Pannupizza vai ohut pizza?

  • 9 223
  • 15

Pannupizza vai ohut pizza?


  • Äänestäjiä
    97

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tuon pizzaketjun innoittamana tällainen äänestys. Eli, kumpaa löytyy useammin lautaselta. Normi lätty, vai paksu pannupizza? Itselle kelpaa molemmat, mutta ehkäpä vaaka kallistuu enemmän perinteisen puolelle.
 
Viimeksi muokattu:

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Eli, kumpaa löytyy useammin lautaselta. Normi lätty, vai paksu pannupizza?

Mitä ohuempi pohja, sitä parempi. Tosin silloin täytyy olla taitava paistaja ettei tule mustia reunoja, joita olen ikäväkseni muutaman kerran joutunut katseellani todistamaan.

Paradoksaalista kyllä, mutta mitä ohuempi pohja, sitä painavampi on hinnasto pizzeriassa. Ja yleensä ohutpohjaisten pizzojen paistajat ovat suomalaisia.
 

Tobias

Jäsen
Kai tyhjää saa äänestää? Itsehän en kulinaristina tietenkään syö pizzaa (kerran olen tosin maistanut 12-13 vuotta sitten), joten äänestän tyhjää.
 
Sehän riippuu ihan taikinasta. Pizzerioiden taikinat ovat yleensä niin paskaa, että syön siellä pizzat mieluiten niin ohuena kuin mahdollista. Tein itse tuossa muutama päivä sitten todella paksupohjaisen pizzan uunivuokalla ja kyllä tuli hyvää. Taikina oli niin herkullista ja muhevaa, että sen päälle ei välttämättä olisi tarvinnut edes lisätä täytteitä.
 

morningstar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Buffalo Bills
Ömerikässä asuessani normipitseriassa sai valita useista pohjista, joiden paksuus vaihteli laidasta laitaan. Erityisen ohutpohjaisesta jäi aina sellainen fiilis, että mitään ei saanut sisäänsä, vaikka täytteitä olisi ollut paljonkin. Pannupitsassa taas tuntee syövänsä pelkkää taikinaa. Itse pidän kultaisesta keskitiestä.
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Kyllä ohutpohjainen pizza on parempaa. Usein pannupizza maistuu jotenkin taikinaiselta, tosin olen kyllä syönyt hyvääkin sellaista :) En siis taikinaa vaan pannupizzaa.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Oulussa päin sellaista, jossa on paljon ja paksusti taikinaa ja vähän täytettä, kutsutaan joulutortuksi. Ketään muuta kuullut? On myös toinen - kivuliaampi muoto. Sen kirjoitusasu edellisestä erottamiseksi on yleensä joulu-torttu.
 

morningstar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Buffalo Bills
Näinkin tärkeän asian selvittämisessä moderaattorit tulivat mukaan Joulun kunniaksi ja äänestys lisätty ketjuun.
Äänestyksen lisääminen oli hyvä toimenpide. Jäin vain kaipaamaan mahdollisuutta äänestää kohtaa "tyhjä" tai "siltä väliltä", viitaten edelliseen viestiini.

Makoisaa Joulua!

Moderaattorit
Myös nimimerkki morningstar toivottaa Jatkoajan moderointitiimille makoisaa ynnä muuten täyttymyksellistä joulua. Ja miksei toki koko Jatkoajan kirjoittajakunnalle... bitches.
 

Nakkikastike

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Mikko Pukka & Valencia CF
Molemmat toimii mainiosti! Toisinaan tekee enemmän mieli pannupizzaa mutta sanotaan että 3½/5 kerrasta tulee valittua ihan original ohut pizza. Mitä ohuempi pohja sen parempaa se yleensä on!
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Ohut pohjainen pitsa ilman muuta, täytteenä ananas, tonnikala, katkarapu ja paprika, jos pizza on ählämeiltä ostettu.

Itse tehtyyn pizzaan täytteeksi, jauheliha, sipuli, herkkusieni, paprika, ananas, suolakurkku, tomaatti ja juusto...

Mutta kokeilkaapas joskus calzone -pizzaa. Ja mielellään oikeassa italialaistyylisessä pizzeriassa. Voin taata että ette pety !
 

Cmprs

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, HIFK
Näinkin tärkeän asian selvittämisessä moderaattorit tulivat mukaan Joulun kunniaksi ja äänestys lisätty ketjuun.

Makoisaa Joulua!

Moderaattorit
Olisitte toki samalla antaneet oman mielipiteenne asiasta :)

Kyllä vaaka kallistuu selvästi normipizzan puolelle. Pannuversiota en ole tullut nauttineeksi varmasti kuin muutaman kerran. Pizza nyt ei ole kuitenkaan ehkä se jouluisin ruoka ja tässä lähipäivinä tulee ahmineeksi runsaasti ihan jotain muita ruokia. Siispä toivotankin sen myötä tässä samalla oikein hyvää ja rauhallista joulua itse kullekkin kannattamaansa seuraan, sen paidan väriin ja kotikaupunkiin sekä lempipizzan pohjan rakenteeseen katsomatta!
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Pizza nyt ei ole kuitenkaan ehkä se jouluisin ruoka ja tässä lähipäivinä tulee ahmineeksi runsaasti ihan jotain muita ruokia.

Mikään pizzapoliisi tässä ole, mutta kyllä jo tapaninpäivänä alkaa tehdä mieli kunnon suolapommia kuten Kotipizzan Special Operaa.

Jouluruoat kun tuppaavat olemaan perin juurin hapanimeliä rosollista Kotisinappiin, lanttulaatikosta valkohomejuustoon. Tosin faijan graavaama lohi on ollut aina sopivaa vastapainoa hapanimelän eineen alaspainamalle metaforiselle vaa'anpuoliskolle.



Siispä toivotankin sen myötä tässä samalla oikein hyvää ja rauhallista joulua itse kullekkin kannattamaansa seuraan, sen paidan väriin ja kotikaupunkiin sekä lempipizzan pohjan rakenteeseen katsomatta!

Kiitos samoin sulle hei!
 

Eager

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Eagles, HPK ja Barça
Molempia tulee kyllä popsittua, mutta kyllä se huom. ohutpohjainen perusversio vie voiton. Eiköhän sitä uutenavuotena pidä taas pizzaan tarttua. Niin ja jos itse vääntää niin pohja voi todellakin olla hivenen paksumpi.
 
Viimeksi muokattu:

Kipe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, NHL
Ohutpohjainen parempi, tosin tulisi varmaan syötyä enemmän pannupizzaa jos semmoista tarjottaisiin lähempänä kuin 50km päässä :>
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös