Pasi Nurminen -kohtalon kolhima petturi?

• 2 783
  • 14

power play

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
No olipa siinä kirjoitus .... ?

En tiedä miten suuresti Nurminen on sinua loukannut, mutta anna pojan otta omalla tyylillään suosionsa.
Minuakin ärsyttää hänen tyylinsä, mutta olen elämän aikana huomannut et jokainen olkoon millainen haluaa ja se siitä.

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Jukka-Pekka Lätti

Jos tuntisit Nurmista yhtään, niin tietäisit että hän todella on viimeinen pelaaja, joka ajattelee tuolla tavalla.
Pasi on perusjätkä, ja viimeinen ihminen joka nuolee yhtään ainoaa persettä miellyttääkseen ihmisiä, joiden mieltymykset ja mielipiteet eivät häntä kiinnosta palaakaan. Pikemminkin täysin päinvastoin.
Itse tapaamistani urheilijoista Pasi on Karalahden, Martikaisen, Sumialan ja Ristilän ohella ihan ykkösjätkä.

Pelimies, joka viihtyy edelleen paremmin räkäposkella juurillaan lähiöbaareissa, sitä vastoin, että juppailee ihmisten taputeltavana kerman seassa monen muun tapaan.
Sanotaan, että joillain menee kusi päähän ja se pitää paikkaansa. Nurmisen päähän se ei tule jääkiekon takia menemään.
Kusipäähän hän on omasta takaa, se on selvä. Hän on karkea ja kova/häijyluontoinen kusipää, aivan niin kuin tavallisen ja uskottavan kadunjätkän pitää ollakkin. Perseennuolijat gloryhunter -hiirulaiset on sitten asia erikseen.

Germanicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
*HIFK* Germanicus Julius Caesar Claudianus
Lätti

Raapustuksesi ei kyllä oikein vakuuttanut,mikä siinä Nurmisessa sua risoo?Itse kun olen hänen otteluitaan seurannut,niin olen vakuuttunut hänen taistelija luonteestaan ja tämmöisen tappion hetkellä mies luonnollisesti otti hyvin raskaasti pääsetyt maalit.Mitään syytä hänellä ei kyllä ole itseään tappiosta syyttää,myöskään sinulla LäTtI EI OLE MITÄÄN SYYTÄ KIRJOITTAA TUOLLAISTA LOKAA TÄNNE.

Tiedätkö ylipäätään jääkiekosta edes sen verran,että pystyisit edes jonkillaisella tasolla käsittelemään tälläisiä asioita,jos omasta mielestäsi pystyt,niin minkä takia sitten likaat omaa pesää???

Vastaisitko tähän vaatimattomaan kysymykseeni ja valaisisit minua suuremmoisella asiantuntemuksellasi.

pokki

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Minnesota Wild, Manchester United
Nono....

Älkäähän poijjaat rissatko! Teksti oli koko komeudessaan aika nerokas. Jotkut eivät pidä Nurmisesta ja jotkut eivät pidä Bergistä. Ei kannata papua haistimeen ottaa, eihän?

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Minulle tulee Mr. Lätin kirjoituksista mieleen Mattiesko Hytönen. Ettei vaan olisi sama henkilö ;).

Fossey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Pasi on niitä harvoja pelaajia jotka ovat olleet suosiossani jätettyään HPK:n. Hän on sankari aina, paitsi pelatessaan suosikkejani vastaan ;). Kiitokset Pasille. Hän oli merkittävä osa Suomen joukkueen hopeamitalia.

G

Guest

Nurmisen Pasi voitti hopeaa

Kyllä asia on niin, että ilman Pasin loistotorjuntoja Suomi ei olisi päässyt edes finaaliin. Se, että mies on vajaa vuorokausi finaalitappion jälkeen vielä alamaissaan on erittäin ymmärrettävää. Pasi kuuluu niihin, jotka ottivat häviön ja hopeamitalin TAPPIONA. Sitä todellinen pelimies pystyy osoittamaan. Voittajana on hyvä olla, kaikki nauraa ja kuohuviini ym poksahtelevat. Ajellaan avoautoissa läpi stadin kansan hurratessa. Sitä ennen Hornetit ovat saattaneet joukkueen erikoiskoneen Helsinki-Vantaan lentoasemalle. Mutta ollakseen hyvä voittaja, pitää osata ensin myös hävitä! Pasilla on siihen ainekset ja taistelijan luonne. Hyvää NHL-uraa!

1900

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal ja Lahden Reipas
Mike

Puuttumatta nyt Nurmisen maalivahdin taitoihin, jotka kyllä kaikki tietää (toivottavasti mies pääsee NHL:ään ne näyttämään), haluaisin sanoa miehestä itsestään pari sanaa.
Pasin tiedän/tunnen Pelicansin ykkösdivari ajoista. Pelasimme kesäisin samaan aikaan jalkapalloa puulaaki joukkueessa ja niihin aikoihin tuli jonkun verran juttua heitettyä ja mies oli aika hiljainen kaveri, joka johtui ehkä siitä, että oli meitä muita jonkun verran nuorempi. Niihin aikoihin, jos Nupe tuli esim. kaupungilla vastaan, morjesti aina ja vaihtoi muutaman sanan. Jo Kerhoon siirtyessään ja siellä pelatessaan alkoi ego nousta aika suureksi. Lapsuuden kaverit kertoivat, että Nupelle oli aina tärkeää mainita liigapelaaminen ja sieltä kaikki palkinnot ja kehut, joita oli tullut. Toki mies vielä morjesti sentään kohdattaessa. Jokeri siirron jälkeen loppui sitten tervehtimiset esim. meikäläiselle ja lapsuuden kavereiden puheisiin tuli ainoastaan tilinauhan numerot. Tunnen myös lahtelaisia kiekkoilijoita (muitakin kuin Lahdessa pelaavia) ja kyllä olen sieltäkin suunnasta kuullut saman tapaisesta luonteen muutoksesta. Eräskin muualla pelaava lahtelainen SM-liiga peluri totesi erään Nupen humalapäisen puhelin soiton jälkeen, että pitää ruveta pitämään pientä taukoa yhteyden otoissa noin rikkaan miehen kanssa.
En kirjoita tätä sillä, että itse tarvitsisin huomiota tai tervehdyksiä tämän hetken parhaalta suomalaiselta maalivahdilta tai että Jokerit olisi muokannut miestä kusipäisempään suuntaan. Totuus on vain se, että Liipolasta (aikanaan Lahden kuuluisa työttömyys lähiö, miksei vieläkin)lähtöisin oleva on mies on muuttunut, eikä kenenkään mielestä kyllä mukavampaan suuntaan.

Afan

Jäsen
Viestin lähettänyt käyttäjä Jukka-Pekka Lätti
Kun siirryit Helsinkiin Hämeenlinnasta (rakas kotikaupunkini) en enää kannustanut sinua. Kiitos Hjalliksen sinä nousit maajoukkueeseen. Ja kaikkien suomalaisten sydämiin. Paitsi allekirjoittaneen. Ei, Pasi.
Minä olen petturi.

Yllättävän paljon näyttäisi jääneen hampaankoloon Nurmisen etenemisestä urallaan ottaen huomioon, että Pasi on Pelicansin kasvatti, eikä pelannut Kerhossa kuin yhden kauden. Toki HPK oli se seura, joka tarjosi Nurmiselle näytön paikan liigassa, mutta kuitenkin.

Kiitokset muuten Kerholle, että nappasi Nurmisen pois Pelicansista. Ahmojen materiaalilla oli vähän turhan vaikea saada kiekkoa tuon miehen taakse... :)

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
1900

Voipi olla totta, kun noin sanot. Yllätys ainakin itselleni, sillä täällä ei ainakaan pientäkän leijan merkkiä ole ollut nähtävissä. Tuolla se koluaa ravintoloita muiden paskajätkien remmissä kanssa kuten pitääkin.
Jospa Nurmisesta on sitten kouliintunut ylimielinen ja vittumainen "stadin kundi" joiksi te meitä aina nimittelette ;)

JP Lätti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho,New Jersey Devils ja
En ymmärrä mitään jääkiekosta enkä naisista

Viestin lähettänyt käyttäjä reds1897
Raapustuksesi ei kyllä oikein vakuuttanut,mikä siinä Nurmisessa sua risoo?Itse kun olen hänen otteluitaan seurannut,niin olen vakuuttunut hänen taistelija luonteestaan ja tämmöisen tappion hetkellä mies luonnollisesti otti hyvin raskaasti pääsetyt maalit.Mitään syytä hänellä ei kyllä ole itseään tappiosta syyttää,myöskään sinulla LäTtI EI OLE MITÄÄN SYYTÄ KIRJOITTAA TUOLLAISTA LOKAA TÄNNE.

Tiedätkö ylipäätään jääkiekosta edes sen verran,että pystyisit edes jonkillaisella tasolla käsittelemään tälläisiä asioita,jos omasta mielestäsi pystyt,niin minkä takia sitten likaat omaa pesää???

Vastaisitko tähän vaatimattomaan kysymykseeni ja valaisisit minua suuremmoisella asiantuntemuksellasi.

Tunnustettakoon ensin, että en ole koskaan kertonut olevani minkäänlainen jääkiekkoilun asiantuntija. En tiedä lajista juurikaan mitään. Ylläpito saa täysin valtuuksiin poistaa kirjoitusoikeuteni, mikäli sen tarpeelliseksi katsoo.

Syy, miksi tuon surkean ruikutukseni tänne raapustin, ei suinkaan liity Pasin taistelutahtoon tai muuhun kaukalon sisäiseen toimintaan. Mies on loistava maalivahti.

Syy, miksi kirjoitin, löytyy henkilön siviilielämästä. Ymmärrän hyvin, miltä tuntuu hävitä MM-finaalissa. En sen sijaan ymmärrä, miksi täytyy välittömästi tappion jälkeen ryhtyä syyttämään itseään tai ketään muuta petturiksi.
Petturi on iso ja kova sana. Sillä ei ole vähäteltävää merkitystä.
Sen verran olen kuitenkin lajista nimeltä jääkiekko oppinut, että kyseessä on joukkuepeli. Eikö syyllinen voittoon tai tappioon ole koko joukkuueen harteilla? Eikö koko joukkue ole yhdessä petturi?

Kuten huomasitte, en pyri saamaan kirjoituksillani ystäviä tai muita kavereita ympärilleni, vaan pelkkää keskustelua.
Ystäviä minulla ei ole. Nimeni ei nimittäin ole Pasi Nurminen, enkä ole Helsinkiläisten rakastama symppis.

Kiitos ja anteeksi...
"ystävänne"
Jukka-Pekka Lätti

Germanicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
*HIFK* Germanicus Julius Caesar Claudianus
Jukka Pekka

Omalta osaltani esitän myös anteeksipyyntöni,eipä olisi minunkaan pitänyt vetäistä hernettä heti nenään.Kirjoituksesi oli hyvin laadittu niinkuin sinulla yleensäkin on ja tämän palstan tarkoitus onkin herättää keskusteluja.

Yritän jatkossa miettiä hetken,ennekuin hyökkään takaisin,mutta luonteeni on kyllä niin agressiivinen,jotta katsotaan nyt.Käden ojennus kuitenkin täältä Vantaalta sinne.

Anteeksi.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy