Parhaimmat & pahimmat autocorrection mokat

  • 5 693
  • 26

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
Ei taida olla vielä tällaista keskustelua jatkoajassa..? Tänne voi listata parhaimmat ja/tai noloimmat viestit, mitkä autocorrection on muuttanut toiseen muotoon ilman että olet asiaa huomannut ennen viestin lähettämistä... tekstarit, whatssapp viestit, skype... kaikki tänne vaan ja tänne voi listata myös ihan omat typo-mokatkin tai muut vastaavat erheet, kuten viestit väärille henkilöille. Näitä tulee allekirjoittaneelle kiusallisen usein, kun yrittää kiireessä olla nopea. Tietysti autocorrectionin voisi ottaa pois päältä, mutta tähän saakka olen kuitenkin kokenut sen hyödyn suuremmaksi kuin satunnaiset mokat. Kaikkea ei voi muistaa, mutta aloitetaan muutamalla.

Lähetin whatssapp viestin kollegalle, jossa sovittiin tapaavamme maaministeriön edessä siihen ja siihen kellonaikaan ennen tapaamista. Viesti lähti muodossa "tavataan naamio sterilisaatio edustalla..."

Tuttava pisti kylässä käyneille lapsilleen viestin (huomioimatta, että hänellä oli englanninkielinen asetus päällä ilman ä ja ö kirjaimia... "naimme kun lahditte"

Jokin aika sitten chatatessa kaverin kanssa illan suunnitelmista tuli samaan aikaan työhön liittyvä viesti naispuoliselta kollegalta, jonka nopsaan tsekkasin chatin väliin. Jotenkin onnistuin puppeloimaan kaverille tarkoitetun viestin tälle naispuoliselle kollegalle lähteväksi hänen kysyessään, että olisiko aikaa lyhyelle skype puhelulle: Minun vastausviesti lähti muodossa; "ei tarvitse, mulla on vielä pari pulloa varastossa". Onneksi ei tullut mitään ronskimpaa vitsailtua juuri silloin kavern kanssa... olisin voinut muuten päätyä me too kampanjaan.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Uutta luuria käyttäessä ensimmäisenä selvitetään mistä helvetistä sen saa pois päältä.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Uutta luuria käyttäessä ensimmäisenä selvitetään mistä helvetistä sen saa pois päältä.
No juu. Eipä mulla tähän ketjuun annettavaa ole, mutta onhan toi aivan käsittämättömän paska toiminto. Tai no voisihan se olla valittavissa päälle jostain jos joku kirjoittaa sanasta sanaan kirjakieltä tai ehdoin tahdoin haluaa pasmat sekaisin, mutta kun se on aina uutena oletuksena päällä. Ilmeisesti jotkut käyttävät tuota "avustusta"?
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Pistin hyvälle työ- ja pelikaverille viestin kesäsuunnitelmista. Loppufraasin piti olla: Hymyillään, kun tavataan.
Lähteneen viestin muoto oli: Homoillaan, kun tavataan.
Kännykkä siltikin säilyi ehjänä, mutta autocorrect häipyi. Kohtalaisen turha keksintö.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Pistin hyvälle työ- ja pelikaverille viestin kesäsuunnitelmista. Loppufraasin piti olla: Hymyillään, kun tavataan.
Lähteneen viestin muoto oli: Homoillaan, kun tavataan.
Kännykkä siltikin säilyi ehjänä, mutta autocorrect häipyi. Kohtalaisen turha keksintö.

Älä yritä koijata. Vanha temppu. Tahallas kirjotit noin. Sitte vartoot että mitä kaveri vastaa. Jos tulee homoeroottinen reply ja liitteenä frendis kivikovan kullin kuva, niin peukutat ja lopulta te pojjaat päädytte alasti samaan jacuzziin. Jos taas tulee että "mitä vittua nyt taas NDT!!?", niin syytät "tätä vitun autocorrectia" ja naureskelet miehekkäästi mutta vaivautuneesti. Kylä mä ny tiärän. Kaveri kerto että näin tekee jokkut.
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Voihan karvainen perse, jäin kiinni!
Hymyilläänkö, Jokku?
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Kollegani oli lähettämässä tekstiviestiä asiakkaalle ja hän pääsi syöttämään vastaanottajakenttään 04040 asti, mutta siinä vaiheessa autocorr muutti puhelinnumeron muotoon PEPSI joka ikinen kerta.
 

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
Ymmärrän, että monet minua fiksummat ovat ottaneet autocorrection toiminnon pois päältä, mutta eikö muille muka satu puhtaita kirjoitusvirheitä jossa viestin merkitys muuttuu kokonaan tai että viesti lähteekin väärälle henkilölle (kaverin sijasta vaikkapa pomolle)? Yhtä asiaa en ole onneksi koskaan harrastanut, mutta joillekin se taitaa olla suurempikin ongelma; känniviestit? Voin vaan kuvitella sitä raastavaa tuskaa aamulla herätessä jos takaraivossa jyskyttää ajatus, että taisin sitten eilen illalla pistää exälle jotain viestiä... uskaltaisikohan kurkata mitä olen kirjoittanut.
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
... mutta joillekin se taitaa olla suurempikin ongelma; känniviestit? Voin vaan kuvitella sitä raastavaa tuskaa aamulla herätessä jos takaraivossa jyskyttää ajatus, että taisin sitten eilen illalla pistää exälle jotain viestiä... uskaltaisikohan kurkata mitä olen kirjoittanut.

”Kohtalaisen” uusi Ford Mondeo 08, jämähti viraston parkkiin. Soitin sinne ja tänne ilman apua. Päätin löysentää pipoa ja kävin reuhaamassa baarissa ja ilmeisesti myös viinakaupassa. Aamulla kello kolme herään ex-eukkoni kainalosta. Kävelymatkaa kotiluolaan olisi ollut hieman vajaat 30 kilometriä.

Luin herättyä lähettämäni viestit hinausavusta ja/tai nukkumisesta. Tuhosin heti välittömästi ketjut. Minun päähäni mahtuu ilmeisesti 50 litraa konsentroitunutta virtsaa. Päänympärys on ruma lukema 63 senttiä.

Tämä ontuvasti liittyy ketjun nimeen?
Uusi akku maksoi 160 euroa.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Käytän korjaavaa toimintoa tietenkin, koska se nopeuttaa viestin lähettämistä ja vähentää tarvetta virheiden korjailuun. Kirjoitan tämän palstan tapaista yleiskieltä kaikissa yhteyksissä, pl. virallisemmat jutut, jolloin pyrin viilaamaan pilkkua hiukan tarkemmin. Hymiöitä yms. paskaa en harrasta ja osaan kirjoittaa kokonaisia sanoja sekä virkkeitä, joten autocorrect on vain hyvä juttu.
 

holynordic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Україна
Aikana, jolloin puhelimet oli Nokian kapulamalleja, kirjoitin vastakkaista sukupuolta olevalle koulukaverille (joka oli todellakin pelkkä kaveri, emmekä tunteneet edes kovin hyvin) tekstiviestin, joka kuului "naidaan illalla". Oikea muoto olisi ollut "nähdään illalla". Vähän punotti poskia, koska huomasin virheellisen viestini vasta myöhemmin, ennakoivalla kun tuli usein kirjoitettua niin nopeasti, että sormet toimi nopeammin kuin äly.
 

D.Santon

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Liiga.
Aikana, jolloin puhelimet oli Nokian kapulamalleja, kirjoitin vastakkaista sukupuolta olevalle koulukaverille (joka oli todellakin pelkkä kaveri, emmekä tunteneet edes kovin hyvin) tekstiviestin, joka kuului "naidaan illalla". Oikea muoto olisi ollut "nähdään illalla". Vähän punotti poskia, koska huomasin virheellisen viestini vasta myöhemmin, ennakoivalla kun tuli usein kirjoitettua niin nopeasti, että sormet toimi nopeammin kuin äly.

Kuinkas tuossa kävi? Näittekö vai naitteko illalla? Onni onnettomuudessa?
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Aikoinaan kävi hauska moka kun lähetin viestin kaverilleni, joka oli lonkkansa vuoksi sairauslomalla. Viesti meni jotenkin näin: "Terve hinttari. Hilaa se keinolonkka tänne niin keitän kahvit".

No, hetken kuluttua puhelin soi ja siellä oli äitini. Keskustelu käytiin suunnilleen näin:

Len: Morjensta
Äiti: Moi. Ei me kuule olla nyt isän kanssa siellä Turun suunnalla. Tulee vähän pitkä kahvireissu (naurua)

Tajusin heti, että olin lähettänytkin viesti äidilleni. Ja jatkui...

Len: Eiku kaverille piti tuo viesti lähettää. Tuli vahingossa sulle.
Äiti: No minä vähän ihmettelinkin, että ei kai täältä nyt sulle lähdetä tuosta vaan näin myöhään kahville.

Puhelu päättyi ja lähetin viestin nyt oikeaan numeroon. Nauratti vaan niin helkkaristi kun olin kirjoittanut "hinttari" ja "keinolonkka" niin äiti ei reagoinut näihin mitenkään vaan tuo kahvijuttu oli se The Thing. Jälkeenpäin kun nähtiin niin aloin purkamaan tuota ja kysyin äidiltä, että eikö hän ihmetellyt viestiä, jossa nimitin hinttariksi. Eikä hänellä ole edes keinolonkkaa. Muori vaan totesi, että tällaiset ovat aina näitä sun juttuja ja että hänkin oli nauranut sitä, miten keksin hälle tällaisia lempinimiä. Huumorimuori ehdottomasti.
 

holynordic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Україна
Kuinkas tuossa kävi? Näittekö vai naitteko illalla? Onni onnettomuudessa?
Noh, sanotaanko, että tuon illan tapaaminen oli hieman vaivaantunut, mutta viestistä jäi elämään hyvä läppä, joka sitten myöhemmin johti toivottuun lopputulokseen, joten onni onnettomuudessa sitten lopulta.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Piti kirjoittaa kaverille, että tuotko sipseja, mutta viesti lähtikin muodossa "Saatanan apina, tapa ittes ja sukus!" En ensin tajunnut koko juttua, mutta vähän kuumotti, kun tajusin sen. Lähetin heti korjausviestin, että sorry, autocorrect mokasi, mutta sekin lähti kuvaviestinä mulkustani ja sama viesti lähti myös Wilman kautta kaikille huoltajille ja oppilailleni. Ei jumankauta, tän tajusin heti ja yritin peruuttaa sen, mutta autocorrect korjasi sen muotoon "En gång IFK, alltid IFK!" ja lähetti sen saatana YK:n yleiskokoukseen, Obamalle, Facebookin historianopettajien ryhmään ja Mikael Granlundille! Ei kai siinä, jälkeenpäin vähän naureskeltiin kaverin hautajaisissa tälle.
 

Domi28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Liverpool
Kaveri matkusti Brasiliaan tapaamaan tyttöystäväänsä pari päivää sitten ja laittoi Rion kentältä Whatsapp-viestin: Vähän on kiima, mutta onneksi kalja on kylmää!
Hetken kuluttua tuli korjaus: Siis kuuma!
Millainen ihminen käyttää kiima-sanaa useammin kuin kuumaa?
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Kaveri matkusti Brasiliaan tapaamaan tyttöystäväänsä pari päivää sitten ja laittoi Rion kentältä Whatsapp-viestin: Vähän on kiima, mutta onneksi kalja on kylmää!
Hetken kuluttua tuli korjaus: Siis kuuma!
Millainen ihminen käyttää kiima-sanaa useammin kuin kuumaa?

Sellainen joka joutuu olemaan kiimassa jatkuvasti, koska tyttöystävä asuu toisella puolen palloa.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Yhtä asiaa en ole onneksi koskaan harrastanut, mutta joillekin se taitaa olla suurempikin ongelma; känniviestit? Voin vaan kuvitella sitä raastavaa tuskaa aamulla herätessä jos takaraivossa jyskyttää ajatus, että taisin sitten eilen illalla pistää exälle jotain viestiä... uskaltaisikohan kurkata mitä olen kirjoittanut.
Heti alkoi ohimolla jyskyttää. On tullut tehtyä pariinkin otteeseen parillekkin eri "ihastuksen kohteelle"...

Aamulla kahta kauheempi olo. Ekat kaksi kertaa huvitti mutta kun niitä tuli pari sen jälkeenkin... Alkolukko ois hyvä olla luurissa. Ja kannettavalla. Ja ylipäänsä verkkopankissa. (en nyt muistaakseni oo mitään kovin kallista ostanut, mutta jonkun puljun maahantuojan aspaan pistin kännissä pari kysymystä. Sinänsä kannatti koska sain jääskraban, kynän, pari ilmanraikastinta ja tarroja pari kappaletta) :D

Yleensä tulee otettua tekstinsyöttö hetimmiten pois luurista mutta joskus jäi kun ei asetuksista löytänytkään heti. Ja heti meni homma reisille. Vetolapusta tuli vetolappi, tekstinsyötöstä seksinsyöttö jne. Kirosanat/välimerkit eli "vittu" vaihtunut joksikin muuksi, samaten perkeleen kanssa.
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Alkolukko ois hyvä olla luurissa. Ja kannettavalla. Ja ylipäänsä verkkopankissa.

Noita on aivan pakko saada jostain. Markkinoita ainakin on, sen verran hämärää viestiä/puhelua on itse tullut saatua. Minähän en tuota harrasta ikinä selvinpäin, niin sinänsä ihan sama.

Mitä nyt kohtuullisen hämäriä keskusteluja on tullut käytyä milloin WhatsAppissa, milloin Facebookissa. Ei tästä liian montaa kuukautta ole, kun kännissä olin lokitietojen mukaan halunnut kuvia kaverin kissasta. Siis ihan siitä nelijalkaisesta lemmikistä, en sen kaverin nätistä vaimosta. Sain kuvia ja söpö pieni kissa hymyilytti vielä aamullakin. Toki hävetti kovasti, mutta onneksi sentään kaveri ei tällä mantereella asusta. Ei tullut ainakaan toista herätettyä kesken yön pimeimpien tuntien vain siksi, että virtuaalisesti olen adoptoinut tuon kissan. Kännipäissäni.

Yhden pitkän viikonlopun ulkomaille olen kännipäissäni varannut ja maksanut. Hyvä reissu oli ja virtuaalisesti voin taputtaa itseäni olkapäälle sen osalta, että jopa päivät ja hinta olivat täysin fine. Kyllähän sitä vain hieman ihmetytti sängyn pohjalta noustessa, kun kännykän näytöllä oli vahvistussähköposti avoinna ja jotain hämäriä flashbackeja tuli.

Autocorrectilla on muutaman kerran tullut vääriä nimiä kirjoitettua. Kyllähän se hieman sekoittaa pakkaa, kun Maijan (nimi keksitty) tilalla on Marja (nimi keksitty) tai ryhmäkeskustelussa Joriin (nimi keksitty) viittaa Jerenä (nimi keksitty). Kyllähän se hieman korvia veti luimuun, kun näytölle napsahtaa parin tapaamisen jälkeen mimmiltä viestiä, että enkö edes hänen nimeään muista. Selitä siinä sitten autocorrectista, kun olet muuttunut yhdessä hetkessä mukavasta tyypistä vähintään Adolf Staliniksi ja maailmankaikkeuden hirveimmäksi ihmiseksi. "Etkö sä edes muista mun nimeä? Sä oot niin tyypillinen, moikka".
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Töissä esimiehelle lipsahti lyncissä tyyliin joku lentosuukon heittävä hymiö kun ei nyt tosiaankaan semmosta pitänyt laittaa... nojaa mutta sehän oli aika sulosta. Naispuolinen kuitenkin.

Aikanaan kun olin viinan kanssa vetämässä elämääni vessasta alas niin sillon näitä känniviestittelyjä tuli tehtyä. Onneksi ei ole niitäkään morkkiksia moneen vuoteen enää tarvinnut potea.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Lähetin kälylleni kännykällä viestin että voin auttaa häntä sen syövän kanssa. Tarkoitus oli kyllä tarjota apua lahjaksi ostetun lasten polkupyörän pakkaamisessa. Ei paha mutta tuo on nyt ainut moka joka on jäänyt mieleen.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Eikös näissä autocorrect-toiminnoissa ole se ominaisuus, että tarjoavat jo aikaisemmin käytettyjä sanoja...

Voin olla väärässäkin, mutta ilmeisesti käyttävät myös hakukoneiden (Googlen) yleisemmin käytettäviä hakusanoja. Itselläni ei ole autocorrect-toiminnossa tullut tuollaista vastaan, mutta kyllä tämä Android joskus veikkailee, mikä voisi olla seuraava sana, ja tarjoilee siinä yhteydessä kaikenlaisia kyseenalaisiakin ehdotuksia, jotka eivät mitenkään pohjaudu omaan hakuhistoriaani.

Ketjun aiheeseen: kaverini joskus kirjoitti: "Menen Matin luo vetämään pohjia", mutta viestissä pohjia muuttui pojiksi...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös