Patrik Laine shoots, he scores! – suomalaisen supertähden ura NHL:ssä

  • 4 663 678
  • 17 029

Odysseus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, LAK
Hyvä että Pate uskaltaa sanoa asiat suoraan! Kyllä se fanejaan arvostaa vaikka laukoo välillä ohi maalin, niin kaukalossa kuin sen ulkopuolella.

Ja täällä olis Laineen pelipaita joutilaana jos joku karjalalippis sellaista halajaa. Yyveenä kuvia ynnä muita.
 

Läskisalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, HauSi
Täytyy kyllä ihmetellä, jos joku fani ottaa itseensä siitä, että huippukiekkoilija kertoo, ettei fanien odotukset kiinnosta. Enemmän olisin huolissani jos kiinnostaisi.
 

larzzon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina
Pate ei oo kuullut asiakaslähtöisestä työskentelystä. Vaikka Jets maksaa palkan, niin todellisuudessa Paten työnantaja on Paten tekemisistä kiinnostunut (ehkä lippalakkipäinen) fani. Karjalalippikseen päänsä verhoavat ovat tietysti kaukana, mutta varmasti maksavat pelipaita- ja viasattilauksilla jonkun lounaan.

Nyt jos mulla olis duunari, jota ei asiakkaan mielipiteet kiinnostaisi ja se vielä kailottaisi sitä julkisesti asiakkaille, niin kyllä pitäisin seuraavalla yt-kiekalla mielessä.

Nyt skarppia Pate! Joudut tota menoa vielä johonkin pr-koulutuksiin. Takaan: et halua.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Täytyy kyllä ihmetellä, jos joku fani ottaa itseensä siitä, että huippukiekkoilija kertoo, ettei fanien odotukset kiinnosta. Enemmän olisin huolissani jos kiinnostaisi.
Kyllähän huippu-urheilijan tosiaan pitää sulkea silmät ja korvat ulkopuoliselta maailmalta. Hulluksihan siinä tulee, jos seuraa (tai on kiinnostunut) kaikkea, mitä itsestä kirjoitetaan mediassa ja keskustelupalstoilla. Fokus olennaiseen, eli seuran sisäisten henkilöiden kanssa toimimiseen ja omaan lähipiiriin.
 

Oles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Leijonat
Hyvä, että sanoo mitä ajattelee. En ymmärtänyt asiaa niin, että Laine sanoi kaikkia faneja karjala-lippiksiksi, vaan niitä jotka kirjoittelevat hölmöjä. Varmaan joku vetää tuosta herneen nenään, ettei faneja saa noin nimitellä, mutta samaan aikaan sitten Laineen suorituksia ja persoonaa saa vapaasti kommentoida.

Laineen pelisuorituksiin liittyen, hän on matkalla uuteen ennätykseen laukausten määrässä kauden aikana, joten luulisi, että kohta alkaisi uppoamaan, kun laukoo niin hanakasti.
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Hyvä, ettei kutsunut anonyymejä kritisoijia "Molson-lippiksiksi". Olisi muuten tullut taas kohu Kanadassa. Don Cherrykin olisi noussut kiikkustuolistaan ottamaan kantaa :)
 

johnnywee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars
Aloin juuri pohtimaan että tuo nimike "Karjala-lippis" alkaa jo saavuttaa sellaisen aseman että se lippis voisi itseasiassa olla kohta taas muotia.

Nyt Karjalan pitäisi alkaa painaa nykymuotia mukaillen lippiksiä, joissa tuo klassinen logo olisi.

Mitä tulee Paten kommentteihin, niin mielestäni hän tuolla juuri osoittaa sen että häntä itseasiassa kiinnostaa kommentit. Miksi tuollaista tarvitsisi edes sanoa, jos oikeasti ei välittäisi paskaakaan? Veikkaan että Pate käy aktiivisesti lukemassa kommentteja, jatkoaikaa yms. ja osa heitoista mennyt yksinkertaisesti ihon alle.
 
Aloin juuri pohtimaan että tuo nimike "Karjala-lippis" alkaa jo saavuttaa sellaisen aseman että se lippis voisi itseasiassa olla kohta taas muotia.

Nyt Karjalan pitäisi alkaa painaa nykymuotia mukaillen lippiksiä, joissa tuo klassinen logo olisi.

Mitä tulee Paten kommentteihin, niin mielestäni hän tuolla juuri osoittaa sen että häntä itseasiassa kiinnostaa kommentit. Miksi tuollaista tarvitsisi edes sanoa, jos oikeasti ei välittäisi paskaakaan? Veikkaan että Pate käy aktiivisesti lukemassa kommentteja, jatkoaikaa yms. ja osa heitoista mennyt yksinkertaisesti ihon alle.

Sellaisessa ironisessa karjalalippiksessä voisi tosiaan olla markkinarako.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mitä tulee Paten kommentteihin, niin mielestäni hän tuolla juuri osoittaa sen että häntä itseasiassa kiinnostaa kommentit. Miksi tuollaista tarvitsisi edes sanoa, jos oikeasti ei välittäisi paskaakaan? Veikkaan että Pate käy aktiivisesti lukemassa kommentteja, jatkoaikaa yms. ja osa heitoista mennyt yksinkertaisesti ihon alle.
Koska toimittaja on johdatellut ja nostanut asian esille? Ei sen puoleen, voihan hän käydä Jatkoaikaa lukemassa, mutta eihän näillä kommenteilla täällä sinänsä pitäisi olla mitään merkitystä uran kannalta, vaan niillä seuran sisäisten henkilöiden mielipiteillä. Siinä mielessä kommenttien täällä ei pidäkään kiinnostaa, vaikka toisaalta uteliaisuuttaan kävisikin lukemassa. Jos näillä on jotain vaikutusta, niin ei kannata käydä edes lukemassa.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Arvostan tuota, että ei sokerikuorruta tai filtteröi ajatuksiaan yhtään, vaan sanoo suoraan mitä ajattelee. Enpä usko, että paten tarvii elämässään kauheasti rahasta murehtia, joten aika sama verrata hänen tilannettaan johonkin perus työpaikkaan, kuten @larzzon tuolla ylempänä tekee.

Ja monesti muutenkin ihmisille käy, kun ikää tulee lisää, että kulmat rupeavat hieman pyöristymään. Ei välttämättä tule enää 30-vuotiaalta Patrik Laineelta noin särmikkäitä lausuntoja. Tai sitten tulee, mutta ihan sama minulle. Minä olen kiinnostunut siitä, mitä se jannu siellä kaukalossa tekee.
 

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
Jep, suomalaisissa on vielä joissain sellainen sinänsä jännä piirre että osa ihmisistä suorastaan toivoo Paten yms epäonnistumista että pääsee ilkkumaan "ei susta mihinkään oo".
Täsmälleen näin. Ja tämä koskee myös muita "suosittuja" jääkiekkoilijoita ja urheilijoita. En ymmärrä mitä näiden ihmisten päässä liikkuu. Ikäänkuin jonkun menestymisen olisi itseltä pois tai hän on vastuussa menestymisestään nimenomaan juuri sinulle.
 

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
En omista Karjala-lippistä mutta aika päivittää "Paten ajan"-maalipörssi. Tuohan on ollut se tilasto mikä tässä ketjussa otettiin aina esille, kun Laineella oli vähän heikompi jakso menossa. Vuosi sitten Laine taisi olla tilastossa sijoilla 3-4, tämän kauden alussa muistaakseni jossain vitosen nurkilla.

1. Ovechkin 161
2. Matthews 145
3. Pastrnak 143
4. Kucherov 138
5. McDavid 138
6. Draisaitl 131
7. Tavares 130
8. Kane 129
9. Marchand 129
10. Laine 125
11. MacKinnon 123

kun nyt näyttää siltä että vaikka Pate pelaa (kuulema) uransa parasta kautta ja peliä, top10 paikan menetys tässä tilastossa on vain ajan kysymys. Siispä laitetaan tähän myös oman ajan syöttö- ja pistesijoitukset.

Tällä hetkellä syötöissä Laine on sijalla 110. (102) ja pisteissä sijalla 40. (125+102=227). Valitettavasti näiden kehitystä en ole niin seurannut mutta olettaisin että nousussa. Maalit kiinnostivat enemmän, koska yksi maailman kovimmista maalityykeistä on kyseessä. Tai ainakin oli.

Tämän vuoden 15 maalia riittää sijaan 63. NHL:n maalipörssissä. Jos mukaan otetaan myös viime kausi, sijoitus on 43. (4.paras finski). Viimeiset 10 peliä tuoneet 1 maalin, jokohan kohta osuisi myös itse vai ollaanko vain tyytyväisiä että tarjoilee Connorille?
 

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Niin, ilman näitä huippu-urjeilijoita emme mekään täällä olisi heistä kirjoittamassa ja vääntämässä. Mun mielestä ihan hyvä vaan että sanoo mitä ajattelee. Tuskinpa tuosta työpaikka vaarantuu vaikka vähän vittuilisikin. Aika paljonhan sitä skeidaa on mennyt siihenkin suuntaan.

Mä olen tykännyt Paten nykyisestä tyylistä pelata, ja toisaalta ei muakaan nyt juuri kiinnosta mitä Pate musta ajattelee. Joskus sitä on vaan ihan kiitollinen ettei ole itse mitenkään kuuluisa, eikä tarvitse vastailla kaikenmaailman kysymyksiin.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Tämähän muuttui mielenkiintoiseksi. Viime kaudella täällä puhuttiin pahaa Patesta ja hänen tekemisistään. Nyt kun sanoo takaisin niin itketään kilpaa täällä. Ei voi kuin nauraa. Ihan oikein sanoi. Ja olen kyllä samaa mieltä, että palstalla pesii älytön määrä karjalalippiksiä.

Mielenkiinnosta, onko se pahaa puhetta jos sanon, että Paten viime kauden taso oli aivan järkyttävän surkea jos vertaa vaikka nykyiseen tasoon?
Tai entä se jos joku toteaa, että pitäisikö sitä pleikkaa pelata vähemmän ja koittaa keskittyä muihinkin asioihin?

Ei sillä, ei tätä ketjua ihan hirveästi jaksa seurata ja varmasti siellä on ollut niitä ns. asiattomiakin kommentteja, mutta on täällä myös todella herkkää porukkaa siinä vaiheessa kun aletaan arvostelemaan Paten pelillisiä esityksiä.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Onhan se ihan selvä, ettei urheilijoiden kannata juuri lukea, mitä "suuri yleisö" ajattelee. Nykymaailmassa kaikki saavat mielipiteensä jonnekin esille, ja nuo ulostukset kannattaa jättää ihan omaan arvoonsa ja vailla huomiota. Ainahan on sanottu, ettei kannata lehtiä lukea, ja nykyään tähän voi somen lisätä päälle. Me fanit voimme viihdyttää itseämme näille spekulaatioilla, mutta pelaajan ei ole näitä mitään järkeä lukea ;)

Noin muuten Pate voisi vähän enemmänkin kertoa ajatuksistaan, on vielä aika paljon tuota "en ole ajatellut, ei kiinnosta" osastoa. Enkä nyt tarkoita siis näitä fanien mielipiteitä, vaan jääkiekosta ja elämästä yleensä puhuttaessa. Mutta nuori juippi vielä, katsotaan mihin suuntaan kehittyy konkariksi kasvaessaan.
 

larzzon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina
Arvostan tuota, että ei sokerikuorruta tai filtteröi ajatuksiaan yhtään, vaan sanoo suoraan mitä ajattelee. Enpä usko, että paten tarvii elämässään kauheasti rahasta murehtia, joten aika sama verrata hänen tilannettaan johonkin perus työpaikkaan, kuten @larzzon tuolla ylempänä tekee.

Ja monesti muutenkin ihmisille käy, kun ikää tulee lisää, että kulmat rupeavat hieman pyöristymään. Ei välttämättä tule enää 30-vuotiaalta Patrik Laineelta noin särmikkäitä lausuntoja. Tai sitten tulee, mutta ihan sama minulle. Minä olen kiinnostunut siitä, mitä se jannu siellä kaukalossa tekee.
Niin no sulta meni ohi, mutta kun muukin viesti on mitä on, niin todetaan nyt, että suorapuheisuudella ei ehkä ensisijaisesti menetä elantoaan, varsinkaan tässä tapauksessa, vaan sosiaalinen elämä siinä yleensä ensimmäisenä ottaa iskua.

Mutta jos viihtyy pleikkarin kanssa, niin voihan sitä sitten vetää suodattamatta.

Itse toki arvostan suorapuheisuutta ja rehtiyttä, mutta että miljoonia tienaava ammattilaisurheilija viitsii/jaksaa haastattelussa kuittailla kiekkokuluttajille, kuinka kusipäitä tahansa, kertoo kyllä enemmän ehkä pikkumaisuudesta kuin arvostettavasta suorapuheisuudesta, tet, miten nyt kukakin tuollaisen tulkitsee.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Niin no sulta meni ohi, mutta kun muukin viesti on mitä on, niin todetaan nyt, että suorapuheisuudella ei ehkä ensisijaisesti menetä elantoaan, varsinkaan tässä tapauksessa, vaan sosiaalinen elämä siinä yleensä ensimmäisenä ottaa iskua.

Mutta jos viihtyy pleikkarin kanssa, niin voihan sitä sitten vetää suodattamatta.

Itse toki arvostan suorapuheisuutta ja rehtiyttä, mutta että miljoonia tienaava ammattilaisurheilija viitsii/jaksaa haastattelussa kuittailla kiekkokuluttajille, kuinka kusipäitä tahansa, kertoo kyllä enemmän ehkä pikkumaisuudesta kuin arvostettavasta suorapuheisuudesta, tet, miten nyt kukakin tuollaisen tulkitsee.
Itse ymmärrän 100%:sti tämmöisiä viestejä lukiessani (tai ylipäätänsä tätä ketjua), miksei urheilijoita kiinnosta, mitä tuntemattomat ihmiset heistä ajattelee. Eiköhän lähes kaikki NHL-kiekkoilijat esimerkiksi jaa paten ajatukset, mutta hän nyt vain päättää sanoa suoraan sen, mitä ajattelee. Muut sitten jossain poikien saunailloissa.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat

Gemondo

Jäsen
Pate ei oo kuullut asiakaslähtöisestä työskentelystä. Vaikka Jets maksaa palkan, niin todellisuudessa Paten työnantaja on Paten tekemisistä kiinnostunut (ehkä lippalakkipäinen) fani. Karjalalippikseen päänsä verhoavat ovat tietysti kaukana, mutta varmasti maksavat pelipaita- ja viasattilauksilla jonkun lounaan.

Nyt jos mulla olis duunari, jota ei asiakkaan mielipiteet kiinnostaisi ja se vielä kailottaisi sitä julkisesti asiakkaille, niin kyllä pitäisin seuraavalla yt-kiekalla mielessä.

Nyt skarppia Pate! Joudut tota menoa vielä johonkin pr-koulutuksiin. Takaan: et halua.

Tai ehkä juuri päinvastoin.

Ei kukaan jaksa seurata jääkiekkoa jos joka jengissä on 20 kappaletta jussijokisia - värittömiä, mauttomia ja hajuttomia persoonia.

Tuskin tämän kaltaiset avautumiset tai lausonnot saavat ketään jättämään lippua ostamatta. Pikemminkin maksetaan siitä että päästään näkemään se "kusipää" ja toivottavasti vielä nähdään kun se epäonnistuu.

Tunnetta nääs. Siitä urheilussa (ja muussa viihteessä) on kysymys.
 

PPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Laineellahan on jo junnuvuosilta maine ylimielisenä kaverina, eikä tämä ulostulo ainakaan paranna tilannetta. Tietyllä tavalla kuitenkin aika ymmärrettäväkin purkaus ja kertoo siitä, että viime kauden Fortnite yms jutut taisivat sittenkin mennä ihon alle. Pate haluaa näyttäytyä itsevarmana koviksena, mutta taitaa todellisuudessa olla herkempi ja haavoittuvaisempi.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös