Patrik Laine shoots, he scores! – suomalaisen supertähden ura NHL:ssä

  • 4 663 540
  • 17 029

Isaskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Laineella näyttäisi olevan menossa jonkinlainen jalostusvaihe pelkästä maalintekijästä kokonaisvaltaiseksi pelaajaksi. Saa nähdä mikä on lopputulos, mutta hyvältä ainakin on näyttänyt. Selvästi paremmalta kuin viime syksynä, jolloin näin suunnilleen kaikki Laineen pelit

Tuskin Laine tekee 40 maalia tällä kaudella ykkösketjun ulkopuolelta. Voisiko muun pelaamisen kehittämisen takia kaikista kovin nälkä maalintekoon olla muutenkin vähän taka-alalla. Vaikka ei olisikaan, ylivoimassakin tulee vähemmän paikkoja ilman Bufyglieniä, jonka roiskimiset tekivät Laineellekin tilaa. Nyt kun uhkia on vähemmän, voivat vastustajat pimentää Laineen laukauksen helpommin. Ainakin New Jersey teki sen melko täydellisesti.
 

Karhunkulta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Skellefteå AIK
Onhan tuolla vielä yksi, joka puhuu jostain pakastimen tason liikkeestä mutta eiköhän aina näitä löydy, joiden mielestä Pate on paska vaikka latoisi 100 maalia kaudessa.

Eiköhän tässä kiteydy minunkin pointti. Vaikka sanoin, että hyvin on muuten pelannut, mutta tämän hetken kokonaisvaltainen liike ei tee Laineesta maalintekijäsuperstaraa, niin johan vingutaan. Kaiken pitäisi olla ylistyssanoja, ihan kaiken.

Tällä herralla on kaikki mahdollisuudet siihen yltää, mutta tällä hetkellä ei siellä ole, eikä tällä liikkeellä tuossa liigassa sitä ole koskaan olemaan. Riittävän selvästi ilmaistu vai vieläkö pitää itkeä?
 

Frostbite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Оулун Кäрпäт, Фц Барцелона, РоПС, Rive Kanerva
Joo, Laine ketjussa ei tosiaan saa esittää yhtään negatiivista kritiikkiä. Pahoittelut siitä.
Saman laittanut merkille. Tuntuu, että kaikilla Tapparaa kannattavilla on erittäin herkkä asia, jos Lainetta kritisoi. Jos vertaa esim. Puljujärveen niin tuntuu, että Jessen saa herkemmin heittää bussin alle. Ja kyllä, itse olen ollut ensimmäisten joukossa siinä porukassa.
 

teppana

Jäsen
Saman laittanut merkille. Tuntuu, että kaikilla Tapparaa kannattavilla on erittäin herkkä asia, jos Lainetta kritisoi. Jos vertaa esim. Puljujärveen niin tuntuu, että Jessen saa herkemmin heittää bussin alle. Ja kyllä, itse olen ollut ensimmäisten joukossa siinä porukassa.

Ihan höpötystä taas. Itse olen ollut todella kriittinen Laineen suhteen ja viimeisimmät viestit tähän ketjuun on sen osoittaneet. Ei minun kimppuun kukaan ole käynyt. Johtuisiko sitten siitä, että olen esittänyt kritiikin ilman turhaa kärjistystä ja vastakkainasettelua?

Jos kirjoittaa Laineen liikkuvan kuin pakastinkaappi ja sanoo sen olevan syynä miksi Ovechkinin tasolle ei tule nousemaan on aivan selvää että siitä saa takaisin. Jos taas sanoo että Laineen liikkuvuus ei vieläkään ole sillä tasolla kuin sen pitäisi olla saavuttaakseen sen terävimmän kärjen voi viesti mennä paremmin perille. Jokainen tietysti taplaa tyylillään. Mutta jos itse aukoo naamaa kuin Juhani Tamminen ei kannata ihmetellä jos sanoma ei mene perille.
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
ylivoimassakin tulee vähemmän paikkoja ilman Bufyglieniä, jonka roiskimiset tekivät Laineellekin tilaa. Nyt kun uhkia on vähemmän, voivat vastustajat pimentää Laineen laukauksen helpommin. Ainakin New Jersey teki sen melko täydellisesti.

YV:ssä ongelma on myös nyt nuo leftin viivamiehet, jotka eivät saa sitä syöttöä vasemmalle piilotettua niin hyvin. Tuommoinen on R-L-R takakolmio (Wheeler oikealla) on oikeastaan aika typerä formaatti, R-R-R toimii koska siinä on monta laukaisu-uhkaa, joita Wheeler etsii. Mauricen pitäisi keksiä jotain uusia lääkkeitä tai sitten kokeilla Pionkia siellä.
 

Crapbag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, NY Rangers, Southampton, Fc Jazz, A's..
Kuti pitää vielä saada kohdalleen. Mutta ainakin tässä Devils pelissä Lainettä pidettiin ylivoimalla niin tarkasti ettei mitään rajaa. Jotain kikkaa siihen on saatava kehitettyä.
Viime yön peliä en katsonut, mutta avauksen perusteella Laineen peli-ilme oli lupauksia herättävä. Varovainen peukku täältä. Mutta tuohon lainaukseen, Timonen totesi avauspelissä että Buffyn puuttuminen on ylivoimapelissä iso juttu. Tuossa katse kohdistuu juurikin Laineeseen, jolle on nyt entistä vaikeampi pelata hyviä vetopaikkoja. Vaatii töitä koko viisikolta. Katsotaan mitä tulevaisuus tuo tullessaan, Morrissey viivalla ei tosiaan ole sama kuin Buffy, vaikka omaakin erilaista osaamista.
 

Esteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️
Joo miten olisi ketjun nimeksi: ”Patrik Laine”. Olisi sopivan neutraali ratkaisu eikä varmaan suututtaisi ketään. Tai ehkä pelkkä pelinumero olisi vielä parempi, koska toiset saattavat nähdä jo Paten nimen lukemisesta punaista. Eli otsikko muotoon ”#29”. Se on siinä.
Kyllä, juuri näin. Ei tarvitse kenenkään mieltään pahoittaa. Kyllä siihen viestiketjun otsikkoon voi minun puolestani sentään nimen jättää, vaikka ei tässä nyt kyllä mistään maailman luokan tähdestä kysymys ole. Tai siis minun asiantuntematon arvioni perustuu vain siihen itselleni näkyvään faktaan, että harvoin isot tähdet 2-3 -ketjuissa pelaavat. Tämän saa tietysti oikaista.
 

Manner

Jäsen
Vähän, jos koskaan on tänne tullut kirjoiteltua, mutta kommentoidaan nyt tuota tämän kauden Lainetta yv:llä, kun on sitä tullut seurattua. Tuntuu, että varsinkin Devils-pelissä ei ollut edes mahdollisuutta syöttää hänelle ja haki ajoittain jopa takatolpalta paikkaa, kun Wheeler leipoi kiekkoa. Ennen on tottunut, että Pate ennemmin lähtee vaikka siniviivalle, mutta nyt ei ollut linjaa auki vaikka mitä yritti. Toimisiko ehkä yläkolmion kautta pelaaminen, jossa Pate voisi leikata keskelle ykkössektoriin joko kiekollisena tai hakemaan syöttöä?
 

RiverDog

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Toivottavasti Laineesta ei tule ikinä kokonaisvaltaista pelaaja (kts. perusvoimahyökkääjä). Itse ainakin katson mielummin 40-50 maalia tekevää Lainetta mitä Armia kopiota tehoilla 25+25. Suomi tarvitsee oman Dany Heatlynsä. Sitä en ymmärrä miten kaikkea paskaa on saanut niskaansa ja nyt, kun ei oikein osu maaliin niin vaaditaan vaan kokonaisvaltaisen pelaamisen parantamista. Aivan sama, jos ei osu valoissa niin sitten hakkaa limppua sisään, vaikka mestiksessä 100 kertaa kaudessa tai Saksan liigassa. Laine on hyvällä tiellä itsekkään ylimieliseksi maalintekijäksi ja nyt jengi haikailee "Armia" vol. kakkosta. Mitä Ahonkin pelaamista katsoi viime kaudella niin kyllä ne vahvuudet on keskialueen ja hyökkäyspään pelaamisessa. Ja niin se todellakin pitää ollakin. Suomi vaan on Marko Tuomaisten luvattu maa!
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Toivottavasti Laineesta ei tule ikinä kokonaisvaltaista pelaaja (kts. perusvoimahyökkääjä). Itse ainakin katson mielummin 40-50 maalia tekevää Lainetta mitä Armia kopiota tehoilla 25+25. Suomi tarvitsee oman Dany Heatlynsä. Sitä en ymmärrä miten kaikkea paskaa on saanut niskaansa ja nyt, kun ei oikein osu maaliin niin vaaditaan vaan kokonaisvaltaisen pelaamisen parantamista. Aivan sama, jos ei osu valoissa niin sitten hakkaa limppua sisään, vaikka mestiksessä 100 kertaa kaudessa tai Saksan liigassa. Laine on hyvällä tiellä itsekkään ylimieliseksi maalintekijäksi ja nyt jengi haikailee "Armia" vol. kakkosta. Mitä Ahonkin pelaamista katsoi viime kaudella niin kyllä ne vahvuudet on keskialueen ja hyökkäyspään pelaamisessa. Ja niin se todellakin pitää ollakin. Suomi vaan on Marko Tuomaisten luvattu maa!

No ei sen Marko Tuomaiseksi tarvi muuttua parantaakseen kokonaisvaltaista pelaamistaan.
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Kyllä, juuri näin. Ei tarvitse kenenkään mieltään pahoittaa. Kyllä siihen viestiketjun otsikkoon voi minun puolestani sentään nimen jättää, vaikka ei tässä nyt kyllä mistään maailman luokan tähdestä kysymys ole. Tai siis minun asiantuntematon arvioni perustuu vain siihen itselleni näkyvään faktaan, että harvoin isot tähdet 2-3 -ketjuissa pelaavat. Tämän saa tietysti oikaista.

Niin no, kun nyt peliaika on nyt noussut 20 minuutin ykkökenttäläisen tienoolle, niin nyt sitten ketju on liian alhainen ollakseen tähti. Ei varmaan sitten Jevgeni Malkin ole tähti kun aina on Penssin kakkosketjussa pelannut. Ei varmaan Matthewskään ole Torontossa tähti, kun on kakkosketjussa. Tai jos on ykkösketjussa, niin sitten Tavares ja Marner ei ole tähtiä. Jompikumpi Datsyuk tai Zetterberg ei ollut Detroitissa tähti eikä jompikumpi Yzermanista tai Fedorovistakaan.

Kun ei tee maaleja ja pelaa duunarikiekkoa, niin valitetaan ettei tee maaleja. Kun tekee maaleja, niin valitetaan ettei ole kokonaisvaltainen. Koittakaas nyt jo päättää.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Toivottavasti Laineesta ei tule ikinä kokonaisvaltaista pelaaja (kts. perusvoimahyökkääjä). Itse ainakin katson mielummin 40-50 maalia tekevää Lainetta mitä Armia kopiota tehoilla 25+25. Suomi tarvitsee oman Dany Heatlynsä. Sitä en ymmärrä miten kaikkea paskaa on saanut niskaansa ja nyt, kun ei oikein osu maaliin niin vaaditaan vaan kokonaisvaltaisen pelaamisen parantamista. Aivan sama, jos ei osu valoissa niin sitten hakkaa limppua sisään, vaikka mestiksessä 100 kertaa kaudessa tai Saksan liigassa. Laine on hyvällä tiellä itsekkään ylimieliseksi maalintekijäksi ja nyt jengi haikailee "Armia" vol. kakkosta. Mitä Ahonkin pelaamista katsoi viime kaudella niin kyllä ne vahvuudet on keskialueen ja hyökkäyspään pelaamisessa. Ja niin se todellakin pitää ollakin. Suomi vaan on Marko Tuomaisten luvattu maa!

Täysin samaa mieltä! Miksi erikoisosaamista omaavista suomalaisista leivotaan väkisin jotain puolustuseksperttejä?
Armiasta puheen ollen; Toki näitä syrjäkylien lahjakkuuksia sorsitaan maajoukkueessakin, vertaa esim. Armian saamia näytönpaikkoja jonkun Eel Tolvasen lahjaksi saamiin ykkösketjun paikkoihin jne.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Sehän näyttää ihan hyvältä Paten meno tällä hetkellä. Siitä tosiaan vaan 5vs5 entistä enemmän kehityskohteeksi, ja samaa tahtia maaleja (tai käy nuo syötötkin), niin loppu hyvin kaikki hyvin.

Toki näitä syrjäkylien lahjakkuuksia sorsitaan maajoukkueessakin, vertaa esim. Armian saamia näytönpaikkoja jonkun Eel Tolvasen lahjaksi saamiin ykkösketjun paikkoihin jne.

Totta. Eelikin on kotoisin miljoonakaupunki Vihdistä.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Olis varmaan tarvinnut kirjottaa tavuviivoilla tai jotenkin näin että "syrjäkylien joukkueiden lahjakkuuksien..."
Tolvasen edustamat joukkueet Suomessa näyttäisi olevan pääkaupunkiseudulta EIKÄ syrjäkyliltä.

Ketjun aiheeseen: Toivon että Laine saa keskittyä maalintekoon, tehköön vaikka 91+0 kaudessa. Lowryt ja Coppit puolustakoon.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ketjun aiheeseen: Toivon että Laine saa keskittyä maalintekoon, tehköön vaikka 91+0 kaudessa. Lowryt ja Coppit puolustakoon.

Miten maalintekoon keskitytään? Odottamalla keskialueella, että muut puolustavat ja käydään sitten tekemässä maali?

Vai voisiko olla niin, että jos pelaaja kehittää itseään myös itselleen heikommilla osa-alueilla niin hän saattaa saada esimerkiksi enemmän maalintekopaikkoja?
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies

Noutolokku

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Kanen Pate ja Dominaattori
Miten maalintekoon keskitytään? Odottamalla keskialueella, että muut puolustavat ja käydään sitten tekemässä maali?

Vai voisiko olla niin, että jos pelaaja kehittää itseään myös itselleen heikommilla osa-alueilla niin hän saattaa saada esimerkiksi enemmän maalintekopaikkoja?
Silleen niinkuin Pavel Bredl teki KalPassa. Odotti hyökkäyssinisellä että kiekko tulee. Ja sitten teki tulosta.

Noooh eiköhän se Lainekkin ala kohta paukuttamaan myös maaleja. Semmoinen se kuti kuitenkin on
 

Artturenos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, NHL, Blackhawks. sympatiat Lightning.
Itse kiinnittin aikoinaan Laineessa huomion laukauksen sijaan siihen , että kaveri osaa myös syöttää jos joku toinen on paremmassa positiossa. Tähän tulisi kiinnittää minusta huomiota, koska pelaaja joka ei syötä parempaan paikkaan on helppo pelata pois. Maalit tehdään pääsääntöisesti aivan maalin edestä, ja vaikka laukaus olisi millainen uhka niin pelaajan on pakko osata lukea tilanteet myös syöttöjen kannalta olisiko se parempi vaihtoehto. Minusta hieman tuntuu, että Laine alkaa hakea väkisin tulosta laukomalla syöttöjen kustannuksella, jos maaleja ei tule.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös