Mainos

Paidat Synergia-areenan katossa – kuka ansaitsee kunnian?

• 17 986
  • 113

-MMH-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tämä on ollut vähän erikoista seurata kun osa porukasta pitää Perriniä 100% uhrina tilanteessa mikä johti lähtöön.
Eki on tietysti legenda ja yksi kaikkien aikojen ulkomaalaisista liigassa mutta ego oli aika valtava kun sille päälle sattui. Ja kuten yllä jo mainittiinkin niin meinasi käydä niin että pelaajasta kasvaa suurempi kuin seura ja olen sitä mieltä että Seppänen ja Tyni hoiti tämän aikanaan ihan oikein.

Edit.poistettu väärä lainaus
Mistä tässä casessa oli oikein kyse kun en itse ole koskaan asiaan kummemmin perehtynyt?

Minulle on jäänyt vain mielikuva että että JYP ei kyennyt maksamaan Perrinin vaatimaa palkkaa ja että hänen ja Marko Virtasten välit eivät olleet parhaat mahdolliset.

Perrinin kirjan kyllä luin mutta jostain syystä tämä asia ei jäänyt siitä mieleen.

Ciccarelli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mistä tässä casessa oli oikein kyse kun en itse ole koskaan asiaan kummemmin perehtynyt?

Minulle on jäänyt vain mielikuva että että JYP ei kyennyt maksamaan Perrinin vaatimaa palkkaa ja että hänen ja Marko Virtasten välit eivät olleet parhaat mahdolliset.

Perrinin kirjan kyllä luin mutta jostain syystä tämä asia ei jäänyt siitä mieleen.
No kärjistetysti Perrin pisti Seppäsen valitsemaan hänen ja Veltsun väliltä. Varmasti vikaa oli paljonkin myös Veltsussa mutta kyllä kai Perrin aika voimakkaasti yritti Veltsun auktoriteettia syödä.
Ei kai tuohon ole yhtään selkeää syyllistä. Kaikissa syytä mutta olen seurajohdon kanssa samaa mieltä että yksi pelaaja ei valitse valmentajaa.
2011 oli aivan eri asia kun koko joukkue oli sitä mieltä että Dufvan pitää lähteä.

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP

Perrinin kirjassa ei takuuvarmasti ollut puoliakaan niistä asioista, mitä tähän liittyy. Itse en tämän tapauksen osalta jaksa enää muistella vanhoja, mutta joku muu voi avata asioita, jos jaksaa.

Sanotaanko näin, että melkein ennemmin olisin tietämätön kaikista tapahtumista. Sen verran sotkuinen tuo koko soppa oli. Toki sitä voi avata lyhyemminkin, mutta silloin jää asioita sanomatta.

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
No kärjistetysti Perrin pisti Seppäsen valitsemaan hänen ja Veltsun väliltä. Varmasti vikaa oli paljonkin myös Veltsussa mutta kyllä kai Perrin aika voimakkaasti yritti Veltsun auktoriteettia syödä.
Ei kai tuohon ole yhtään selkeää syyllistä. Kaikissa syytä mutta olen seurajohdon kanssa samaa mieltä että yksi pelaaja ei valitse valmentajaa.
2011 oli aivan eri asia kun koko joukkue oli sitä mieltä että Dufvan pitää lähteä.
Tämä on se lyhyt versio. Ei kerro kaikkea, mutta jotain. Toivottavasti tämän enempää ei kukaan lähde avaamaan niitä aikoja. Ei jaksaisi enää.

nixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tämä on ollut vähän erikoista seurata kun osa porukasta pitää Perriniä 100% uhrina tilanteessa mikä johti lähtöön.
Eki on tietysti legenda ja yksi kaikkien aikojen ulkomaalaisista liigassa mutta ego oli aika valtava kun sille päälle sattui. Ja kuten yllä jo mainittiinkin niin meinasi käydä niin että pelaajasta kasvaa suurempi kuin seura ja olen sitä mieltä että Seppänen ja Tyni hoiti tämän aikanaan ihan oikein.

Edit.poistettu väärä lainaus

Eikös tilanne ollut se että Perrin vaati: joko Virtanen lähtee tai hän. Ja lopputuloshan me tiedetään..

Kiuru

Jäsen
Suosikkijoukkue
1897 & Pimeä Aitio
Eikös tilanne ollut se että Perrin vaati: joko Virtanen lähtee tai hän. Ja lopputuloshan me tiedetään..
Tämä vain yksi syy, toki se isoin samalla. Kuvio kuitenkin paljon monisyisempi mitä monet ajattelee

knttrtknkn1

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Omasta mielestä Hytösen 15 kattoon, muilla ei asiaa toistaiseksi.

Paidan jäähdytykseen pitää olla kovat kriteerit. Jääskeläinen jos olisi pelannut jonkun 5 kautta enemmän niin olisi harkittavissa. Nyt jää vajaaksi, kuten jää mielestäni Tuppurainen, Virtanen, Perrin, Louhivaara porukalla myös. HoFfiin kaikki mutta ei paitaa kattoon.

Nepi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, EV Zug & Detroit Red Wings
Omasta mielestä Hytösen 15 kattoon, muilla ei asiaa toistaiseksi.

Paidan jäähdytykseen pitää olla kovat kriteerit. Jääskeläinen jos olisi pelannut jonkun 5 kautta enemmän niin olisi harkittavissa. Nyt jää vajaaksi, kuten jää mielestäni Tuppurainen, Virtanen, Perrin, Louhivaara porukalla myös. HoFfiin kaikki mutta ei paitaa kattoon.
Tottakai paidan jäädytykseen pitää olla kovat kriteerit, mutta miksi mielestäsi Hytönen ansaitsee paidan kattoon, mutta Louhivaara ei? Senkö takia, että Hytösellä on yksi kausi, sata peliä ja sata pistettä enemmän?

Louhivaara pelasi 15 kautta Liigaa samassa seurassa ja pelasi yli 800 ottelua pudotuspelit mukaanlukien, saavutti 5 mitalia ja kaksi Euroopan mestaruutta. Aika samantyyppiset saavutukset seuratasolla siis kuin Hytösellä.

e: kielioppi

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tottakai paidan jäädytykseen pitää olla kovat kriteerit, mutta miksi mielestäsi Hytönen ansaitsee paidan kattoon, mutta Louhivaara ei? Senkö takia, että Hytösellä on yksi kausi, sata peliä ja sata pistettä enemmän?

Louhivaara pelasi 15 kautta Liigaa samassa seurassa ja pelasi yli 800 ottelua pudotuspelit mukaanlukien, saavutti 5 mitalia ja kaksi Euroopan mestaruutta. Aika samantyyppiset saavutukset seuratasolla siis kuin Hytösellä.

e: kielioppi
Oma näkemykseni on, että Hytönen ansaitsee paidan kattoon Louhivaaraa enemmän, koska toimi 10 kautta JYPin kapteenistossa ja niistä 9 kautta rinnassa paisteli C-kirjain. Molemmat mestaruuskaudet mahtuvat niihin kausiin, kun Hytönen seuraa kipparoi.

Kapteenius ja priimaluokan taidot joukkueen johtamisen suhteen ovat ne oleellisimmat syyt sille, että JP nousee omissa papereissa selvästi Louhivaaran ja monien muiden edelle, kun paitojen jäädyttämistä pohditaan.

Lisäksi jonkin verran ainakin omiin fiiliksiin vaikuttaa se, että Hytönen on syntynyt Jyväskylässä ja on alusta alkaen JYPin kasvatti. Louhivaara taas liittyi seuraan ensimmäistä kertaa parin mestiskauden jälkeen 21-vuotiaana.

Nepi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, EV Zug & Detroit Red Wings
Lisäksi jonkin verran ainakin omiin fiiliksiin vaikuttaa se, että Hytönen on syntynyt Jyväskylässä ja on alusta alkaen JYPin kasvatti. Louhivaara taas liittyi seuraan ensimmäistä kertaa parin mestiskauden jälkeen 21-vuotiaana.
Tuohan lienee JYPissä aika iso tekijä päätöksissä siitä, että kenen paita kattoon nousee. Loppujen lopuksi kaikki nykyiset nimet numeroineen siellä katossa ovat syntyneet Jyväskylässä ja käyneet junnupolun läpi JYPissä.

Marcus Juslin

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kyllähän Sallisenkin kohdalla numero jäädytettiin, vaikka sillä oli pelattu ja pelasi vielä jäädyttämisen aikoihin yksi pelaaja. Siitä saikin aika hienon ohjelmanumeron seremonioihin, kun muistaakseni Roni Allen "luovutti" numeronsa Riikalle, joka taas hilattiin hallin kattoon (siis paita, ei Riikka).
Stråka luovutti numeron 13 ja vaihtoi numeroon 21.

Itse ajattelin silloin aiemmin, että 26 on pomminvarma paita katossa, mutta toki tuostä lähdöstä Jukureihin kaikkine käänteineen jäi lievähkö paskan maku suuhun, varmaan kaikille. Toisaalta, vaikkei numeroita esijäädytettäisikään, niin eipä olla tällä numerolla pelattu sen jälkeen, eikä numerolla 12. Numerolla 15 jos vielä pelataan, niin selässä lukee Hytönen (tai hänen mahdollisen puolison sukunimi).

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy