Paras puhelinvalmistaja tällähetkellä?

  • 6 270
  • 29

Paras puhelin merkki?

  • Apple

    Ääniä: 29 15,8%
  • Nokia

    Ääniä: 80 43,5%
  • HTC

    Ääniä: 12 6,5%
  • Samsung

    Ääniä: 57 31,0%
  • Blackberry

    Ääniä: 0 0,0%
  • joku muu

    Ääniä: 6 3,3%

  • Äänestäjiä
    184

Zous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ryan Reaves
Mikä on mielestänne tällähetkellä paras puhelin valmistaja? Onko edelleen Nokia vahvassa suosiossa vai joko muut on ajaneet ohitse?
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas
Kyllä minä Nokian puhelimia parhaina pidän. N8 on kertakaikkiaan loistava puhelin, eikä Lumioissakaan(vaimolla 620), mitään suurempaa puutetta ole. Samsung ei oikein tuntunut mulle sopivalta.
 

Juicey

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, G
Nokia jää pois kärkikahinoista koska ampuu itseään jalkaan käyttäjäystävälliseksi kutsumallaan WP -sätöksellä. Samsung taitaa olla trendeissä korkeimmalla, Apple jo taantumassa myytyään viidettä kertaa samaa laitetta mutta varsin ilmeinen vaihtoehto eli Sony näyttäisi loistavan poissaolollaan vaihtoehdoista. Vedenkestävyys tavallisessa kapulassa (ilman erityistä Xcoveerausta) on jopa turhankin helppo nostaa yhdeksi tärkeimmistä uudistuksista. Lisäksi vahva nojaus Androidiin ja kuitenkin huomattavasti Samsungia toimivammat omat kilkkeet (puhelimen omat softat + etenkin PC-puolen softa) tekee teknisesti huippuluokkaa olevien laitteiden kanssa Sonystä voittajan.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä en seuraa tekniikan kehitystä, mutta jotkuthan ne puhuvat että vuosien tauon jälkeen Nokia tekisi taas hyviä puhelimia. Mä en kuitenkaan tuon firman puhelinta oikein halua sen hieman junttimaisen imagon takia. Nyt mulla on HTC, mutta seuraavaksi saatan hommata esim. Samsungin. Mutta on nää älypuhelimet kyllä perseestä.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Vuodesta 1998 olen käyttänyt pelkästään Nokian kännyköitä. Koska minulla ei ole edes minkäänlaista mutu-tuntumaa muista merkeistä, lukitsen vastauksekseni Nokian.
 

kiljander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo. Susijengi. LAL. UTA. SoJy.
Valitsin Nokian. Lumia 920 ja vaimolla 800. Seuraava puhelin tietty 1020. Padeissa sitten ilman muuta iPad joka on mielestäni toistaiseksi paras viihdelaite koskaan.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Tällä hetkellä käytössä on Samsung S III Mini ja omaan mieleeni se on paras älypuhelin mikä minulla on ollut ja samalla toimivin puhelin kaikkiaan.

Kokemusta on useista eri valmistajista, ensimmäinen puhelimeni oli reilut vuosikymmen sitten Ericsson, sitten tuli jokunen Nokian kapula ja jossain vaiheessa on ollut Siemensin kännykkä kunnes siirryin takaisin nokialaisiin. Ensimmäinen älypuhelimeni oli Samsung, kokeilin välillä myös Sonyn älypuhelinta mutta en oikein saanut kunnon tuntumaa siihen joten palasin tuttuun ja turvalliseen Samsungiin ja ostin S III Minin.

Valintani on siis Samsung.

vlad.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ihan ensimmäinen puhelin oli mulla myös Ericsson joka kyllä aika nopeasti vaihtui Nokiaan. Sillä on sitten menty aina tähän päivään saakka, mutta ensi viikolla tulee totaali muutos kun jätän tämän saatanan riivaaman Lumiani ja siirryn Samsungin älypuhelimeen. En siis lukitse vastausta vielä, jos Samsung on pettymys, on ehdoton vastaukseni Nokia, mutta annan nytten tälle toiselle valmistajalle tilaisuuden. Jos (ja kun) S3 osottautuu hemmetin hyväksi, vastaan Samsung tähän kyselyyn.
 
HTC. Android ekosysteeminsä puolesta ainoa varteenotettava vaihtoehto meikäläiselle. Muiden valmistajien mallistosta ei sopivaa mallia silloin 3 vuotta sitten kun nykyisen (HTC Desire) ostin. Luurit olivat joko muotoilultaan liian suuria ja kömpelöitä tai sitten tehoiltaan ja ominaisuuksiltaan surkeita.

Nykyäänhän nuo isonäyttöisetkin (Galaxy S3, HTC One) on ihan yhdellä kädellä käytettäviä, joten katsellaanpa avoimin mielin sitten tilannetta uudestaan kun luuri parin vuoden sisällä lähtee taas vaihtoon. Salaa toivon, että Jolla menestyy ja tekee helvetin hyviä tuotteita, koska se on ekosysteeminä vielä Googlen orjuuttakin houkuttelevampi.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Onko kenelläkään Blackberryä? Saako sitä Suomesta?

En tiedä saako, mutta olen käyttänyt aikanaan pari viikkoa. Sen kokemuksen jälkeen en ihmettele, että homma ei oikein tunnu menestyvän.

Androidia ei käytä kukaan, joka ymmärtää sen tietoturvan tason.

Äänestykseen vastasin Nokia, lähinnä härnätäkseni niitä, joiden suurimpiin toiveisiin Nokian kuolema kuuluu.
 

Värilasiton

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Apple, joskus tuli 3G malli hommattua, sitten hairahdin Nokian E7:aan ja petyin hitauteen ja saatavien appsien vähyyteen, vaihdoin takaisin Appleen (ensin 4S ja sitten nykyiseen 5:een) eikä ole tarvinnut harmitella, on tää vaan loistava vekotin.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Nokian mies aina. Piste.

Kerran erehdyin Siemensiin (!) ja se oli iso moka. Noin kymmenen kännykkää olen elämäni aikana omistanut ja tosiaan yksi harha-askel ainoastaan.
 

Rocco

Jäsen
On kokeiltu älypuhelimista iPhone 4S, HTC Sensation ja HTC Desire, Nokia N9, Samsung Galaxy SIII ja Nokia 920. Niistä 920 ja molemmat HTC:t ovat olleet sen ajan parhaita.

Mutta nyt on kädessä Nokia Lumia 925, ja ikinä en ole noin hyvää ja laadukasta puhelinta käyttänyt. Toki Windows-alusta on vähän karun näköinen, mutta loppujenlopuksi se toimivuus on ykkösasia.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Käyttökokemukset rajoittuvat Ericsson 1998-1999, Nokia 1999-2013 ja nyt Samsung 2013-

Vastasin Samsung, heittämällä, päivän kokemuksella, kyrpä pystyssä. Käytössä nyt siis Galaxy S3 ja onhan tämä nyt ihan eri planeetalta kuin halppis-Lumia.
 

Sisäliitin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tällä hetkellä Samsung. Lähinnä sen takia että mallistosta löytyy puhelin Androidilla joka soveltuu raksalle.(Xcoverit)

iPhone on ylihintainen hipsterituote joka ei lisäksi kestäisi käytössäni päivääkään(Onko joku muuten nähnyt säröttömän iPhonen muualla kuin kaupassa?). Vain Apple pystyy myymään noin herkkää puhelinta tuollaiseen ryöstöhintaan.

Nokian puhelimista on kokemusta yhden puhelimen(3210) verran joskus ala-asteelta, on vieläkin ainoa puhelin joku on täytynyt hylätä rikkoutumisen takia. Lisäksi pidin jo silloin Nokian puhelimia rumina ja tämä on Lumian myötä vain vahvistunut. Suorakaiteita niin terävillä kulmilla että käteen saa haavoja ja tämä höystettynä oksettavilla väreillä.Kaveripiirissä on myös paljon lähtenyt Lumioita huoltoon. Kaiken huonouden kruunaa tuo Windows räpellys.

Muijalla on joku HTC:n uudehko lippulaivamalli.Vissiin tuo One. Ja oli sillä edellinenkin joku samanmerkkinen. Muijalle kelpaa hyvin. Mitä itse selailin mallistoa niin ei kyllä itselle löytyisi puhelinta kun kaikki on niin vitun isoja ettei yhdellä kädellä käyttö käytännössä onnistu.Lisäksi mitään "työpuhelinta" ei näyttänyt olevan. Ja tuosta muijan entisestä karahti näyttö sirpaleiksi kun putosi taskusta keittiön muovimatolle kulma edellä.

Sinänsä hassua että tuossa vajaa kymmenen vuotta sitten pyrittiin tekemään niin pieniä ja keveitä puhelimia kuin mahdollista ja nyt ulos puskee kokoajan näitä hirveillä näytöillä varustettuja mörköpuhelimia jotka painavat kuin tiiliskivi ja muotoilukin on todella epäergonominen. Kyllähän tuo naisen käsilaukussa menee mutta en minä ainakaan pysty tuota muijankaan puhelinta farkkujen taskussa pitämään. Erikoista. Vai olenko pudonnut kehityksen kärryiltä ja nykyään miestenkin kuuluu kantaa lanteillaan jotain kamelin esinahkaista hipsterikännykkäkoteloa,tuota vyölaukun serkkua?
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
iPhone on ylihintainen hipsterituote joka ei lisäksi kestäisi käytössäni päivääkään(Onko joku muuten nähnyt säröttömän iPhonen muualla kuin kaupassa?).

Mulla on ollut nyt 3 vuotta. En vaihtais päivääkään.Vastaan iPhone. Täydellinen omiin tarkoitusperiin.

Hauska muuten tuo hipster->iPhone -connection. Näin on ollut ehkä joskus 2009, eli herätys.
 

Sisäliitin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mulla on ollut nyt 3 vuotta. En vaihtais päivääkään.Vastaan iPhone. Täydellinen omiin tarkoitusperiin.

Hauska muuten tuo hipster->iPhone -connection. Näin on ollut ehkä joskus 2009, eli herätys.

Saanko arvata että olet mahdollisesti opiskelija tahi jonkinsortin istumatyöläinen?
Ja harrastukset pyörivät tietokoneen ja monopolyn ympäristössä?

Tuttavapiirissä iPhone nyt sattuu olemaan niillä hyvin arvonsa tuntevilla herrasmiehillä ja naisilla.
 
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Saanko arvata että olet mahdollisesti opiskelija tahi jonkinsortin istumatyöläinen?
Ja harrastukset pyörivät tietokoneen ja monopolyn ympäristössä?

Tuttavapiirissä iPhone nyt sattuu olemaan niillä hyvin arvonsa tuntevilla herrasmiehillä ja naisilla.

Saat toki arvata. En ole kumpaakaan, enkä harrasta tietokoneita, tai pelaa monopolya. Teen fyysistä työtä, hyvin fyysistä.

Tuttavapiirin puhelimista en osaa sanoa, mutta ainakin kolmella työkaverilla on iPhone ja heillä se on säilynyt.
 

Meiken

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tämän vuoden kevääseen asti oli aina käytössä Nokia, eli n. 15v Nokian luureja käytetty. Tällä hetkellä Samsungin luuri ja ihan vain oikeastaan vaihtelun vuoksi ostettu. Halusin kokeilla, miltä tuntuu muut luurit. Nähtäväksi jää, että onko kokeilu vain yhden puhelimen mittainen. Ainakin tähän asti olen ollut todella tyytyväinen Samsungiin.
 

calvin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maailman myrkyllisin jääkiekkojoukkue
Jos Nokia käyttäisi jotain muuta kuin Windowsia puhelimissaan, niin vastaisin Nokia. Nyt ääni menee kuitenkin Applelle, käyttis on todella stabiili ja nelonen on kestänyt kolme vuotta käyttöä työssä ja harrastuksissa ilman näkyviä jälkiä pinnoissa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös