Jack DiBiase
Jäsen
Ymmärrän harmituksen, mutta kuvailit tuossa juuri "kohtuullisuuden" vastakohdan.Voi vittu mitä tuuria. Olisi kohtuullista, jos polvitaklaaja missaisi kaudesta palkatta yhtä monta peliä kuin uhri.
Ymmärrän harmituksen, mutta kuvailit tuossa juuri "kohtuullisuuden" vastakohdan.Voi vittu mitä tuuria. Olisi kohtuullista, jos polvitaklaaja missaisi kaudesta palkatta yhtä monta peliä kuin uhri.
Joo, vaikka huippu-urheilussa tehdäänkin toipumisennätyksiä resurssienkin puolesta, niin tuon verran se ottaa. Kontaktilajiin palaaminen jo 6kk siirrännäisestä on toki jonkinlaista riskipeliä, mutta mikäs siinä jos saa jalan lihakset huippukuntoonKierukka ja sivuside vähintään eturistisiteen lisäksi sökönä. Itsellä on molemmissa polvissa uusi ACL-side.
Jos eturistiside leikataan ja korvataan, se on vähintään puolen vuoden huili. Jo itse sen kiinnittymiseen menee pikä aika.
Cedric Pare on sentteri.Vaikka Laineen asennolla on osasyy tapahtumaan, niin onhan tuo mielestäni TÄYSIN Leafs puolustajan vika. Kaveri on seisovilla jaloilla kun Laine tulee ja kun kaikkien yllätykseksi menee ohi, niin ojentaa jalan eteen. Olkoonkin Laineen jalat levällään, niin eihän tuolleen voi tehdä, jos ei muuten osaa puolustaa.
Laineella ei taida omien sanojen mukaan enää kierukkaa olla vasemmassa polvessa. Täältä takapenkiltä on minun mielestäni mahdoton tehdä diagnoosia yhden videoklipin perusteella.Kierukka ja sivuside vähintään eturistisiteen lisäksi sökönä. Itsellä on molemmissa polvissa uusi ACL-side.
Polvitaklaus näkyy selkeästi etenkin Laineen takaa kuvatussa klipissä. Polven venytys eteen, Laine telakalle.Kyllähän tuossa aikamoiset värilasit saa olla päässä, jos ei mitään taklattavan vastuuta tilanteessa näe.
Harmittaa silti ihan älyttömästi Laineen puolesta.
Vastasinkin mahdollisiin liitännäisiin, joita yleensä eturistisiteen ruptuuran kanssa tulee. Perustaen tämän myös omaan kokemukseen.Laineella ei taida omien sanojen mukaan enää kierukkaa olla vasemmassa polvessa. Täältä takapenkiltä on minun mielestäni mahdoton tehdä diagnoosia yhden videoklipin perusteella.
Mitä Laineen olisi pitänyt tehdä toisin, jotta olisi voinut ottaa polvitaklauksen oikeaoppisesti vastaan?
Me voidaan täällä huutaa silmät ja suut täyteen siitä, että miten tuo oli kauhean likainen taklaus. Jotain kuitenkin tilanteesta kertoo se, että tuosta ei tullut edes kakkosta. Tämä on se linja, miten NHL tuollaiset taklaukset näkee. Puhdas taklaus heidän maailmassaan.Polvitaklaus näkyy selkeästi etenkin Laineen takaa kuvatussa klipissä. Polven venytys eteen, Laine telakalle.
Ulottuuko taklattavan vastuu myös jalkojen asentoon sen lisäksi, että pitää pitää pää ylhäällä? Jossain sääntöpykälä, jossa kerrotaan mikä on haaravälin maksimilleveys? Mitä Laineen olisi pitänyt tehdä toisin, jotta olisi voinut ottaa polvitaklauksen oikeaoppisesti vastaan?
Tunnustan, menin helppoon ja provosoiduin. Toivottavasti Laine pääsee takaisin vielä tällä kaudella.
Diagnoosia ei pysty tekemään kukaan täällä, eikä muuallakaan videon perusteella mutta siitä miten polvi vääntyy pystyy aina päättelemään minkälainen vamma on todennäköisin.Täältä takapenkiltä on minun mielestäni mahdoton tehdä diagnoosia yhden videoklipin perusteella.
En usko, että täällä niinkään paljon vaaditaan taklaajalle sanktioita. Taklattava vastaa omasta terveydestä ja silloin ei kannata luottaa, että vastustaja pelaa puhtaasti. Laine pelasi tilanteen niin, että oli alttiina polvikontaktille. Jääkiekkoa ei voi pelata niin, ettei koskaan kolahda, mutta kun omasta terveydestä on kyse niin ei sitä kannata tieten tahtoen ajaa vaaraan.Ulottuuko taklattavan vastuu myös jalkojen asentoon sen lisäksi, että pitää pitää pää ylhäällä? Jossain sääntöpykälä, jossa kerrotaan mikä on haaravälin maksimilleveys? Mitä Laineen olisi pitänyt tehdä toisin, jotta olisi voinut ottaa polvitaklauksen oikeaoppisesti vastaan?
Missä maailmassa tuo on ylipäänsä taklaus? Seisovilla jaloilla oleva pelaaja, joka reagoi viime hetkellä vastustajan liikkeeseen kääntäen kroppansa epätoivoisesti kohti vastustajaa. Samalla myös polvi kääntyy ja osuu vastustajan polveen. Ennemmin tuo on vähän niinkuin kampitus, toisaalta Laine itse melkein ajaa tuohon lähes paikallaan olevaan jalkaan. Sitten taas loukkaantuminen aiheutuu tuosta Paren viime hetken kropan ja sitä myötä polven kääntämisestä.Puhdas taklaus heidän maailmassaan.
Lähinnä vain ärsyttää kaikkien oman elämän polvivammaisten dystooppinen mutuilu että nyt meni ihan kaikki polvesta tuusa nuuskaksi. Se, että itse on ollut puukon alla ei tee vielä kenestäkään ortopediä. Minun mielestäni arvuuttelu tämän tilanteen kanssa on turhaa. Tehköön lääkärit lausuntonsa.Diagnoosia ei pysty tekemään kukaan täällä, eikä muuallakaan videon perusteella mutta siitä miten polvi vääntyy pystyy aina päättelemään minkälainen vamma on todennäköisin.
(Boldaus oma)Me voidaan täällä huutaa silmät ja suut täyteen siitä, että miten tuo oli kauhean likainen taklaus. Jotain kuitenkin tilanteesta kertoo se, että tuosta ei tullut edes kakkosta. Tämä on se linja, miten NHL tuollaiset taklaukset näkee. Puhdas taklaus heidän maailmassaan.
Tuollaisessa spagaatiasennossa kun kieputtelet siniviivan yli, niin valitettavasti näin vaan voi käydä. Itse en lähtisi mitenkään korostamaan sitä, että tuo on täysin taklattavan tai taklaajan vika. Todella epäonninen tilanne, jonka Laine itsekin pelaa hieman hölmösti, ja nyt kävi sitten tosi huonosti. Minusta on vähän kummallista, että tämmöistä ei saisi sanoa ääneen, että jotain Laine tuossa itsekin tekee sillä tavalla, että asettaa itsensä alttiiksi tuollaiselle kontaktille. Aina jos tuolla lailla surffailet siniviivan yli, niin ihan takuuvarmaa on, että jossain vaiheessa kolahtaa pahasti.
Näitä vaan tulee jääkiekossa.
Se on toki vähän keskustelupalstan idea, että täällä voi jakaa ajatuksia ja keskustella aiheesta vaikka ei olisi aiheen suhteen ammattilainen.Minun mielestäni arvuuttelu tämän tilanteen kanssa on turhaa.
Pahalle näytti Laineen ja jalan kannalta. Näyttää vaan siltä, että Laineella on tähdet väärässä asennossa jatkuvasti ja NHL-ura on jatkuvaa tarpomista vastoinkäymisissä.
En tiedä kuinka korkealla tasolla seuraava kaveri harjoittaa lääketiedettä ja omat lääketieteen opinnot vielä tekemistä vaille valmiit, mutta pidän aika realistisena alustavana analyysinä. Ja analyysit ovat aiemminkin osuneet ainakin sinne päin. Röntgen sen näyttää, mutta tosi hyvä tuuri on, jos Laine selviää lyhyellä toipumisella.
Joo. Tämä jatkoajan NHL-palsta on välillä todella kummallista luettavaa näissä suomalaisia pelaajia koskevissa ketjuissa. Kun mitään edes varovaista kritiikin murustakaan ei voisi näissä tietyissä ketjuissa kirjoittaa, ilman että monilla kirjoittajilla menee sulakkeet ihan pimeiksi.(Boldaus oma)
Niin, ja olihan ihan kotimaisessakin Liigassa viime kaudella esim. tilanne, missä Petrus Palmu loukkaantui polvikontaktissa. Tilanne tulkittiin kurinpidossa, että taklattava (Palmu) asetti itsensä huonoon asentoon ja vaikutti pelaamisellaan oman loukkaantumisensa.