Patrik Laine shoots, he scores! – suomalaisen supertähden ura NHL:ssä

  • 4 663 479
  • 17 029

Synyster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Keskarin näyttäminen junnujoukkueen valmentajalle. Liikaa rahaa pyytäminen joukkueelta vaikka oikeasti on noin 7m arvoinen (ennen kuin yksikään Laine/Jets fani tulee niin Laineen pyyntö oli 8.5m)

Joo, Paten pitäisi signata vaan siihen 3milj. lappuun ja painaa nöyrästi eteenpäin päivästä toiseen ! Tuulettaa maaleja myös mielellään maltilla, vieraspeleissä ei ollenkaan.

Videopelaaminen täytyy myös lopettaa, äiti potkia ulos ja alkaa valmistaa ruoka itse, sillä reseptillä minkä Buff käskee.

Mikä vimma suomalaisilla on hakata omiaan?
 

Petros

Jäsen
Suosikkijoukkue
42 Stars
Keskarin näyttäminen junnujoukkueen valmentajalle. Liikaa rahaa pyytäminen joukkueelta vaikka oikeasti on noin 7m arvoinen (ennen kuin yksikään Laine/Jets fani tulee niin Laineen pyyntö oli 8.5m)
Oho, kerro lisää keskarista. En ole kuullutkaan?

Pate pyytää liikaa siis, mikä summa se liikaa on?

Pitääkö olla noin saatanan idiootti
 

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Kai siinä kuitenkin on se, että jos haluat olla NHL:n paras maalintekijä, niin jeesjees-meiningillä sitä ei ainakaan saavuteta, pitää olla myös sopivasti vittumainen jätkä. Assists are for assistants.

Onhan se näinkin. Toisaalta, jos haluat olla NHL:n paras maalintekijä, mutta oletkin kauden 39. paras niin kannattaisi varmaan keskittyä oleelliseen ja ehkä itsekin myöntää ettei se kausi ihan putkeen mennyt. Varsinkin jos kauden alussa olet ilmoittanut että tavoite on voittaa maalikuninkuus.

Toki 30 maalia on kova juttu. Helsinginkin yksiöistä voi käydä kokeilemassa, mutta mikä se Laineen oma henkilökohtainen tavoite olikaan ennen viime kauden alkua?
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Itse en kyllä jaksa Laineen mukahauskoja ja väkisin väännettyjä vitsejä kuunnella edes 5 sekunttia. Ylimielisyys kun ei minusta ole kovin kiehtovaa.

En nyt ehkä ihan näin jyrkästi asiaa koe, mutta kovasti ihmettelen sitä, että mitä mielenkiintoista Laine on sanonut haastatteluissa? Toisaalta myös hieman ihmetyttää se, että ymmärtääkö Laine omaa ja joukkueen parasta, kun katsoo näitä kommentteja. Esimerkkinä vaikkapa viime kaudelta "ei ole monena iltana kiinnostanut pelata ollenkaan". Varmasti joukkuekaverit kiittelevät, kun tämän lukevat. Tai sitten nämä kommentit, joissa vihjaillaan, että pitää saada tasokkaampia ketjukavereita, vaikka itse olet vetänyt edellisen kauden todella vihkoon tasakentin. En usko, että kukaan Jetsin hyökkääjistä halusi Lainetta omaan kenttäänsä viime kaudella - oli kyseessä selkävaivat tai sitten ei.
 

koukku

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Onhan se näinkin. Toisaalta, jos haluat olla NHL:n paras maalintekijä, mutta oletkin kauden 39. paras niin kannattaisi varmaan keskittyä oleelliseen ja ehkä itsekin myöntää ettei se kausi ihan putkeen mennyt. Varsinkin jos kauden alussa olet ilmoittanut että tavoite on voittaa maalikuninkuus.

Toki 30 maalia on kova juttu. Helsinginkin yksiöistä voi käydä kokeilemassa, mutta mikä se Laineen oma henkilökohtainen tavoite olikaan ennen viime kauden alkua?

Ihan samaa mieltä olen, varsinkin viime kauden jälkeen olisi Laineen parempi olla ihan hiljaa ja keskittyä pelkästään siihen, että pääsisi joskus edes lähelle asettamaansa tavoitetta. Omalla kommentillani halusin siis vain sanoa, että nöyristelemällä et 50 maalia tee. Mutta ulkopuolisille henkilöille vittuilemalla et myöskään pääse yhtään lähemmäksi tavoitettasi.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Pate Laineen haastattelu sportsnetissä. Linkki youtubeen. Laineelta pieni etikettivirhe kun toimittaja kysyy että haluaako Laine palata Winnipegiin niin tossa kohtaa yleensä vastata "I hope so", mutta Laine nyt vastaa tyyliin "että mistäs sitä tietää mistä sitä itsensä löytää" joka nyt on täysin totta.

Ei toi Laine ole muuten ainoa RFA jolla ei ole sopparia vaan Capfriendlyn mukaan on siellä 34 muutakin kaveria jolla on ihan sama tilanne.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Pate Laineen haastattelu sportsnetissä. Linkki youtubeen. Laineelta pieni etikettivirhe kun toimittaja kysyy että haluaako Laine palata Winnipegiin niin tossa kohtaa yleensä vastata "I hope so", mutta Laine nyt vastaa tyyliin "että mistäs sitä tietää mistä sitä itsensä löytää" joka nyt on täysin totta.

Tämä on se juttu, joka usein särähtää korvaan Laineen haastatteluissa. Pieniä nyansseja sinänsä, mutta joukkueurheilussa yksi menestyksen kulmakivistä on oman joukkueen ja joukkuekavereiden kunnioittaminen. Jos toteaa haastattelussa lainatun kaltaista tai sitten toteaa, että "haluaa paremmat ketjukaverit", niin turha odottaa lämmintä vastaanottoa oman joukkueen parissa. Valitettavasti Laine ei kovin fiksua kuvaa anna itsestään. Aina voi tietysti todeta, että tällaista kusipäisyyttä on suomalaisilta puuttunut, mutta vaikea kuvitella, että kukaan olisi saavuttanut joukkueurheilussa enemmän olemalla kusipää.
 
Laineen persoonaan ja etikettiin kuuluu ylimielisen oman tien kulkijan leima. Kaverista kuului hallilta raporttia Paten ollessa 14-15-vuotias, että nyt on ylimielisin jätkä ketä vastaan on tullut, mutta niin on laukauskin kovin ja tarkin.

Itse tykkään, että on pitänyt identiteetistään kiinni. Persoonaltaan varmasti Olli Jokisen jälkeen eniten tuntemuksia jakava suomalainen kirkkaissa valoissa.
 

444

Jäsen
Ihan samaa mieltä olen, varsinkin viime kauden jälkeen olisi Laineen parempi olla ihan hiljaa ja keskittyä pelkästään siihen, että pääsisi joskus edes lähelle asettamaansa tavoitetta. Omalla kommentillani halusin siis vain sanoa, että nöyristelemällä et 50 maalia tee. Mutta ulkopuolisille henkilöille vittuilemalla et myöskään pääse yhtään lähemmäksi tavoitettasi.
Kuinka paljon lähemmäs nämä keskustelupalstoilla sönköttävät uunot pääsevät omia (oletettavasti suurimmalla osalla matalammalle asetettuja) tavoitteitaan vittuilemalla ulkopuoliselle (Laine) henkilölle?
Toki julkisuuden henkilön on ihan turha lähteä mukaan tuollaiseen turhailuun ja pippelimiekkailuun, mutta ihan yhtä turhaa siitä on näiden ”ulkopuolisille vittuilijoiden” pahoittaa mieltään, kun nostetaan esille, missä asioissa he ovat vittuilunsa kohdetta huonompia. Ilmeisesti pitäisi painaa vain leuka rintaan ja sulautua muuhun harmaaseen massaan, eikä nyt ainakaan tuoda itseään millään tavalla missään esiin. Tienatakaan ei saisi enempää kuin perus keskustelupalstalainen.

Viimeisimmät osat eivät henkilöidy lainaamaani nimimerkkiin, vaan ovat vain yleistä höpinää ketjuun liittyen. Kateus siellä kuitenkin on pohjalla, kun omille annetaan rapaa joka suunnasta.
 

pahakurki

Jäsen
Nämä sopimusneuvottelut eivät kyllä liity Laineen persoonaan tai aiempiin perseilyihin millään tavalla. Kuten mainittu, siellä on aika monta muutakin RFA:ta ilman sopimusta ihan kärkitasosta lähtien.
 

NakkiFakiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Charlestown Chiefs
Huomaa kyllä kuinka jengi on tottunut tuohon normaaliin ja maailman tylsimpään lätkäjargoniin kun yhden hepun harvinaisen rehelliset ja suorasanaiset vastaukset leimataan näin nopeasti ylimielisyydeksi ja kusipäisyydeksi. Etikettivirheitä tai ei, ainakin meikäläisen mielestä on aika raikasta kuulla jonkun suusta edes kerrankin suoraa puhetta, eikä sitä tavanomaisinta "yeah I'm excited huge opportunity hope to play here blah blah blah"-suoltamista.
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Huomaa kyllä kuinka jengi on tottunut tuohon normaaliin ja maailman tylsimpään lätkäjargoniin kun yhden hepun harvinaisen rehelliset ja suorasanaiset vastaukset leimataan näin nopeasti ylimielisyydeksi ja kusipäisyydeksi. Etikettivirheitä tai ei, ainakin meikäläisen mielestä on aika raikasta kuulla jonkun suusta edes kerrankin suoraa puhetta, eikä sitä tavanomaisinta "yeah I'm excited huge opportunity hope to play here blah blah blah"-suoltamista.

Mua ainakin ottaisi päähän, jos suosikkijoukkueeni avainpelaaja, joka mahdollisesti olisi myös oma suosikkipelaajani sanoisi haastattelussa, että ”kattellaan nyt missä sitä pelataan, ei sitä koskaan tiedä”.

Vastapainona mulle on se ja sama ootko kusipää kertomalla haastattelijoille, että syötöt on assistenteille tai kehottamalla Jatkoajan palstalaisille sekä Tampereella yksiöissä asuville ottavansa itse sen mailan käteen ja kokeilla tehdä 30 maalia.

Kaksi erilaista tapaa käyttäytyä perinteisen jargonin ulkopuolella. Toinen on sitä sopivaa ylimielisyyttä, toinen ei herätä hirveästi luottamusta tehdä oman joukkueen eteen kaikkea.
 

larzzon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina
Kai siinä kuitenkin on se, että jos haluat olla NHL:n paras maalintekijä, niin jeesjees-meiningillä sitä ei ainakaan saavuteta, pitää olla myös sopivasti vittumainen jätkä. Assists are for assistants.
Jos latteuksien lateleminen on tylsää, niin helvetin urpoa on ladella tällaisia mukaviisauksia, että saavuttaakseen jtn "pitää olla vittumainen jätkä".

Herrasmies ja nice guy Mike Bossy sanoo moi!
 

NakkiFakiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Charlestown Chiefs
Mua ainakin ottaisi päähän, jos suosikkijoukkueeni avainpelaaja, joka mahdollisesti olisi myös oma suosikkipelaajani sanoisi haastattelussa, että ”kattellaan nyt missä sitä pelataan, ei sitä koskaan tiedä”.

Aika moni jättää tuosta quotesta pois sen edellisen lauseen jossa Laine totesi että ei ole Winnipegistä mitään pahaa sanottavaa, mutta lisäsi sitten tuon että ei tosiaan tiedä missä pelaa ensi kaudella. Niin kauan kun nimeä ei ole paperissa niin tottahan tuo on että 100% varmuutta Jets-jatkosta ei ole. Ymmärrän että seuran faneja moinen varmasti kyrpii mutta itse tulkitsisin tuon ainakin enemmän sellaisena pienenä paineen siirtona ja pallon heittona organisaation syliin.
 

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Philadelphia Flyers
Mua ainakin ottaisi päähän, jos suosikkijoukkueeni avainpelaaja, joka mahdollisesti olisi myös oma suosikkipelaajani sanoisi haastattelussa, että ”kattellaan nyt missä sitä pelataan, ei sitä koskaan tiedä”.
Jos nyt saivartelulinjalle lähdetään, niin periaatteessa Laine ei tällä hetkellä edes ole Jetsin pelaaja.

Eikä tuo näiden kolmen vuotensa aikana ole erityisemmin kehunut Winnipegiä, joten tällaisten lausuntojen ei pitäisi tulla kellekään yllätyksenä. Mä ainakin diggaan siitä, ettei Pate ole lähtenyt tähän perseennuolemiskulttuuriin mukaan, vaan sanoo asiat melko rehellisesti.
 

Gust

Jäsen
Vertailun vuoksi Rantasen haastattelut viime päiviltä ovat kuin vastakohta Laineen jopa hieman katkerille kommenteille Jetsin suuntaan. Toisaalta ymmärrän vaikean kauden huomioiden, mutta silti tietynlaista nöyryyttä toivoisin Laineen asenteeseen. Toista Puljujärvi-Oilers tapaista umpisolmua pelaajan ja joukkueen välille ei enää kaivata.
 

koukku

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jos latteuksien lateleminen on tylsää, niin helvetin urpoa on ladella tällaisia mukaviisauksia, että saavuttaakseen jtn "pitää olla vittumainen jätkä".

Herrasmies ja nice guy Mike Bossy sanoo moi!

Ei vittu. Jos minä nyt Lainetta kerrankin koetan ymmärtää, niin heti sieltä joku todellinen NHL-tietäjä tulee oikaisemaan ja kertomaan, miten asiat pitää oikeasti nähdä.
 

Baldrick

Jäsen
@Giroux kyllähän ainakin ekana vuonna Laine kehui Winnipegiä useempaankin otteeseen.

Hyvä vaan, että on pelaajia, jotka sanovat suoraan mitä ajattelevat. Se on sentään kunnon sisältöä, eikä mitään koristeltua yleishuttua, josta ei opi mitään uutta tai pääse pelaajan ajatusmaailmaan käsiksi.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Muistaako kukaan kun Drew Doughty sanoi haluavansa enemmän palkkaa kuin PK Subban? Tai keskustelevansa Karlssonin kanssa siitä, kuinka paljon he haluavat rahaa? Tai kun kysyttiin Torontoon menemisestä kommenttina oli:
It helps when Toronto is part of the equation and there’s no doubt the Maple Leafs would be again if Doughty hits the market. He’s certainly not denying that notion.

“Growing up, watching them every single time, it’s hard to say you’d never want to play for the Leafs,” Doughty said.

It doesn’t hurt that Babcock loves Doughty and Doughty knows it.

“Oh fuck, yeah. Babs. I like Babs too,” Doughty said, his enthusiasm for the coach apparent. “He’s put full trust in me since I was 19 years old at the Olympics. I remember, I’ll never forget. I showed up at the Olympics, he said, ‘Douts, you’re going to start off as the seventh D. The better you play, the more you’re going to play.’ I ended up playing third- or fourth-most minutes. He trusted me from day one. He still has full trust in me.”
Doughty toi vähän mielenkiintoa free agencya varten tuolloin.
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Mua ainakin ottaisi päähän, jos suosikkijoukkueeni avainpelaaja, joka mahdollisesti olisi myös oma suosikkipelaajani sanoisi haastattelussa, että ”kattellaan nyt missä sitä pelataan, ei sitä koskaan tiedä”.

https://www.iltalehti.fi/nhl/a/4c7a5d29-1e31-4727-8681-3360f244dc55

– Mielelläni Winnipegissä jatkan. Siellä on koti ja olen viihtynyt hyvin, Patrik antaa tunnustusta toiselle kotikaupungilleen.

Huhtikuussa sanoi tälläista. Taitaa olla vaan kirjoittajasta itsestään kyse, minkä mielikuvan pelaajasta haluaa saada.

Mediahan tätä tilannetta ohjaa kun "Patrik Laine latasee suorat sanat", niin toimittajan toimesta on pantu kermaa kakun päälle johonkin sivukommenttiin.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Veri

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ei Pate ainakaan mua ole suututtanut, mutta ihmetellä kai saa kun ennen kautta oli sanonut henkilökohtaiseksi tavoitteeksi maalikuninkuuden ja toki seuran menestys oli myös tärkeä.

Ja sitten kun käteen jää liigan 39. sija maalitilastossa + joukkueen tippuminen 1.kierroksella pleijareissa niin kommentoidaan että 30 maalia on kova suoritus ja että olen tyytyväinen koska olen kehittynyt ja parempi pelaaja.

Erilaiset lausunnot tuovat värikkyyttä, mutta kyllä nuo Laineen lausunnot pistävät miettimään, haluaako hän oikeasti olla paras vai riittääkö vaan se taso mihin on jo päässyt. Loppuelämä on turvattu seuraavalla sopimuksella, mutta ihan äärimmäisen huipun saavuttaminen ja siellä pysyminen vaatii kusipäisyyden lisäksi myös jotain muuta. Ehkä jopa ripauksen nöyryyttä. Helvetin kovaa työtä ja kurinalaista elämää unohtamatta.
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Ja sitten kun käteen jää liigan 39. sija maalitilastossa + joukkueen tippuminen 1.kierroksella pleijareissa niin kommentoidaan että 30 maalia on kova suoritus ja että olen tyytyväinen koska olen kehittynyt ja parempi pelaaja.

Olisihan se aika äärettömän typerä idea lähteä julkisesti negailemaan mennyttä kautta sopimuksen ollessa katkolla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös