Waheeb näyttäisi onneksi olevan.Eihän Saukkonen selosta, eihän...?.
Hyvä niin, nyt ei tarvitse juoda kahta koria kaljaa pystyäkseen seuraamaan peliä. Yksi riittää...Waheeb näyttäisi onneksi olevan.
Ketään ei kiinnosta.Onnittelut HIFKille ja anteeksi Kärpille. Laitoin taas Galimovin Liigapörssiin ja tunnetusti mun Liigapörssijoukkueessa oleva maalivahti kerää yleensä miinuspisteitä…
Miltä tuntuu tuntea kaikki maailman ihmiset? Wau!Ketään ei kiinnosta.
En voi sanoa tuntevani kaikkia palstaa seuraavia henkilöitä. Voin kuitenkin yrittää veikata, että ketään ei juurikaan kiinnosta. Ja ei, en ole kusipää, vaikka niin toteatkin. 30-40 -luvulla voisin toki käydä aikamatkalla.Miltä tuntuu tuntea kaikki maailman ihmiset? Wau!
Kärppien ketjulottoilu jatkuu, ja kärkisentteriksi hommattu Bourke löytää itsensä tänään katsomon puolelta. Jos Ville Peltonen luet tätä palstaa, niin järeä prässipeli käyttöön, kun Kärpät peluuttaa pakkiparia Byström - T. Niemelä. Lahjoja on luvassa, ja tälle annan tehtaantakuun.
Näin on. Vaikka Saksan liigassa onnistuu tekemään pisteitä, niin se ei tarkoita sitä, että sama onnistuisi liigassa. Melko heikot kiekolliset avut kaverilla.Tällä menolla Bourke saa katsella itelleen uutta työpaikkaa... tämänastiset näytöt ei täytä ulkomaalaisvahvistuksen kriteerejä.
Mamban aikakaudellahan tämä oli monesti aikalailla toisin päin. Vieraissa oli paljon paremman ja raikkaamman näköistä tekemistä kuin Raksilassa.Hyvä nosto Waheebilta: Kärppien vieraspelaaminen on ollut heikkoa. Ainoastaan yksi suora voitto, tai voitto ylipäätään. Neljästä pelistä viisi pistettä. Kotona kulkenut sitten paremmin.
Pelillisesti ehdottomasti näin. Tosin viime kausi nyt oli täyttä kuraa ihan jokaisella kentällä.Mamban aikakaudellahan tämä oli monesti aikalailla toisin päin. Vieraissa oli paljon paremman ja raikkaamman näköistä tekemistä kuin Raksilassa.
xG "expected goals" ( suom. maaliodottama), eli jonkin algoritmin mukaan lasketaan laadukkaista maalipaikoista arvo, jonka verran joukkueen pitäisi tehdä maaleja. Olettaisin, että tuo algoritmi tutkii paikkoja, joista vetoja on toteutunut ja siitä datasta perustaa maaliodottaman kullekin joukkueelle. Katsomatta tilastoa tästä ottelusta, niin HIFK:llä varmaan se arvo oli aika suuri, kai.No positiivisena saatiin taas xG:tä!!! Jos joku ei tiedä, mitä xG on, niin se on tilastoniilojen kehittämä laskennallinen arvo kannattajien vitutukselle pelin jälkeen. Jos peli voitetaan kukaan ei xG:tä mainitse, mutta tällaisessa kotitapiossa taas xG:tä kertyy rutkasti. Näin siis olen asian itse ymmärtänyt.
Inhottaa olla noin oikeassa. Imuroitiin taas maali alussa omiin ja se oli liikaa. Jotenkin tuntui että IFK:lta puutui se tiikerinsilmä esim maalin edessä. Siinä missä Kookoo aiheutti hässäkkää Kärppämaalin edessä ja kevyempi Niemelä esim lensi kerran päin veskaria, niin IFK ei vastaavaa saanut aikaan.
No positiivisena saatiin taas xG:tä!!! Jos joku ei tiedä, mitä xG on, niin se on tilastoniilojen kehittämä laskennallinen arvo kannattajien vitutukselle pelin jälkeen. Jos peli voitetaan kukaan ei xG:tä mainitse, mutta tällaisessa kotitapiossa taas xG:tä kertyy rutkasti. Näin siis olen asian itse ymmärtänyt.
Tossa juttua maaliodottamasta:xG "expected goals" ( suom. maaliodottama), eli jonkin algoritmin mukaan lasketaan laadukkaista maalipaikoista arvo, jonka verran joukkueen pitäisi tehdä maaleja. Olettaisin, että tuo algoritmi tutkii paikkoja, joista vetoja on toteutunut ja siitä datasta perustaa maaliodottaman kullekin joukkueelle. Katsomatta tilastoa tästä ottelusta, niin HIFK:llä varmaan se arvo oli aika suuri, kai.
algoritmin mukaan lasketaan laadukkaista maalipaikoista arvo, jonka verran joukkueen pitäisi tehdä maaleja.