on hävinnyt kuin tuhka tuuleen, ajaksi arvioisin noin 1-2 sekunttia, pyörähdystekniikan omaavat ovat ehkä lajiltaan yksi pahempia, nimenomaan siinä suhtessa että peittoa on mahdollisuus saada takaisin . Siksi kysynkin onko elämäsi tehty tässä suhteessa kylmäksi ja mitä lajityyppiä kumppanisi edustaa. Kukas näitä ihmisiä kouluttaisi ?

Viimeksi muokattu:

Lexa

Jäsen
Ratkaisu..

...on toinen peitto. Kroonisimmilla tapauksilla tuokaan ei välttämättä auta, mutta ehdottomasti kokeilun arvoinen asia.

Suosikkijoukkue
Lexa kirjoitti:
...on toinen peitto. Kroonisimmilla tapauksilla tuokaan ei välttämättä auta, mutta ehdottomasti kokeilun arvoinen asia.

Polvitekniikkaan tästä saattaisi olla apua, mutta kierähtäjistä tulee ainoastaan suurempi paketti, ja tiukempi.

Ps. Olen muuten kokeilut viiden peiton tekniikkaa.

koo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Naisten juonia

Jos nainen anastaa mieheltä peiton ei se nyt ainakaan sitä tarkoita, että miehen tulisi maata peitotta aamuun asti ja herätä kylmästä sinisenä.
Tuohan on ikivanha naisten kikka saada mies oman peittonsa alle. Miehen kuuluu heti huomattuaan peittovarkauden kierähtää naisen vuoteen puolelle ja murista muka vihaisena, että kuka kauka on napannut peittoni ? Sitten nainen vastaa kainolla äänellä, että minun oli niin kylmä ja pelokas olo, että halusin varmasti vain alitajuisesti tuntea tuoksusi lähelläni jne...
Sitten mies vaan jää siihen naisen viereen ja lievittää kylmää ja pelkoa ja ihan mitä nyt itse keksiikin lievittää.

Terveisin koo

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Eihän tämä ole pulma eikä mikään...

Meinaan että se kadonnut peitto mitä ilmeisimmin on kuitenkin aina löytynyt.
Vaan minultapa on kerran eräällä leirintäalueella yöpyessäni kadonnut ympäriltäni teltta, makuupussi, toinen makuupussi jonka sisällä nainen - nii ja sitten vielä omat farkut ja alushousut hävisivät mystisesti saman yön aikana. Kaikenlisäksi noiden kaikkien kadonneiden juttujen tilalle sain vain kaksi vihaista poliisia ja yhden murisevan, ilkeesti ikeniään venyttelevän poliisikoiran.
Niin että jotakin rajaa, ennenkuin ruvetaan jostakin vaatimattomasta peiton ryöstöstä valittamaan.

Muutenkin mielestäni paljon suurempi ihmeellisyys ovat esimerkiksi kotioloissa häviävät sukat, kravatit ja aterimet. Niitä kun ei sitten koskaan löydy mistään, ei edes muuton yhteydessä kun kämppä on täysin tyhjennetty.
Noh, näitä haarukoita ym. muita välineitä nyysiviä kotitonttuja on käsitelty ihan omassa ketjussaankin, joten ei siitä tässä sen enempää.

Realcowboy

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Eipä sitten varmaan muu auta kuin ryhtyä nukkumaan makuupussissa, jos kerran viidenkin peiton taktiikastakaan ei ollut apua. Onneksi itselläni yksin nukkuvana (ja asuvana) ei ole moisia ongelmia.

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Pistä huora nukkumaan keittiöön, tulee aamulla safkatkin nopeammin.

Suosikkijoukkue
Predator kirjoitti:
Noh, näitä haarukoita ym. muita välineitä nyysiviä kotitonttuja on käsitelty ihan omassa ketjussaankin, joten ei siitä tässä sen enempää.

Olisi todella mielenkiintoinen kokemus nukkua peittoja vievän kotitontun vieressä, saati sitten tempaista sellaista pari kertaa, mutta eikös tontut ole etupäässä miehiä? Tosin voi tietysti olla niinkin että joku on mennyt yhteen asumaan sellaisen kanssa, mistä minä sen tiedän.

Tietysti tälläistä ongelmaa ei myöskään ole mikäli nukkuu koko elämänsä yksinään, olisikin pitänyt rajata asia parisuhteessa eläviin ihmisiin.

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Joko huumorintajuni on kadonnut jonnekin muualle päin Vantaata viikonlopun aikana, tai sitten tässä ketjussa ei ole mitään hauskaa tai oivaltavaa?

Mikä lie syy. No, aina ei voi onnistua.

Suosikkijoukkue
Ted Raikas kirjoitti:
Joko huumorintajuni on kadonnut jonnekin muualle päin Vantaata viikonlopun aikana, tai sitten tässä ketjussa ei ole mitään hauskaa tai oivaltavaa?

Mikä lie syy. No, aina ei voi onnistua.

Näin tietysti on, kysyisin kuitenkin että kuinka monessa perheessä suomen maassa on käsitelty aamulla tälläistä aihetta, väittäisin että se ei ole yksi eikä kaksi. Asia vaikuttaa nukkumismukavuuteen aivan yhtä paljon kuin kuorsaus tai hajuhaitat. Toisilla ihmisillä on imiömäinen kyky pilata toisen yöunet liikkumalla ja sätkimällä kuin hullu. Tämän piti olla ketjun juju, vaan ei ollut. Elikkä aluperin tarkoitus ei ollutkaan olla hauska vaan keskustella asiasta joka liittyy nukkumiseen, ihminen kun sattuu nukkumaan elämästään melkeinpä yli puolet elossa olo ajastaan.

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
veini. Jollet kohta ala ilmaantua saunomaan ravintelistasi, menen testaamaan, viekö vaimosi tosiaan peiton sinulta. Omani ei vie minulta, täytyy pitää välimatkaa, katsos.

PS. Isäntää kaljalatkiessa odotellen Olkku.

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Enää asia ei sattuneesta syystä vaivaa mutta tiedän miltä se tuntuu, etenkin tuo kammottava pyörijä-koulukunta.
Itse vain vaivana on se, että kannan unissani peiton välillä lukittuihinkin huoneisiin ja sitten menen nukkumaan ilman peittoa omaan sänkyyn ja herään myöhemmin kylmään, välillä tämä on jopa pelottavaa!

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
veinikretski kirjoitti:
Toisilla ihmisillä on imiömäinen kyky pilata toisen yöunet liikkumalla ja sätkimällä kuin hullu.
No siinä tapauksessa, otan tuon osa-alueen myötä kaikki syyt omille niskoilleni. Minä sätkin, minä huudan, minä potkin ja minä lyön (todistettu) ja myös kähvellän peittojakin. Nukkumiseni on aina spektaakkeli. Unissa en sentäs kävele, mutta dominoin vuodetta.

Että tervetuloa vaan naiset (miehetkin jos uskaltaa) viereeni nukkumaan!

Suosikkijoukkue
Daespoo kirjoitti:
Pistä huora nukkumaan keittiöön, tulee aamulla safkatkin nopeammin.

Useinkaan ei heidän kanssaan ole peittoja tarvittu, minulle on pienenä merimiehen alkuna opetettu, että ammattihuorat ovat arvostettu ammattiryhmä.
Siksi vieroksun edelleen sanan käyttöä, messikallena laivoissa ollessani työkaverini meni huutamaan ammattiaan harjoittavaa "häly Helyä" huoraksi, vahempi pursimies otti meidät kaikki samantien puhutteluun ja kysyi ensin Helyltä "huorahan sinä olet, eikö niin," Hely vastasi kyllä näin on, "tykkäätkö että sinua sanotaan sellaiseksi," "en". Niin että älkää menkö huutelemaan ammatti-ihmisiä loukkaavasti, ettehän huuda kadulla saatanan levyseppäkään.

Ps. Huorat ovat muuten säyseitä nukkujia, hienoja ihmisiä.

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Muuten minäkin teen kaikkea mahdollista unissani mutta muitten peittoihin en koske, sen seitsemän kertaa olen kyynärpäätä ja jalkaa tarjonnut, ties mitä kaikkea..

Corkscrew

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kertokaas mistä se johtuu, että kun herää keskellä yötä, huomaa kuolanneensa peiton siihen päähän joka vielä nukkumaan mennessä peitti jalkoja. Peitto siis kääntyy melkein joka yö "väärinpäin"...

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Mazza kirjoitti:
Peitto siis kääntyy melkein joka yö "väärinpäin"...
Isot pojat kertoo, että se on vehkeenimijätonttujen tekosia. Nämä käyvät yöllä vieraisilla peiton alla ja möyhivät aikansa. Se, että herää toisinaan hirveeseen kankeen, tai näkee märkiä unia ei ole sattumaa. Vaan vehkeenimijätontut on vauhdissaan niitä aikoja. Kannattaa pitää vaan silmät kiinni ja olla kuin ei niitä olisikaan, niin hyvin menee.

Grohl

Jäsen
Itse olen nuorempana poikana ollut kova unissakävelijä ja muuta vastaavaa... Oudoin ja hämmentävin kokemukseni on se, että kerran heräsin keskellä yötä siihen, kun minua paleli niin perkeleesti ja jokin kirkas valo häikäisi silmiäni keskellä yötä.

Nousin ylös ja totesin, että joku on laittanut valot päälle. Sitten havahduin, että missäs se peittoni onkaan, kun sitä ei edes löytynyt lattialta. Tajusin heti, että olenpas ollut vilkkaalla tuulella tänä yönä. Etsiskelin peittoa huoneestani ja lopulta löysin sen survottuna erääseen kaappiin ja se oli niin pienessä tilassa, että sitä sai tosissaan kiskoa sieltä pois. Kun lopulta sain peiton revittyä irti ja valot sammutettua, niin pääsin jatkamaan unia.

Aamulla heräsin normaalisti ja mietin yön tapahtumia. Perinmäisenä mieleeni jäi kysymys, että tarvitsenko unissakävelemiseen valot, vai mistä syystä olin ne laittanut päälle ja minkä helvetin takia olin survonut peiton kaappiin? Katsoin vielä kerran kaappiin sitä kohtaa, johon olin peittoni tunkenut ja yritin mielenkiinnosta tunkea peittoani siihen pieneen rakoseen, mihin olin sen yöllä saanut tungettua ja siihen tarvitsi todellakin käyttää voimaa. Ihmetty sitten sekin, että voiko unissaan voimailla kehonsa äärirajoilla, ilman että herää?

Eli vastaus kysymykseen mihin peitto jouttuu yöllä: Kaappi

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy