Palstahistorian legendaarisimmat postaukset

  • 38 021
  • 204

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Miten itse muistan että silmäniskijä olisi ollu Kukkosen Lasse. Vai onko näitä kaksikin eri kirjoitusta? Itse muistan yhden jossa Teemu ja Saku naureskelivat pelitapajutuille ja kukkoslasse keinui tuolillaan ja vinkkaili silmää ilmoittaen että oli mukana juonessa.


Lasse Kukkonen se tosiaan oli, ei Janne Niinimaa, tarkkana nyt näissä! Alkuperäinen viesti on harmillisesti näköjään kadonnut johonkin, mutta jonkun nohevan ihmisen lainaus on yhä olemassa. Törmäsin tuohon kirjoitukseen aikanaan ihmeellisen monessa paikassa internettiä, ja ihan oikeassa maailmassakin, ja oon siitä niin ylpeä että laitoin sen omaan cv:hen ja oon testamenttiini pistänyt vaatimuksen että papin täytyy lukea tämä sanasta sanaan mun hautajaisissa. Laitoin myös pykälän jonka mukaan Lasse Kukkoselle täytyy mun omaisuudesta maksaa niin paljon rahaa, että se suostuu tulemaan kantamaan mun arkun hautaan, yksin, ilman kenenkään apua, niinku Jeesus kantoi ristiään. Jos Lasse on jo kuollut ennen minua, minut on kipattava arkustani Kukkosen haudalle.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Joo ei ole helppoa, heh.

Ärrän kierrän ympäri orren, huoraa rynkytän perseeseen.
Vesihiisi sihisi hississä, meitsi nussi sluttia anukseen.
Kaunista, kaunista! Jopa Klamydia kalpenee noin tuhannella persettä käsittelevällä riimittelyllään naisasiantuntija pettterille.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Mitä helvettiä, ketju jo toisella sivulla eikä kukaan ole vielä maininnut Kapon viestiä, joka syntyi ärsytyksestä Liigan alati muuttuvaa sarjasysteemiä kohtaan. Tämä jos mikä on jäänyt mieleen legendaarisena Jatkis-viestinä.

Muutaman vuoden päästä:
-runkkarin ykkönen pääsee suoraan välieriin
-kakkonen, kolmonen ja nelonen pelaavat nelinkertaisen sarjan jonka voittaja pääsee välieriin ja muut putoavat "tyhjä arpa" -kierrokselle.
-tyhjä arpa -kierroksen voittaja välieriin, häviäjä "Vituttaako?" -kierrokselle.
-viides ja kuudes pelaavat Mestiksen finalisteja vastaan Nuori-Suomi-karsinnan jotta Mestiksestäkin voi ponnistaa liigamestaruuteen. Voittajat välieriin, hävinneet "Vituttaako?" -kierrokselle.
-sijat 7-14, 8-13, 9-12, 10-11 pelaavat ottelusarjat paras seitsemästä ihan huvikseen, kukaan ei etene mihinkään.
-Vituttaako? -kierros on kaksinkertainen sarja, voittaja finaaliin, hävinneet liigakarsintaan.
-Välierissä pelataan paras seitsemästä ottelusarjat joidenka voittajat pääsevät finaalikarsintaan (säälifinaalit) jonka voittaja pelaa finaalit Vituttaako? -kierroksen voittajaa vastaan. Hävinneet liigakarsintaan.
-Lopuksi kaikki pelaavat kaksinkertainen pronssi-sarjan (26 ottelua) jonka voittaja saa pronssia.
 

Kynämestari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Red Wings
Punamustan juuri ennen viimeistä kirjoituskieltoaan lanseeraama "liejua ja lehmänpaskaa" lienee syöpynyt pysyvästi palstan jokaisen Lukkofanin mieleen.
Tässä koko legendaarinen viesti, jota edelsi kaksi tuntia aiemmin kirjoitettu samantyylinen postaus. Paras postaus koko Lukko vs Ässät -ketjussa.

Ei jumalauta tuota Lukkoa ja noita raumalaisia. Kyrsisi olla kumpaakaan noista. Eivät saavuta koskaan yhtään mitään. Hajotkaa sinne pieneen kyläpahaseenne kun epäonnistutte taas. Suuren ja mahtavan Johtajan joukkue ei ole voittanut vielä peliäkään pudotuspeleissä. Jumalauta mikä vitsi. Varsinaiset 'dream teamit' tosiaan. Mitään unelmallista tuossa roskasakissa ei ole ollutkaan eikä tule olemaan. On koronassa jotain hyvääkin sentään. Tai no, sama se vaikkei sitä olisi ollutkaan, mutta varmistus kelpaa aina.

Varmaan suuret torijuhlat tiedossa näin korona-aikaan. Hah. Söisi. Ei mitään sääliä tuota roskasakkia kohtaan. Hävitkää ja murtukaa. Olette kyllä sellaista liejua ja lehmänpaskaa että taivas varjelkoon. Tässä reaktioni jos 58 vuoden putki saa jatkoa kaiken tapahtuneen jälkeen:


 
Laitetaan tähän alkajaisiksi yksi legendaarinen palstapostaus foorumin jo jättäneeltä nimimerkiltä scholl. Kirjoittaja avasi huhtikuussa 2011 Rantaelämä-ketjun, jonka avausviesti oli moniulotteinen kirjallinen tuotos. Useimmat muistavat tämän ketjunavauksen ns. homohousu-viestinä.

Schollista on muuten tullut aina vähän mieleen American Psycho.
 

L. Paraske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomi, Arttu Hyry, Hagaby Golf 2
Pettter on ollut joskus ihan aidosti hauska.

Tänään oli työhaastattelu. Voi elämän kevät mitä kaikkea kirjainyhdistelmiä ne odotti osaavan, abcd -tekniikka, efgh -systeemi ja vaikka mitä standardeja vai mitähän lie ohjelmointikieliä ne oli, kuka niistäkin ottaa selvää. Varmasti kaikki aakkoset luetteli kahteenkin kertaa. Ei speden sketsitkään oo noin huvittavia. Monttu auki kyllä kuuntelin koko virren, ja melkein teki mieli heittää turhapurot siihen, ai mä, siis mä vai? Eikä kukaan kertonut mulle että siellä oli joku hemmetin pukupakko, vai sattumoisin linnan juhlistako ne muut oli tulossa, ei saamari sentään. Dossin väriset puvut joka jampalla, mustat lasit siihen vielä päälle ja super soakkerit käteen niin mä olisin kyllä juossut samantien karkuun. Tai no olihan mullakin asukokonaisuus, mutta luistimet vaan puuttui. Missään ei kyllä näkynyt piilokameroita eikä sitä valkopäätä, mutta täytyypä varmaankin katsella tarkemmin telkkaria tässä lähiaikoina. Silloin kun mä opiskelin ei vielä ollut keksittykään mitään hiton it.tä. Pari vuotta tässä välissä ryypiskelin, ja nyt sitten meille atk-miehelle ei enää näytäkään löytyvän hommia it-firmoista, kun intissä oon vaan tommosesta kuullut höpötettävän vuonna 2000, vuosilukukin on kyllä niin tulevaisuutta että robotit ja scifijutut tulee heti mieleen. Eikö sen atk.n pitänytkään olla tulevaisuutta. Ja paskat. Dinosaurukset, keihäänkärki, atk, nyt meni historian kirjat uusiksi. Sanokaa vaan mitkä halot pitää hakata, mutta mitään ufoteknologiaa mä en rupea kehittelemään paskat housussa niska limassa kusi sukassa tatti sojossa nuppi punaisena ja ylänappi kiinni. Mutta entäs nää nykyajan nörtit kun ne vapaa-ajallakin koodailee ipodeillansa niitä kaiken maailman mitälie pelejä. Käännelkööt muut sitä koodia, mä ennemmin vaikka mäkissä pihvejä. Ens työhaastatteluun otan kyllä kossupullon reppuun. Kotimatka kun voi olla pitkä ja kuoppainen, kun joutuu saamari sentään hiihtämään lähestulkoon halki suomen säässä kuin säässä vastatuuleen tai no metrossa sen noin 13 min mutta siis kuitenkin äärimmäisessä vitutuksessa. En olis halunnutkaan tollaiseen huippusalaiseen taloon missä ainakin kymmenestä ovesta mentiin läpi ennenkuin ensimmäinen huone löydettiin, ja jokaisessa ovessa oli joku saamarin sormenjälki- tai silmäskannaus, aattelin että seuraavaksi pitää varmaan muna tunkea johonkin lokeroon ja kusta lorottaa vaan menemään jotta testataan matskut että onko lupa edetä seuraavaan käytävään asti. Tai ei nyt sentään ihan noin, mutta jonkin muovilärpäkkeen se agentti veti aina taskusta että hissit toimi ja ovet avautui siinä saamarin pentagonissa. Kappas kun pääsisäänkäynti ei ollutkaan kadun toiselta puolelta puhelinkopista maxwell smart tyyliin. Ja oikein salassapitosopimuskin piti allekirjoittaa tota juttelua varten. Mä oon tottunut tekemään työkseni duunia, enkä suunnittelemaan mitään ydinkärkiä. Ei saamari sentään missä on lähin kalja. Ryyppäyskin käy ihan työstä.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Schollin beach-life ketjun lisäksi täytyy miehen tuotannosta nostaa myös tämä raikkaalla tervehdyksellä alkava klassikkopostaus: HIFK peliesitykset kaudella 2012-2013

Sm-liiga in English -ketjut ansaitsevat minusta myös maininnan. Nuohan poikivat aikoinaan jopa ihan oikean pro gradu -tutkielman. Tämä taisi taas olla yksi sellainen aihe että se piti joidenkin mielestä lopettaa koska se ei ole kenenkään mielestä hauskaa, eikä muistettu seurata elämän kultaista sääntöä: kaikki pitää kieltää mikä MINUN mielestä ei ole hauskaa.

Perseelteen menneitä ennustuksia on vähän epäreilua ryhtyä kaivelemaan - vaikka itse en toki koskaan ole vielä ennustanut mitään väärin - mutta silti täytyy pari niin hömelöä ennustusta nostaa että niistä nyt näki sokea majurikin heti ennustuksen julkilausuman jälkeen, että näreeseen menee. Kulperton Patrik Moision "Leo Komarov-mainen NHL ura" on näistä suosikkini. Toinen aivokuoreeni piirtynyt typäre profetia koski toista Patrikia, eli Lainetta, mutta en nyt onnistunut löytämään nyt jo näköjään edesmenneen nimimerkki DefenseFirstin viestiä missä hän muistaakseni ennusti että Laine ei tule tekemään 5 pistettä enempää ekalla kaudellaan, joutuu AHL:ään ja on muutenkin ihan hyödytön mies, mutta kyllä tuota samaa pöpeliköstä kuuluvaa säveltä löytyy vaikkapa tästä viestistä. Ja haa, tästähän löytyikin noheva kuvanmuokkauskin tuosta alkuperäisestä hassuviestistä.

Tällasissa täytyy aina mainita myös mainio Pulp Jatkis -jatkotarina. Harmittaaa vähän kun en itse tohtinut lähteä tähän mukaan, koska ajattelin että en halua tulla pilaamaan muiden hienoa kirjailijatyötä vääntämällä sinne jotain typerää Timo T.A. Mikkos -vitsiä. Ja sitten saatana ilman omaa panostanikin jossain viidennessä viestissä tarinaan astui mukaan sokea majuri, joka kuudennessa viestissä ristittiin Timothy TA Michaelsoniksi.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Toinen aivokuoreeni piirtynyt typäre profetia koski toista Patrikia, eli Lainetta, mutta en nyt onnistunut löytämään nyt jo näköjään edesmenneen nimimerkki DefenseFirstin viestiä missä hän muistaakseni ennusti että Laine ei tule tekemään 5 pistettä enempää ekalla kaudellaan, joutuu AHL:ään ja on muutenkin ihan hyödytön mies, mutta kyllä tuota samaa pöpeliköstä kuuluvaa säveltä löytyy vaikkapa tästä viestistä. Ja haa, tästähän löytyikin noheva kuvanmuokkauskin tuosta alkuperäisestä hassuviestistä.
Tästä löytyy myös alkuperäinen viesti. Tarjosin vielä 30 euron vetoa mutta ei halunnut tarttua. Harmi.

 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Hyvinkin voi olla, että Suomi klaaraa ensi vuoden euroviisut suvereenisti kotiin. Hyvinkin voi olla, että bensan hinta laskee alle 1 euron lähiaikoina. Hyvinkin voi olla että IFK:n hyökkäys on jo nyt liigakelpoinen..

Hyvinkin voi olla, että liiga alkaa tutkia parin rökäletappion jälkeen maailman vedonlyönti-käyttäytymistä ja syyttää IFK:ta liigaa aliarvioivasta pelaajamateriaalista.
Ei ole bensan hinta mennyt alle euron, mutta 2006 euroviisut Suomi tosiaan voitti ylivoimaisella erolla.
 

Malmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sympatiat: DIF
"Nättinen Anaheimiin" oli kohtuu legendaarinen postaus mielestäni. Toinen äkkiseltään mieleen tullut oli muistaakseni nimimerkki Bunderin (?) avaama ketju, jossa hän oli luomassa jonkin sortin pubikatulätkä-sarjaa. Huikaisevaa luovuutta ja boksin ulkopuolelta ajattelua.
 

KwutsNI

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
- Ns. visailu-keissi kun paljastettiin kusettajat tekemällä päästä keksitty Wikipedia-artikkeli.
Tuosta:

Tässähän pitää tietää, että @V-G- oli tehnyt tuon Wiki-lisäyksen, ja joku jälkikäteen myös varta vasten reseptin Ilta-Sanomien kotikokkiosioon (sittemmin näköjään poistettu).
Muuten oikein, mutta IS:n reseptin takana oli joku muu. Tuohan lähti elämään aikalailla omaa elämäänsä. Tuli meemejä ja kaikkea.

Alkuperäinen on aina alkuperäinen, mutta imitointi on kunnianosoitus. Eli jatkoa seurasi @Deko n yleistietovisassa. Tällöin kyseessä oli Palmen "kommentti" Afganistanista. Joku vastaajista muisti oikein hyvin, koska oli asunut tuolloin Ruotsissa.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Alkuperäinen on aina alkuperäinen, mutta imitointi on kunnianosoitus. Eli jatkoa seurasi @Deko n yleistietovisassa. Tällöin kyseessä oli Palmen "kommentti" Afganistanista. Joku vastaajista muisti oikein hyvin, koska oli asunut tuolloin Ruotsissa.
En ole varma onko alkuperäinen visailu poistettu tms, mutta selittelyt löytyy tästä viestistä alkaen:
Jatkoajan visailuiden jälkipuinti, suunnittelu yms.
Molemmissa koijauksissa oli se pieni bugi, että siinä saattoi mennä pesuveden mukana joku viaton arvaaja. Joku oli muistaakseni onnistunut tuurilla arvaamaan sekä prevelit että Palmen oikein.
 

KwutsNI

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Molemmissa koijauksissa oli se pieni bugi, että siinä saattoi mennä pesuveden mukana joku viaton arvaaja. Joku oli muistaakseni onnistunut tuurilla arvaamaan sekä prevelit että Palmen oikein.

Tai ainakin väitti niin... No, jokaisen yksittäisen nimimerkin kohdalla on mahdollista, että arvasi vahingossa "oikein", mutta kokonaisuutena katsottuna vastausten hajonta ei ole ihan uskottava. Mutta toki vastaus olisi voinut olla ilmeisemmin keksitty, kuten @Palstalegenda :n Forsström.

Mutta alkuperäinen Palme-visa löytyy vielä. Ansa viritetään Dekon yleistietokilpailu, osa 8/10 ja sitten laukaistaan Dekon yleistietokilpailu, osa 9/10
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Toinen äkkiseltään mieleen tullut oli muistaakseni nimimerkki Bunderin (?) avaama ketju, jossa hän oli luomassa jonkin sortin pubikatulätkä-sarjaa. Huikaisevaa luovuutta ja boksin ulkopuolelta ajattelua.

AIjai, tämä oli hieno nosto. Tuossa linkki tuohon koko sekava ketjuun.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings

Tätä viestiä ajattelen ehkä pari kertaa kuukaudessa. Se on aika hyvin sillä en yleisesti muista muuta kuin huonoja asioita.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat

Andji

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kulloinkin minkäkin liigan hallitseva mestari
"Nättinen Anaheimiin" oli kohtuu legendaarinen postaus mielestäni. Toinen äkkiseltään mieleen tullut oli muistaakseni nimimerkki Bunderin (?) avaama ketju, jossa hän oli luomassa jonkin sortin pubikatulätkä-sarjaa. Huikaisevaa luovuutta ja boksin ulkopuolelta ajattelua.
Nimimerkki @Myyrä nostikin juuri tuota NPL-ketjua ylös. Vedet silmissä oon joka kerta tuon ketjun läpi lukenut eikä tämä kerta ollut poikkeus. Myllyt sallittava eikä hennoista potkuista seuraa ulosajoa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös