Parhaat luistimet

  • 36 946
  • 36

Mitkä ovat parhaat luistimet joilla olet luistellut?

  • Bauer

    Ääniä: 63 47,0%
  • CCM

    Ääniä: 23 17,2%
  • Graf

    Ääniä: 23 17,2%
  • Mission

    Ääniä: 5 3,7%
  • Easton

    Ääniä: 4 3,0%
  • Nike

    Ääniä: 5 3,7%
  • Ei ole luistimia

    Ääniä: 11 8,2%

  • Äänestäjiä
    134

MiikaL

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Elikkäs minkäs merkkiset ovat parhaat luistimet millä olet painellut? Itse vastasin Graf. Muita luistimia mulla on ollu Bauerin Vapor kakkoset ja yhet CCM:mät muistaakseni kaksviiskakkoset tai jotain...


Tuli tehtyä hätäseen ja huomasin että puuttui ainakin Koho, Jofa ja Canadien, Sori kais...
 
Viimeksi muokattu:

Lapa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, HIFK, Pelicans, HPK
Bauerit alla painellaan menemään. (Bauer Supreme 3000)
Ehkä Bauerit on myös parhaat, samalla myös yleisimmät SM-liigapelaajien joukossa. En muuten tiennytkään että Jofa valmistaa luistimia, onko todella näin?
 

Sprot

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, New York Rangers
Graf 705:lla oon nyt puolitoista kautta vetäny ja parhaat luistimet mitä olen omistanut. Kokeiltu on Cooper, Bauer ja CCM:ää useampia. Harmi vaan ettei takuuseen kuulunut vauhdin parantuminen.
 

pelimanne

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
yleensa kompuroin kohoilla. Kohon oisko malli ollu 2270 ovat parhaat luistimet mita on ollut. Bauer on toinen malli mika on miellyttanyt. CCM ja Graf luistimia ei jaloissani tulla koskaan nakemaan. AIvan hirveen tuntusia..
 

Dick Slasher

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÄSSÄT ♠
Jossakin luisteluohjaajakoulutuksessa kouluttajalta kysyttiin luistin suosituksia, ei suostunut mitään kehumaan, mutta Nikestä kertoi että ei voi suositella. Mallia ei sanonut mutta ilmeisesti kyse oli jostaki "paremman" hintaluokan luistimesta, ko. putket eivät kuulemma "taipuneet" oikeaan luisteluasentoon.
 

MiikaL

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Lapa
En muuten tiennytkään että Jofa valmistaa luistimia, onko todella näin?


Kyllä on ainakin tehnyt, parilla mun kaverilla on. Mutta siitä en tiä tekeekö vielä.:confused:
 

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Heh

Huomasinpa juuri, että minä olen ainoana äänestänyt vaihtoehtoa Easton ;)

Ainakin uusimmat Eastonini ovat todella hyvät, hyvä tuki, loistava terä ja kovatkaan lämärit eivät tunnu jaloissa. Kaiken kaikkiaan parhaimmat luistimet mitä minulla on ollut, niin aikaisemmin olen kokeillut lukuisia Bauereita (hyviä luistimia), CCM:ä, yms mutta nämä vievät voiton. Hintakaan ei ollut este, kun olivat viimeinen kappale. Ainiin huonona puolena, jonka takia en kyseistä mallia enää ostaisi on terien mielenkiintoinen katekeaminen keskeltä naps poks poikki. Selittävät sitä jännitteellä, no niinpä se taitaa olla, no onneksi kysiset terät (2kpl) ovat menneet takuuseen ja tulevatkin menevät.

Suositelkaapa muuten hyviä, ei liian kalliita rullalätkä luistimia, olisi hankinta edessä, mutta sopivia ei tahdo löytyä.
 

luistimet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Darlington FC
Oih, minulle omistettu ketju. Mutta kuinka joku on saattanut äänestä kohtaa "ei ole luistimia"? Tässähän minä olen!

Niin, itseltäni löytyy CCM:t.
 

Clark Kent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Leafs,Everton, MuSa,P-Kärpät, Sea City Storm
Täytyypä vastata Bauerit, koska itselläni on Vapor kasit. Ne ovat aivan loistavat luistimet.
 

Fubar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kohot on nykyään. Mallia en muista, samanlaiset näky olevan Tikillä veteraanimatsissa eilen. Vanhoista CCM:istäni tykkään myös paljon. Välillä oli Graffin 707:t, mutta eivät oikein skulanneet.
 

Black Adder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, The Original Six
Missioneista

Itse olen CCM:n miehiä (myös Graffia on tullut kokeiltua), mutta nyt alkaa oleen kenkä niin pehmeä, että on pakko ostaa uudet. Satuinpa löytämään loppuunmyytäviä Missioneita eräästä paikallisesta urheiluliikkeestä. Luopuvat Missionin edustuksesta, koska kapealestinen kenkä ei kuulemma sovi suomalaisille ja jää siksi myymättä. Itsellä on kapea lesti, mutta. Suurin koko (9,5^) oli erittäin nafti (varpaat aivan kärjessä). Malli oli Flyweight ja ovh. hinta on lähemmäs 3000 mk, nyt vain vajaa 900 mk. Mieli tekisi ostaa... Eli kokemuksia Missioneista? Pitääkö kenkä kutinsa? Antaako "sisäkenkä" hiukan periksi käytön myötä, jos ostan hiukan tiukat luistimet? Toisena vaihtoehtona ois CCM:n 952:et, mutta hintaa olisi n. 1900 mk. Iso ero... Jos ei ois rahasta kiinni ostaisin heti CCM:ät :)
 

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
Re: Missioneista

Viestin lähetti Black Adder
Itse olen CCM:n miehiä (myös Graffia on tullut kokeiltua), mutta nyt alkaa oleen kenkä niin pehmeä, että on pakko ostaa uudet. Satuinpa löytämään loppuunmyytäviä Missioneita eräästä paikallisesta urheiluliikkeestä. Luopuvat Missionin edustuksesta, koska kapealestinen kenkä ei kuulemma sovi suomalaisille ja jää siksi myymättä. Itsellä on kapea lesti, mutta. Suurin koko (9,5^) oli erittäin nafti (varpaat aivan kärjessä). Malli oli Flyweight ja ovh. hinta on lähemmäs 3000 mk, nyt vain vajaa 900 mk. Mieli tekisi ostaa... Eli kokemuksia Missioneista? Pitääkö kenkä kutinsa? Antaako "sisäkenkä" hiukan periksi käytön myötä, jos ostan hiukan tiukat luistimet? Toisena vaihtoehtona ois CCM:n 952:et, mutta hintaa olisi n. 1900 mk. Iso ero... Jos ei ois rahasta kiinni ostaisin heti CCM:ät :)


Muuten Mission on ihan hyvä luistin, mutta siinä on vittumainen terä, jota ei välttämättä pysty teroittamaan tavallisella käsikoneella, koska muoviosa on rakennettu "erikoisesti".

Ratkaisu:

a) löydät jostain käsikoneen, jossa on Missioneihin soveltuva kiinniketsydeemi

b) teroitutat vain paikassa jossa on automaattikone

c) teroitutat ammattilaisella (lue: liigahuoltajat), joka osaa teroittaa käsivaralta ja tekee sen hyvin.

d) vaihdat terät.
 

kakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kaippa se on silleen että sopiva luistin on paras:D

Eli jos olet ollut johonkin tyytyväinen niin ei minun mielestä kannata vaihtaa. Itsellä ollut oikeastaan "kunnon luistimina" pelkästään Graffeja,muutamat 501:set ja nyt on menossa toiset 604:set. Erittäin hyvät ja mun jalalle sopivat. Seuraavat kun laitan niin varmaankin taas Graffit.

Ainut mikä häiritsee on tuo kun nuo mallit vaihtelee aina silloin tällöin.501 tosin oli monta vuotta markkinoilla,mutta nythän tuo 604 on loppunut ja tilalle vissiin tullut 701,702 tai 703...eikä vaikuttanut samanlaiselta luistimelta kun liikkeessä kokeilin..onneksi omalla käytöllä huippuluistin kestää monta vuotta.
 

Maverick

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalance, Hokki
Pistän rahani likoon Bauereihin. Nykyisin jalassa Vaporin kasit, mut kenkä on hiukan alkanut murtua, joten olisi uusien aika.
 

Ziege

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Middlesbrough, Pens, Pirates, Steelers
Missionit
Itselläni on Missionit käytössä ja teroitukseen todellakin tarvii jonkun joka osaa sen. Muuten on kyllä pysynyt terässä kauan eli ei tarvitse kokoajan teroittaa niinkuin Bauereita piti. Parhaat luistimet millä olen pelannut.
 

nro.44

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO, VG-62
jofa, bauer, koho, ccm, Graf, kaikki on kokeiltu mutta voittajaksi selviytyy graf, hyvänä kakkosena Bauer, kolmosena Koho, muita en edes kommentoi..
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös