Ovatko maksullisissa tekstiviesti-chateissa "keskustelevat" idiootteja?

  • 1 437
  • 17

Ovatko maksullisissa tekstiviesti-chateissa "keskustelevat" idiootteja?

  • Kyllä

    Ääniä: 53 94,6%
  • Ei toki. "Mix mun viesti ei näy" -jutuista kannattaakin maksaa 5mk / kpl (+ toinen vitonen julkaisem

    Ääniä: 3 5,4%

  • Äänestäjiä
    56

Huuhaa

Jäsen
No, periaatteessa....

Onhan se aika ajattelematonta nostaa omaa (Monella jo muutenkin korkeaa) puhelinlaskuaan moisella humpuukilla, mutta ei saa kuitenkaan yleistää, että kaikki olisivat idiootteja. Sitä paitsi, monet viestien lähettäjistä ovat varmastikin juovuksissa, joka/mikä voi alentaa kynnystä lähettää viestiä menemään, joten en sano tähän juuta, enkä jaata.
 

teemu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokipojat
Tottahan tuo. Ei pitäisi yleistää, enkä sitä yleensä tee, mutta tämä on jotain käsittämätöntä.

"Viive?"

"Kuka valvojana?" (yläreunassa lukee valvojan nimi)
 

Huuhaa

Jäsen
Enhän minä....

Viestin lähettänyt käyttäjä teemu
Huuhaa taitaakin itse kuulua näihin chattaajiin... ;)

Kun ei minulla ole edes kännykkää....

Jos ymmärsin oikein, niin viittasit tuolla viestillä varmaankin minun "alkoholismiini".... :)

Siis selvennykseksi, ettei tule väärinkäsityksiä, niin, että, kun en juo (alkoholia) ollenkaan, ja, kun sanoin, että monet laittavat viestiä menemään juovuksissa, vai sitäkö tarkoitit?
 

teemu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokipojat
Niin, tarkoitin että kuulut näihin keskustelijoihin. Ja sekin vain vitsinä. Absolutismisihan tiedetään jo, minäkin olen. :) Ekan kerran olin kunnon räkäkännissä joskus 13-vuotiaana, enkä ole sen jälkeen ottanut mitään. Ei siitä mitään huonoja kokemuksia tai muuta jäänyt, ei vaan nappaa tuo juominen.
 

Huuhaa

Jäsen
Viestin lähettänyt käyttäjä teemu
Niin, tarkoitin että kuulut näihin keskustelijoihin. Ja sekin vain vitsinä. Absolutismisihan tiedetään jo, minäkin olen. :) Ekan kerran olin kunnon räkäkännissä joskus 13-vuotiaana, enkä ole sen jälkeen ottanut mitään. Ei siitä mitään huonoja kokemuksia tai muuta jäänyt, ei vaan nappaa tuo juominen.

Sama juttu minullakin. Ei minulla ole mitään syytä juoda (alkoholia), kun ilmankin pärjää. :)
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Mutta takas tohon sättimiseen

Joillekkin se on vain ainoa tapa luoda kontakteja, joillekkin harrastus muutenvaan ja joillekkin tapa härnätä muita. Itse en pidä hölmöinä muita kuin niitä jotka jollain txt-tv:n sivulla lähettävät viestejä nähdäkseen kuinka moni ottaa pulttia vastaamalla. Tietysti joillekkin parempi tapa olisi sitten vaikka sättäillä netissä. Jos joku ei pysty esim. kommunikoimaan kasvotusten niin tämähän on heille suuri helpotus... tai niin mä ainakin luulen.

Ja niin, itse olen lähettänyt yhden viestin joskus johonkin päiväsättiin. Ja sekin sensuroitiin.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Itse olen muutaman viestin lähettänyt.
Juuri niillä rajoilla että julkaistaanko se vai ei ja sillä viestillä saa juontajan ainakin hetkellisesti pahalle tuulelle ;)
 

The Hawks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, FC Jazz, SBS Masku
Muutaman vaihtoehdon lisää olisi kaivannut. Jos esimerkiksi on rahaa niin paljon että jaksaa sitä pistää tuollaisiin chatteihin niin mikäs siinä. Mutta jos noista pitää valita niin "Kyllä" on selkeä valinta.
 

Habby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Les Canadiens de Montréal, John Ferguson Sr
Joo, The Hawksin kanssa samaa mieltä, että lisävaihtoehdot olisi ollut ihan kivoja. Tässä äänestyksessä valitsin kahdesta vaihtoehdosta "kyllä"-vaihtoehdon.

Olen kaksi kertaa laittanut Maikkarin urheiluchattiin (s. 291) viestin, kun rupesi ottamaan päähän, kun kaikki puhui jostain kiekkoasiasta koko ajan ihan väärin. Oli pakko korjata toisten virheitä. Korjaisinpa joskus omianikin...

Jos ei ole mitään tekemistä, niin kyllä minä niitä lueskelen. Ihan hauskaa ajanvietettä välillä (lue: harvoin). Juonnettua chattia on kiva katsella. Etenkin, kun Vappu on siellä. Jos Juonnettu chatti alkaa yhdeltä, niin Vappu sekoaa jossain klo 3-4 välissä, jolloin siitä tulee ihan hauskaa katseltavaa.

Haluan varmuuden vuoksi korostaa, että kertaakaan <b><u>EN</u></b> ole laittanut mitään "Haluan seuraa"-viestejä tai minnekään deittipalstalle joita kolmosella on. Ne ihmiset, jotka sinne niitä pistää, ovat säälittäviä.

Tästä voisikin vielä herättää pienen pohdinnan siitä, että kuinka paljon Maikkari tienaa noilla hölmöjen ihmisten viesteillä päivässä, kuukaudessa, vuodessa? Montako viestiä sinne tulee päivässä? Onko 2000 liikaa? En usko, mutta lasketaan sillä. Se tekisi Maikkarille 10 000mk päivässä, n. 300 000mk kuukaudessa ja 3 650 000mk vuodessa!!! Tämä siis oli täysin hypoteettinen laskutoimitus.

Jotain voi päätellä kuitenkin siitä, että MTV3 maksaa öisten chattiensä juontajille 1000mk per yö. Tuon minun laskutoimituksen mukaan juontajien palkka olisi kuukaudessa 10% kuukauden tuotosta.
 

teemu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokipojat
1000 mk per yö? Kyllä minullekin kelpaisi. Vähän sama juttu muuten nuo turhat viestit kuin ne, jotka pistävät huvikseen johonkin jalkapallo-tulosvetoon jotain 64-35 tuloksia. Todella älykästä...
 

Kemulator

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Kaiken huippu on tämä Nelosen loistava idea laittaa ihmiset maksamaan enemmän siitä, että viesti pääsee suoraan ruudulle "jonon" ohi. Oma asiansahan se tosin on, mihin rahansa laittaa.

Ja itse luulen, että tulosvetoon lyödään 46-46 tuloksia siksi, että tasapeleissä ne näkyy txt-tv-ruudulla. Sitten voi kioskilla päteä, että mulla on tuo rivi :D

Minusta säälittäviä tapauksia kummatkin ihmistyypit
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ehkäpä suurimpia idiootteja ovat vanhemmat, jotka maksavat noiden teinejen kännykkälaskut...

Setä horisee... Toista se oli silloin minun nuoruudessani, eli noin kymmenen vuotta sitten, kun olin pahimmassa teini-iässä. Joillain satasen kuukausirahoilla piti keplotella koko kuukausi ja jos lisää tarvitsi, niin sitä sai polvillaan rukoilla.

Nykykakaroille ostetaan muutaman kuukauden välein uusi monen tonnin kännykkä, kun eihän sitä vanhaa enää voi käyttää kun kaikki nauraisivat mulle...

Ei ollut silloin minun nuoruudessani mistään kännyköistä tietoakaan. Mielenkiintoista nähdä, mitä tapahtuu joskus viiden-kymmenen vuoden kuluttua, kun nuo monien satojen markkojen kännykkälaskuja tekevät teinit joutuvat maksamaan laskunsa itse...

Huh, kuulostipas vanhan ihmisen puheelta.
 

tsei_tsei

Jäsen
Näistä vaihtoehdoista oli kyllä lähempänä mielipidettäni, sillä tuohon Ei-vaihtoehtoon oli lisätty ehto. En siis ole tuon ehdon kanssa samaa mieltä, mutta en sanoisi kaikkia viestejä lähettäviä idiooteiksi. Yhden viestin olen itse kyseisiin chatteihin lähettänyt. Habby33:n tavoin halusin keskusteluun uuden näkökulman, joka kuitenkin sivuutettiin juontajan toimesta täysin. No, tämä ei ole tärkeää.

Mielestäni nämä chatit ovat tämänhetkisen yhteiskuntamme yksi ilmentymä. Tekniikka kehittyy ja kommunikointi helpottuu ihmisten kanssa. Itse olen mielestäni oppinut nuorempana huomattavan määrän kaikkea hyödyllistä ja oppinut ajattelemaan tietokoneen ja modeemin ansiosta. Samalla on kyllä tuhoutunut urheileminen vähänkin kovemmalla tasolla :(

Keskustelu ei välttämättä nouse kovinkaan korkeatasoiseksi, mutta muitakin hyviä puolia löytyy. Ensinnäkin monet ihmiset löytävät varmasti lisää sisältöä elämälleen. On olemassa varmasti paljon yksinäisiä ihmisiä, joille on paljon iloa chateista - vaikka vain niiden seuraamisesta.

Joidenkin mielestä nämä ihmiset ovat säälittäviä - ehkä näin, mutta jos nämä säälittävät ihmiset löytävät itselleen jotain arvokasta chateista, niin onko se muilta pois. Ei todellakaan.

Vaikkakin kyseessä on melko räikeä rahastaminen, niin todellisuudessa chatissa on huomattavasti positiivisiakin puolia. Itse pidän huomattavasti tyhmempinä ihmisiä, jotka osallistuvat kaikenmaailman tekstiviestiäänestyksiin, jossa todellinen vaikuttaminen on vähäistä ja käytännössähän gallupin teettäjien pitäisi maksaa niihin osallistuville ihmisille. Chatissa saat kuitenkin mielipiteesi näkyviin valtakunnallisessa mediassa.
 

hannes_ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fly Emirates
moto

vähän asiaan liittyen. meikäläisellä on ollut tapana valhedella kaikkea kymmenen vuotta nuoremmalle pikkuveljelle, joka on nyt 10 vanha. No kerran sitten puhui ihan totta lapsuuteni mediatarjonnasta. Eli että meillä oli mustavalko-TV, näkyi kaksi kanavaa, ensimmäinen ohjelma oli Puoli Kuusi ja radiossa oli vain kaksi kanavaa. Eikä ollut videoita, ei tietokonett jne.
Jätkä ei uskonut!!!! Kun kysyin milloin kännykkä on keksitty, niin herralla oli otsaa ilmoittaa että joskus kai sodan aikana. Juu-u.

Kaikista hauskinta oli noin jotain 5-6 vuotta sitten kun tyyppi katsoi teksti-tv:n urheilutuloksia ja kysyi että mitä on squash. No sanoin tietenkin että siinä lyödään lasikopissa palloa seinään. Vastaus oli legendaarinen: "Ei kun ihan oikeesti..."
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös