Kauden toinen paikalliskamppailu: avausottelu päättyi KalPalle Niiralan montun hurmoksessa 3-2 voittolaukauskilpailussa. Sankareina silloin A-ho-nen!! ja Kerman. Toivottavasti tänään tulee loistava ja hieno peli-ilta. Voisi olla jopa täyttä hallia, olisikohan realistista? Itse sanoisin, että kyllä, mutta enpähän minä niitä voi päättää.
Nyt itse otteluun. Jyp on ollut lyömätön kotikaukalossaan ja 24 jaetusta pisteestä se on napannut 23 pistettä. Lisäksi se on laskenut vain 6 maalia kotiotteluissaan, mikä on älyttömän vähän. Huima kotitiimi. KalPa taas on vieraissa napannut 24 mahdollisesta 10 pistettä. Ja laskettuja maaleja on 28 kappaletta. Tilastojen valossa KalPa tulee häviämään ottelun 6-1. Mutta tilastojen tuijottelu on varsin "hölmöä", sillä kentällä ne teot tehdään. KalPalla varmasti on jonkinmoinen taistelumieliala hävityn ja surkean Jokeri-ottelun jälkeen. Joka osa-alueella saa ja pitääkin parantaa.
Pointit ottelun alla:
- Maalivahtityöskentely. Puutun tähän joka kerta, eikä se ole mielestäni ollenkaan turhaa. Maalivahtipelillä yleensä ratkaistaan paljon ja Ahonen onkin tuonut KalPalle hyvillä otteillaan ison kasan pisteitä. Mutta nyt pistetään Ahonen todelliseen kiekkosateeseen. Olettaen, että hän pelaa. Jypin vahdista en osaa sanoa, olisiko Myllykoski jälleen maalinsuulla, saa nähdä. Mutta kuitenkin, en lupaa Jypinkään vahdille helppoa iltaa, jos KalPa parantaa otteitaan Jokeri-pelistä esim. Blues-pelin tyyliseksi.
- Petrovicky. Toivottvasti mies pelaa. Armottoman tärkeä pelimies KalPalle, sillä Kisu ja Brendl olivat Jokereita vastaan hieman "ulalla". Toivottavasti nivuset on tarpeeksi kunnossa.
- Pakistot. KalPan puolustus on ollut hyvin aaltoilevaa ja välillä jättää Ahosen täysin yksin, eikä siinä sitten ole toisella joukkueella kovin hankalaa pistää kiekkoa reppuun. Jypillä on kovapyssymies Vatanen ja muutenkin mies on pelannut varsin hyvin, jälleen. KalPalla Suhonen, Syväsalmi (ja Laurila) ovat pelanneet alakanttiin. Tänään tarvitaan tällä osastolla onnistumisia.
- Dufva. Dufvalle tärpästiin jatkopaperia ja varmasti lämmittää mieltä. Toivottavasti niin paljon, että joukkueenkin pelissä näkyy liian hyvä mieli ja Jyp häviää.
- Revanssi. Viimeksi, kun KalPa tällä samaisella areenalla pelasi, hävisi se reippaasti 4-0 Wallinheimon, Kapasen, Sahlstedtin ja Strömbergin jäähyväisottelussa. Nyt tekisi gutaa, jos KalPa veisi 4-0. Mutta se vaatii täydellistä peliä.
E-e-erittäin mielenkiintoinen peli tulee olemaan. Veriviholliset vastakkain ja perjantai-ilta --> hurmos! Kyllä ei peli tästä enää voi parantua. Mutta joo, toivottavasti KalPa onnistuu parantamaan peliään ja kaikista mieluiten toivon, ettei peli ole jo ohi 10 minuutin jälkeen. Toisaalta jos KalPa silloin johtaa niin en ole yhtään pahoillani, mutta näin. Toiveet ovat korkealla, vaikka varsin pessimistinen olen. Yksikin piste on saavutus.