Päiväni narrina

  • 2 730
  • 23

Minä, narrifani


  • Äänestäjiä
    144
Tila
Viestiketju on suljettu.
Olen useasti huumeiden/alkoholin vaikutuksen alaisena ja selvinpäin miettinyt, että mikä saa päällisin puolin täysijärkisen ihmisen ryhtymään jokerifaniksi. Kokemusperäinen (empiirinen) tutkimus on tuonut esille kaksi narrifanien pääryhmää: 1) 90-luvun gloryhunterit 2) "mun faija/mä tunsi/n Rale Suulmannin ja gävin tsiigaa matshei divaris" - heebot. (lainausmerkkien sisällä oleva teksti nasaaliäänellä). Herääkin kysymys onko muunlaisia pellejä olemassa. Mikä sinä olet? Ole rohkea, tunnusta väriä.
 

lunar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Real Madrid
Kaiketi menee tuohon 90-luvun kloorihunttausosastoon. Olisin varmasti aikaisemminkin ollut katsomassa niitä divarimatseja ja puhuisin nasaaliäänellä, mutta satuin syntymään vasta 1986.
 

Heino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit -2013
Kim Il-Sung kirjoitti:
Olen useasti huumeiden/alkoholin vaikutuksen alaisena ja selvinpäin miettinyt, että mikä saa päällisin puolin täysijärkisen ihmisen ryhtymään jokerifaniksi.
Minkä vaikutuksen alaisena näin typerä galluppi on tehty?
 
Heino kirjoitti:
Minkä vaikutuksen alaisena näin typerä galluppi on tehty?

Salmiakkikossun. Mitä vastasit?
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
Heino kirjoitti:
Minkä vaikutuksen alaisena näin typerä galluppi on tehty?

Vastauksen löysi vielä eilen kyseisen käyttäjän suosikkijoukkuekohdasta.

Mielestäni suurin osa noista Jokereiden 1990-luvun gloryhunttaajista on jo jättänyt uppoavan(?) laivan. Ainakin kotiseudullani Oulun alapuolella, jossa katukuvassa vielä vuosituhannen vaihteessa oli paljon narripipoja. Nykyisin Jokeri-väriä tunnustavista suurin osa lienee ihan aitoja kannattajia/faneja.

Niin ja itse äänestykseen,

Minä, narrifani, olen narrifani, koska SM-liiga ei tarvitse kuin TPS:n ja Jokerit. Kaikki muut ovat ylimääräisiä, täytejoukkueita.
 

nakkisormi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Helvetin hieno äänestys Kim Il-Sung, mietit varmasti koko yön uutta äänestyksen aihetta.

Edit. Vastasin Joku muu, mikä muka. Eli en laske itseäni 90-gloryhuntteriksi vaikka silloin kannattaminen alkoi, johtuen syntymävuodesta.
 

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Jos olisin narri, niin se johtuisi siita mageesta kelta-punasesta Jokerit-takista, jonka sain pikkuserkulta 70-luvun alussa.
 

scholl

Jäsen
Täytyy sanoa, että kommentoin, vaikken narreja kannatakaan. Ainakin 70-l alussa syntyneille homma meni niin, että perheestä se tuli, kannattiko IFK:ta vai Jokereita. Jokaisen faija vie matsiin ja siitä se lähtee. Tietysti koulussakin voi tulla vielä joillekin vaikutteita jne.

1983 on varmaan sellainen vedenjakaja, jolloin paikallisfinaalissa viimeistään jokainen löi lukkoon, kumpaan leiriin kuuluu. Vaikea nimittäin matseja seurata, jos ei tiedä kumman puolella on.
 

Heino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit -2013
Kim Il-Sung kirjoitti:
Salmiakkikossun. Mitä vastasit?
En vastannut mitään. Tai vastataan nyt. Joku muu. En mä tiedä miks, mutta se vaan tuli jostain, kuin tarkoituksella. Tässä leirissä ollaan oltu jo toista kymmentä vuotta ja pysytään hamaan loppuun asti!
 

arpa80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Minun kannatukseni alkoi muiistaakseni vuonna 90, sillon ei vielä ollut voitettu mitään mestaruuksia (tai yksi). En tiedä miksi, mutta osa syynsä taisi olla Jokerien voitto matsilla TPS:stä 9-2 ja Selänne teki tuossa pelissä todella uoean maalin. Vaikka laiva uppoisi kuinka syvälle tahansa niin sitä laivaa en tule jättämään, sillä samanlaista tyydytystä en tule koskaan samaan jonkun muun joukkueen edesottamuksista kuin Jokerien.
 

irGGu

Jäsen
Vaikken Jokerifani olekkaan, niin vastasin tuon -90 luvun. Pääsin näet ala-asteella koulumme poikien kanssa erään pojan kotiin katselemaan Jokereiden ottelua televisiosta. Oltiin jotain kymmenen vuotiaita, enkä tajunnut lätkästä hönkäsen pöläystä. Pojat huoli mukaan vain ne ketkä kannusti Jokereita, ja minä fiksuna seurasin sivusta ensin mitä muut vastaavat, jotta huomasin tuon mukaanpääsyn periaatteen. Ainut tyttö olin siellä silloin. Ja sain muut koulun tytöt kateelliseksi. Hih, hymyilyttää vieläkin. Oli se sen arvoista kun meni loppu ala-aste poikien suuressa suosiossa.

Tosin pari vuotta vanhenin ja menin ensimmäiseen Ässämatsiin ja sille tielle jäin. Silloin vasta lätkä kolahti eikä se poikien seura..
 

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Lisataan nyt viela se, etta oon ollut yhdessa Jokerien kotimatsissa muinoin. Sen verran annetaan periksi. Piti paasta katsomaan Kurria ja Teemua samaan aikaan jaalla. Aika oli NHL-lakkoaikaa muinoin.

Olo oli, kun olis ollu jossain missa ei ois pitanyt olla. En selvastikaan kuulunut siihen samaan hodari-jonoon narrien kanssa. "Jos joku nakee!!!??"
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Itse olen enemmän ihmetellyt, että mikä saa ihmisen kannattamaan Tapparaa. Vaihtoehtona kuitenkin on samassa sarjassa pelaava Tampereen Ilves. Tätä asiaa olen pohtinut useampaankin otteeseen ja useammankin tamperelaisen kiekkoiluihmisen kanssa. Järkeenkäypää vastausta en ole ko. mysteeriin tähän päivään mennessa vielä mistään saanut.

Ja kun itse otsakkeen kysymykseenkin tulee jollain muotoa vastata, niin vastaan: "Joku muu, mikä muka".
 

Strigidae

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
90-luvun alkupuolella ainakin Tampereen lähiseudulla normaalien Tapparaa ja Ilvestä (aargh, mutta kunnioitan perinteisenä paikallisavastuksena kuitenkin) kannattavien lisäksi joukossa alkoi esiintyä näitä "Jokeri-faneja". Varmasti tuosta ajanjaksosta johtuen kunnioitukseni ko. ryhmää kohtaan on edelleen täysin olematon.
 

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Asuin pikkupoikana Forssan kulmilla ja ihan samasta syysta mulla on taysin samat fiilikset Tapparaa kohtaan. Yht'akkia pikkukylaan alkoi muuttaa Tappara-takkisia luokkakavereita...

Hauska muisto!
 

HLe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
1Timer kirjoitti:
Asuin pikkupoikana Forssan kulmilla ja ihan samasta syysta mulla on taysin samat fiilikset Tapparaa kohtaan. Yht'akkia pikkukylaan alkoi muuttaa Tappara-takkisia luokkakavereita...

Hauska muisto!

Katsos, vstp ei sitä aikaa edes muista kun ei vielä ollut edes syntynyt tähän maailmaan.

Itse olen nimimerkin 1Timer kanssa samoilla linjoilla. Tuohon aikaan tosiaankin ihmeen moni kannatti Tapparaa menestyksen takia, ja ehkä juuri siksi pidän Tappara-faneja gloryhuntereina.
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Pikkuveljeni on Jokereiden kannattaja. Se on käsittääkseni osa joidenkin elämän untuvikkojen kasvuprosessia, ja ajoittuu miehen kehityksessä jonnekin ensimmäisten hiuksiston ulkopuolisten karvojen ilmaantumisen ja ensimmäisen ns. loppuun saakka viedyn naisen saattokokemuksen välimaastoon. (Miehen kehityksen aikajanalla siis uutteran finnien puristelemisen ja uupumattoman tumputtamisen tietämille.)

Toisaalta tuttavapiirissäni on ns. aikuisia miehiä, jotka ovat olleet tai ovat edelleen Jokereihin työsuhteessa, jossa on liikkunut tai liikkuu edelleen lippalakkien ja T-paitojen sijaan aivan oikeata rahaa. Tämä työsuhde ei kuitenkaan merkitse sitä, että he olisivat fanisuhteessa organisaatioon, ja toisaalta heillä kaikilla on todistettavasti lihallisia naissuhteita. Tämä tosiasia merkitsee siis siitä, että Jokeri-fani on joko a) nuori, uupumaton tumputtaja tai b) vanhempi, uupumaton tumputtaja.
 

scholl

Jäsen
En ole narri, mutta tiedän silti tähän oikean vastauksen. Itä-Helsingin lähiöissä asuvien työläisten lapsista tulee narreja. Erityisesti kaupungin vuokrataloista.
 

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
scholl kirjoitti:
En ole narri, mutta tiedän silti tähän oikean vastauksen. Itä-Helsingin lähiöissä asuvien työläisten lapsista tulee narreja. Erityisesti kaupungin vuokrataloista.

Tää pitää ihan oikeastikin paikkansa.
Tähän lisäksi vielä ne ihmiset, jotka tuntevat jonkun, joka tuntee Hjalliksen/Riki Sorsan. Uskallan myöntää etten olisi varmastikaan jokerifani, ilman isän saunakavereita.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Jätän äänestyksen väliin, kun en pysty edes kuvittelemaan olosuhdetta, jossa olisin narrifani.
 

Jokeriarska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kai se pitää sitten 90-luvun glory hunteriksi tunnustautua, tosin syntynytkin olen vasta 1987. Lähinnä oikeastaan tuli pienenä kaudella 91-92 innostuttua muutamasta pelaajasta (Selänne, Janecky, Säilynoja, Ketterer..), kun jääkiekkoa yleensäkin alkoi seuraamaan.

90-luku oli tietysti loppua lukuun ottamatta hienoa aikaa, kun oma suosikkijoukkue pärjäsi, mutta toisaalta taas en sitä aikaa kaipaa takaisin ollenkaan. Siksi, kun niitä matseja joskus silmäillessä nauhalta särähti pahasti korvaan mestaruusjuhlien ja finaalien teinityttölauman huudot. Oikeastaan vitutti jo sillon, kun kauppatorille/senaatintorille tuli kuin hunnilauma näitä kiljuvia teinislutteja ;) Mutta joo, empä pidä itseäni yhtään huonompana kannattajana, koska mukana olen aina pysynyt ja tulen aina pysymäänkin. Rakkaus seuraan kun iskee, niin ei sitä tarvitse kummemmin perustella.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
scholl kirjoitti:
En ole narri, mutta tiedän silti tähän oikean vastauksen. Itä-Helsingin lähiöissä asuvien työläisten lapsista tulee narreja. Erityisesti kaupungin vuokrataloista.

Totta. Mutta tulee meitä Kulosaarestakin. Eikä vuokrataloista.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
En ymmärtänyt asian pointtia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös