Pääsikö äänestämäsi ehdokas eduskuntaan?

  • 1 788
  • 18

Pääsikö äänestämäsi ehdokas eduskuntaan?

  • Pääsi

    Ääniä: 67 47,9%
  • Varasijalle

    Ääniä: 10 7,1%
  • Ei tällä kertaa

    Ääniä: 63 45,0%

  • Äänestäjiä
    140
  • Poll closed .
Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
Äänet on nyt laskettu, kansa on puhunut. Eli pulinat pois.

Koska huomasin, että jatkoajassa ei ole vielä yhtään ainutta eduskuntavaaleja käsittelevää ketjua, niin päätinpä tarttua härkää sarvista.

Eli, pääsikö sinun äänestämäsi ehdokas läpi?
 
Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
Neljä kertaa olen saanut äänestää eduskuntavaaleissa, joka kerta äänestänyt ja joka kerta ehdokas jäänyt ulkopuolelle.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Tiukille meni, mutta ei päässyt ja pidin tätä itseasiassa melkoisena yllätyksenä. Noh, veren vaihtuvuus päätöksenteko-elimissä ei välttämättä ole huono asia laisinkaan.
 

Streider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, FBK, Hartford Whalers, Deutschland
Tottahan toki ja putki jatkuu, kulloinkin ääneni ansainnut ehdokas on mennyt aina läpi.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Mun ehdokas ei ole tainnut koskaan päästä sisään. Useimmiten se on ollut selvää jo etukäteen, mutta nyt pidin läpimenoa jopa ihan realistisena. Kohtalaisesti menikin, mutta ei kuitenkaan edes varasijalle.
 

Beltran

Jäsen
Suosikkijoukkue
aleksander stubb
Ei päässyt ehdokkaani mutta tuloksensa kuitenkin yllätti minut. Ajattelin hänen saavansa joitakin satoja ääniä tai maksimissaan vajaat tuhat ääntä mutta saikin reippaasti yli 2000 äänen saaliin. Koska ehdokas on nuori, tuosta on hyvä jatkaa.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Minulla oli salainen sopimus hyvän ystävän kanssa. Asumme eri vaalipiireissä ja kummankin suosikki oli ehdolla "väärässä" vaalipiirissä. Molemmat ehdokkaat ovat eri puolueista, mutta jakavat pitkälti saman arvomaailman. Todistusaineistoksi ja jatkoksi ystävyydellemme kuvasimme molemmat lappumme ennen uurnaan jättämistä. Hienointa tarinassa on se, että molemmat ehdokkaat tulivat valituiksi ensimmäistä kertaa kansanedustajiksi.
 

tsajari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins
Positiivisesti yllätyin kun huomasin, että äänestämäni ehdokas mennä tupsahti läpi komeasti. Ennen vaaleja olin jo noteerannut, että aika vaatimaton vaalikampanja takana verrattuna paikkakunnan näkyvimpiin tapauksiin mutta nuorella ja fiksulla poliitikolla oli järkevää somen käyttöä ja harkittua esiintymistä tyrkyttämisen sijasta mikä näytti purevan äänestäjiin. Äänimääräkin on sellainen, että ei kannata hävetä. Nuorella poliitikolla on aikaa vain kasvattaa suosiotaan.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Tein äänestyspäätöksen vasta viime hetkellä äänestyskopissa ja päädyin lopulta neuvottomana äänestämään Beniä. Eli tietysti pääsi läpi.

Kautta aikain olen äänestänyt vain kaksi kertaa valituksi tullutta ehdokasta, eli nyt Beniä ja viime pressanvaaleissa Niinistöä.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En kaikista eduskuntavaaleista varmuudella muista, ketä olen äänestänyt, mutta luultavasti nyt oli ensimmäinen kerta sitten ensimmäisen äänestyskertani (1995), kun ehdokas meni läpi. Ei ole sitten tuon ensimmäisen kerran tullut valittua mitään "varmoja" tapauksia. En tuota tämänkertaistakaan pitänyt mitenkään varmana tapauksena ja valitsin siksi, kun tuli ykkösvaihtoehdoksi kahdesta eri vaalikoneesta ja muutenkin jämpti tyyppi.
 

morningstar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Buffalo Bills
Pääsi. Jätin äänestämättä oman puolueeni ja vaalipiirini ääniharavaa (joka muuten on pirun pätevä tyyppi ja ääneni arvoinen), koska hänen läpimenonsa oli selviö jo etukäteen. Äänestin sitten saman puolueen ensikertalaista, koska ajattelin että hänen läpimenonsa ei ole mitenkään varma juttu. No hän saikin sitten melkoisen äänivyöryn ja meni heittämällä läpi.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Ei päässyt läpi, kuten oli odotettavissa, mutta kohtalainen äänisaalis tuli. Nuorehko ja ensikertalainen. Mä olen ainoastaan Salea äänestäessäni saanut paketin perille.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Ehdokas on päässyt läpi nyt kahdesti eduskuntavaaleissa ja lisäksi olen saanut kaksissa kunnallisvaaleissakin ehdokkaan läpi. Toki myös eurovaaleissa ehdokkaani eli tohtori Halla-aho meni läpi. Meni kyllä sitä edellisissäkin, kun Soini oli ehdolla. Vuoden 2004 eurovaaleissa ehdokkaani ei päässyt läpi, en ole ihan varma edes ketä äänestin. Luultavasti protestiksi Olavi Mäenpäätä tai vastaavaa. Ihan kelpo prosentti kuitenkin ehdokkaiden läpimenossa viimeisen reilun vuosikymmenen aikana. Vuoden 1999 eurovaaleista minulla on vain suht hämäriä muistikuvia, luultavasti äänestin silloinkin hieman protestimielessä jotakuta ei-valtapuolueisiin kuuluvaa, mahdollisesti Veltto Virtasta.

Presidentinvaaleissa lasken läpimenoksi vain sen, jos ensimmäisen kierroksen ehdokkaastani tulisi presidentti. Näin ei ole vielä käynyt toistaiseksi. Toisen kierroksen äänestykset ilman omaa alkuperäistä ehdokasta ovat enemmän tai vähemmän pakkopullaa, jossa pitää valita kahdesta ehdokkaasta vähemmän huono, eikä ehdokas ole millään muotoa omalta tuntuva ehdokas.
 

TomiP

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Suomi
Ei päässyt vaikka oli pitkään läpi menossa. Toki tärkeämpää oli mielestäni ääneni oikealle puolueelle. Ehdokkaan läpi meno olisi ollut pelkkää bonusta.
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Ei päässyt äänen saanut eikä edes puolue. Tosin tätä en odottanutkaan, hieman protestihengessä tuli Piraattipuoluetta äänestettyä. Suurille en kehdannut ääntä antaa liian isojen mielipide-erojen tai huonon "track recordin" takia, mutta toisaalta "kunnon" ehdokkaan äänestäminen valtapuolueiden ulkopuolelta saattaisi olla jopa tietyllä tapaa statement. Ainakin enemmän kuin kokonaan äänestämättä jättäminen.

Valtapuolueista mulla oli parikin hyvää ehdokasta tarjolla, mutta lopulta tuli päädyttyä aivan muuhun. Noiden hyvien ehdokkaiden kohdalla eduskuntapaikka vaikutti selvältä jo noin muutenkin, mutta toisaalta puoluetason perseilyä ei huvittanut tällä kertaa liiemmin tukea edes sen yhden äänen verran. Ja kun "väärin annetun" äänen näen vähemmän huonoksi kuin nukkuviin liittymisen, niin ei tuo lopulta ollut edes vaikea valinta. Tolkun miestä äänestin vaikka jo lähtökohtaisesti ei eduskunta olisi ollut realistinen.
 

ämjiijii

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Suomen maajoukkue, Sharks bandwagon 2016
Sama homma kuin edellisellä, ei päässyt edes puolue. Mutta vaalivoitto kuitenkin tuli, mikäli siis vaalivoitoksi määritellään kannatuksen nousu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös