Pe 18.12.2015 SaPKo - Peliitat

  • 1 142
  • 5

uljas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Peliitat, (HeKi-vainaa), Tinatuopit
Peliittojen pitäisi saada pässilauma kuriin Talvisalon aitauksessa. Ei ole tehtävä kyllä mistään helpoimmasta päästä. Peliittojen maalilla kuningas Harald??? Pelicansin juniorivahti Joonas Harald siis aloittavana maalivahtina. Ties vaikka olisi Larmin tapainen yllätys. Nurmisen Pasihan ehti jo ennen kauden alkua kehua junnuista löytyvän pitkästä aikaa erityisen hyviä maalivahteja. Peliitat on onneksi saanut lomailevalta Pelicansilta omansa takaisin + Miika Roineen, joka ties vaikka innostuu vanhassa kotihallissaan. Puolustuspelin on oltava terävämpää kuin keskiviikkona. Maalivahdin irtokiekkojen siivoamisen kanssa pitää myös olla hereillä. Keskiviikkona tuli ainakin pari maalia Rautiolan torjumista irtokiekoista. Jos saisin tänään valita niin ennemmin ottaisin Peliittojen voiton Savonlinnasta kuin pääpotin Eurojakpot-arvonnasta
 
Savonlinnassa pelattiin varmasti kauden paras peli. SaPKo pelasi todella kovalla tempolla eikä Peliitat hävinnyt huonouttaan, vaan SaPKon esitys oli loistava.
Peliittojen Koivistolla ei ollut paras päivä, kahden ensimmäisen maalin aikana kentällä ja kolmannen aikana jäähyllä. Vaikutti hieman siltä, että ottelun edetessä alkoi kultainen potta kiristämään. Peliitoillakin oli ottelussa paikkansa, kerran kilauttivat tolppaa ja Leskinen saPKon maalilla pelasi loisto-ottelun. Yleisöä oli yli 1400 (Paikallinen Neste-asema tarjosi pelin) ja yleisö lähti hyvin kannustukseen mukaan, kun siellä oli pari kaveria, jotka antoi hieman mallia kannustamisesta. Tärkeät pisteet tasaisessa sarjassa.
 

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
Niin nyt on vaikea sanoa, oliko pelkkää SaPKon hyvyyttä vai oliko mukana Peliittojen heikkoutta. Ainakin aika ankealla vierasjoukkue saatiin näyttämään. Muutaman hyvän maalinedusmylläkän saivat aikaiseksi, mutta sen lisäksi hyvin vähän maalipaikkoja. Kotijoukkueella oli ajoittain maalipaikkoja toinen toisen perään.
Olikohan niin, että Peliitat ei saanut yhtään ylivoimaa. Yhden kerran olivat saada, mutta sitten raitapaitaisen erikoisuus ja sukeltamisesta Silfverillekin kakkonen. Erikoinen vihellys kun Lepauksen kampitus oli aika selkeän oloinen. Miksi noita tasapelivihellyksiä pitää suorittaa. Silikkoo paskoo sanon minä.

Mitähän paikallisen lehden paikallinen kiekkozätti nyt sanoo Kojosta jota on parjattu useampaankin otteeseen. Mies on noin valovuoden parempi kuin mm. pois lähtenyt SaiPan Huhtanen. tai monikin oma sopimuspelaaja. Kojo on ollut alusta asti todella hyvä vahvistus SaPKolle, mutta silti monikin on muuta nähnyt. Silloin ei jää juuri muuta vaihtoehtoa kuin se, että ei ymmärrä näkemäänsä.
Leskiseltä oli vaihteeksi hyvä peli ja onneksi sai sen nollan, vaikka peli siinä päälle 50min lähtikin vähän laukalle.
 

essulu

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo ja Kerho
Erikoinen vihellys kun Lepauksen kampitus oli aika selkeän oloinen. Miksi noita tasapelivihellyksiä pitää suorittaa. Silikkoo paskoo sanon minä.

Kyllä videolta näkyy aika selvästi, että Lepaukselle ei olisi edes kuulunut jäähyä ja Heinolan peluri sukelsi kuin sorsa.
 

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
Kyllä videolta näkyy aika selvästi, että Lepaukselle ei olisi edes kuulunut jäähyä ja Heinolan peluri sukelsi kuin sorsa.

Joo, minun pointti oli tuo tasapelivihellys. Ja kuten kirjoitin niin kampitukselta näytti. Ei ollut silloin mitään hidastuksia katsottavana. En oikeastaan vielä hidastuksen nähtyänikään allekirjoita, että on puhdas sukellus. Minusta nuo molemmille vihellykset on jääkiekossa typeriä. Se on joko jäähyn arvoinen rike tai jäähyn arvoinen sukeltaminen, ei molempia.
 
Tuossa tilanteessa kampitusvihellys ok, kevyt mutta riittävä kosketus jalkoihin. Kaatuminen oli ehkä hieman teatraalinen ja jotenkin hidas eli ei aivan luonnollisen näköinen. Ja jos tuomari näkee tilanteen niin, että rikottu pelaaja tehostaa esitystään näyttelemällä niin sukellushan se on. Itse en sitä livenä minään sukelluksena pitänyt ja eikä tuo videopätkäkään minua vakuuta, että se olisi selvä sukellus ollut, mutta olen nähnyt niitäkin tapauksia, jossa on oikeasti rikottu ja rikottu pelaaja sitten tehostaa tapahtumaa näyttelemällä, niin olen pitänyt sitä oikeutettuna, että kumpikin lähtee istumaan toinen rikkomuksesta ja toinen epäurheilijamaisesta käytöksestä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös