Parhaat kuulokkeet ikinä?

  • 28 258
  • 141

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Langallinen headset etäopetukseen, alle 50e. Kalliimpaa en periaatteesta hommaa, kun käyttötarve on todnäk tämän kevään, mutta läppärin mikillä on vähän ikävä käydä oppilaiden kanssa keskusteluja sekä heidän että oman perheen puolesta, vaikka rauhaisa soppi mulla sinänsä työntekoon onkin.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Langallinen headset etäopetukseen, alle 50e. Kalliimpaa en periaatteesta hommaa, kun käyttötarve on todnäk tämän kevään, mutta läppärin mikillä on vähän ikävä käydä oppilaiden kanssa keskusteluja sekä heidän että oman perheen puolesta, vaikka rauhaisa soppi mulla sinänsä työntekoon onkin.
No vaikka Microsoftin LX-3000, toimiva keskusteluihin, musiikkia en kyllä suostu noista kuuntelemaan.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Tongin hädissäni jotkut vanhat nappikuulokkeet tämän aamuiseen palaveriin ja kuulemma ääni oli ok. Taidan mennä näillä tappiin saakka, kun ei kiinnosta erikseen tosiaan sijoittaa niihin. Kokeilin siis alkuviikosta jo yksiä halpiksia, ja olivat aika paskat.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Edellisestä muutama päivä, ja päätin tilata Valcot. No, tulivat perille torstaina eli sopivasti kun palattiin lähiopetukseen. Vaan eipä nämä hukkaan mene, ihan kivat äänet on sen mitä minä niistä ymmärrän.
 

Centre Bell

Jäsen
Suosikkijoukkue
Entisaikojen TPS.
Itselläni oli Bosen around ear vastamelukuulokkeet, tyyppiä en muista mutta maksoin niistä neljä vuotta sitten jotain 300€.
Lentelen paljon työni puolesta ja viimeisellä lentomatkallani ennen kuin lennot loppuivat Koronan takia, unohdin kuulokkeeni Iberian koneeseen. No eihän niitä sieltä löytynyt vaikka kuinka perään kyselin. Nyt siis tarvitsisisi hankkia uudet.
Boset toimivat hyvin ei valittamista, mutta kun istuin lentokoneessa ja pidin niitä esim 4 h yhtä mittaa päässä, niin ne rupesivat painamaan korvan lehtiin ja sen vuoksi kuulokkeet piti vaihtaa välillä nappi kuulokkeisiin ja pitää parin tunnin tauko. Onko siis jollakin suosituksia millaiset around ear vastamelukuulokkeet kannattaisi hankkia. Äänenlaatu ei saa olla ainakaan huonompi mitä Bosessa mutta päähän ne saisivat istua paremmin mitä Boset.
 

julle-jr

Jäsen
Itselläni oli Bosen around ear vastamelukuulokkeet, tyyppiä en muista mutta maksoin niistä neljä vuotta sitten jotain 300€.
Lentelen paljon työni puolesta ja viimeisellä lentomatkallani ennen kuin lennot loppuivat Koronan takia, unohdin kuulokkeeni Iberian koneeseen. No eihän niitä sieltä löytynyt vaikka kuinka perään kyselin. Nyt siis tarvitsisisi hankkia uudet.
Boset toimivat hyvin ei valittamista, mutta kun istuin lentokoneessa ja pidin niitä esim 4 h yhtä mittaa päässä, niin ne rupesivat painamaan korvan lehtiin ja sen vuoksi kuulokkeet piti vaihtaa välillä nappi kuulokkeisiin ja pitää parin tunnin tauko. Onko siis jollakin suosituksia millaiset around ear vastamelukuulokkeet kannattaisi hankkia. Äänenlaatu ei saa olla ainakaan huonompi mitä Bosessa mutta päähän ne saisivat istua paremmin mitä Boset.

Ostin tollaset joskus viime vuonna. Hinta on näköjään tullut jotain lähes satasen alas siitä. Mun mielestä paremmat sekä istuvuudeltaan että äänenlaadultaan kuin ne Boset mitä minä olen käyttänyt.

Lentäminen on syvältä ja sen helpottamiseksi minäkin nuo ostin. Onneksi ei nyt ole tarvinnut koneessa kyhjöttää, mutta muutama ennen koronaa tehty mannertenvälinenkin lento on noiden kanssa takana ja toimivat ainakin mulle hyvin kaikin puolin.
 

Styge

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pens, änärin suomalaiset
Itsellä kanssa nuo Sonyn kuulokkeet. Hintaansa nähden hyvät ja ainakin omaan päähän sopivat, vaikka pitäisi sen 8-10h putkeen. Oma käyttö ollut lähinnä työpaikan monitoimitiloissa ja hyvin saa blokattua muun maailman ulkopuolelle. Vielä, kun joku olisi suunnitellut tilat myös niin, ettei näkökentässä ja/tai selän takana ramppaa koko ajan joku, niin saattaisi saada toimistopäivinä töitäkin tehtyä. Mutta se onkin jo eri ketjun asiaa. Toimii ne kyllä nalkuttamisen blokkaamiseenkin, jos sellaiselle on tarvetta. Äänen laatu ainakin itselleni täyain riitävä.
 

Veijari

Jäsen
Onko porukalla kokemusta Applen AirPods pro kuulokkeista ja onko hintansa väärti? Yli 250€ nappikuulokkeista kuulostaa kovalta.
Mulla on jotkin Bosen on-ear kuulokkeet joita käytän pääosin kotona mutta noissa alkaa korvat hikoilemaan kesähelteillä ulkoillessa. Ei noita Boseja voi salillakaan pitää kun tippuvat päästä heti kun esim kaataa itsensä penkille.
Ulkoiluun ja salilla hikoilemiseen voisin jotain nappikuuloketta harkita.
 

JoMe84

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP. Philadelphia Flyers & 76ers. ManU. Pioneer DJ
Mulla ollu nyt muutamia kuukausia käytössä Sonyn wh-900n ja kun vielä lataa sen Music centerin puhelimeen, niin saa kivasti säädettyä vaikka bassot tappiinsa kun valitsee sieltä "klubi" säädöt. Akunkesto omaan käyttöön riittävä. Jostain syystä nappikuulokkeisiin en päässyt sinuiksi sitten millään.
 

Tikiti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Professori Aho, Dortmund ja Arsenal
Onko porukalla kokemusta Applen AirPods pro kuulokkeista ja onko hintansa väärti? Yli 250€ nappikuulokkeista kuulostaa kovalta.
Mulla on jotkin Bosen on-ear kuulokkeet joita käytän pääosin kotona mutta noissa alkaa korvat hikoilemaan kesähelteillä ulkoillessa. Ei noita Boseja voi salillakaan pitää kun tippuvat päästä heti kun esim kaataa itsensä penkille.
Ulkoiluun ja salilla hikoilemiseen voisin jotain nappikuuloketta harkita.
Itsellä ollut käytössä tuohon tarkoitukseen nyt parin viikon ajan Jabra elite active 75T kuulokkeet. Mukavan pienet ja hyvin IP suojatut. 7,5h akkukestoa pelkillä napeilla ja olikohan 21h yhteensä kotelon kanssa. Ei mitään valittamisen aihetta ja hintaa on noin 200-220e.
Tosiaan perus 75T kuulokkeet on IP55 ja nuo active 75T on IP57 eli täysin veden ja hien kestävät. 20e hintaero noilla kahdella mallilla niin suosittelen tuota Active mallia.
 

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
Onko porukalla kokemusta Applen AirPods pro kuulokkeista ja onko hintansa väärti? Yli 250€ nappikuulokkeista kuulostaa kovalta.
On hintansa arvoiset. Jos nappikuulokkeet ovat vain ok, niitä ei tule käytettyä. Airpodit pysyy korvassa kovassakin menossa ja äänenlaatu on erittäin hyvä. Myös vastamelu ominaisuus on ällistyttävän toimiva. Monista kilpailevista tuotteista näkee heti, jos muotoilu on sellainen ettei kuulokkeet pysy korvassa. Painopiste on väärässä paikassa.
 

Huerzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Donnerwetter S.p.A.
Itsellä kanssa nuo Sonyn kuulokkeet. Hintaansa nähden hyvät ja ainakin omaan päähän sopivat, vaikka pitäisi sen 8-10h putkeen.
Sonylle ääni täältäkin. Itse hommasin ne junamatkoja varten, mutta sattuneesta syystä kotikonttorilla ne ovat olleet kovassa käytössä. Rillipäänä ja muutenkin isommalla kuupalla varustettuna kuulokkeiden istuvuudessa on ollut eroja. Sonyn luureja ei ole tarvinnut räplätä ja säätää, kuten muutamia muita kokeilemiani malleja. Ainoa isompi kitinän aihe on mikrofonin on/off-säädön puute. Neukkaripuheluissa sille olisi käyttöä.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
...
Perustuen vain ja ainoastaan verkkokauppojen asiakasarvioihin.
Itsellä on ollut jo pari vuotta noi Jabra 65 activet ja on paras yksittäinen tekninen härpäke mitä olen ostanut. Kaikki toimii kuten luvattu ja mitä odottaa sopii. Aivan helvetin hyvät.

Kaveri osti kiinasta jotkut 15 egen langattomat napit ja nekin toimii ihan hyvin. Huvikseni ostin itsekin ja käytän olohuoneessa kun jotain satunnaisia videoita kattelen ja siinä vieressä ei ikinä ollut valmiina kuulokkeita.
 

Nume

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, FC Bayern München, SoJy
Mulla pysyy erinomaisesti Bosen SoundSport in-earin silikonitulppa sillä koukulla. Itse asiassa pysyy ilman sitä koukkuakin vanhemmalla mallilla. Valitettavasti Bosen BT-kuulokkeissa näyttää olevan erilainen tulpan muotoilu. Jaybirdeissä oli se muotoutuva "Koss" -tulppa, mikä toimi myös hyvin. Sääli, että akku oli täysi susi siinä mallissa.

Minulla on ollut langalliset Bosen nappikuulokkeet käytössä yli 5 vuotta, joita Leon suositteli 2011 (!) palstalla Sekalaisten kysymysten ketjussa. Vieläkään ei ole rikki, mutta nyt on hyvä aika päivittää langattomiin, kun puhelimessa ei enää 3.5 mm:n reikää ole.

Hakusessa siis langattomat napit, jotka pysyisivät päässä urheillessa. Ovatko Bosen SoundSportit tai Bosen Sport Earbudsit ainoa vaihtoehto, kun Boset ovat toimineet hyvin ja jopa pysyneet korvissa loistavasti? Sain edellisen puhelimen mukana Samsung Galaxy Budsit, mutta ne eivät pysy päässä ja kun eivät mene riittävän syvälle, niin bassokaan ei soi. Ehdotuksia hyvistä napeista otetaan siis vastaan!
 
Viimeksi muokattu:

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Minulla on ollut langalliset Bosen nappikuulokkeet käytössä yli 5 vuotta, joita Leon suositteli 2011 (!) palstalla Sekalaisten kysymysten ketjussa. Vieläkään ei ole rikki, mutta nyt on hyvä aika päivittää langattomiin, kun puhelimessa ei enää 3.5 mm:n reikää ole.

Hakusessa siis langattomat napit, jotka pysyisivät päässä urheillessa. Ovatko Bosen SoundSportit tai Bosen Sport Earbudsit ainoa vaihtoehto, kun Boset ovat toimineet hyvin ja jopa pysyneet korvissa loistavasti? Sain edellisen puhelimen mukana Samsung Galaxy Budsit, mutta ne eivät pysy päässä ja kun eivät mene riittävän syvälle, niin bassokaan ei soi. Ehdotuksia hyvistä napeista otetaan siis vastaan!
Mä käytin lenkeillä näitä Jabra Elite 65T, kunnes korvat herkistyivät kaikille silikonitulpille (noita langallisia en ole käyttänyt vuosiin, ehkä ne menisivät vielä, kun eivät mene korvakäytävään syvälle). Mun korvassa pysyivät hyvin ja muutenkin tykkäsin. Mutta en pysty tosiaan enää käyttämään mitään muita kuin AirPodseja.

Boset näyttivät liian kömpelöiltä, ja hintakin pelotti.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Sain ostettua vuosi sitten edullisesti Shuren SRH1440 kuulokkeet. Ekat omat joita voi sanoa jo hifi-kuulokkeiksi ja ekan kerran kun ne korvalle laittoi niin ymmärsi mikä ero on kuulokkeilla ja "kuulokkeilla". Musiikkia tulee kuunneltua kotona noilla eikä nuo toki lenkille käykään... Parhaat kyllä mitkä mulla on ollut...
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Mä tilasin taannoin toiset Valcot, mustat. Oli kivan näköiset ja lisäksi mainostettiin kovasti tasapainoisempaa soundia. Ajattelin, että niin se varmasti on, ja tein ostopäätöksen. No, oli siinä takana sitäkin, että vaimo lainaili toistuvasti multa niitä ensimmäisiä Valcoja. Nyt on molemmille omat, niin ei tartte saatana etsiä ympäri kämppää!
 

Seppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät
Sain lahjaksi jbl 760nc kuulokkeet. Saako nämä jollain konstia yhdistettyä pari vuotta vanhaan lg:hen? TV ei löydä näitä kuulokkeita. Vanhat 500-sarjan kuulokkeet löytää kyllä. Onks näissä "vastamelukuulokkeissa" se ominaisuus ettei niitä saa telkkuun? Puhelimeen yhdistyy..
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Mulla on reilut kaksi vuotta ollut käytössä AKG N700NCM2 -vastamelukuulokkeet. Ostin ne Telialta, kun olivat tarjouksessa ja olin etsiskellyt luureja kodin ulkopuoliseen kuunteluun, eli pois siitä in-ear-helvetistä. Mitään airpodeja minulla ei koskaan ole ollut, pelkästään niitä halpoja nappikuulokkeita. Ovh oli 300€, mutta sain ne alennuksella jollain kahdella sadalla. Täytyy sanoa, että ovat vuosikausiin paras ostos, mitä on tullut tehtyä. Vastameluominaisuudet ovat hyvät, sen verran kun minä niistä ymmärrän ja musan kuuntelussa nuo on aivan ensiluokkaiset, uskallan väittää. Toisto on erittäin tarkkaa ja hyvin tuotetussa musassa täyteläistä, On siinä toki sellaista what u hear is what u get-hommaa mukana, eli paska audiomateriaali kuulostaa siltä itseltään. Mukana tulee jonkinlainen appi, mutta en ole sitä sen kummemin säädellyt, eli flättinä mennään. Akunkesto on myös hyvä, eli yhdellä latauskerralla ehtii kuunnella paljon, eikä bluetoothikaan häiriinny ihan pienestä.

Koska itsellä on esiteini-ajoista jäänyt päälle se, että melkeinpä koko ajan, kun kulkee kodin ulkopuolella, täytyy olla musat korvissa, niin käyttötunteja näille AKG:lle on tullut hyvin paljon ja luurit toimii edelleen yhtä hyvin kuin uutena. En mä mitään vertailua ole sen kummemmin tehnyt, mutta ostopäätöstä tehdessäni ajattelin, että hinta ja valmistaja on hyvä yhtälö ja näin oli. Eli hyviin vastameluluureihin kannattaa sijoittaa näemmä se toinenkin satalappunen, koska kestävyydessä ja käyttömukavuudessa se haukkuu hintansa, kuten vanha kansa sanoo.
 

LiiAaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Itsellä ollut jo vuosia Sony WH-100XM2 vastamelukuulokkeet. En voi sanoa sitä, että olisin koskaan ollut näihin pettynyt. Ei varmasti ole parhaat ikinä, mutta aikakin itse olen näihin ollut ennemmän kuin tyytyväinen. Akku kestää edelleen niin pitkään ettei siitä tarvitse huolehtia ja äänen laatu on mielestäni ihan kohdillaan. Vastamelu toimii hyvin ja säätöjä voi tehdä "lennosta" oikeanpuoleisesta kuulokkeesta.
 

jiihoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon Blues
Mainio ketju! Itselleni tärkeimmät kriteerit ovat olleet, että kuulokkeet pysyisivät päässä urheilun aikana ja että soundi nyt olisi edes vähän sinne päin (20 euron halpiskuulokkeet ei siis ihan riitä yleensä äänen laadussa). Näiden kahden täyttäminen ei sitten olekaan ihan läpihuutojuttu.

Vedin kolmisen vuotta JBL:n Reflect mini kakkosilla, jotka olivat siis Bluetooth-nappikuulokkeet niskan takaa kulkevalla kuulokkeet yhdistävällä johdolla. Nämä kuulokkeet olivat itselleni aivan maagisen hyvät. Soundi oli hyvä ja ennen kaikkea ne pysyivät korvissa hyvin. Lisäksi niskajohdon ansiosta niitä oli kätevä lepuuttaa tarvittaessa hartioilla eikä napit myös hävinneet tämän ansiosta. Oli vakava paikka, kun nämä kuulokkeet noin kolmen vuoden palveluksen jälkeen menivät perinteisin lankakuulokemenoin rikki siten, että toisesta napista ei enää ääni kuulunut.
Oli siis suunnattava kaupoille.

En ole hirveän tarkkaan tätä skeneä seuraillut viime vuosina juuri syystä, että minulla on ollut erittäin hyvät ja yksinkertaiset nappikuulokkeet. Kauppareissuni suuntautui Sellon Poweriin, jossa myyjä esitteli vaihtoehtoja. Kävi ilmi, että aikaisemman kaltaisia niskan takaa kulkevalla johdolla varustettuja kuulokkeita ei Powerilla enää käytännössä myydä yhtä 20 euron halpiskuuloketta lukuun ottamatta. Oli siis alettava tekemään tuttavuutta jo valmiiksi karsastamieni kokonaan langattomien nappikuulokkeiden kanssa. Ennakkoluulot ovat siis olleet melko kovat sen suhteen, että mitkään Airpodsit tai muut vastaavat kokonaan langattomat yksittäiset napit eivät meikäläisen korvissa pysy.

Päädyin lopulta suosimaan mahdollisimman samankaltaista kuuloketta kuin aiemminkin ja ostin JBL:n Reflect Aerot. Eli käytännössä muotoilultaan hyvin samanlaiset kuin aiemmat Reflect mini kakkoset. Kaikki muut tärkeät ominaisuudet näissä uusissa kuulokkeissa sitten mielestäni onkin huonommin kuin vanhemmissa ennakkoluulojeni käydessä samalla toteen. Uudet kuulokkeet eivät pysy päässä kunnolla urheillessa tai vaikka syödessä, kun leuat liikkuvat ja aiheuttavat näin myös pientä liikettä korvakäytävään. Lisäksi nappien häviämisriski kasvaa, kun ne eivät ole toisissaan johdolla kiinni. Sitten näiden päälle tulee vielä toinen ärsyttävä ominaisuus eli se helvetin iPhonen ääniohjauksen aktivoituminen vahingossa kuulokkeiden kautta. Välillä siis kuulokkeet iPhoneen kytkettynä soittavat itse satunnaisesti jollekin henkilölle, joka puhelimen numerotiedoista löytyy. En ole löytänyt vielä selkeää ohjetta, miten tämän ongelman saisi täysin eliminoitua.

Kaikkiaan voisi tiivistää, että en kaipaa omilta täydellisiltä kuulokkeiltani yhtään erikoisia ominaisuuksia, jotka mahdollisesti vielä ovat varsinaisia riesoja toimiessaan tahattomasti normaalikäytön tiimellyksessä. Ei siis paljon vastameluominaisuuudet ja kosketukseen perustuvat säätöominaisuudet lämmitä, kun kuulokkeet pyörivät maassa ja puhelin soittaa itsestään virhepuhelua vanhalle pomolle tms.

Pitää varmaan yrittää etsiä vielä netin syövereistä jostain varastosta uudet JBL Reflect Mini kakkoset ja toivoa, että ne kestävät mahdollisimman pitkään.
 

Heitinga

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Itsellä ollut jo vuosia Sony WH-100XM2 vastamelukuulokkeet. En voi sanoa sitä, että olisin koskaan ollut näihin pettynyt. Ei varmasti ole parhaat ikinä, mutta aikakin itse olen näihin ollut ennemmän kuin tyytyväinen. Akku kestää edelleen niin pitkään ettei siitä tarvitse huolehtia ja äänen laatu on mielestäni ihan kohdillaan. Vastamelu toimii hyvin ja säätöjä voi tehdä "lennosta" oikeanpuoleisesta kuulokkeesta.
Itselläni kesti nuo 1000XM2 hienosti päivittäisessä ja melko intensiivessä käytössä sen viisi vuotta. Oikeastaan ainoat kulumisen oireet oli pannasta hilseillyt jäljiltelmänahka ja pieni natina kuppejen liitoksissa, mutta esim. akun nopeampaa kulumista hädin tuskin huomasi ja ääni soi yhtä kirkkaana korviini kuin ostopäivänä.

Kunnes sitten viikkoa ennen joulua todistin traagista tapahtumaa. Olin ottamassa kuulokkeita päästäni pois ja panta naksahti poikki. Ensiapuna yritin saada sitä liimattua kuntoon, mutta eihän niistä enää ehjiä tullut.

No ostin sitten vielä tuona surullisena päivänä itselleni etukäteen joululahjan ja kodista löytyy nyt 1000XM5. Toki toiminnallisuudet ja ääni on noissa mennyt eteenpäin, mutta tuolla hintalapulla ero edesmenneisiin 1000XM2 oli kuitenkin jotenkin marginaalinen. Toki nämä nykyiset kuulokkeet ovat omille korville parasta mitä olen kokenut, mutta jännästi ero viisi vuotta vanhoihin esi-isiin ei ollutkaan niin iso kun olisi voinut kuvitella.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös