Kyllä, mutta mikä Riosta tekee shokeeravan on se, miten nopeasti kisapaikat jäivät käyttämättömiksi ja miten karun näköisiä ne ovat tänä päivänä vaikka kisoista on vasta alle 10v.Kyllä se Ateena 2004 menee ihan samaan kategoriaan. Niitä kisoja maksetaan tänäkin päivänä. Ja ihan valehtelematta, aikoinaan minun verorahoilla myös.
Ateenahan haki vuoden 1996 olympialaisia koska tuli 100 vuotta ekoista nykyaikaisista olympialaisista. Se oli heidän ainoa perustelu kisoille, mitään muuta ei ollut esittää. Siksi eivät sitten onneksi vielä silloin niitä saaneetkaan.
Kreikan lipun siihen valkoisen ristin kohtaan pitäisi vaihtaa meidän siniristilippu.Meidän verorahojen määränpää siellä esittelyssä nyt.
Oletko käynyt Ateenassa? Ei mennyt hyvin sielläkään.Kyllä, mutta mikä Riosta tekee shokeeravan on se, miten nopeasti kisapaikat jäivät käyttämättömiksi ja miten karun näköisiä ne ovat tänä päivänä vaikka kisoista on vasta alle 10v.
Toki näinkin, mutta itse asiassa taisi se reilu 10 vuotta sitten olla ihan sama tilanne jo Kreikassa.Kyllä, mutta mikä Riosta tekee shokeeravan on se, miten nopeasti kisapaikat jäivät käyttämättömiksi ja miten karun näköisiä ne ovat tänä päivänä vaikka kisoista on vasta alle 10v.
Kreikan aiempi lippu oli muuten melkeen ku Suomen, värit vaan toisinpäin. Nyt se on siinä nurkassa.Kreikan lipun siihen valkoisen ristin kohtaan pitäisi vaihtaa meidän siniristilippu.
Kaverini kävi muutama vuosi sitten Ateenassa. Ollakseen EU-maan pääkaupunki, kuulemma aika ränsistynyt ja likainen mesta.Oletko käynyt Ateenassa? Ei mennyt hyvin sielläkään.
Juti iskee jutipumpun lavallaJa seuraavaksi menemme vuoteen 1995 ja Ruotsiin missä Juhani Tamminen...
Ateenassa loppuivat jo rakennusvaiheessa rahat ja uimastadion jäi avotaivaalle.Oletko käynyt Ateenassa? Ei mennyt hyvin sielläkään.
Kävin viime vuonna itse ja kyllä se eroaa aika kovasti idyllisestä Santorinin postikorttimaisemasta.Kaverini kävi muutama vuosi sitten Ateenassa. Ollakseen EU-maan pääkaupunki, kuulemma aika ränsistynyt ja likainen mesta.
En ole, ja pakko sanoa myös että noiden kisojen aikaan olin niin nuori etten muista niistä mitään, mitä nyt vasta jälkikäteen aiheeseen enemmän perehtynyt.Oletko käynyt Ateenassa? Ei mennyt hyvin sielläkään.
Varmasti, mutta ymmärtääkseni tämä ei sinänsä minään suurena yllätyksenä taitanut tulla? Kyllähän taloudellisia kysymysmerkkejä leijaili kisojen yllä ihan sinne avajaisviikolle asti. (Tälle lähteenä on YLE:n "Tarunhohtoiset kesäolympialaiset"- podcast.) Eli itse ainakin olen siinä käsityksessä että Rion rappeutumiset tuli vähän suurempana yllätyksenä kuin Ateenan.Toki näinkin, mutta itse asiassa taisi se reilu 10 vuotta sitten olla ihan sama tilanne jo Kreikassa.
Yksi 1800-luvun ehdotus Suomen lipuksihan oli käytännössä sama lippu. Toinen ehdotus yks yhteen Somalian lipun kanssa.Kreikan aiempi lippu oli muuten melkeen ku Suomen, värit vaan toisinpäin. Nyt se on siinä nurkassa.
Kyllä, mutta mikä Riosta tekee shokeeravan on se, miten nopeasti kisapaikat jäivät käyttämättömiksi ja miten karun näköisiä ne ovat tänä päivänä vaikka kisoista on vasta alle 10v.
Joo kuuntelin tuon podin itsekin. Ihan hyvää settiä kyllä.Varmasti, mutta ymmärtääkseni tämä ei sinänsä minään suurena yllätyksenä taitanut tulla? Kyllähän taloudellisia kysymysmerkkejä leijaili kisojen yllä ihan sinne avajaisviikolle asti. (Tälle lähteenä on YLE:n "Tarunhohtoiset kesäolympialaiset"- podcast.) Eli itse ainakin olen siinä käsityksessä että Rion rappeutumiset tuli vähän suurempana yllätyksenä kuin Ateenan.
Santorinin sereeniset maisemat ovat kans yksi skämmi, kun turisteja parveilee täydellistä kuvaa ottaakseen tuhansittain.Kävin viime vuonna itse ja kyllä se eroaa aika kovasti idyllisestä Santorinin postikorttimaisemasta.
Varmaan yhtä reilulla pelillä kuin Venäjä 2018 ja Qatar 2022.Yhtään ei lahjontaa tainnut olla et saivat molemmat tapahtumat sinne