Paljonkos on sijoitustesi arvo?

  • 2 508
  • 14

Mikä on siis jatkoaikalaisen tekemien sijoitusten arvo?

  • Ihan puhdas nolla - 0€

    Ääniä: 52 36,6%
  • Onhan tuolla jotain - 1-1000€

    Ääniä: 16 11,3%
  • Jonkin verran sitä on tullut - 1001-3000€

    Ääniä: 14 9,9%
  • Sijoittaminen on ajankohtainen asia - 3001-8000€

    Ääniä: 12 8,5%
  • Rahaa on tullut laitettua sinne sun tänne - 8001-20000€

    Ääniä: 7 4,9%
  • On joku pikku sijoituskämppä tai jotain omaisuutta hommattuna - 20001-40000€

    Ääniä: 10 7,0%
  • Rahaa on osakkeissa ja kämpissä - 40000-100000€

    Ääniä: 14 9,9%
  • Mistäs näitä kaikkia muistaa. Mutta on sitä mammonaa - 100000-GigaZiljoona€

    Ääniä: 17 12,0%

  • Äänestäjiä
    142

Old TJ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tuossa kun aiemmin oli jo (liian) vähän juttua sijoitusvinkeistä niin ajattelinpas kysäistä että onkos jatkoaikalaisten joukossa sellaisia joilla on sen verran ylimääräistä hynää että sitä on pitänyt sijoittaa osakkeisiin, rahastoihin, asuntoihin, jalometalleihin taikka muuhun.

Paljonko on siis tämäntyyppisten sijoitustesi arvo?
 

Vaughan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Onko raha niin kuuma aihe, ettei siitä uskalleta puhua? Itselläni on reilut pari tuhatta euroa yhteensä säästötilillä ja osakkeissa. Juuri aloitin myös vapaaehtoisen eläkevakuutuksenkin, kun sen veroedun vielä sai, mutta sinne ei ole ehtinyt suuria summia kertyä - ja osakkeisiin nekin sijoitetaan mutkan kautta.

Joskus osakkeita oli enemmänkin, mutta onneksi möin ja tuhlasin niistä rahosta merkittävän osan, ennenkuin kurssilasku kutisti loputkin. Laskin, että jäin lievästi voitolle pörssihuuman seikkailuista (lähinnä siksi että alkupääoma oli niin pieni), mutta vähän silti harmittaa, että hetken oli isokin summa tilillä. No, kupla mikä kupla... Nyt vähän erilaisella strategialla kerään säästöjä pahan päivän varalle.
 

Tobias

Jäsen
Kyllä säästäminen kannattaa aina. Säästän kuukausittain kolmeen osakerahastoon, kahteen hyvin tuottohakuiseen ja yhteen maltillisempaan arvo-osakerahastoon. Alustavasti säästöajaksi olen ajatellut noin 10-15 vuotta.
Lisäksi säästän pientä summaa lyhyen koron rahastoon, sieltä saa kuitenkin takuuvarmasti suunnilleen 3kk euriborin tuoton, mitä niitä rahoja pankkitilillä pitämään, sieltä ei saa mitään.

Osakkeita en tällä hetkellä omista, aiemmin olen kyllä melko aktiivisestikin pelannut osakkeilla. Vapaaehtoista eläkevakuutusta en ole ottanut mielestäni epäedullisesta kulurakenteesta johtuen.

Oma asunto mulla on ja auto.

Siinä on Tobiaksen omaisuus, jossain määrin rahanahneena miehenä pyrin aktiivisesti vaurastumaan myös jatkossa.
 

Jusu7

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Sama vika täällä kuin Tobiaksella edellä. Jossain määrin siis rahanahneita ollaan täälläkin.
Rahastosäästösopimuksia on kolme kappaletta joista kaksi aktiivisia, yksi "huilaa". Aktiiviset ovat IT-rahasto ja lääkerahasto, huililla on eurooppalaisiin sijoittava osakerahasto.
Vapaaehtoinen eläkevakuutus on ollut kolmisen vuotta ja kyseinen vaihtoehto vaikuttaa ihan hyvältä. Huonoista ajoista huolimatta plussalla ollaan ihan mukavasti.
Suoria osakesijoituksia harrastan suht aktiivisesti. Osakepossan arvo on tällä hetkellä jossain 16-18 k€ välillä. Sopivasti etunojaakin it:n puolelta ja tasapainottamassa on metsää ja elintarviketeollisuutta n 60% salkun arvosta. Hajauttamisperiaate kannattaa tässäkin.
Oma asunto ja auto on lisäksi, näistä jälkimmäinen on huonompi sijoitus...

edit. typot poies
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Kuinka voidaan mitata rahassa sellaista sijoitusta notta on panostanut ja pitänyt todella hyvää huolta naisesta - mennyt alas asti kielensäkin kanssa jne?

Pitkässä juoksussa kannattaa aina.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Kuinka voidaan mitata rahassa sellaista sijoitusta notta on panostanut ja pitänyt todella hyvää huolta naisesta - mennyt alas asti kielensäkin kanssa jne?

Pitkässä juoksussa kannattaa aina.

Tässä tiivistyy hyvin paljon. Mullahan ei oo sijoituksia, rahallisia.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Vakaana unelmana on päästä tuonne 100000€ siihen mennessä kun kuolee.
 

Ostoskassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Boston Bruins, suomalaiset
Vähän olen laittanut syrjään pahan päivän varalle. Aina, kun mahdollista niin tulee laitettua vähän enemmän ja ensimmäinen tavoite oli puolen vuoden ansiotulot, joka nyt saavutettuna.
 

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
Eläkkeelle (mitä se sitten tarkoittakin..) siirryttäessä pitää olla kiinteä omaisuus hankittuna ja tietty kalliimpi irtain omaisuus (lähinnä auto ja vene) päivitettynä ja sen päälle 500-700 tuhatta euroa sijoituspääomaa. Olen laskenut, että minulle se riittää ja pärjään sillä hyvin. Eläkkeen tai perinnön varaan en laske mitään.. ne ovat sitten bonusta tuon päälle ja josta voi jakaa ekstraa jälkikasvulle jo ennenkuin allekirjoittaneesta aika jättää.

Mutta suunnitelmathan voivat aina muuttua, suuntaan tai toiseen! Olen jatkoaikaankin joskus kirjoittanut, että joskus on tullut vakavasti mietittyä myös oravanpyörästä pois hyppäämistä.. ei vaan uskallus riitä, kun periaatteessa asiat ovat elämässä hyvin ja työstäkin pääasiassa nautin. Muutos ja vanhan taaksejättäminen ei sinänsä pelota, vaan epävarmuus siitä, onko se ruoho sen vihreämpää aidan toisella puolellakaan...
 

Järvenpää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Wild, Suomalaiset NHL:ssä
Meillä on työmaalla mainio etu, jossa voimme säästää kuukausittain tietyn omavalitseman summan tilistämme, ja näillä säästöillä ostetaan automaattisesti neljännesvuosittain yhtiömme osakkeita.
Plussana se, että yhtiömme tarjoaa aina joka vuoden sijoituksen jälkeen ilmaiseksi lisäosakkeita suhteessa 1:2.
Lisäksi meiltä säästäjiltä ei mene tilinhoitomaksuja, eikä toimeksiantomaksuja tapahtumista.
Tuolla formaatilla sästöjä lähti nyt viides vuosi käyntiin omalla kohdallani.
Tänä reilu neljän vuoden aikana tuo sijoitusarvo (plussalla ollaan mukavasti) on kohdallani noussut tuohon 3001-8000€ haarukkaan.
Enkä ole ajatellutkaan jättäytyväni pois tästä osakesäästöohjelmasta niin kauan, kuin työnantajani sitä mahdollistaa.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Vastausvaihtoehdoista tuo "Rahaa on tullut laitettua sinne sun tänne" ehkä vastaa parhaiten minun sijoittamistani mutta summa menee tuohon seuraavaan vaihtoehtoon eli johonkin 25-30 tuhannen väliin. Rahaa on useammassa eri rahastossa ja säästötilillä, eli olen tällainen vähän "laiska sijoittaja" joka ei hae mitään maksimaalista tuottoa sijoituksille. Minä haluan että minulla on aina olemassa jonkinlainen puskuri pahan päivän varalle, että jos tulee joku yllättävä juttu niin ei ole heti aivan kusessa taloudellisesti, mutta en tosiaan ole jaksanut alkaa sijoittamaan mihinkään osakkeisiin tai yleensäkään etsimään maksimaalista tuottoa. Se riittää minulle että nuo säästöt tuottaa jonkin verran ja arvo ei ainakaan laske. Käyttelytilillä pyrin pitämään mahdollisimman vähän rahaa, ja sellainen puskurirahasto yllättävien ja äkillisten menojen varalle minulla on tuottotilillä missä on vähän käyttötiliä parempi korko mutta mahdollisuus nostaa rahoja maksutta vain muutaman kerran vuodessa.
 

karhu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Man Utd
Vähän olen laittanut syrjään pahan päivän varalle. Aina, kun mahdollista niin tulee laitettua vähän enemmän ja ensimmäinen tavoite oli puolen vuoden ansiotulot, joka nyt saavutettuna.

No tämä on aika lähellä itselläkin. Välillä vähän enemmänkin ollut, kun ovat osakkeissa, mutta vähän realisoin, kun maksoin autolainan pois ja myin isoimman nousun tehneitä lappuja pienen osan pois.
 

Larionov #8

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Karvan alle 300 000€. Lopetin reilu vuosi sitten ulkopuolisille tahoille työn teon ja elelen nuukasti salkun tuotoilla. Ei ole aikomusta palata normityöelämään, ellei jotain riittävän mielenkiintoista projektia ilmene. Ihan sohvalla makoiluun tuo salkku ei riitä, vaan tuottoa saadakseen pitää hieman stressata.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös