Pasi Räsänen kattaa pöytää Aravirralle

  • 5 887
  • 16

vimpa

Jäsen
Räsäsen Teesit

Nyt vaikuttaa, että Pasi R on löytänyt teesit, jolla pisteistä on mahdollista taistella. Hän sanoi ykköseksi noustuaan, että nyt täytyy muuttaa peliä siten ettei puolustus aja itseään ohi ja ulos tilanteesta kuten alkukaudesta kävi usein. Maaottelutauon jälkeisissä peleissä Pelicans on pelannut kontrolloidunpaa ja järjestemällisenpää puolustuspeliä verrattuna alkukauteen. Tämänhetkinen peli vaikuttaa melko jyrän alla olemiselta, mutta toisaalta vastustajat eivät saa kuitenkaan aivan avopaikkoja parhaalta sektorilta vaikka laukauksia sataa paljon kohti Pesu-vahtia.
Räsänen saa joukkueesta hyvän suoritustason irti edeltäjiään paremmin!
 

laituri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hockey Reipas, Charlestown Chiefs
Koska Pasin kausi ykkös roolissa alkaa olla ohi niin täytyy kyllä sanoa Räsäsen tehneen todella hyvää jälkeä joukkueessa. Kukaan ei varmaan uskonut Kaupin jälkeen Pelicansiin millään tavalla. Nyt joukkue on osoittanut olevansa parempi kuin mitä alkukausi näytti.

Onneksi Räsänen jatkaa Aran kakkosena.
 

Mönkkö

Jäsen
Kyllä Räsänen hoiti hommansa paremmin kuin (kukaan?) osasi unissakaan kuvitella. Toivottavasti pysyy pitkään organisaatiossa mukana, ja jatkaa joskus tulevaisuudessa jälleen ykkösvalmentajana.
 

Dvozak

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Tosi hyvin on kyllä äijät suoriutunut urakastaan. Pelkohan oli aika suuri, kun ilmeni, että Aravirta aloittaa vasta tammikuussa. Pelättiin ettei Aravirralla olisi enää mitään tällä kaudella tehtävissä tappioiden seuratessa toistaan. Nurminen ja Räsänen oli täysin untuvikko pari penkin taakse. Kaupin ja Järvenpään ajan jäljiltä joukkue oli täysin lyttyyn lyöty ja yksittäisessä ottelussa saattoi tulla lähemmäs kymmenen kardinaali-munausta.

Mieleen muistuu erityisesti Nupen ja Räsäsen ensimmäinen ottelu penkin takana Lahdessa Lukkoa vastaan. Siinä johdettiin parilla maalilla, mutta kun Lukko sai yhden maalin niin kuului paha napsahdus. Shayne Toporowski ja Markku Tähtinen ratkaisivat ottelun, vaikka Bonsignore teki kotijoukkueelle ensimmäisen Hat-Trickin liigapelissä miesmuistiin. Teki pahaa olla katsomossa.

Sitten Karjala-turnauksen aikana oli tapahtunut puolustuspelissä selkeä parannus. Lisäksi Tommi Satosaari auttoi joukkuetta todella hyvin. Oli viimeinen mahdollisuus kääntää joukkueen kurssia ja pikku hiljaa se kääntyikin. Lahdessa on saatu marraskuun puolenvälin jälkeen kokea pientä nostetta tasaisin väliajoin. Väliin on tullut notkahduksiakin ja puolustus on ollut tuuliajolla pahastikin, mutta jo seuraavassa ottelussa on palattu viisaaseen ja tarkkaan peliin. Ainakin minulla on jäänyt sellainen sopivan rento, mutta erittäin vaativa kuva Räsäsen johtamistyylistä.

Saa nähdä mikä on Räsäsen suunta tämän kauden jälkeen. Vaihtoehtoja löytyy Pelicansistakin. Olisi hyvä nähdä mies kakkosvalmentajana, mutta nuorien valmenjana Pasi olisi ehkä vielä tärkeämmässä tehtävässä. Mutta riittääkö motivaatio vielä palata takaisin? Varmaan paljon riippuu, miten yhteistyö Aravirran kanssa lähtee käyntiin.

Nurminen taas on osoittanut uskomatonta ammattimaisuutta. Eihän miehellä mitään paperia ole valmentamiseen, mutta varmasti tuonut aivan erilaisia näkökulmia peliin mitä nämä "Westerlundin koulun käyneet". Näyttää siltä, että mies on päässyt yli oman uran katkeamisesta, kun on keskittynyt Pelicansin murheisiin. Pelicansin äijä numero 1.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Omituinen Pelicans

Enemmän kuin omituinen. Missä on ketju, jossa keskustellaan Kaaneista 06 ?

Ei mulla muuta asiaa olisi, kun nuo isot onnittelut, Lahti rulettaa jälleen kerran. Heikkona hetkenäni myönnän, minun sydämessäni on pieni tila lahtelaiselle kiekolle.

Toivottelen onnea ja armoa Jokerien suhteen. Lahti ja Kaanit nousuun, osa sydämestäni on siellä.

t: bozik
 

mtmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Keltainen #27. Kajaanin Hokki.
bozik kirjoitti:
Ei mulla muuta asiaa olisi, kun nuo isot onnittelut, Lahti rulettaa jälleen kerran. Heikkona hetkenäni myönnän, minun sydämessäni on pieni tila lahtelaiselle kiekolle.

Täältä tulee samanlaiset terveiset, ja nöyrin anteeksipyyntöni kun olen epäillyt vuosien ajan Pelicansin liigakelpoisuutta. Vanha arkkivihollinen pelaa taas ja tulevaisuus vaikuttaa lupaavalta. Let´s go Pelicans, antakaa kaikkenne ja kiekkojumalat palkitsevat yrittävät.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
mtmela kirjoitti:
Täältä tulee samanlaiset terveiset, ja nöyrin anteeksipyyntöni kun olen epäillyt vuosien ajan Pelicansin liigakelpoisuutta.
Se johtuu vain ja ainoastaan sitä, että te nousukkaat ette oikein ymmärrä mistä on kysymys ;)

Sattuuhan sitä.
 

mtmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Keltainen #27. Kajaanin Hokki.
bozik kirjoitti:
Se johtuu vain ja ainoastaan sitä, että te nousukkaat ette oikein ymmärrä mistä on kysymys ;)

Sattuuhan sitä.

Niin harvoinhan se unohtuu, että Pelicans oli nousunsa jälkeen loistavaa jääkiekkoa pelaava joukkue, Elorannan alaisuudessa. Tai että Iki-IFK Matti Hagman loisti aikanaan Lahdessa. Eki Laine, Sindel, ja muutama muukin legenda on lahtelaista edustuspaitaa kantanut. Muista nyt, että me juhlittin liigassa jo kauan ennen teitä ;)
 

Elrith

Jäsen
Suosikkijoukkue
On vain Jokerit
bozik kirjoitti:
Enemmän kuin omituinen. Missä on ketju, jossa keskustellaan Kaaneista 06 ?

Ei mulla muuta asiaa olisi, kun nuo isot onnittelut, Lahti rulettaa jälleen kerran. Heikkona hetkenäni myönnän, minun sydämessäni on pieni tila lahtelaiselle kiekolle.

Toivottelen onnea ja armoa Jokerien suhteen. Lahti ja Kaanit nousuun, osa sydämestäni on siellä.

t: bozik

Samat sanat. Lahti on niitä harvoja Suomen kaupunkeja joissa olen käynyt, ja totesin että se ei ole Turku. Eli kaupungille ja etenkin sen joukkueelle löytyy sympatiaa!

Vakavasti, minulla on aina sydämessä tilaa altavastaajille urheilussa. Hieno kauden lopetus Pelicansilta, ja täydet onnittelut täältä vaikka kävittekin hakemassa Ilmalasta pisteet. Jos minun toiveeni toteutuu, niin Jokerit ja Pelicans taistelevat molemmat itsensä pleijareihin. Meistä en tiedä, mutta te ainakin ansaitsette sen.
 

mtmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Keltainen #27. Kajaanin Hokki.
Elrith kirjoitti:
Jos minun toiveeni toteutuu, niin Jokerit ja Pelicans taistelevat molemmat itsensä pleijareihin. Meistä en tiedä, mutta te ainakin ansaitsette sen.

Etpä ole ainut joka noin toivoo. Ja ihan ansaitusti. Vääräuskoiset vaviskoon. Tulee teille kalliiksi. Pelicans lentää ja Narri nauraa viimeiseksi.
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät & NHL
Mitä ihmettä siellä Lahdessa oikeen tapahtuu. Suunnilleen samat pelaajat kuin alkukaudellakin. Eka ihan kauhee rupusakki ja nyt liigan kovakuntoisin joukkue. Onko Karo Koivunen noin kova? Enpä tämän päivän (tai no eilisen, jos tarkkoja ollaan) peliä nähnyt, mutta kyllä nämä viime aikojen tulokset vakuuttaa. Vedetäänkö siellä käärmekeittoa vai hevoshormooneja. Vai onko kloonattu joku über-jääkiekkoilija x 22. Vai onko siellä hyvä valmentaja. On ihmeellistä tämä jääkiekko joskus.
 

Quattro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyräsmiehet
Ei täällä mitään ihmettä ole tapahtunut. Nostettiin vaan A-junnuista valmentajaksi mies (Pasi Räsänen ) joka kertoi pelaajille, että he ovat ammattiurheilijoita ja tekemisen tason pitää olla sen mukaista. Tämä oli päässyt pojilta Kaupin rokkikiekkoilun aikana syystä tai toisesta unohtumaan.
Näin helppoa tämä on..... :)
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Mahtavaa on meno Lahdessa. Viikon sisään voitot kolmesta kärkijoukkueesta eli Kärpistä, Tapparasta ja JYP:istä sekä vierasvoitto Jokereista.

Ei voi kun onnittella, kyllä nyt kelpaa olla Pelicans-fani. Ja playoffs-viiva vaan lähestyy.
 

RV16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chilinakit ja muu paskansyönti
Jännää kuinka 9 ottelua pyyhkivät kolme ja puoli vuotta pois muistista, mutta parempi tietysti näin päin.
 

Jorkke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans,
Noin vuonna 1992 se alkoi, Vanha jäähalli,Markka-aika ja Reipas kentällä. Siitä alkoi minun faniuteni..Siitä vuodesta asti on Lahtelaiseen kiekkohistoriaan tapahtunut paljon, on nähty hienoja voittoja sekä myös karvaita tappioita sekä tappioputkia..Vielä en ole Lahtelaista kiekkoa hylännyt, enkä hylkää vaikka olisin matkalla maan alle. Suuri kiitos kuuluu Nurmisen Pasille joka tuli ja otti ohjat Lahdessa. Onko tämän taistelun kulminaatiopiste ohitettu?
 
Viimeksi muokattu:

RcT

Jäsen
Johan on ara saanut pelsuihin vauhtia, Pelicansia voi pitää ehdottomostai liigan kuumimmista joukkueista tällä hetkellä.
Jos Pelicans taistelee itsensä vielä 10. parhaan ties kuinka korkealle vielä yltävät.
Tosin Piste-ero 10. on jo melkoisen suuri, mutta onhan kautta jäljellä. Ties mitä vielä tapahtuu.

Mutta joo, näiden "pienseurojen" puolta pitävänä ihmisenä hauskaa katseltavaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös