Palstalaisten yhteiset pelaaja-arviot 2019–2020 – maalivahdit

  • 6 469
  • 20

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kokeillaanpas löytyisikö palstalta intoa ja yhteishenkeä analysointihommiin näin keskikesän lähestyessä. Ideana olisi se, että mahdollisimman moni halukas arvioisi kaikki Mestis-pelaajat ja laskisin sitten keskiarvoksi maailman asiantuntevimman arvosanan tästä toivottavasti laajasta joukosta arvioita.

Aloitetaan helpoimmalla kohteella, eli maalivahdeilla. Jos tämä kokeilu ottaa tuulta purjeisiinsa, niin sitten jatkossa luvassa myös puolustajat, hyökkääjät ja valmennus. Mikäli kiinnostusta ei ole, niin sitten tehdään suppeammalla porukalla: ainakin @Knap on kiinnostunut.

Arvosana-asteikko on 0-10. Saa käyttää desimaaleja, itse menen arvioissani koulutyyliin (siis esim. 7+ tai 6-).
Ei ole niin kamalasti väliä minkälaisilla kriteereillä annatte pisteenne, kunhan annatte pisteet kaikille maalivahdeille samassa linjassanne.

Nollaa ja kymppiä ehkä kuitenkin syytä käyttää todella vakavasti harkiten, koska ne tarkoittavat käytännössä parasta ja huonointa mahdollista Mestikseen kuviteltavissa olevaa pelaajaa, joita ei todennäköisesti ainakaan tällä haavaa ole kokoonpanoissa ollenkaan.

Tässä sellainen suuntaa-antava taulukko, jota itse käytin arvioissani:

10 - Supertähti, jonka ei pitäisi missään nimessä pelata Mestiksessä, vaan jossain paljon kirkkaimmissa valoissa.
9 - Tähtipelaaja. Liigatasoa ja olisi saletti ykkösvahti missä tahansa joukkueessa.
8 - Huippupelaaja. Voisi olla minkä tahansa joukkueen ykkösvahti.
6-7 - Mestiksen keskimääräistä ykkösvahtitasoa.
5 - Keskiverto Mestis-vahti.
3-4 - Keskivertoa huonompi tai esim. kokemattomampi kakkosvahti.
1-2 - Reservi. Täyttää paikkansa treeneissä ja hätävarana vaihtopenkillä.
0 - Nolla. Esim. sellainen junnu, jolla ei pitäisi olla asiaa edes vaihtopenkille.

Alla olevaan viestiin tulee lista kaikista tämänhetkisistä maalivahdeista (ja linkit pelaajakortteihin Eliteprospectissa). Kauden alla voidaan sitten ottaa vielä täydennyskierros uusista pelaajista.

Antakaa arvosana kaikille listan maalivahdeille, pois lukien oman suosikkiseuranne maalivahdit.

Lisäksi vielä pari sääntöä/ohjetta:
* Älkää muuttako pelaajien järjestystä tuosta listastani (helpottaa huomattavasti kun lasken arvosanoja yhteen)
* Älkää mussuttako muiden antamista pisteistä (ainakaan jos ette itse viitsi osallistua)
 
Viimeksi muokattu:

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Viimeksi muokattu:

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo

JusuPlus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, KeuPa HT, Kiekko-Espoo

Sven Tuuva

Jäsen
Suosikkijoukkue
IPK, Kalpa & Jokerit

Canis Lupus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kajaanin Hokki, LuPo
Viimeksi muokattu:

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kiitoksia kaikille jo osallistuneille, tämä on ihan hyvä alku. Muille tiedoksi: mukaan ehtii ihan koko kesän ajan, eli mitään kiirettä ei ole. Mitä enemmän saadaan arvioita, niin sen parempi lopputulos.

Pistän varmaankin jo viikonlopun aikana esille myös kenttäpelaajien osalta vastaavat ketjut. Niissä riittääkin sopivasti puuhaa kaikille kesälomalaisille...

Alkuperäinen idea oli se, että kukaan ei arvioisi oman suosikkijoukkueen pelaajia, mutta tuo on ilmeisesti jäänyt osallistujilta huomaamatta. Eipä sillä väliä, voitte laittaa jatkossakin myös oman jengin pelaajille numerot. Minä katson sitten pisteitä laskiessani että onko ne syytä jättää huomioimatta vai ei (riippuen osallistujamäärästä ja siitä, vääristävätkö ne keskiarvoa).
 

Knap

Jäsen
Alkuperäinen idea oli se, että kukaan ei arvioisi oman suosikkijoukkueen pelaajia, mutta tuo on ilmeisesti jäänyt osallistujilta huomaamatta. Eipä sillä väliä, voitte laittaa jatkossakin myös oman jengin pelaajille numerot. Minä katson sitten pisteitä laskiessani että onko ne syytä jättää huomioimatta vai ei (riippuen osallistujamäärästä ja siitä, vääristävätkö ne keskiarvoa).
Mun mielestä kaikilla on aika puolueeton linja ollut näissä, yhtään yli 8½ ei olla edes nähty, vaikka joku voisi sen Seppäselle tai Kiviaholle antaakin. Mun mielestä ihan jees, että oman joukkueen pelaajia saa arvioida myös, niistä lienee kuitenkin paras tuntemus.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
@HighFlyer#95 @JusuPlus @Knap @Sven Tuuva @Canis Lupus @HOOLIGAN_

Mennäänpäs projektissa eteenpäin. Jos vaan suinkin ehditte, niin annatteko vielä tämän viikonlopun aikana arvosanat myös näille uusille nimille:

HERMES Samuel Baros
IPK Teemu Kettunen
KEUPA Roope Pekkinen
KOOVEE Kristian Tamminen
KOOVEE Eetu Mäkiniemi
PELIITAT Jasper Patrikainen
PELIITAT Vesa-Matti Kohopää

Muistakaa katsoa ja suhteuttaa aiemman viestinne arvosteluasteikkoon.

Jos joku muukin haluaa vielä osallistua tähän projektiin, niin se on kyllä mahdollista, mutta arvostelkaa siinä tapauksessa myös nuo kaikki ketjun alussa listatut maalivahdit.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
HERMES Samuel Baros 9
IPK Teemu Kettunen 0,5
KEUPA Roope Pekkinen 1
KOOVEE Kristian Tamminen 4-
KOOVEE Eetu Mäkiniemi 5
PELIITAT Jasper Patrikainen 5
PELIITAT Vesa-Matti Kohopää 0+
 

J_L_

Jäsen
Suosikkijoukkue
KeuPa HT,Washington Capitals,Los Angeles Kings
HERMES Samuel Baros 9
IPK Teemu Kettunen 0,5
KEUPA Roope Pekkinen 1
KOOVEE Kristian Tamminen 4-
KOOVEE Eetu Mäkiniemi 5
PELIITAT Jasper Patrikainen 5
PELIITAT Vesa-Matti Kohopää 0+



Roope Pekkinen ei ole minun tietojeni mukaa KeuPan mv. Toisen mv:n sopimusta ei ole vieläkään julkistettu.
 

Sven Tuuva

Jäsen
Suosikkijoukkue
IPK, Kalpa & Jokerit
HERMES Samuel Baros 8,5
IPK Teemu Kettunen 1
KEUPA Roope Pekkinen 1
KOOVEE Kristian Tamminen 4
KOOVEE Eetu Mäkiniemi 5
PELIITAT Jasper Patrikainen 5
PELIITAT Vesa-Matti Kohopää 1
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Ensi viikolla ajattelin tehdä yhteenvetoa. Jos @Knap ja @Sven Tuuva suinkin ehditte, niin pistäkää arvosana vielä tälle yhdelle lisäveskarille. Sitten pitäisi olla oletettavasti kaikki molarit mukana:

KEUPA Niko Parkkinen

Mun arvosana Parkkiselle on 4-
 

Sven Tuuva

Jäsen
Suosikkijoukkue
IPK, Kalpa & Jokerit
Niko Parkkinen 4
 

Pecinjsh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokipojat, Latvia
Jaahans, tätä iltaa edellisessä pelissä Hokki:n Seppäselle meni 10 maalia. Silti torjuntaprosentti tämän illan pelin jälkeen on edelleen ihan kelvollisen hyvä 91,35 %. Hauska tilastofakta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös