Patrik Laine shoots, he scores! – suomalaisen supertähden ura NHL:ssä

  • 4 663 266
  • 17 029

teppana

Jäsen
Älä nyt takaisin vedä. Hyväksyit ehdot.

Niin kuin sanoin, ehdokkaana hän tulee olemaan ihan joka kausi, mutta kärkikolmikkoon ei ole tällä kaudella mitään asiaa.

Aika moni tuntui menevän halpaan (itsekin). Ei siinä, jos olisin vedon lyönyt olisin sen mukisematta maksanut, mutta täytyy nyt sanoa että itse en pidä kovin kovassa arvossa semantiikalla kikkailtuihin vetoihin joissa vastapuoli selkeästi on käsittänyt vedon kohteen väärin. Omavastuu on tietenkin näissäkin arvossaan, mutta menee vähän samaan kategoriaan lapsuuden "saat multa kympin jos heität opettajaa vesi-ilmapallolla" ja sitten naureskellen kaivetaan maasta palanen multaa ja lyödään käteen.

Mutta ei siinä, oikeassahan olet ja kunnian mies maksaa vetonsa.
 

Snagari

Jäsen
Aika moni tuntui menevän halpaan (itsekin). Ei siinä, jos olisin vedon lyönyt olisin sen mukisematta maksanut, mutta täytyy nyt sanoa että itse en pidä kovin kovassa arvossa semantiikalla kikkailtuihin vetoihin joissa vastapuoli selkeästi on käsittänyt vedon kohteen väärin.
En minäkään, mutta tässä tapauksessa joku vielä paljasti tämän "juonen" ennen vedon hyväksymistä. Onhan toi silti vähän halpa voitto.

Jotenkin vasta eilen tajusin, että onhan Patella mahdollisuudet jopa Rocketin voittoon. Vaatii Crosbyltä pienen hyytymisen, vaikka tahti onkin älyttömästä alkukaudesta jo hiipunutkin. Patella jos homma jatkuu samaan malliin ja tekaisee sellaisen 12-14 maalia 19 peliin niin sillä varmasti irtoaisi Calder ja Rocket. Todennäköistä? Ei helvetissä. Mutta mahdollisuuksien rajoissa tälle pojalle.
 

Largo

Jäsen
Aika moni tuntui menevän halpaan (itsekin). Ei siinä, jos olisin vedon lyönyt olisin sen mukisematta maksanut, mutta täytyy nyt sanoa että itse en pidä kovin kovassa arvossa semantiikalla kikkailtuihin vetoihin joissa vastapuoli selkeästi on käsittänyt vedon kohteen väärin. Omavastuu on tietenkin näissäkin arvossaan, mutta menee vähän samaan kategoriaan lapsuuden "saat multa kympin jos heität opettajaa vesi-ilmapallolla" ja sitten naureskellen kaivetaan maasta palanen multaa ja lyödään käteen.

Mutta ei siinä, oikeassahan olet ja kunnian mies maksaa vetonsa.
Totta, mutta muotoilin alkuperäisen viestin mielestäni vielä niin ettei jäänyt linjani epäselväksi. Ja mies itse ehdotti vetoa, en minä. Olisi ollut halpamaista itse ehdottaa vetoa aiheesta, mistä väärinymmärryksen määrä on näemmä edelleen korkea. En myöskään ottanut ensimmäisestä "jallupullo vetoa?"-heitosta suoraan vetoa kiinni, vaan varmistin ehdot toisella viestillä. Sitten vielä RexHexin "paljastus", sivullinen vääntöä ja veto oli vastapuolelta tämän jälkeen hyväksytty.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämä ketju on parhautta.
Joo, täällä haukutaan jotain hfboardsin paskaketjuja ja kohta täällä on sama mutta suomeksi.

Poikkeuksellinen tilanne muuten Jetsillä kun on useampi päivä nyt ilman pelejä ja sen jälkeen oliko 4 vai 5 kotimatsia. Siinä saa tiukkojen reissupelien jälkeen hyvin happea ja sekös Patelle sopii kun tahti on muutenkin ollut hurjaa viime peleissä. Nyt entistä freesimpänä seuraaviin peleihin ja ei muuta kuin 40 täyteen jo tuon kotiputken aikana. Pari hattutemppua jne.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Ei kuulu. Ne awardit ovat vaan noita samoja trophyja.

Mielenkiintoista on nähdä, jos vaikka Laine taistelisi maalikuninkuudesta. Annettaisiinko silloin enemmän peliaikaa ylivoimalla ja pyrittäisiinkö hänelle pelaamaan niitä maalipaikkoja erityisesti. Jos nuo B-bonukset menee maksuun joka tapauksessa, niin voisi olla jonkun trophyn saaminen hänelle myös seuran etu.

Oikeastaan ainoa award jonka Pate voisi voittaa on Ted Lindsay Award jonka pelaajat äänestävät eli "most outstanding player." Tuskin kuitenkaan. Mutta maalikuninkuus ei ole vielä täysin poissuljettu, vain kolme maalia matkaa Crosbyyn.
 

teppana

Jäsen
Totta, mutta muotoilin alkuperäisen viestin mielestäni vielä niin ettei jäänyt linjani epäselväksi. Ja mies itse ehdotti vetoa, en minä. Olisi ollut halpamaista itse ehdottaa vetoa aiheesta, mistä väärinymmärryksen määrä on näemmä edelleen korkea. En myöskään ottanut ensimmäisestä "jallupullo vetoa?"-heitosta suoraan vetoa kiinni, vaan varmistin ehdot toisella viestillä. Sitten vielä RexHexin "paljastus", sivullinen vääntöä ja veto oli vastapuolelta tämän jälkeen hyväksytty.

Täytyy myöntää etten itse lukenut koko viestien vaihtoa ennen omaa kommenttia. Jälkikäteen luettuna, ei tosiaan vaikuta että koitit tieten tahtoen jallittaa kaverilta halpaa voittoa. Hoidatte vetonne miten hoidatte. Ehkä "Oikeassa olit ja kaaduin omaan nokkeluuteeni" tässä tapauksessa olisi hyvä päätös vedolle.

Kuten sanottu, olit oikeassa ja vielä selvennyksenkin jälkeen asia meni ohi. Aika uskomatonta. :D
 

teppana

Jäsen
En minäkään, mutta tässä tapauksessa joku vielä paljasti tämän "juonen" ennen vedon hyväksymistä. Onhan toi silti vähän halpa voitto.

Jotenkin vasta eilen tajusin, että onhan Patella mahdollisuudet jopa Rocketin voittoon. Vaatii Crosbyltä pienen hyytymisen, vaikka tahti onkin älyttömästä alkukaudesta jo hiipunutkin. Patella jos homma jatkuu samaan malliin ja tekaisee sellaisen 12-14 maalia 19 peliin niin sillä varmasti irtoaisi Calder ja Rocket. Todennäköistä? Ei helvetissä. Mutta mahdollisuuksien rajoissa tälle pojalle.

Mahdollisuuksien rajoissa tosiaan on. Uskomatonta kautta Pate vetää. Käsittämätöntä ajatella että reilu vuosi sitten Patrik Laine oli nimi jonka tiesi oikeastaan vain vähän enemmän jääkiekkoa seuraavat ihmiset. Tänään mies on suomen urheilun toivoja ja jokaisen nuoren pojan idoli. Meidänkin taloyhtiön pihalla muutama pikkujätkä päivittäin laittaa maalin ja vuorotellen vetävät "Laineena" one-timereita.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
En minäkään, mutta tässä tapauksessa joku vielä paljasti tämän "juonen" ennen vedon hyväksymistä. Onhan toi silti vähän halpa voitto.

Jotenkin vasta eilen tajusin, että onhan Patella mahdollisuudet jopa Rocketin voittoon. Vaatii Crosbyltä pienen hyytymisen, vaikka tahti onkin älyttömästä alkukaudesta jo hiipunutkin. Patella jos homma jatkuu samaan malliin ja tekaisee sellaisen 12-14 maalia 19 peliin niin sillä varmasti irtoaisi Calder ja Rocket. Todennäköistä? Ei helvetissä. Mutta mahdollisuuksien rajoissa tälle pojalle.
No 10 maalia tulee nykyisellä tahdilla viimeiseen 19. peliin. Eipä siinä tarvitse kuin "vähän" tahti nousta.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Onhan tämä hauskaa kun Lainetta on "haukuttu" hitaaksi, itse mukaanlukien, ja sitten mies on kuitenkin lopulta aika nopea. Varaa on reippaasti parantaa tuotakin osa-aluetta.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Patrik Laine #29 first 30 goals in NHL - YouTube

Siinä ne ovat, kaikki 30 yhteen putkeen. Paten maalit joukkueittain ovat menneet näin:

DAL 8
TOR 5
CHI 2
DET 2
EDM 2
STL 2
CAR 1
COL 1
FLA 1
MTL 1
NJ 1
NYR 1
PIT 1
TB 1
VAN 1

Yksi pelaaja jota Pate on suorastaan nöyryyttänyt on Dallasin Klingberg jonka nenän edestä Pate on tehnyt useamman maalin.
 

Kimmo Stasi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Heh, kumman paljon on tuo nuori poika Tesomalta vaikuttanut tällaisen hieman varttuneemmankin kaiffarin elämään. Ei taida oikeasti mennä tällä hetkellä päivääkään, ettei Laineen nimi tulisi ihan ääneen mainittua jossakin yhteydessä.

Jälkikasvunkin kanssa treenatessa sanat saavat kummasti enemmän huomio- ja painoarvoa, kun muistaa jotain harjoitetta tehtäessä samalla sanoa että "näin Patrik Laineen tekevän kerran näin". Kummasti tulee tekemiseen parilla sanalla buustia :)

Ja minä olen sentään saanut elää näiden kahden muun Suuren Suomalaisen Jääkiekkoilijan, Kurrin ja Selänteen aikakaudet, mutta kyllä tämä Laine-buumi on jotain paljon enemmän ihan henkilökohtaisestikin. No, Kurrin aikoihin olin vielä melko pieni, mutta siltikin. Ja tokihan tämä internet-aikakausi, jota ei vielä ollut Selänteen alku-uran aikana, mahdollistaa kokonaisvaltaisen ja kokopäiväisen fanittamisen ihan eri tavalla kun tavaraa tulee päivittäin useasta tuutista ja reaaliajassa.

Mutta jotain erityistä pitää pelaajassa silloin olla, että tällainen astetta kypsempikin, kyyninen jäärä jaksaa päivästä toiseen klikkailla otsikkoja auki, missä luvataan paljastaa, laittoiko Patrik Laine tänä aamuna leivän päälle alimmaiseksi juuston vaiko makkaran.

Ehkä tämä tästä kuitenkin tän avauskauden myötä hieman rauhoittuu.
 

Taskulamppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Totta, mutta muotoilin alkuperäisen viestin mielestäni vielä niin ettei jäänyt linjani epäselväksi. Ja mies itse ehdotti vetoa, en minä. Olisi ollut halpamaista itse ehdottaa vetoa aiheesta, mistä väärinymmärryksen määrä on näemmä edelleen korkea. En myöskään ottanut ensimmäisestä "jallupullo vetoa?"-heitosta suoraan vetoa kiinni, vaan varmistin ehdot toisella viestillä. Sitten vielä RexHexin "paljastus", sivullinen vääntöä ja veto oli vastapuolelta tämän jälkeen hyväksytty.

Totta tämäkin, itse en kehtaisi siitä huolimatta voittoani lunastaa. Jos joku kukkahattu täteilee, niin taitaa olla laittomia tämmöiset vedonlyönnit. Piru raamattua ja näin...
 

Nashpre

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK:n sairastupa, HIFK, Liverpool FC

Ja sitten lopulta tämän kupletin juoni valkenee koko kansalle Laineen saadessaan ehkä jopa ensi kaudella kasaan recordin missä on maalannut jokaista NHL:ssä sillä kaudella pelannutta joukkuetta vastaan. On se ovela! :D
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Patrik Laineen tulokaskausi NHL:ssa 2016-2017


loka_______________marras______________ joulu______________tammi_____________helmi

1. CAR 1+1________10. WSH 0+0_________26. EDM 2+0______40. TBL 1+2_______54. DAL 0+2
2. MIN 0+0________11. WSH 0+0_________27. STL 1+1_______41. FLA 1+1_______55. COL 0+0
3. BOS 0+0________12. DET 1+1__________28. CHI 0+0_______42. BUF 0+1_______56. MIN 0+0
4. TOR 3+0________13. NYR 1+0_________29. DET 1+1_______43. CGY--------______57. CHI 0+1
5. EDM 0+0________14. DAL 3+1_________30. NYR 0+0______44. --------__________58. TBL 0+0
6. DAL 0+1________15. ARI 0+1___________31. CGY 0+0 _____45.--------___________59. DAL 3+0
7. DAL 2+0________16. COL 0+0__________32. EDM 0+0______46.--------___________60. PIT 1+0
8. COL 0+0________17. LAK 0+0__________33. FLA 0+1_______47.--------___________61. MTL 1+1
9. BUF 0+0________18. CHI 1+0___________34. COL 1+2______48.--------___________62. OTT 0+2
____________________19. PHI 0+0___________35. VAN 0+0______49--------____________63. TOR 2+0
____________________20. BOS 0+1__________36. VAN 1+0_______50--------____________64. MIN
____________________21. CAR 0+0__________37. CHI 0+0________51. SJS 0+1
____________________22. MIN 0+0__________38. CBJ 0+0________52. CHI 1+1
____________________23. NSH 0+0__________39. NYI 0+1________53. STL 1+0

loka 9 gp 6+2=8 0.89 ppg
marras 16 gp 7+4=11 0.69 ppg
joulu 14 gp 6+6=12 0.86 ppg
tammi 6 gp 4+6=10 1.67 ppg
helmi 10 gp 7+6=13 1.3 ppg

Pate pelasi ennen aivotärähdystä 42 ottelua pistekeskiarvolla 0.88. Tälli ottelussa nro 42 Buffaloa vastaan ja Pate joutui huilaamaan kahdeksan matsia. Tällin jälkeen Pate on pelannut 13 ottelua pistekeskiarvolla 1.3. Paten pitäisi lähettää Jake McCabelle kukkapuska, tuon niitin seurauksena päässä menivät palaset paikoilleen.

ps. rivit vähän kiemurtelevat mutta ei anneta sen haitata. Ai niin, 55 GP 30+24=54 0.98 ppg
@Blackie ,lisäsin kuukausittaiset pistekertymät ja pistekeskiarvot. Tammikuussa jokaisessa kuudessa pelissä pisteillä. Näyttää siltä että oppiminen on ollut nopeaa, tämä vuosi on menty tosiaan reilusti yli piste per peli keskiarvolla. Helmikuu on peliä vaille valmis, huilijakson jälkeen on vielä Minnesota tässä kuussa.
 
Viimeksi muokattu:

Petri1981

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, NFL, NBA, Valioliiga, UCL


Pate pelasi ennen aivotärähdystä 42 ottelua pistekeskiarvolla 0.88. Tälli ottelussa nro 42 Buffaloa vastaan ja Pate joutui huilaamaan kahdeksan matsia. Tällin jälkeen Pate on pelannut 13 ottelua pistekeskiarvolla 1.3. Paten pitäisi lähettää Jake McCabelle kukkapuska, tuon niitin seurauksena päässä menivät palaset paikoilleen.

ps. rivit vähän kiemurtelevat mutta ei anneta sen haitata.

Mies sai myös kauden puolivälin kohtaan kriittiseen aikaan oivan lepohetken, ja tämän jälkeen pääsi tuoreilla jaloilla hieman väsyneempiä vastustajia vastaan takaisin kentälle.
 

xkouhiax

Jäsen
Suosikkijoukkue
Panthers
Kiitos tilastopläjäyksestä. Eikös tuossa "aivotärähdyspelissä" Pate kuitenkin saalistanut syöttöpisteen Ehlersin maalin?

Kyllä vain. Syötti 2-1 hyökkäyksessä Ehlersille tyhjän maalin.

Olisi kyllä huikeaa, jos Paten viime aikainen tahti jatkuisi runkosarjan loppuun asti. Olisihan se nyt yksi kaikkien aikojen kovimmista suomalaisen NHL-pelaajan kausista, kun ottaa huomioon iän.
 

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO
Olisi kyllä huikeaa, jos Paten viime aikainen tahti jatkuisi runkosarjan loppuun asti. Olisihan se nyt yksi kaikkien aikojen kovimmista suomalaisen NHL-pelaajan kausista, kun ottaa huomioon iän.

Ihan kaikki kansallisuudet huomioon ottaen se olisi kova kausi, nimenomaan ikä huomioiden. Kyllähän noita lähes ppg-rookieita tulee aina silloin tällöin, mutta yleensä pisteet koostuu enemmälti syötöistä. Pate on sentään maalipörssin kakkonen, ja käyrä osoittaa ylöspäin. Nyt vielä usean päivän lepo ennen loppurutistusta. Tekee junnun fysiikalle hyvää, ei ala jalat painamaan. 40 maalia tällä kaudella on täyttä realismia.

Mulla on sellainen tunne, ettei Pate tule kärsimään sophomoreslumpista. Ensi kaudella jo Rocket himaan. Uskomaton ukkeli kaiken kaikkiaan.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ja hei, ihan turha näkökulma sinänsä mutta tuli vaan mieleen, kuinka paljon on suomalaiskiekkoilijoita ollut viime aikoina parin huippuveskarin lisäksi ja Teemun jälkeen, kenestä voi sanoa että mahtuisi jopa Kanadan maajoukkueeseen. Barkov tietenkin sentterinrooliin menisci mielestäni heittämällä vaikka mihin ketjuun mutta onhan siinä kilpailua olemassa sinnekin.

Joo, kokonaisvaltaisuus sitä ja tätä ja aina voi kinata ettei Pate mahtuisi kun jäähän sieltä muitakin kovia nimiä aina rannalle ruikuttamaan, mutta 18-vuotias noilla poikkeuksellisilla vahvuuksilla ja lähellä maalipörssin voittoa niin saattaisi sitä päästä jopa Kanadan vaahteranlehtipaitaa edustamaan ihan isoissakin kisoissa.

Mutta ei siitä sen enempää kinastelua mielellään, tuollainen nyt vaan tuli ajatuksiin että siinäkin mittakaavassa ei nyt puhuta enää suomalaisittain kovasta vaan koko liigan mittakaavalla kovasta superstarasta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös