Palautteet ja bugit palstasta

  • 230 987
  • 1 803

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Hei @Ylläpito, voiko tuolle DNA:n mainokselle tehdä jotain? Se pomppaa aina fullscreen-moodiin kahdesti peräkkäin kun lataa sivun. Todella ärsyttävää! :D
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mobiililla toi jatkoaika-sovellusmainos-popup, ei muka ikinä osu ruksiin vaan aina avaa sen sovelluskaupan. Tahatonta tai ei, mutta kovin ärsyttävää on.
(Android käytössä täällä.)
 

Nick Neim

Jäsen
Jäikö kenties päivityksestä, mutta mobiililla käytettäessä sivun ylälaidassa herjaa seuraavaa:
 

Liitteet

  • Screenshot_2018-03-25-12-12-55.png
    Screenshot_2018-03-25-12-12-55.png
    203,2 KB · kertaa luettu: 385

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Jokohan tää paska alkaisi vähitellen toimia? Meni vissiin ihan putkeen nämä teidän päivitykset @Ylläpito ? Tuossa joku aika sitten olin kirjautuneena sisään nimellä @PolarFox .
 
No niin nyt toimii, joskin hyvin hitaasti, omalla kohdallani. Koko 11-16.30 välin kirjautuminen ei onnistunut.
Toimii pirun hitaasti. Heittää jatkuvasti ulos. Ja mielenkiintoisinta oli kun Knoxin sijaan luki rrreino nimimerkin kohdalla.
Lisäksi tämä oli vähintäänkin hyvin mielenkiintoista. Itse elin hetken elämää @Käyttäjänimetön silmin.

E: Ei kyllä toimi sittenkään...
 
Viimeksi muokattu:

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
No niin nyt toimii, joskin hyvin hitaasti, omalla kohdallani. Koko 11-16.30 välin kirjautuminen ei onnistunut.

Lisäksi tämä oli vähintäänkin hyvin mielenkiintoista. Itse elin hetken elämää @Käyttäjänimetön silmin.

E: Ei kyllä toimi sittenkään...

Minä pääsin vasta nyt kirjautumaan sisään, aamusta asti olen kokeillut. Nytkin toimii to-del-la hitaasti ja tahmaisesti, latausnopeus on kuin 1990-luvun alun modeemiaikoina ja välillä palsta jumittaa kokonaan. Pari kolme minuuttia kesti ladata siirtyminen Kierrätyskeskuksesta Vapaalle keskustelulle ja tähän ketjuun.

Toivottavasti @Ylläpito tekee tarvittavia korjausliikkeitä eikä ole juuttunut palmusunnuntain virpojien vangiksi.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
TOJ:n tekemä cyberisku kyseessä...
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Mikä tämänkertaisen päivityksen tarkoitus muuten oli, vastahan täällä päivityksiä tehtiin? Tuntuu nimittäin oikeasti vetäneen ihan solmuun koko palstan.
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Voisitteko harkita serverin siirtämistä Amigasta PC-aikaan?
En ole nimittäin nähnyt Guru Meditation erroria kovin montaa kertaa sitten 90-luvun Amigan käyttökokemusten jälkeen.

No tsemppiä sinne asennushommiin. Ehkä liigan seuraavien playoffien aikaan palsta toimii jo normaalisti.
 

veskula

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Die Nationalmannschaft
Ei kuulosta kovin hyvältä nuo käyttäjänimien sekaannukset. En ole mikään tietokanta-asiantuntija, mutta onkohan kanta moilahtanut. Odotellaan maltilla ja tsemppiä palautteluihin.

E: Onko tässä oltava huolissaan mahdollisesta tietoturva-poikkeamasta liittyen tuohon havaittuun käyttäjänimien sekaannuksiin? Vai onko kyseessä pelkkä väärän nimen näkyminen, ei varsinainen kirjautuminen profiiliin. Suosittelisin melkein lappua luukulle, jotta homman saa rauhassa hoidettua kuosiin.
 
Viimeksi muokattu:

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Aivan sekaisin koko palsta, helvetin hidas ja tosiaan kaiken maailman virheilmoitusta pukkaa.
 

Flusher

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Panthers
Ei kuulosta kovin hyvältä nuo käyttäjänimien sekaannukset. En ole mikään tietokanta-asiantuntija, mutta onkohan kanta moilahtanut. Odotellaan maltilla ja tsemppiä palautteluihin.
Ei nuo kyllä itsestään vaihtele tuolla tavalla. Joko kyseessä todella iso tietokantabugi tai tosiaan jotain injektioiden tapaista. Lykkyä tykö JA:n tiimille!
 

Ylläpito

Administrator
Mikä tämänkertaisen päivityksen tarkoitus muuten oli, vastahan täällä päivityksiä tehtiin? Tuntuu nimittäin oikeasti vetäneen ihan solmuun koko palstan.
Isossa kuvassa tärkeimpinä ovat salatun yhteyden käyttöönotto sekä siirto uusille palvelimille. Paljon muutakin toki, ja siis aiemmassa päivityksessä oli kyse samasta asiata.

No tsemppiä sinne asennushommiin. Ehkä liigan seuraavien playoffien aikaan palsta toimii jo normaalisti.
Varmasti toimii jo aiemmin. Tämän mittaluokan ongelmat ovat aina harmillisia, mutta ollaan oltu kuitenkin siltä osin onnellisessa tilanteessa, että niitä on keskimäärin kerran parissa vuodessa korkeintaan.

Ei kuulosta kovin hyvältä nuo käyttäjänimien sekaannukset. En ole mikään tietokanta-asiantuntija, mutta onkohan kanta moilahtanut. Odotellaan maltilla ja tsemppiä palautteluihin.

E: Onko tässä oltava huolissaan mahdollisesta tietoturva-poikkeamasta liittyen tuohon havaittuun käyttäjänimien sekaannuksiin? Vai onko kyseessä pelkkä väärän nimen näkyminen, ei varsinainen kirjautuminen profiiliin. Suosittelisin melkein lappua luukulle, jotta homman saa rauhassa hoidettua kuosiin.
Ei nuo kyllä itsestään vaihtele tuolla tavalla. Joko kyseessä todella iso tietokantabugi tai tosiaan jotain injektioiden tapaista. Lykkyä tykö JA:n tiimille!
Kirjautumisiin liittyvät ongelmat eivät liity tietokantaan tai varsinaisesti ole ihan sen mittakaavan tietoturvaongelma kuin jos tosiaan olisi mahdollista kirjautua väärällä tunnuksella. Koko haasteiden nippu juontaa nyt välimuistipalvelimen käytöstä, mikä toisaalta blokkasi ensin kirjautumisia poikkeuksellisesti, ja sen jälkeen taas tarjoili välimuistista vääriä sivuja, joita sinne ei olisi pitänyt säilöä. Kukaan ei ollut siis kirjautuneena eri tunnuksella, vain sai väärän sivun välimuistista. Esimerkiksi viestien lähettäminen, profiilimuutokset ym. eivät olisi onnistuneet väärällä tunnuksella.
 

veskula

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Die Nationalmannschaft
Kiitos nopeasta vastauksesta ja nyt kuulostaakin loogiselta. Ei tarvitse spekuloida asiaa enempää.
 

Kuubextra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokkolan Hermes
Avasin kännykällä Chromen ja jatkoajan, kas kummaa, kirjautuneena sisään nimimerkillä Asplöven. Kirjauduin ulos ja pääsin sisään omilla tunnuksillani, Kuubextra.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Kukaan ei ollut siis kirjautuneena eri tunnuksella, vain sai väärän sivun välimuistista. Esimerkiksi viestien lähettäminen, profiilimuutokset ym. eivät olisi onnistuneet väärällä tunnuksella.
Minulle kävi myös tämä väärällä tunnuksella kirjautuminen. Vaikka en olisikaan pystynyt tekemään muutoksia (en kylläkään kokeillut), pääsin katsomaan tämän toisen henkilön tietoja eli esimerkiksi sähköpostiosoitteen... Tämä on sen luokan bugi, että pitäisi saada kuntoon asap!
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
En kai mä kolmea kertaa peräkkäin voi painaa väärää nappia hiirellä? Yritän lähettää postausta ja palsta ilmoittaa jotain "Tämä toiminto on saatavilla ainoastaan postitse. Palaa takaisin ja yritä uudelleen."?

Vittu täällä toimi taaskaan muu kuin pelikieltoilmoitukset.
 

Oto Hascak

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
En kai mä kolmea kertaa peräkkäin voi painaa väärää nappia hiirellä? Yritän lähettää postausta ja palsta ilmoittaa jotain "Tämä toiminto on saatavilla ainoastaan postitse. Palaa takaisin ja yritä uudelleen."?

Vittu täällä toimi taaskaan muu kuin pelikieltoilmoitukset.
Sama probleema kuin Leonilla ja aamusta olin kirjautuneena Perverttinä. Nyt lakkasi onneks sen, että kun suljen selaimen ja avaan, ei tarvi joka kerta kirjautua uudelleen.
 

veskula

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Die Nationalmannschaft
Kiitos @Kuubextra ja @Toni85 ja muut tiedosta. Olisin nyt ihan ilman sarvia ja hampaita kysymässä mikä se tietoturvan osuus tässä tilanteessa on/oli. Henkilötietoina voisi pitää vaikka sähköposti-osoitetta jos vaikka olisi oikealla nimellään.

E:typoa...
 

Numero66

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Kärpät
Itsekin olin ihan kirjautuneena sisään nimimerkillä jussizip. Hyvän tovin kerkesin surffata ennen kuin tajusin että jotain on pielessä nähtyäni tiettyjä viestejä jotka olin jo lukenut lukemattomina. Tuskin siinä mikään olisi estänyt minua kirjoittamasta viestejä kyseisenä nimimerkkinä...

Ja joo, yhtälailla olisin voinut katsoa henkilökohtaiset viestit, näin seuratut ketjut ja tilin tiedot yms. Ei kyllä ihan tietoturva ole/nyt jo toivottavasti ollut kohdillaan.
 

Tshekki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, Maajoukkue (lajista riippumatta)
Joo, onhan tää aika kuumottavaa, ku avautuu ihan millä tahansa tunnuksilla. Aamulla en edes ottanu ylös, että kenen tunnuksilla oli selain auki, ku olin niin hämmentynyt tilanteesta. Nyt sitten myöhemmin duunissa kokeilessani aukes Lyni nimimerkillä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös