Ihan turha tässä on ruveta nöyristelemään että voi voi kun tuomarien avustuksella saatiin voitto, kyllä olis vastustaja ansainnut kolme pinnaa, voi meitä maan matosia kun paskalla pelillä tuomarien avulla voitto saatiin. Kuten totesit niin kaikkihan näistä joskus joutuu kärsimään.
Kukaan sanonut mitään nöyristelystä, vaan ainoastaan siitä että itse ainakin osaan myöntää tilanteen pelissä milloin itse, joukkueeni tai fanittamani joukkue on hyötynyt tuomarivirheestä. Enkä itse ainakaan osaa siitä mitenkään nauttia että sellaisella pelin voittaa.
Hyvä esimerkki tästä nyt on esim. jalkapallon puolelta Juventus-Catania muutama viikko sitten minkä jälkeen Juventuksen johdostakin osattiin myöntää tuomareiden virheet ja pahoiteltiin sitä. Ei se mitään nöyristelyä vaatinut, vaan suoraa selkää myöntää että "nyt tuomari avitti meidät voittoon, mutta minkäs teet".
Mielestäni se osoittaa sitä että oikeasti ymmärtää peliä ja osaa katsoa sitä muutenkin kuin sokeasti fanittaen. Sen sijaan joku sellainen että "mitään virhettä ei tapahtunut" "mitäs ette estäneet maalin tekoa" tms. osoittaa juuri sitä sokeaa fanitusta, ilman minkäänläistä kykyä keskustella peleistä peleinä. Toki sitä saa fanittaa miten tahtoo, mutta se että syntyykö mitään keskustelua asioista, jos ainoa reaktio kaikkeen on että "oma seura(ja sen fanit) on aina oikeassa, muiden seurat(ja fanit) aina väärässä". Tai kaikki virheet mitä kaukalossa tapahtuu ja joista oma seura hyötyy on sellaisia ettei virheitä edes tunnusteta, mutta oman joukkueen kärsiessä taas takana on joku salaliitto...
Tästä nyt oli kyse, eli siitä että halutaanko oikeasti keskustella asioista, vai vaan toitottaa omaa totuutta laput silmillä ja sormet korvissa.
Edelleen Miro Kloselta vähän oppia, mutta ehkä monelle sitten Rivaldo on esim. suurempi idoli. Eli ei väliä miten voitetaan, kunhan voitetaan. Itse nautin kuitenkin toisenlaisesta voittamisesta.
Mutta eipä siitä sen enempää, itse vaan osaa sen verran hyvin ainakin asennoitua sekä sen tuomarivirheen hyötyjäksi että kärsijäksi, etten lähtisi vähättelemään hyvin merkittävää virhettä tai sitä tunnetta mikä sellainen aiheuttaa. Tästä aiheesta voisi toki kysellä vaikka Englannin ja Saksan pelaajilta vuodelta 66.