Paras pizza?

  • 128 193
  • 600

JMA

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itsehän vedän yleensä terveyspizzan salami,kebab,pekoni,tuplajuusto. Rasvaahan tuossa ei ole yhtään. Maukas kokonaisuus kyllä.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Oma suosikki on Kebab, sipuli, pekoni ja jalapeno/habanero. Tuota kun värkkää uunipellillisen, niin lähtee nälkä ja kaikki kuona-aineet poistuu hikenä ja myöhemmin vessassa...
 

Tulppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Wanha tuttu olisi kinkku ananas aurajuusto.

Jauhelihapizzat ovat myös joskus yllättävän hyviä.

Aion kuitenkin seuraavaksi kokeilla jotakin perinteisempää eli alkuperäistä Pizza-ajatusta ja lähteä kehittelemään siitä jotakin ennennäkemätöntä.
 

Fedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Arizona Coyotes
Jauhelihapizzat ovat myös joskus yllättävän hyviä.


Eikä vaan joskus, vaan aina! Itse olen koko elämäni syönyt pitsoista pelkästään jauhelihapizzoja. Toki muutaman kerran vaihtelun vuoksi kinkulla ja salamilla, mutta ei muuta!
 

Shardik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Avs, Mestis
En osaa sanoa parhaan pizzan täydellistä optimikokoonpanoa, mutta yksi asia on selvä. Siinä täytyy olla tonnikalaa. Pizza ja tonnikala nyt vain kuuluvat yhteen.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Aina on oltava salamia, sinihomejuustoa ja jalapenoa. Sitten ehkä fiiliksen mukaisesti mukaan pekonia tai kebabia, sikäli jos paikka on kebablaadultansa kelvokas. Kapristakin joskus, jos oikein janottaa.

Ananas ja tonnikala sekä kinkku ovat sitten täysin poissa pizzalautasiltani. Varsinkaan tonnikalaa en voi sietää yhtään, en missään.
 

kesäesa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, KalPa
Ananasta, kinkkua, juustoa ja tonnikalaa nyt useimmiten. Joskus on tullut myös katkarapuja ja homejuustoja laitettua matkaan.
 

InTheYear2000

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Saarioisten roiskeläppä on ylivoimaisesti paras pizza.

Jos alkaa saarioisten pizzat maistumaan kumilta, niin sitten pizzeriasta tilaan aina fantasian ja siihen kebab, salami, kana, ja jalapeno.
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En osaa sanoa parhaan pizzan täydellistä optimikokoonpanoa, mutta yksi asia on selvä. Siinä täytyy olla tonnikalaa. Pizza ja tonnikala nyt vain kuuluvat yhteen.

Mun pizzassa sama juttu, ilman tonnikalaa pizza on vajaa. Lisäksi mun lätystä löytyy aina salamia, mutta muut lisukkeet vaihtelevat. Jauheliha ja kinkku ovat ihan ok sekä kebab tietysti. Valmispizzoihin en enää koske.
 

Fordél

Jäsen
Kyllähän se niin on, että pitsa on parasta ruokaa maailmassa. Sen taika piilee yksinkertaisuudessa, mutta samalla se on äärimmäisen monipuolinen. Lisäksi hyvin harvoin tulee syötyä pahaa pitsaa. Jotenkin ne peruselementit ovat pitsassa niin toimivat, että sen kanssa on äärimmäisen helppo varioida ja leikkiä. Harvoin niissä menee edes metsään ja suosittelen rohkeasti kokeilemaan erilaisia yhdistelmiä.

Viimeaikoina olen tehnyt taas paluun yksinkertaisuuteen ja uusin suosikkini on tonnikalapitsa. Siihen kyytipojaksi kylmä maito niin ollaan taivaassa. Toinen mainio yhdistelmä on niinkin perusvalinta kuin Americana eli kinkku, ananas ja aurajuusto. Taivaallisentasapainoinen yhdistelmä makeutta ja suolaisuutta.

Lisäksi ilokseni huomasin, että Lahteen on avattu eräs pääkaupunkiseudulla toimiva pitsaketju, joten täytyy ehdottomasti käydä verestämässä siellä muistoja. TOP3 kamaa mitä tulee pitsoihin!
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Paras pizza on se, missä on turkkilaisen spermaa ja tonnikalaa. Ja menee se tarvittaessa ilman tonnikalaakin.
 

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Ehdottomasti täytyy olla tonnikala, aurajuusto, katkarapu. Lähes aina myös kinkku. Harvemmin lisäksi ananas tai salami. Kebabia en pitsan täytteenä käytä käytännössä koskaan, vaikka varmaan on ok.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Yleensä otan listalta jonkun halvan muutamalla täytteellä, mutta joskus pienessä gänässä kaivan taskusta setelin ja tilaan jonkun tällaisen, maksoi mitä maksoi:

kebab, pekoni, kinkku, salami, joku-oikeasti-tulinen-soossi ja ananas. Ehkä muutama tomaattisiivu ja sitten päälle reippaasti juustoa, mielellään mozzarellaa. Joskus pekoni tuplana ja extrajuustoa. Niin ja oregano ja mustapippuri on must
 

Fingerpori

Jäsen
Suosikkijoukkue
kärpät
Jamaican Jerk Chicken

grilled jamaican jerk spiced chicken breast with our spicy sweet caribbean sauce. mozzarella cheese, applewood smoked bacon, mild onions, roasted red & yellow peppers and scallions

Tuossa on kokonaisuutena paras pitsa jonka olen koskaan syönyt. Tätä herkkua oli tarjolla California Pizza Kitchen nimisessä ravintolassa New Yorkissa. Jos ja kun joskus kaupunkiin uudelleen matkustan on ko ravintola aivan must ruokapaikka.
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Mitenkäs Jatkoajan pizzamestarit vääntävät omat pohjansa? Onko käytössä Luigilta varastetu resepti, keittokirjan esimerkki vai valmispo... no ne, joiden nimeä ei viitsi tässä ketjussa mainita. Omatekoisissa pizzoissa voi kuitenkin päästää oman luovuutensa valloilleen, jolloin tuloksena saattaa olla mestariteoksia. Ellei pohjaa pysty ryssimään, niin noista tulee aina maittavia tekeleitä. Ei se 10 täytettä sisältävä pizza vain voi olla pahaa...

Yleensä darra/jurrimätöksi lähtee lähipizzeriasta kinkku-kebab yhdistelmä. Hinnaltaan tuo on halpa ja erittäin toimiva yhdistelmä. Vielä kun saa vietyä kotiin (2 kerrosta rappusia+17 askelta rappusten alapäästä kassalle) niin on monta darra-aamua pelastettu. Hirveän usein ei kuitenkaan viitsi darrassa olla ihmisten ilmoilla liian pitkään. Sen verran pahasti kupoli punottaa, vitutus paistaa sivistyneestä Suomesta Turkuun asti ja kaiken lisäksi yleensä haisen pahalle.

Jos ja kun tarkoituksena on herkutella, niin yhdistelmä kinkku-ananas-kebab-pekoni. Tarpeen vaatiessa kebabin voi korvata tonnikalalla tai kanalla ja sekaan sotkea katkarapuja. Noita lättyjä tulee sitten haettua vähän kauempaakin, nuohan menevät jo sarjaan "käynti ravintolassa". Hyvä pizza on luksustuote, josta voi maksaa jo reilusti.

Villi Kortti pizzoissa on Lidlin pakastealtaasta löydetyt 2:n tai 3:n pakkauksissa olevat valmispizzat. Uuni vain lämpimäksi, jalapenoja päälle ja voilá. Jos ryyppyillan aloittelut on omassa kodissa, niin pullopanteilla noita ostaa jo hyväksi toviksi. Makua nyt ei pahemmin löydy, mutta nälkä lähtee ja hintaa tulee vähemmän kuin roiskeläpille. Schollille noita ei viitsi suositella, mutta nälkäinen opiskelija ja ei-niin-kauhean-nirso opiskelija kumartaa noita syödessä pakastinta ja Saksaa kohti.
 

Metalheart

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Chris Pronger, HC '05 Banská Bystrica
Yksi henkilökohtaisista suosikeistani on kyllä kana-ananas-pekoni-aurajuusto yhdistelmä. Joskaan en pysty aurajuusto normaalissa muodossaan sietämään sitten ollenkaan. Krapulantappajana toimiikin sitten astetta miehekkäämpi yhdistelmä salami-pekoni-kananmuna-aurajuusto. Itselle tuli kyllä suurena yllätyksenä, että pizzan päälle edes tulisi mieleen laittaa kananmunaa, mutta kyseisessä yhdistelmässä toimii aikas hyvin.

Molemmat kyseisistä tuotoksista olen löytänyt samasta mestasta Porista, joka onkin ainoa kebab-pizzeria, jossa tulee käytyä. Kyseessähän on Porin paras paikka, Mevlana. Loppukevennykseksi voisin mainita, että mielenkiintoisin yhdistelmä minkä olen nähnyt on ehdottomasti parsa-jugurtti-banaani tms, joka löytyi jostain (oletettavasti jo suljetusta) Harjavaltalaisesta kebulasta. Lieneeköhän joku joskus tilannut kyseistä tuotetta? Ajatuskin hirvittää.
 

Sabres #81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Real Madrid, HIFK, Sabres & AC Milan
Itsehän vedän yleensä terveyspizzan salami,kebab,pekoni,tuplajuusto. Rasvaahan tuossa ei ole yhtään. Maukas kokonaisuus kyllä.

Meikäläinen on melkein samanlaisella annoksella liikkeellä paitsi, että tuo tuplajuusto vaihtuu kinkkuun niin saadaan oikein maukas kokonaisuus. Kinkku, salami, kebab, pekoni NAM.
 

Vili#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Nykyään näillä mennään: Kebab, pepperonimakkara, aurajuusto, jalapeno + (ananas).

Ennen pepperonimakkaran tilalla käytin salamia, mutta onhan tämä vaihtoehto paljon maukkaampi. Myöskään kinkkua en pitsaan enää ota, ei se kamara vaan oikein maistu enää.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Aitoon Italialaiseen mun mielestä kuuluu suunnilleen nämä ainekset: smoked ham, mushrooms, tomatoes, artichokes and scattered with olives

Artisokka oli mulle aluksi aika jännä maku mutta nykyään jos olen reissussa tuolla päin niin ilman sitä tuo pizza ei maistu miltään.

http://www.foodiechat.com/wp-content/uploads/2007/09/pizza 2.jpg

"Kotimaisista" oon suosinut Lidlin pakastevalikoimaa ja yksi aika hyvä tapa tehdä kaljan oheen suolaista on pistää kaksi saarioisten jauhelihalättyä päällekkäin calzone-tyyliin ja sisustaa voi maustaa maun mukaan, vähintään joku voimakas juusto ja kuiva yrtit/chili. Sitten uuniin ja kun on rapsakka niin heittää se veitsellä neljään osaan niin avot... halpaa ja helppo syödä ihan vulgaaristi sormin.



J
 
Viimeksi muokattu:

AnFa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Aitoon Italialaiseen mun mielestä kuuluu suunnilleen nämä ainekset: smoked ham, mushrooms, tomatoes, artichokes and scattered with olives
Nää on aina niin hauskoja. Ei voi kirjoittaa suomeksi, koska se olisi ihan junttia ja ei kuitenkaan osata sitten kirjoittaa italiaksikaan.
 

Jokerinho

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Blackhawks
Pepperoni- ja/tai salamimakkaraa. Mahdollisesti tonnikalaa, hyvää juustoa ja tomaattikastiketta. Tietysti hyvä pohja ja siinähän on varmasti herkullinen pizza.

En tosin kieltäydy pizzasta oli siinä päällä sitten (melkein) mitä tahansa.

Kebab, kinkku, pepperoni, salami, pekoni ja reilusti juustoa on kuitenkin jo melkein liian tuhti, mutta olenpa kerran sellaisenkin menusta bongannut ja sen tilannut. Syönytkin melkein kokonaan.
 

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
Pitsa on maailman paras ruoka, niin ravintolassa kuin itse tehtynäkin.

-Americana (kinkku, ananas, aurajuusto)
-Mezicana (pepperoni, jalopeno)
-Jauhelihapizza

Americana on aina varma valinta. Aurajuusto antaa voimakkaan suolaisen maun, koska kinkku itsessään ei useinkaan maistu riittävästi. Samalla ananas antaa raikkaan säväyksen. Päälle vielä Tabascoa tai muuta suolaista chilikastiketta sekä pippurirouhetta.

Jauhelihapizza yllättää usein myönteisesti. Varsinkin Kotipizzan listalla oleva versio on taivaallisen kastikereseptinsä ansiosta monivuotinen suosikkini. Päälle vielä valkosipulia niin se on siinä.

Itse tehtyyn versioon suosittelisin taikinan tekemistä leivinjauheella hiivan sijaan. Taikinasta tulee kiinteä mutta pehmeä. Pohjalle kannattaa levittää sekä ketsuppia että purkillinen tomaattimurskaa.
 

Reckless

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Sami Kapanen
Kinkku, ananas, kebab, majoneesi

Ah !
 

Domi28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Liverpool
Kävin Filippiineillä Shakeys-ketjun pizzapaikassa muutaman kerran. Toisella kerralla otin pizzan nimeltä Belly Buster. Oli todellakin nimensä veroinen. Täytteinä (copypastena, koska en jaksa/osaa suomentaa): beef, italian sausage, pepperoni, ham, salami, cheddar cheese, salami bits, mushrooms, red and green bell peppers, onions and black olives. Ei paras syömäni pizza, mutta nälkä lähti niin kauas, että tuli takaisin vasta kahden päivän kuluttua
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös