Parhaat kuulokkeet ikinä?

  • 28 169
  • 141

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Mulla ois kanssa tarvetta uusille kuulokkeille. Oisko kellään antaa mitään vinkkejä tai kokemuksia?

Ei nappeja vaan ihan perinteiset. Vaatimuksina ois langattomuus, hyvä akunkesto ja hinta max. noin 200€

Bosen vastamelumalleja tullut kateltua, mutta ne ny on hinnaltaan sitten lähemmäs 400 tai yli.

Paljon näyttäis näyttäis olevan vaihtoehtoja, mutta mistä sitä mikä noista ois se "paras"

329 maksaa ainakin Gigantissa tuo Bose, jota täälläkin on pyöritetty. Töissä ja matkoilla käytössä eikä voi kuin suositella. Sijoita siihen mukavuuteen satanen lisää ja osta ne, et kadu.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Itse olen tykännyt oikein paljon Supran kuulokkeista, nyt käytössä on Nero X:t.

Noista saa juuri sopivat itselle (perinteistä tulppaa 3, ”koss-tulppaa” ja voi käyttää korvaan kiertyvää kumia tai olla käyttämättä), äänenlaatu on oikein hyvä, mikrofonia voi jopa käyttää hf-mikkinä ja ihan laadukkaan oloiset.

Noihin siis saa Koss the Plug -tyyppisen tulpan? On nimittäin tasan tarkkaan ainoa, joka minulla urheilusuorituksissa pysyy korvassa. Ihan sama, vaikka olisi mitä sivukoukkuja, aina heiluu ja putoaa. Jos sellainen löytyy langattomana, nehän on riennettävä hankkimaan. Sellaisia olen nimenomaan etsinyt, joissa olisi vaahtomuovityyppinen laajeneva tulppa eikä näitä kusisia muovikumeja.
 

Tuamas

Jäsen
Noihin siis saa Koss the Plug -tyyppisen tulpan? On nimittäin tasan tarkkaan ainoa, joka minulla urheilusuorituksissa pysyy korvassa. Ihan sama, vaikka olisi mitä sivukoukkuja, aina heiluu ja putoaa. Jos sellainen löytyy langattomana, nehän on riennettävä hankkimaan. Sellaisia olen nimenomaan etsinyt, joissa olisi vaahtomuovityyppinen laajeneva tulppa eikä näitä kusisia muovikumeja.

Ainakin tuossa Nero X:ssä on plug-tyylinen tulppa yhtenä mukana.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: DAF

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Noihin siis saa Koss the Plug -tyyppisen tulpan? On nimittäin tasan tarkkaan ainoa, joka minulla urheilusuorituksissa pysyy korvassa. Ihan sama, vaikka olisi mitä sivukoukkuja, aina heiluu ja putoaa. Jos sellainen löytyy langattomana, nehän on riennettävä hankkimaan. Sellaisia olen nimenomaan etsinyt, joissa olisi vaahtomuovityyppinen laajeneva tulppa eikä näitä kusisia muovikumeja.
Mulla pysyy erinomaisesti Bosen SoundSport in-earin silikonitulppa sillä koukulla. Itse asiassa pysyy ilman sitä koukkuakin vanhemmalla mallilla. Valitettavasti Bosen BT-kuulokkeissa näyttää olevan erilainen tulpan muotoilu. Jaybirdeissä oli se muotoutuva "Koss" -tulppa, mikä toimi myös hyvin. Sääli, että akku oli täysi susi siinä mallissa.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: DAF

BaronFIN

Jäsen
Satasella lähtee langattomat Pioneerit SE-MS7BT. Ovat toimivat ja äänenlaadullisesti hintaansa huomattavasti laadukkaammat.

Ikinä en ole vielä Pioneereihin joutunut pettymään.
 

Malmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sympatiat: DIF
Kiitos jätkät vastauksista. Tosin nyt tilanne on entistäkin epäselvempi. Ilmeisesti yhtää oikeaa vastausta ei tässäkään kysymyksessä ole. Kyllä mä ehkä @Leon ehdotukseen voisin jopa kallistua. Vähän yli budjetin, mutta budjetithan on tehty rikottavaksi.
 

F#21

Jäsen
Kannattaa myös katsoa RHA:n MA750 Wireless kuulokkeet jos hyvää äänenlaatua kaipaa. Oli itse tarkoitus tilailla nyt nuo, mutta RHA toi markkinoille myös TrueConnectit, jotka ovat vielä kompaktimmat. RHA:n kuulokkeet ovat aina olleet laadukkaita ulkoisesti sekä äänentasollisesti. Itse odotan vielä vähän enemmän raportteja noista TrueConnecteista ennen kuin tilaan itselleni.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Kiitos jätkät vastauksista. Tosin nyt tilanne on entistäkin epäselvempi. Ilmeisesti yhtää oikeaa vastausta ei tässäkään kysymyksessä ole. Kyllä mä ehkä @Leon ehdotukseen voisin jopa kallistua. Vähän yli budjetin, mutta budjetithan on tehty rikottavaksi.
Itse asiassa mulla ei ollut ehdotusta. Mutta kiinnostuin noista Supra Nero-x:istä, jotka @Tuamas mainitsi.
 

Tuamas

Jäsen
Itse asiassa mulla ei ollut ehdotusta. Mutta kiinnostuin noista Supra Nero-x:istä, jotka @Tuamas mainitsi.

Nämä menevät tosiaan alle budjetin ja näköjään nykyään saa myös Gigantista.

https://www.gigantti.fi/product/aud...TI-k2VkfadIqs1J4kVXGpLTguSGVGg_gaAklJEALw_wcB

Itsellä on nyt puolisen vuotta ollut noista valkoinen versio, silloin noita sai vain Teknikmagasinetista.

Mitään muuta valitettavaa en ole keksinyt kuin sen, että hukkasin osan vaihtopaloista.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Leon

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Löytyykö ihan leffojen, urheilun yms katseluun jotain laadukasta langatonta kuuloketta? N.50€ hintaluokassa. Koitin JBL:n ja Sonyn langattomia bluetooth-kuulokkeita, kummassakin ärsyttävä pieni suhina (joka varsinkin snookeria yms katsottaessa häiritsee) ja lisäksi JBL paukkui päälle ja pois kokoajan snookeria katsellessa. Eli onko näissä halvemmissa langattomissa aina tuo suhina mukana? Autourheilua katsottaessa tuo ei välttämättä erotu, mutta ampumahiihdossakin tuo rupeaa vituttamaan.
 

A Siente

Jäsen
Pitäisi itselle ostaa uudet langattomat kuulokkeet. Sellaiset ihan kunnon ns. kuppimallit. 50-100€ väliin pitäis mahtua. Ainoa vaatimus että korvat varmasti mahtuu sinne kuppien alle. Jonkun verra tullu kokeiltua kuulokkeita joissa korvalehdet jää osittain kuppien ulkopuolelle. Musiikkia lähinnä kuuntelisin, mutta ei mulla sinällään ole mitään tarvetta hifistellä äänenlaadulla. Kunhan kuulee. Jos jollain on suositella jotain, niin saa ehdotella. Netistä vähän hankala arvioida noita kuulokkeiden kokoja.
 

laalki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Philadelphia Flyers
Kaikennäköisiä kuulokkeita matkan varrella on ollut, mutta Sennheiserin HD650 ovat säilyneet. Tai no, kolmannet menossa kun jostain syystä olen parit edelliset myynyt, mutta aina palaan takaisin. Vahvistimiakin on ollut useampia, mutta nyt mennään Bottleheadin Crack -putkarilla. Siitäkin jo toinen mokoma menossa ja ihan kiva noita on ollut kaksi rakennella. Toivottavasti nyt vain säilyy pidempään. Lähteenä sitten tietokone kytkettynä Schiitin Modi Multibittiin.

HD800 kiinnostaisivat kokeilla, mutta ei ainakaan vielä ole ollut hinku päivittää. Täytynee seurailla käytettyjä malleja jos tulisivat halvalla vastaan.

Vajaan vuoden käytin noita HD 518:ia, mitkä päädyin ketjun alkuaikana ostamaan. Nyt päivitin itsekin HD 650:iin kun käytettynä löytyi pari alle puolella listahinnasta. Tulihan niille lopulta hintaa kuitenkin, kun vahvistin piti päivittää semmoiseen, joka noita jaksaa ajaa. Käyttöön valikoitui amp/dac Pro-Ject Head Box DS, jota ei tarvinne ainakaan tehon takia enää päivittää. Itse ääni tulee minullakin tietokoneesta USB:lllä.

HD 650 -ensivaikutelma oli ensin ihan järkyttävä pettymys. Basso oli paljon hentoisempi kuin 518:ssa, jopa niin, että mietin, osuiko kohdalle rikkinäinen pari. Luin kuitenkin, että 650 on usein aika "aquired taste", joten jatkoin kokeilua ja kuulostelin eri genrejä. Löytyihän sieltä aika upea soundi ja bassoakin, jos se lähteessä on vain sopivasti esillä. Basson suhteen eroa 518:n eduksi sekä määrässä, että sen iskussa. Myös paineen tuntee bassossa paremmin näillä, mikä on aika omituista kun avoimet luurit ovat 518:kin. Tosin luin jostain, että 518:n rakenne olisi lähempänä puoliavointa kuin täysin avointa, kuten 650:ssä.

Konemusiikissa ja pelaamisessa mielestäni 518 pesee edelleen 650:t, mutta oikeastaan kaikki muu musiikki kuulostaa jälkimmäisillä paremmalta. Oliko päivitys sitten yli neljän sadan euron väärti? No ei todellakaan ollut. Jälkeenpäin ajateltuna odotukset olivat täysin epärealistiset. Odotin samantyyppistä vau-elämystä, kuin sain vuosi sitten kun siirryin Anttilan marketti-Philipseistä oikeisiin laatukuulokkeisiin ja hyvään DAC:iin kerralla (Sabaj Da3). Eihän se ihan niin mennyt.

Kaupan päälle vielä HD 650:n jälkeen huomaan selvästi puutteet HD 518:ssa, eli käytännössä petyin yksiin kuulokkeisiin ja tulin tyytymättömiksi toisiin. xD

Sillä nyt voi ainakin lohduttautua, että saanen nuo vehkeet halutessani myytyä lähelle samaan hintaan kuin ne hankinkin. Kuulokevahvari tosin ainakin jää, että pystyy mahdolliset (lue: varmat) tulevaisuuden kuulokkeet ajamaan munalla.
 

F#21

Jäsen
@laalki HD650:t ovat mielestäni vähän "nirsot" kuulokevahvistimien osalta, eli vaativat paljon virtaan. Tärkeintä on siis löytää hyvä kombo.

Kannattaa antaa hetki aikaa näille ja sitten katsoa kannattaako jatkaa.
 

laalki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Philadelphia Flyers
Nyt olisi tarvetta treenikuulokkeille, kun Note 3:n mainiot vakkaritulpat paskoivat johtoonsa jonkunlaisen rasitusmurtuman. Kiinnostaisi sangalliset bluetooth-luurit, mutta urheiluun tarkoitetuja/soveltuvia ei kovin monia näytä olevan. Tulpillekin varovainen peukku, tuntuvat vain laadukkaat urheiluosaston kuulokkeeto olevan järjettömän hintaisia. Langattomuus on tietysti plussaa, muttei mikään deal breaker, aina sen jollain klemmarilla tai pinnillä saa paitaan kiinni. Juostessa kuitenkin on luurien kuitenkin paikoillaan pysyttävä.

Alustava pläninä olisi tilata nuo, testata ääni ja tarvittaessa laittaa sitten takaisin:

Urbanears Hellas
 

lihaani

Jäsen
Tämä voisi olla edullinen luuri vaikka hieman hifistelyynkin. Avoimina mukavat päässä ja bluetoothluureina käyvät hyvin kännykän tai Ipadin kanssa. Itsellä ovat olleet langallisina monta vuotta. Hyvin ovat mielestäni soineet. Makuasioitahan nämä ovat.
 

ace

Jäsen
Itselläni on oikea korvakäytävä tai sen suu jotenkin ihmeellisesti muodostumut, enkä ole koskaan onnistunut löytämään nappikuulokkeita jotka pysyisivät paikoillaan.

Nyt löysin nämä:


Eivät siltikään ole täydelliset epämuodostuneelle oikealle korvalleni, urheillessa edelleen tuppaavat putoamaan. Kuitenkin tähän asti parhaat ei kuppikuulokkeet mitä olen kokeillut. Normaalissa elämisessä ihan riittävät.

Mukana tulee kolme erikokoista "tuppea" eri ikokoisille korvakäytäville. Itse päädyin käyttämään eriparisia, vasemmassa pienin ja oikeassa keskikokoinen.

Äänentoisto tälläiselle ei hifistille ihan riittävän hyvä, bassoakin toistaa mielestäåni tarpeeksi hyvin.
 

laalki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Philadelphia Flyers
Itsellä on kyllä iso kynnys lähteä ostamaan tulppakuulokkeita, kun ne urheiluspecseillä lähtevät yleensä satasesta ylöspäin (jos haluaa myös ääneltä muuta, kuin markettilaatua) ja sopivuus omiin korviin vaikuttaa olevan ihan tuuripeliä. Tätä kielivät myös lähes jokaisen kuulokesetin ostaja-arviotkin; tähtiä saavat hajanaisesti joka lähtöön, osalla pysyvät korvissa ja toisilla eivät. Viimeisenä aitana on vielä se, että tulppia ei voi kokeilla ja palauttaa. Kun ne on omassa korvakäytävässä dipattu, ei "hygieniatuotetta" enää oteta takaisin, mikä on tietysti täysin ymmärrettävää.
 

markrenton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, NYI
Ketjun otsikon kysymykseen vastauksena Sennheiserin HD-25 ehdottomasti. Nykyiset ollut käytössä lähemmäs kymmenen vuotta ja mainiosti pelittää ja potkii, vaihtaa pehmusteet ja johdot kun on tarvis. Alkaa olla jo tunnearvoakin näillä sen verran että harmittaisi jos jotain fataalia osumaa nämä nyt päässä olevat luurit ottaisi.
 
Tämä voisi olla edullinen luuri vaikka hieman hifistelyynkin. Avoimina mukavat päässä ja bluetoothluureina käyvät hyvin kännykän tai Ipadin kanssa. Itsellä ovat olleet langallisina monta vuotta. Hyvin ovat mielestäni soineet. Makuasioitahan nämä ovat.
Meinasin tulla vastaamaan Koss Porta Pro, koska niin pitää jonkun aina näissä ketjuissa vastata. Luulin jo ettei kukaan olllut tätä vielä tässä ketjussa tehnyt mutta tarkemmin ketjua luettuani huomasin postauksesi. Niitä saa jo useana eri versiona.


 

Buster

Jäsen
Itse ostin joskus 2012-2013 tuolloin muistaakseni paljon kalliimmat Beyerdynamic DT 990:n ja muistan, että kyllä kirpaisi kun vahvistinkin piti ostaa. Kun sain kuulokkeet ja heti samana iltana laitoin Jennifer Lopezin Get On The Floorin soimaan, niin ihan pikkaisen saatoi herkistyä kun kuulosti niin mahtavalta. En omaa hifikorvaa, mutta todella hienolta kuulostaa noilla musiikki ja on niillä satoja, satoja elokuviakin katsottu. Todella mukavat päässä pehmustetuilla kupeilla.

Mutta nuo on langalliset, joten ostin rajallisesta valikoimasta rinnalle bluetoothilla pelittävän Turtle Beachin Stealth 700, jossa on sloganeiden mukaan virtuaalinen surround. Bassomoodin kun tuohon laittaa vielä asetuksista päälle, niin aika hyvin ja likaisesti jytisee. Hakkaa television äänentoiston 100-0 ja tuntuu laadukkaalta... kunnes laittaa Beyerit päähän ja nauttii puhtaudesta, täsmällisyydestä. Bassoakin löytyy hyvin, vaikka siinä hommassa Stealth on huomattavasti äkäisempi ja joskus tuntuu leffaa katsoessa, että tärisevät päästä pois. Nämä taas on vähän enemmän päätä pusertavat, mutta käytössä löystyy ja siihen tottuu pian ettei huomaakaan.

Beyerit voisivat ehkä olla vielä hieman paremmat, jos olisi laadukkaampi vahvistin. Ostin nimittäin Astro Gamingin vahvistimen aikanaan, jossa on siinäkin virtuaalinen surround (tuntuu se hieman levittävän äänimaailmaa enemmän) ja bassobuusti. Ei ole vissiin mikään ylitehokas vahvistin noille luureille kuitenkaan ja voisi olla parempaa. Ehkä pitäisi hankkia.

E: TB:n lähetin tosin joskus välillä pätkäsee, vaikka istuu 2 metrin päässä ja ei mitään välissä.
 
Viimeksi muokattu:

Buster

Jäsen
Pistetään vielä nappikuulokkeista, että itsekin haluaisin ehdottomasti paremmat ja sään kestävät kuulokkeet lenkkeilyä varten. Viimeksi vain kun tilasin jotkin JBL:n nappikuulokkeet, niin niiden basso oli MP3-soittimen mukana tulleita karvalakkikuulokkeitakin heikompi ja mikään kolmesta korvakäytävään lyötävästä plug-inista ei pysynyt sisällä edes paikalla istuessaan. Ääni oli kyllä ihan hyvä, mutta vailla mitään potkua edes nappikuulokkeille. Onneksi virheellistä tuotekuvausta vastaan sai nuo 70-80 e kuulokkeet palautettua, sillä hieman harmitti. Ei siinä puuskuttaessa halua juuri muuta kuin tuntea rytmin ja kotikuunteluun on parempaakin tavaraa. Mitään korvan päälle vedettäviä isompia kuulokkeita en kuitenkaan oikein haluaisi ostaa, kun epäilen etteivät kauaa kestä kyydissä. Ei tule hirveästi pakkasia ja sadetta pelättyä, kilometrejä ja hikeä kertyy.

Tuon kokemuksen pohjalta sitten luovutin heti kättelyssä ja vanhoilla karvalakkikuulokkeilla menty kuten aina. Ehkä tämän ketjun suositusten perusteella, tai Black Fridayssa voisi harkita uutta yritystä.
 
Viimeksi muokattu:

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Löytyykö ihan leffojen, urheilun yms katseluun jotain laadukasta langatonta kuuloketta? N.50€ hintaluokassa. Koitin JBL:n ja Sonyn langattomia bluetooth-kuulokkeita, kummassakin ärsyttävä pieni suhina (joka varsinkin snookeria yms katsottaessa häiritsee) ja lisäksi JBL paukkui päälle ja pois kokoajan snookeria katsellessa. Eli onko näissä halvemmissa langattomissa aina tuo suhina mukana? Autourheilua katsottaessa tuo ei välttämättä erotu, mutta ampumahiihdossakin tuo rupeaa vituttamaan.

Laita telkkarin ääni kovalle ja säädä sitten kuulokkeista sopivalle. Itse huomasin tämän faijalle ostamissa kuulokkeissa. Jos lähtötaso on liian pieni, niin kuuloke sammuttaa itsensä. Meni 75-vuotiaalta aika äkäseen hermot kun ääni loppui kuin seinään.
 

laalki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Philadelphia Flyers
No niin. Ostin nuo Urbanearsin Hellas -luurit ja hyvältähän nämä vaikuttavat. Ensi alkuun ei meinannut paritella Note 3:n kanssa millään, vaikka iPad ja läppäri löysivät kuulokkeet helposti. Notessa piti kikkailla Bluetooth päälle vasta, kun kuulokkeet olivat jo aloittaneet parin etsinnän.

Itse soundi on kuulokkeissa tasapainoinen ja hyvä. Ei tietenkään mitään varsinaista hifiä, mutta sitä kukaan tuskin odottaakaan. Bassoa saisi olla enemmän, mutta pärjäisi tuolla vakiotasollakin hyvin. Onneksi ei silti tarvitse, puhelimesta Dolby Atmos tulille ja säädöt kohdalleen niin johan lähtee alapäätäkin. Luureissa on onneksi ainakin sen verran laadukkaat ja kookkaat driverit, että sitä bassoa voi lisätä ilman ongelmia ohjelmalla.

Rakenne on kevyt ja tuntuma jopa hieman heiveröinen. Olen kuitenkin lukenut, että kestävät kovempaakin käyttöä pitkään. Miinuksena mukavuus päässä: puristavat hieman, että urheillessa pysyvät päässä ja pehmustemateriaali on aika karkeaa alkuun. Kuulemma pehmenee kuitenkin käytössä. Bluetooth kantaa sen 10 metriä, lyhemmän matkan huoneiden välillä, jos siinä matkalla joutuu seinän kiertämään, ulkokäytössä en ole vielä kokeillut.

Selvä peukku siis näille kuulokkeille. Omat maksoivat 75 € ja ovat kyllä hyvin sen väärtit, kunhan varsinaisen lenkkitestin vielä läpäisevät. Tässä urheilukuulokkeiden kategoriassa ei monia vaihtoehtoja ole tarjolla, mutta jos tulppien hankinta ei naposta, tässä on ainakin omaan makuuni hyvä pari.
 

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
Pahoittelut; en jaksa kahlata koko ketjua läpi. Onko joku koestanut noita Valcon edullisia (~160 eur) vastamelukuulokkeita? Miten vertautuu Bosen ja Sonyn tuplasti kalliimpiin lippulaivoihin?
 

F#21

Jäsen
Pahoittelut; en jaksa kahlata koko ketjua läpi. Onko joku koestanut noita Valcon edullisia (~160 eur) vastamelukuulokkeita? Miten vertautuu Bosen ja Sonyn tuplasti kalliimpiin lippulaivoihin?
Valitettavasti en ole päässyt kokeilemaan, mutta Hifiharrastajien palstalla yksi käyttäjä kehui noita paljon. Kuulemma taistelee hyvin juuri mainitsemiasi kuulokkeita vastaan.
Herätti oman mielenkiinnon myös, muttei vielä tullut ostettua. Mielellään kuulisi itsekin vähän lisäkommentteja.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös