Pe 29.11.2013 JYP - Pelicans

  • 5 003
  • 12

NuuskaHP

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Perinteisen hiljaista tällä saralla tähän aikaan päivästä. Mutta lähdetään siitä liikkeelle että tänään Jyväskylässä kohtaavat siis tietysti JYP ja Pelicans.

Edellisen Jyväskylän vierailun Pelicans vei, kohtuullisen kovasta JYP painostuksesta huolimatta. Tämähän muistaakseni on ollut trendi näiden joukkueiden kesken että vuoroin vieraissa napsitaan voitot kotiin. Jäänee nähtäväksi kumpi vie pisteet mukanaan tämän illan osalta.

Pelicansin puolelta loukkaantuneiden kirjoissa lienee muutama suht tärkeä pelaaja. Jos jotain mielenkiintoista lisää illan otteluun hamutaan niin Pavel Rosa tänään ainakin mukana ja istutetaan Pärän ja Redenbachin ketjuun mikäli pelilupa kunnossa.

Jatkakaa..
 

Arsi Haakana

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans
Alustava kokoonpano:

Timo Pärssinen – Tyler Redenbach – Pavel Rosa
Miikka Männikkö – Pekka Saarenheimo – Jesse Niinimäki
Janne Ritamäki – Tommi Paakkolanvaara – Vili Sopanen
Joonas Alanne – Jarkko Immonen – Ilkka Pikkarainen

Niko Tuhkanen - Jan Latvala
Joonas Hurri - Henri Laurila
Antti Ylönen - Juha-Pekka Pietilä

Jere Myllyniemi (Antti Rautiola)
______________________________________________

Tuollaisella lähdetään. Pakisto on Leimun ja Korpikarin poissaollessa aika ohuen näköinen, eikä auta yhtään että Hurri on pelannu uransa huonointa Liigalätkää ja Ylönen-Pietilä kaksikko on aika-ajoin melko suurissa vaikeuksissa omissa. Kiire siis tulee JYPin hyökkääjien kanssa.

Ykkösketju on erittäin hyvässä formussa ja mielenkiintoista seurattavaa mitä se saa aikaan. Pärä ollut hyvässä iskussa ja vierelle astuu Pavel Rosa, yhdet joukkuetreenit allaan, joten mitään messiastekoja ei vielä ole syytä odottaa.

Pisteeseenkin olisin tyytyväinen, mutta pahaa pelkään niidenkin puolesta. JYP oli viimeksikin Hippoksella paljon parempi, mutta silloin saatiin 3 pinnaa, tänään vastaava suorittaminen ei riitä.

4-2, vika tyhjiin.
 

Linjatuomari

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
JYP tänään:

Louhivaara-Lahti-Wärn
Ikonen-Perrin-Tuppurainen
Hubacek-Myttynen-Jaatinen
Salmio-Virtanen-Nenonen

Kalteva-Näkyvä
Hietanen-Luoma
Välivaara-Salonen

Tarkki
(Rajaniemi)

Eli Abid ja Auvinen väistyvät kokoonpanosta verrattuna edellisiin otteluihin, ja tilalle nousevat Myttynen ja Salonen. Salosta olenkin henkilökohtaisesti kaipaillut kokoonpanoon, ei tuolla puolustuksessa liikaa kiekollista taitoa ole.

Edellinen matsi Pelicansia vastaan oli pelillisesti erinomainen mutta kun kiekkoa ei vain saatu maaliin ja vastustaja vastaavasti rankaisi armotta niin turpiin tuli. Samanlaisella peli-ilmeellä tänään ei kyllä pisteittä jäädä...
 
Suosikkijoukkue
Arsenal
En vaan jaksa tajuta tuon Hietasen peluuttamista Auvisen/Salosen ohi. Kaveri ei osaa peruuttaa luistimilla (istuin tiistaina ringside-paikalla tätä kaatuilua seuraten) eikä tuo mitään lisäarvoa pakistoon. Ja aina vähillä minuuteilla kolmannen erän. Toinen juttu on tämä Ikonen, ihan väärä kaveri TÄLLÄ hetkellä Perrinin viereen. Allukin tuo Perrinille enemmän kuin Ikonen, vaikka viekin paljon kun ei maaliin osu.

Pitkästä aikaa kotipeliin, tunnelma on ainoa mitä toivon.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Toinen juttu on tämä Ikonen, ihan väärä kaveri TÄLLÄ hetkellä Perrinin viereen. Allukin tuo Perrinille enemmän kuin Ikonen, vaikka viekin paljon kun ei maaliin osu.

En tunne huumoriasi, mutta sellaisena tämä on otettava. Ekillähän on tosiaan Ikosen tulon jälkeen sujunut melko surkeasti tehopisteiden valossa. Toki alleviivasitkin asiaasi jo, huumoria siis.

Itse pelin osalta tänään en odota ihan yhtä riemuisaa meininkiä kuin edellisessä kohtaamisessa. Tänään voisi olla pelsujen vuoro viedä peliä ja antaa JYPin iskeä muutamat byyrit.

Tänään tilauksessa:

-Salosen kiekollisen osaamisen näytöstä kera yhden maalin

Lapulle kriittinen 2-3.
 

NuuskaHP

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Nyt on ihan pakko sanoa, että ennenkun alkaa se Jyväshovilaisten hehkutus siitä kuinka helvetin hyviä te olitte, niin kyllä Pelicansilla oli aivan helvetin sysipaskat mestis-pakit tänään kehissä.

Harvemmin tässä on koskaan selitelty pelien häviämistä loukkaantumisilla, ainakaan itse en sitä ole tehnyt mutta nyt se kortti on laitettava pöytään, niin luvattoman paska puolustus oli Pelicansilla tänään että siihen se ratkesi.

Onnittelut joka tapauksessa tärkeistä pisteistä.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Nyt on ihan pakko sanoa, että ennenkun alkaa se Jyväshovilaisten hehkutus siitä kuinka helvetin hyviä te olitte, niin kyllä Pelicansilla oli aivan helvetin sysipaskat mestis-pakit tänään kehissä.

No tänään tuntuu ihan hyvältä vain JYPin voitto enkä hirveästi välitä vittuilla pelsujen pakeille.

Viivojen kautta, nenään meni kloriitit.

-Tuppuraisen kauden "toinen oikein" tehty maali
-Ikosen mainio levitys Allulle ja tältä vapautus Ekille
-Kaltevan surkealle alkukaudelle pilkahdus
-Nessun ranne on Nessun ranne.

Pavel Rosa, kova vahvistus pelsuille. Älkää siis harmitelko tätä tappiota yhtään.
 

Meddler

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, SaiPa
Pavel Rosa, kova vahvistus pelsuille. Älkää siis harmitelko tätä tappiota yhtään.

Tämä.

Edellinen JYP-matsi mielessä oli helppo arvata, ettei tästä ottelusta todennäköisesti tule pisteen pistettä. Tuo Rosan onnistunut alku maalin muodossa lämmitti ja sysää ainakin hetkeksi syrjään kaverin tuomitsemista hukkahankintana.
 

Jari66

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Ukraina
Tämä.

Edellinen JYP-matsi mielessä oli helppo arvata, ettei tästä ottelusta todennäköisesti tule pisteen pistettä. Tuo Rosan onnistunut alku maalin muodossa lämmitti ja sysää ainakin hetkeksi syrjään kaverin tuomitsemista hukkahankintana.

Rosa liukui kyllä jossain määrin tuota loistavaa laukaustaan lukuun
ottamatta täysin pelin ulkopuolella, kuten koko muukin joukkue. Haluan ihmetellä silti miksi Joonas Hurri pelaa nykykunnollaan liigaa.

Nykäskyläläisten ikioma selostaja Ritari on kyllä kaikkein karmein selostaja karjuntoineen mihin minä olen penkkiurheilijaurallani törmännyt. Ja minä olen sentään kuunnellut selostuksia 70 -luvulta saakka. Ihan ilman värilasejakin.
 

Jupa

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Nykäskyläläisten ikioma selostaja Ritari on kyllä kaikkein karmein selostaja karjuntoineen mihin minä olen penkkiurheilijaurallani törmännyt. Ja minä olen sentään kuunnellut selostuksia 70 -luvulta saakka. Ihan ilman värilasejakin.

Ritari on näistä ruudun selostajista kyllä objektiivisimpia ja asiantuntevimpia selostajia. Karjuu, kun tulee maali. Tunteella. Tänään karjui 5 kertaa JYPille ja 2 kertaa Pelicansille, eikös se ole aika hyvin suhteessa pelitapahtumiin?

Me JYP-kannattajat pidämme Ritarin heikkoutena sitä, että asettuu liikaakin vastustajan puolelle, jotta ei saisi syytteitä "epätasapuolisesta selostuksesta". tarkoittaa, että JYP saa aina "täysin selviä jäähyjä" ja vastustaja "todella kevyesti puhallettuja". Siksi en ymmärrä kitinää.

Jupa
 

Jari66

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Ukraina
Ritari karjuu kun Nykäskyläisillä on edes sinnepäin tilanne tai hevonen karannut laitumelta. Halutessaan sen voi todeta seuraavassa pelissä, jota Ritari kotijoukkueelleen selostaa.

Ei siinä mitään muuten, mutta ihan oikeasti kohtuullisen rasittava hemmo. Sen ymmärsi jo todeta 15 -v poikani. Helppo kompata.

Itse ottelusta. Parempi joukkue voitti.
 
Viimeksi muokattu:

spaceman

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, #26, #15, #11, #45
Lillukanvarret ensin: Ritari selostaa todella vieraskoreasti JKL:ssä. Joka muuta väittää on yksinkertaisesti väärässä. Maalikoosteessa jos vertaa vaikka joukkueiden ekan maalin huutotasoa niin kyllähän Rosan maali sai Ritarin äänijänteet paukkumaan.

Itse peli oli ekaa erää lukuunottamatta täysin JYPin hallussa. Aralle pisteet että tunnusti tosiasiat.

Hyviä asioita:
  • Tuppuraisen "oikea" maali! Kyllä näytti maistuvan. Muutoin Allulta iha hyvää peliä mutta jonkin verran kiekko pomppii. Ja missä taklaukset?
  • Näkyvä on taas "parempi kuin Karlsson". Aivan selkeä ykköspaki molemmissa päissä kenttää.
  • Hauskaa miten Perrin onkin hyvä kun saa apinat pois harteiltaan. Kohta taas kultapotta päähän.
  • Hubacekin veivit! Hieno haasto ja maali. Mutta aloittamaan Hubaa ei saisi päästää.
  • Aleksi Salonen pelasi pirteästi. Tykkäsin.
  • Nenonen on kokonaisvaltainen pelaaja, ei pelkkä kultaranne.
  • Ilkka Pikkarainen ei sikaillut, pisteet siitä.

Ainoa JYPin epäonnistuja, jos niin voi sanoa, oli junnupakki #52, Hietanen. Epävarmaa peliä.

Tuomarit menivät välillä helppoihin, vesilinnuille toki tunnusomaisiin, sukelluksiin. Mutta ei onneksi ratkaissut peliä.

Yhden onnistuneen hitaan lähdönkin bongasin kolmannessa erässä. Mutta kyllähän peli voitettiin hurrikaaniprässin ja nopeiden kääntöjen avulla.

Kiitos JYP!
 

Voltti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Tuomarit menivät välillä helppoihin, vesilinnuille toki tunnusomaisiin, sukelluksiin. Mutta ei onneksi ratkaissut peliä.

Ei nyt lähdetä tälle linjalle ollenkaan. Sielä jäi viheltämättä jypin väärää vaihtoa ja neljä puusilmää jätti empien viheltämättä pelinviivytyksen kiekosta katsomoon. Luultavasti nekään eivät ratkaisseet peliä. Oli nimittäin pelikaani niin purjeessa sen toisen erän.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös