Palsta päivitetty Xenforon uusimpaan versioon, bugit ja palautteet tähän ketjuun

  • 139 117
  • 572

Ylläpito

Administrator
Palstan päivitys on suoritettu. Keskustelupalsta siirtyi Xenforon 1.5-versiosta 2.1-versioon. Uuden version myötä tuli lukuisia uudistuksia, joista osa tässä:

  • Push-ilmoitukset laitteille jotka sitä tukevat, saat palstan hälytykset ruudulle vaikka palsta ei olisi aktiivisena selaimessa
  • Ketjun pika-avaus suoraan fooruminäkymästä
  • Viestin tallentaminen kirjainmerkkeihin
  • Parempi viestieditori
  • Copypastena taulukot suoraan editoriin esim. Excelistä
  • Linkittäessä toiseen sivustoon tulee otsikon lisäksi myös mahdollisesti kuva automaattisesti
  • Automaattiset mediaupotukset (Twitter, Youtube, Instagram, jne)
  • Mediaupotukset saa omista asetuksista piiloon, jos eivät omalle silmälle sovi
Uudistus toi myös hieman uudistetun ulkoasun ja sen mukana myös tumman teeman. Teeman saa vaihdettua joko sivuston alalaidasta tai sitten valikkopalkin oikeasta reunasta.

Käännösvirheitä ja joitain ulkoasulapsuuksia varmasti voi tulla vielä vastaan, palstan käyttötapoja on yhtä monta kuin käyttäjääkin. Niitä voitte listata tähän alapuolelle.

Huom. asetuksista löytyvä "poista lainaamalla maalaaminen" -ruksi ei toistaiseksi todennäköisesti tee yhtään mitään. Se on vanhalle palstalle rakennettu toiminnallisuus joka sellaisenaan ei siirtynyt (vielä) uuteen.
 
Viimeksi muokattu:

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ehdoton suosikkini, eli merkitse kaikki osiot luetuiksi on piilotettu joko hyvin, taikka sitä ei ole lainkaan. Toivon ehdottomasti tätä takaisin, taikka ohjeistuksen missä se mahtaa piileskellä.
 

heavylutaa18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo, Seattle Kraken
Kyllä silmä lepää tumman teeman kanssa, iso plus siitä. Kaikki seuraamani sivustot aina tummalla teemalla, Jatkoaika hyppäsi inhottavasti silmille. Nyt on hyvä!
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Selaimena Brave, kirjautuminen ei onnistu kännykällä.
 

Liitteet

  • temp.jpg
    temp.jpg
    121,8 KB · kertaa luettu: 596

Ralph

Jäsen
Joku nörtti voisi kertoa, miten pääsen kännykällä kirjautumaan.

"Hups, tuli ongelmia eteen.
Security error occurred. Please press back, refresh the page, and try again."
 

SteelGate

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Ilves, Bruins, HC Davos, Tunturi-Kiekko
Joko olen sokea tai jotain muuta, mutta missä on linkit "edellinen viesti" ja "seuraava viesti", jotka oli vanhemmassa versiossa viestiketjun ylä- ja alaosissa?
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Joku nörtti voisi kertoa, miten pääsen kännykällä kirjautumaan.

"Hups, tuli ongelmia eteen.
Security error occurred. Please press back, refresh the page, and try again."

LAitoin sama koskien Bravea, Chromella toimii. Brave estää kaikki kivat seuraamistyökalut, johtuu sen osalta varmaan siltä.
 

huhheijaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Plussaa tummasta tilasta. Joko olin tyhmä enkä osannut vaihtaa vanhassa palstassa tai tämä on uusi.

Foliohattuna en tosin tykkää sinisesta valosta tummassa tilassa, kun tuppaa rasittamaan silmiä eniten. Foliohattuilun ulkopuolisena huomiona ainakin allekirjoittaneelle sininen tuhannessa eri sävyssä tekee sivustosta aika sekamössön, kun ei minun silmäni näissä sävyissä kovin hyvin eroa näe. Sininen toki kuuluu jatkoajan väreihin, joten sinäänsä ymmärrän. Saattaa toki olla, että silmät tähän tottuu, mutta ei ole aikaisemmin tällaista ongelmaa ollut, kun tummaan tilaan vaihtanut.

Lisähuomiona ainakin itse tykkäsin enemmän aikaisemmasta tavasta ilmoittaa pelikiellot. En tiedä miksi tykkäsin ne selata, mutta paremmin tuli huomattua, kun olivat bannerissa sivun yläosassa. Ehkä tuohonkin muutokseen tosin tottuu. Lisäksi hitaampi katsoa, kun avaa erillisen sivun.

Siis toimiiko sulla kännykän Chromella? Minulla ei.
Minulla onnistui kertalaakista kirjautuminen kännykällä Chromella.

E: Ainiin pitikö hymiöiden toimia?

E2: Ei näköjään itsellä toiminut

E3: Itsellä ainakin myös palstan leveys on keskustelun etusivussa kapeampi kuin muualla. En mene vannomaan, että ei johtuisi oman selaimen lisäosista.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Siis toimiiko sulla kännykän Chromella? Minulla ei.

Minullakaan ei toimi kännykän Chromella. Johtuisiko siitä, että kyse on Huawein luurista, joka on nykyisessä maailmanpoliittisessa tilanteessa vaarallinen kapistus?
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Ihan mallikkaasti toimii youtube-upotus. Syvimmät kiitokseni.

Onko teemoja tulossa lisää? Työpöytäkäytössä vaalea hiukan hailakka mun makuun ja yöteema liian tumma. Voin elää näiden kanssa, kunhan kyselen.
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
Iso peukku tummasta teemasta, tätä on odoteltu. Omaan makuun saisi olla tummempikin, mutta tämä on oikein hyvä alku.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Tietokoneen Chromella (versio 76.0.3809.132 64-bittinen) ei toimi kirjautuminen. Laitteessa Win 10. Sama pätee Chromella puhelimeen, jossa Android 9.0.5.

Noin muuten toimiva uudistus.

e: nyt toimii.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Siis toimiiko sulla kännykän Chromella?
Multa ei kysytty mutta vastaan silti, että kännykällä tätäkin kirjoitan, Chrome on selaimena ja hyvin tuntuu toimivan.

Kirjautuessani tuli joku "Jatkoaika pyytää lupaa lähettää push-ilmoituksia". En antanut lupaa, koska en tiedä mikä on "push-ilmoitus".
 

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
Pystyykö kuvan upottamaan nyt viestiin jotenkin siististi tekstin sekaan?
 

Ylläpito

Administrator
Kirjautuessani tuli joku "Jatkoaika pyytää lupaa lähettää push-ilmoituksia". En antanut lupaa, koska en tiedä mikä on "push-ilmoitus".

Jos joku tietää push-ilmoitukselle hyvän suomennoksen, niin ilmiantakoon. Ne on niitä samoja ilmoituksia, jotka esim. puhelimella tulee Facebookista/Twitteristä/Youtubesta/Sähköpostista yms ja ne ovat mahdollisia myös työpöytäselaimissa.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Joku nörtti voisi kertoa, miten pääsen kännykällä kirjautumaan.

"Hups, tuli ongelmia eteen.
Security error occurred. Please press back, refresh the page, and try again."

Sama ongelma minulla. Puhelin on joku iPhone ja sitten intternetti siinä puhelimessa niin se käynnistyy kun painaa semmosta kompassin näköistä neliötä. Onkohan sen nimi Safari? On, on se se. Safari ja iPhone, ei toimi. Nii. Tietokone-aparaatilla toimii kirjautuminen.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Näköjään teema vaihtuu myös työpöytäversiossa, jos vaihtaa kännykässä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös