Ovatko urheilijat "ämmiä"?

• 687
  • 5

Duvel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Puuhasteluseura
Mitä mieltä porukka on tästä urheilijoiden ns. julkisesti vollottamisesta? Itse en kuulu niihin "tosi mies ei itseään raavi, eikä poraa"-miehiin, mutta silti hiukan ihmetyttää nämä urheilijoiden, yhteiskunnan hyväksymät, tunteenpurkaukset.

Muissa ammateissa, kuin urheilussa, tälläisista tunteenpurkauksista annettaisiin hoitoonohjauskortti käteen ja toivoitettaisiin hyvää loppuelämää...

kerpo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pride FC, Iron Maiden
Tosi mies ei itseään poraa?

Oikeissa ammateissa voi saada jopa rispektiä poraamalla itseään :D .

Rocco

Jäsen
Täytyy itse urheilijana sanoa pari juttua... itse en urheillessa ole koskaan vollottanut, en vaikka olisin voittanutkin jotakin isoa. Mutta... ollessani kentän laidalla vaikkapa valmennushommissa niin se vasta kamalaa on. Silloin on suuren voiton yhteydessä kyllä pakosta ruvennut kurkussa puristamaan ja hieman silmän normaali kosteusprosentti nousemaan.

Kaikista ihmeellisintä tässä on se että monesti sama tunne tulee kun katselee jotakin urheiluelokuvaa (Remember the Titans toimii esimerkkinä) niin monesti tulee riemun hetkellä, taistelun tauottua. Ihme kyllä. Ja joskus ihan aidoissa kisoissa kun sankari seisoo kultakorokkeella samalla näytetään suoritusta ja tankoon kohoavaa lippua niin taasen kerran alkaa aataminomena painamaan.

Kai sitä pakostakin mukautuu tuohon ruudussa näkyvään henkilöön kokemuksen perusteella niin voimakkaasti että luontainen reaktio on tuo.

Tunkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flonaldo imee.
Urheilijat ovat tavallisen Matti Meikäläisen julkisia peilikuvia, joidenkautta eletään tunnekuohuja niin hyvässä kuin huonossa. Kaikki me haluaisimme itkeä julkisesti tai karjua 50000 ihmisen edessä - emme uskalla. Urheilijat saavat tehdä sen meidän puolestamme ja olemme taas hetken tyytyväisiä.

JanJ

Jäsen
Olen ennenkin kertonut asiasta mielipiteeni (ja joku saattaa taas hermostua ihan ulkomailtakin asti) mutta mielestäni on typerää itkeä jonkun voitetun tai hävityn jääkiekkopelin tai sarjan tai mestaruuden vuoksi.
se on kuitenkin vain peliä eikä mitään elämää suurempaa, väitti Ray Bourqueta ihannoivat mitä tahansa.

Eli siinä mielessä taidan olla samoilla linjoilla Alpo Suhosen kanssa. Lieneekö ainoa asia jossa olen samaa mieltä...

teemu_s

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC, Montreal Canadiens
Ihmisiähän ne on urheilijatkin. Jos itkettää niin sillon pitää itkeä. Jos naurattaa niin sillon pitää nauraa. Näin olen ainakin itse tehnyt, en pelkää näyttää tunteitani. Se on inhimillistä.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy