Pe 28.9.2018 JYP - TPS

  • 7 682
  • 68

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Tänään Hippoksen tuvassa vastakkainen liigan sarjakakkonen TPS ja kutonen JYP. Kotijoukkueella yksi matsi vähemmän pelattuna ja joukkueilla eroa viisi pinnaa. TPS on viime vuosina saanut karistettua tätä Hippoksen apinaa hartioiltaan ja pari maukasta Tepsin voittoa on tullut viime vuosina todistettua tuolla ihan paikanpäällä. Resepti näissä on ollut selkeä eli kiekon kanssa on pelattava rohkeasti eikä pidä antaa hurrikaanihessujen liikaa riehua kiekon kanssa. Fyysisesti pelaavaan kotijoukkueeseen on vastattava fysiikalla myös takaisin.

Pettymyksenä jyväskyläläisille se, että ne ketkä tulevat katsomaan TPS-pelipaidassa menetettyä lupaustaan eli Oula Palvea, saavat vielä odottaa. Oula jakoi itse oikeuttaan tiistaina Jukureiden Ritamäkeen ja on lusimassa kahden pelin kakkuaan. Jukureita vastaan peli virtasi mukavasti ehkä jopa hieman vitosvaiheellakin ja ratkaisijoita löytyi muualtakin kuin vain Oulan lavasta. Taikuri Filppulan helponnäköiset syötöt ovat jumalallista alkuperää ja seuraava turkulainen NHL-tähti Kaapo The Kakko on osunut kiitettävästi noista sisään niin kuin pitääkin. Bono Heikkisen ruoska on myös ujeltanut viivasta mukavalla prosentilla, johon tulee tänäänkin yv:llä luottaa, jollei saa jotain Tuppuraista niskaansa. Iso satakiloinen roikale Budish tulee myös tarjoamaan maalin edessä ossiikosille sykkeen nousua. Petteri Wirtanen on ollut myös alkukauden isoja onnistujia TPS-padassa, pyyteetöntä työtä nähtäneen tänäänkin monipuolisesti. Haukeland päässee tänään isompaan testiin kuin tiistaina.

Kotijoukkueesta ei ole mulla mitään validia tietoa sen enempää kuin Merikiven jääkiekosta. Se kuva mulle on jäänyt, että maalivahtipuolen hommat ovat kantanneet JYP:illä, joka on yleensä ollut melko vahvaa suorittamista JYP:illä poislukien Vehviläisen aikakaudet. Tutut soturit eli Immoset, Tuppuraiset ja Hytöset siellä ovat jälleen hämmentämässä ja mikään satujumppa tästä ei ole tulossa, siitä pitävät kotijoukkueen ratsut huolen. Tuonne vähän puujalkaiseen pakistoon olisin kuitenkin itse iskemässä painetta. Sieltä löytynevät ei tupakoivan joukkueen haasteet edelleen. On jopa vähän erikoista nähdä Eki JYP:in paidassa vaikka toki sinne kuuluukin, kun ura lähenee päätepistettään. Hieno pelimies, ei voi kuin kunnioittaa.

Vähämaalista kamppailujääkiekkoa tästä on tulossa. Jos heitetää 1,2-1,2 niin kaukana ei olla.

Onko mökki tulossa täyteen?
 
Viimeksi muokattu:

Tukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Maajoukkue
Se kuva mulle on jäänyt, että maalivahtipuolen hommat ovat kantanneet JYP:illä, joka on yleensä ollut melko vahvaa suorittamista JYP:illä poislukien Vehviläisen aikakaudet. Tutut soturit eli Immoset, Tuppuraiset ja Hytöset siellä ovat jälleen hämmentämässä ja mikään satujumppa tästä ei ole tulossa, siitä pitävät kotijoukkueen ratsut huolen. Tuonne vähän puujalkaiseen pakistoon olisin kuitenkin itse iskemässä painetta. Sieltä löytynevät ei tupakoivan joukkueen haasteet edelleen.
Ei vois kyllä pahemmin nämä metsään enää mennä :D Maalivahtipeli on ollut epävarmaa, pl. ajoittaisia hyviä pelejä. Veteraanit taas hieman hitaalla jalalla alkukaudesta, vaikka pelin edetessä saanutkin vauhtia jalkoihin. Pakisto taas ei ole mikään puujalkainen, vaan oikeastaan aika nopea kiitos vikkelien kiekollisten pakkien (Honka, Vainio, Ikonen, Viinikainen).

Mielenkiintoinen matsi tosiaan kuitenkin tulossa, ehkä hyvä että Palve ei pelaa kun ainahan omat koirat tuppaa puremaan toden teolla. Alkais jo!
 

Zodiac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thunder Bay Bombers
Onhan siellä muuan Eric Perrin myös kehissä. Varmasti Ekille myös tunteikas peli ja onhan mies kannuksensa liigan kulttipelaajana todallakin ansainnut.

Tiukkaa vääntöä varmasti luvassa. Löytääkö Filppulan tietokone yhteyden Kaapoon ja kumppaneihin? Miten puolustus? Jatkuuko hyvä vire? Tirronen vai Haukeland?

Immonen, Tuppurainen, Perrin? Mikä illan vire?

Hieno ilta tulossa ja veikkaan että 60 min ei riitä.

Edit fiksaus
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
JYP tänään:
#12 Tuppurainen #26 Immonen #23 Louhivaara
#3 Honka #7 Kalteva

#32 Turkulainen #8 Tomasek #88 Rooba
#91 Kuukka #5 Vainio

#17 Ratinen #15 Hytönen #11 Perrin
#37 Ikonen #16 Jokinen

#55 Kolehmainen #28 Lahti #71 Kanninen
#36 Allen

#41 Laurikainen (#83 Voutilainen)
 

Zodiac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thunder Bay Bombers
Tepsillä pakkaa sekoitettu

Kakko - Filppula - Budish
Björkstrand - Wirtanen - Pajuniemi
Kuru - Karvonen - Nurmi
Nieminen - Virtanen - Väyrynen

Piskula - Heikkinen
Kaskinen - Lukka
Forsström - Ekeståhl-Jonsson
Isiguzo

Haukeland (Anttila)
 

markusst

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS | Miami Dolphins
Toivottavasti Filari ja Kakko ovat varovaisina laitojen lähellä, onneksi Palve on pelikiellossa.
 

Hyzzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Leijonat
Tässä kun rosteria katsoo niin TPS:ltä poissa

Korpikoski - Palve - Suoranta

Jaakola - Eronen

Tirronen.

Eikös tuo nyt jollekkin joukkueelle ykköskentäksi menisi?
 

snake70

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins
Eikös kaikkien pidä olla varuillaan laitojen lähellä sekä muualla kaukalossa joukkueesta riippumatta.
TPS ei mitään kummoista esittänyt tiistaina Mikkelissä joten ylipääsemätön se ei ole. Silti se lähtee aika suurena ennakkosuosikkina peliin. Vastassahan on heikohko puolustus. Ei se huonojalkainen ole. Mutta kun puolet niistävei osaa puolustaa pätkääkään. Maalivahdit jää yksin. Eikä nekään ihmetekoihin pysty.
Tulosveikkaus 1-5
Tärkeimpiä on ne jotka pelaa. Ei ne jotka poissa
Aina jokaiselta jotkut puuttuu.
 

juhis82

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS,Detroit Red Wings,Kanada
Huoh..aina vaan joku jaksaa.


Kyllä mun mielestä toi on ihan aiheellinen mitä Markusst kirjoitti. Pidän itsekin JYP pelejä vaarallisina. Ja erityisesti nimenomaan Tuppuraista. Toivonmukaan jokainen Tepsin pelaaja pysyy kunnossa, ettei loukkaannu
 

Juippi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Koen kyllä myötähäpeää, kun jaksetaan aina nostaa esille ja vihjailla tuolla Tuppuraisella. Ollutta ja mennyttä.

Joku totesi, että TPS on suosikki. Itse en ole tätä mieltä. Kotipeli JYPillä ja Tepsiltä puuttuu ketjullinen ykköskorin ukkoja (Korpikoski, Suoranta ja Palve) lisäksi Eronen ja Jaakola pois pakistosta, niin aika vajaalla mennään. No, hyvinhän tuo joukkue on sitkeytensä osoittanut aiemminkin, joten eiköhän se tiukka matsi tule tänäänkin. Haukeland pelasi Mikkelissä hyvin ja toivottavasti lätty tarttuu tänäänkin. Ylivoimalla TPS pelin ratkaisi Mikkelissä, joten siinä ne avaimet piilee tänäänkin eli maalivahtipeli ja erikoistilanteet.
 

T-aika

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Onneksi tälle kaudelle tuli sääntömuutos, ettei loukkaantuminen vaikuta rangaistukseen. Tuppuraisen tilannetta kurinpitokaan ei nähnyt edes taklauksena, joten nykylinjauksella olisi ollut nippa nappa ulosajon paikka.
 

juhis82

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS,Detroit Red Wings,Kanada
Peli ei ole vielä edes alkanut ja mä näen jo punaista kun luen täällä joitakin viestejä. Vai että ei saisi Tuppuraisesta vihjailla. Pelais kunnolla ja sääntöjen mukaan niin ei tarttisi vihjailla.
 

Fironic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Ducks, Kraken
Pahat traumat tuntuu jääneen turkulaisille Tuppuraisesta. Toivottavasti tämä erikoinen psykologinen ilmiö on löytänyt tiensä myös TPS-pelaajien aivoihin ja koko porukka tärisee tänään kaukalossa peläten Almighty Tuppuraisen sikailuja. Sillä välin JYP kiittää ja vie 3 pistettä.
 

k0l1kk0

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
No jos kyseessä on sika pelaaja niin miksei jaksaisi? Onko Tuppuraisella kauttakaan ilman yhtään sikamaista taklausta? Nopeasti en muista yhtäkään.

Haha, aikamoista. Varsinkin TPS:n kannattajan suusta. Luetteleppa ne törkytaklaukset ja vertaa monta kautta Allu on Liigassa pelannut, jos lyhyt matematiikkasi siihen pystyy.

Katkeroituneista turkulaisista huolimatta, mielenkiinnolla odotan mitä ilta tuo tullessaan. Erityisesti Kakko sekä Tomasek tarkassa seurannassa ja toki JYPin hitusen arveluttava maalivahtipeli.
 

Juippi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Peli ei ole vielä edes alkanut ja mä näen jo punaista kun luen täällä joitakin viestejä. Vai että ei saisi Tuppuraisesta vihjailla. Pelais kunnolla ja sääntöjen mukaan niin ei tarttisi vihjailla.

Lopettaisit sinäkin nyt ennen kuin nolaat itseäsi enempää. Sinne ammattikoulun tupakkapaikalle voit mennä höpisemään näitä. Olisiko tulevasta pelistä jotain sanottavaa?
 

juhis82

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS,Detroit Red Wings,Kanada
Lopettaisit sinäkin nyt ennen kuin nolaat itseäsi enempää. Sinne ammattikoulun tupakkapaikalle voit mennä höpisemään näitä. Olisiko tulevasta pelistä jotain sanottavaa?


Olen sanonut toistaiseksi kaikki mitä on sanottavaa tulevasta pelistä. Mahdollisesti otteluseurannassa enemmän. Ja kun mä olen aikoinaan jo kerran ammattikoulusta päässyt niin en koe tarvetta mennä uudelleen sinne. Ja miksi mun pitäisi lopettaa?
 

Mutanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tässä kun rosteria katsoo niin TPS:ltä poissa

Korpikoski - Palve - Suoranta

Jaakola - Eronen

Tirronen.

Eikös tuo nyt jollekkin joukkueelle ykköskentäksi menisi?

Juu menisi helposti, esim. tepsin tai jypin.


Ei kyllä kestä enää yhtään loukkaantumista rosteri. Toivotaan ettei tuppuraisen aasia tällä kertaa onnista.
 

Juippi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Olen sanonut toistaiseksi kaikki mitä on sanottavaa tulevasta pelistä. Mahdollisesti otteluseurannassa enemmän. Ja kun mä olen aikoinaan jo kerran ammattikoulusta päässyt niin en koe tarvetta mennä uudelleen sinne. Ja miksi mun pitäisi lopettaa?

Pelistä et ole sanonut mitään, lopettaa voisit ihan itsesi vuoksi. Mutta eipä pilata otteluketjua tämän enempää nuorison oikaisuun. Jos haluat vielä rupatella, niin pistähän yksityisesti.

Tämä otteluketju kertoo karusti sen mihin suuntaan aikoinaan hyväkin jääkiekon keskustelupalsta on mennyt.
 

AAPEEli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jani Tuppuraista, lyhyttä matikkaa, amiksen röökipaikkaa sekä katkeroituneita Turkulaisia. Jokainen kuka on Liigaa seurannut oikeasti enemmän kuin pari kautta tietää, että herra Janilla on taipumusta kyseenalaisiin taklauksiin, ja ihmettelen suuresti miksei asiaa saa ennakossa nostaa esiin, ilman että muutamat nimimerkit menettävät pelihousunsa.

Illan ottelussa mielenkiintoinen parivaljakko Kakko vs Honka, molemmat ovat todennäköisesti top-10 varauksia, joten toivottavasti molemmat ovat tänään pelipäällä ja saamme nauttia nuorista taitureista täydellä mitalla.
 

Fironic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Ducks, Kraken
@juhis82 @AAPEEli

Avaisitteko hieman näitä näkemyksiänne? Jani Tuppuraisen kurinpitohistoriasta löytyy kolme vuotta sitten pelatun JYP-TPS -ottelun tilanne, jossa "Tuppurainen ei suorita tilanneessa varsinaista taklausta vaan ajaa kiinni Tukoseen pelitilanteen mukaisella vauhdilla". (Lainaus Liigan kurinpitopäätöksestä)

Tuosta tuli 4 pelin kakku, jossa oli "uusijan lisää" edelliskauden laitataklaus-keissistä, josta tuli tuolloin 1 ottelun pelikielto (en löytänyt siitä videomateriaalia, enkä muista tapausta muutenkaan). Case-Tukosen videomateriaalista näkee sokeampikin, että Tuppuraisella ei ollut tarkoitus vahingoittaa Tukosta (joka muuten on yksi liigahistorian epäonnisimpia pelaajia, mitä terveenä pysymiseen tulee).

Mielestäni Jani Tuppurainen on väärin perustein tuomittu sikapelaajaksi. On helvetin vauhdikas pelaaja ja menee joka tilanteeseen täysillä. Siksi joskus kolisee ja sattuu, mutta ei mitenkään täytä sikapelaajan kriteerejä. Joku raja paskanjauhannallekin. :)

Edit. Lisätäänpä knoppitietona vielä sellainen, että TPS:n illan kokoonpano vie kurinpitohistorian osalta JYPin kokoonpanoa 10-9 kärsittyjen pelikieltojen yhteenlasketussa ottelumäärässä! Lähteenä jälleen Liigan sivut. :D
 
Viimeksi muokattu:

juhis82

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS,Detroit Red Wings,Kanada
@juhis82 @AAPEEli

Avaisitteko hieman näitä näkemyksiänne? Jani Tuppuraisen kurinpitohistoriasta löytyy kolme vuotta sitten pelatun JYP-TPS -ottelun tilanne, jossa "Tuppurainen ei suorita tilanneessa varsinaista taklausta vaan ajaa kiinni Tukoseen pelitilanteen mukaisella vauhdilla". (Lainaus Liigan kurinpitopäätöksestä)

Tuosta tuli 4 pelin kakku, jossa oli "uusijan lisää" edelliskauden laitataklaus-keissistä, josta tuli tuolloin 1 ottelun pelikielto (en löytänyt siitä videomateriaalia, enkä muista tapausta muutenkaan). Case-Tukosen videomateriaalista näkee sokeampikin, että Tuppuraisella ei ollut tarkoitus vahingoittaa Tukosta (joka muuten on yksi liigahistorian epäonnisimpia pelaajia, mitä terveenä pysymiseen tulee).

Mielestäni Jani Tuppurainen on väärin perustein tuomittu sikapelaajaksi. On helvetin vauhdikas pelaaja ja menee joka tilanteeseen täysillä. Siksi joskus kolisee ja sattuu, mutta ei mitenkään täytä sikapelaajan kriteerejä. Joku raja paskanjauhannallekin. :)


Ai että ei ollut tarkoitus? Ihan miten vaan. Minusta hänessä on kaikki kriteerit tuohon.

Katsoin tuon videon ja ottamatta kantaa tuomioon, niin antaa kyllä hyvin käsityksen miksi hänet tuomitaan. Minusta häntä ei tuomita millään tavalla väärin perustein


Edit: Kyllä tulee kyllä sellaista läppää täällä Tuppuraisesta ettei mitään rajaa. Se että Tuppurainen olisi nopea ja taitava niin ihan oikeasti. Ette ole tosissanne.
 
Viimeksi muokattu:

moelsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Onneksi sika Palve on pelikiellossa, olisi muuten varmaan ajellut Perrinin, Immosen tai Tuppuraisen sairastuvalle. Kallio sentään jo päättänyt peliuransa, niin ei tarvitse sen osalta pelätä päähän kohdistuneita taklauksia.

Jännä kyllä että Nättinen ei ainakaan tänään vielä kokoonpanossa näyttäisi olevan mukana, kovasti jo odotin että miehen otteita olisi tänään nähty kentällä.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös