Oulun yöelämässä

• 1 437
  • 6

Oiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
On se kumma. Tosi kumma. Minäkin paatunut viikkojuoppo ja räkäposkihalvanviininkittaaja suostuin lähtemään pitkällisten maanittelujen jälkeen viikonloppuna pois kotisohvalta. Yritin kyllä paeta tuulipuku päällä viereiseen lähiökapakkaan, mutta minut löydettiin housut kintuissa - kuselta.

Eipä auttanut kuin kömytä viimaisessa helmikuun illassa varsinaisesta kodistani siihen kotiin, johon minulle posti kulkee. Ja jossa useimmiten yövyn. Revenneiden ja nuhjuisten pitkien kalsarien päälle revittiin tovereiden ankarien moitteiden saattamana nukkaiset ja ryppyiset housut. Kiitos karkumatkani, emme ehtineet paljon prässäillä. Vaatekomerosta löytyi myös lähes uutuuttaan hohtava kauluspaita: valkoinen, jossa kulki komeita raitoja - meren sinisiä raitoja.

Nyt olivat ykköset niskassa. Suihkussakin olin käynyt edellisenä päivänä, joten pieni suihkaus hivenen ruosteisesta Axe-purkista ja olin valmis kaupungin rientoihin. Ylettömiin rientoihin oli käyvä askeleeni. Ylettömiin juominkeihin sekä riettaisiin lihatiskibaareihin, joissa himokkaat amatsonit ketkuttivat perseitään taustalla jumputtuvan - sanalla sanoen oksettavan - diskobiitin tahtiin. Näitä irvokkaita lihanhimolla täyttyneitä pinnallisia piinapaikkoja olin vältellyt jo niin kauan, että minusta oli tullut epämuodikas, vastenmielinen, pöhöttynyt juntti.

Mutta se asia oli muuttuva. Olin irti. Tulisin saamaan kenet ikinä haluaisin ja näyttäisin, mistä minut on tehty. Olin terästä.

Heti tilattuani jallu-kolan astelin yökerhon paljastavimmat kuteet omaavan sexipommin luo. Itsevarmoin askelin. Horjahdin. Jallu-kola-lasi oli lähes tyhjä. Nekin vähät vaatteet, mitkä sexipommilla oli pällä olivat saaneet uuden ruskean sävyn. Poistuin paikalta. Vaihdoimme baaria.

Maksettuani jälleen kolmen ja puolen ekun hintaisen musiikkimaksun ja ekun hintaisen narikkarahan, astelin tiskille. Päätin ottaa varman päälle: isken sexipommin tiskiltä. Jallukola tukevasti tiskiä vasten hinaten lähestyin uhkeaa, ehkä hivenen pyylevääkin himokkaalta vaikuttavaa olentoa. Nyt. Nyt. Nyt panen kaiken peliin. "Terve! Ollaanko me nähty jossain?". Ei vittu. Enkö tuon parempaan pystynyt. "Vai ollaankohan me jotain sielunveljiä, kun tuntuu niikuin ois tunnettu iät ja ajat, vaikkei oo vielä sanaakaan sanottu?" Hieman parempaa, ajattelin. Tuo kiimaiselta vaikuttanut olento ei varsinaisesti torjunut minua, joten jatkoin juttua. "Oletkos lähdössä johonkin jatkoille?" "Ai et?" "Kuule meidän pitää järkätä jatkot - mun luo" "Ei me sinne muita tarvita, kyllä meillä on meininkiä kahdestaankin" "Eikö vain?"

Viimeistään tässä vaiheessa käteni eivät enää totelleet järjen ääntä, vaan alkoivat tehdä juuri sitä kuuluisaa elettä, jonka aikana kuuluu vielä viheltää hampaiden välistä. Sitä elettä, jossa kämmeniä hangataan toisiaan vasten. Siis sitä elettä, jonka seuraus on aina sama: naamaan läsähti niin maan perkeleen kovaa.

Ja kohta läsähti toisen kerran. Tosin nyt nyrkistä - ison miehen nyrkistä. Ja sitten paikalle saapui vielä suurempi mies, joka hyvin epäystävällisesti ohjasi minut portaita alas ja heitti pihalle lumituiskuun. Tämä idiootti suostui antamaan takkini lähes puolentunnin ulkona hytisemisen jälkeen.

Vaihdoin paikkaa. Tällä kertaa numerobaariin. "Joo joo, olkaa hyvä tässä pääsymaksu". Kas kummaa narikka maksettiin vasta lähtiessä. Päätin vaihtaa taktiikkaa. Etsin paikan toiseksi rumimman olion. Tein kaikki temppuni hänen lämmittämisekseen. Hän lämpenikin. Tanssi kanssani tanssin, jonka aikana annoin hänen tuntea, mistä olin tehty. Olin terästä. Hän hätkähti, kun aloin työntää kättäni hänen paitansa alle. Ei kuitenkaan vastustellut. Työnsin sen lähes niskaan saakka. Samalla päätin koittaa hänen muodotonta takamustaan. Silloin riitti. Jäin yksin housun sepalus auki tanssilattialle. Häpesin.

Onneksi taktiikkani oli hyvin laadittu. Minulla oli vielä ässä hihassa: paikan rumin nainen. Turha kai kertoa, että en päässyt edes yhtä pitkälle kuin edellisen kanssa.

Juotuani kukauden ruokarahat, örvellettyäni taksilla kotiin ja tehtyäni lempeä itseni kanssa ,totesin saman kuin muuttaessani Ouluun. Oululaiset vastakkaisen sukupuolen edeustajat ovat ärsyttäviä ja ylimielisiä. Kun sanankaan heidän kanssaan yrität vaihtaa, niin heti katsovat nokanvartta pitkin, jotta pöksyihin olet pyrkimässä. No entä sitten vaikka olisinkin?

En aio poistua kotisohva-kantakapakka akselilta enää mihinkään. Tällä on turvallista, kohtuuhintaista keskikaljaa ja varma nakki. Täällä on juopahtaneen nuoren hyvä haaveilla kaupungin hienohelmoista.

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Oiva, Oiva, Oiva....

Miten ihmeessä sinä yleensä olet sinne Ouluun joutunut? Oletko kuitenkin alunperin kotoisin Helsingistä, koska tuossa tietyssä sarakkeessa lukee "Jokerit"? Kas kun kaikki Jatkoajan heput eivät ole entisiä Kiekkopesän veteraaneja, niin me emme voi mitenkään tietää, että kuinka sinä olet Ouluun ajautunut?

Mutta, itse tuosta asiasta, eli naisen bongaamisesta ravintolassa:
Eiköhän nirppanokkia löydy jokaisesta Suomen kaupungista, ei se Oulu ole mitenkään poikkeustapaus.
Silloin joskus KAAAAAUAN SITTEN, kun minäkin olin vielä villi ja vapaa ja komea ja laiha (nyt olen enää villi ja komea), niin huomasin sellaisen omituisen dilemman, että naisten suhteen kävi useimmiten silloin "flaksi", kun ei varsinaisesti edes ollut lähtenyt ns. "ampumaradalle". Kun lähdettiin vaan kavereitten kanssa ulos pizzalle tai pihville, niin silloin tapahtui usein kaikenlaista kivaa... sellaista kivaa jossa päädyin lakanoitten väliin jonkun ihanan beibin kanssa. Mutta annas olla kun lähdit varta vasten yökerhoon tai diskoon tsekkailemaan babyvalikoimaa, niin yleensä kyyti oli hyvin kylmää. Suorituspaineita kenties?

Mutta Oiva, ei pidä masentua tuollaisesta tapauksesta! Vain elämää, ei sen enempää, on kaikki tää, koita ymmärtää...

Oiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mistäpä minä?

Olen juureton. Enkä aio tänne Ouluunkaan juurtua. Syy tänne tulooni oli opiskelupaikan saaminen.

Olen asunut hyvin monessa paikassa, niin isoissa kuin pienissäkin pitäjissä.

Oiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Lupauksen rikkoja

Suuressa jääräpäisyydessäni pystyin pitämään viikon antamaani lupausta. Kaupungin kutsu oli liian voimakas. Nyt voin kuitenkin varmuudella sanoa: kalsarikännit on mun juttu.

Hivenen parempi reissu tuli kuitenkin tehtyä - liekkö viikontakainen treeni tehnyt tehtävänsä. Yhtään litsaria en saanut, rahaakin jäi vielä pariin nakkipakettiin, taksilla en ajellut ja sukupuolitaudeiltakin onnistuin välttymään.

Siinäpä vasta vitsaus. Kuinka luoja: suuri jumala tai metsänkeiju - siis se, joka kaiken onpi luonut, on voinut olla noin syntisen ilkeä. Jääkiekon seuraaminen on tunnetusti parasta, mitä voi tehdä muna kädessä, mutta kunnon rivakalle sänkykamarireippailulle se ei vedä vertoja. Miksi siis on tuo kaikkivoipa haltijakummi antanut vitsaukseksemme seksitaudit?

Ymmärrän, että lehmistä täytyy tulla hulluja, kun ihmiset ovat moraalittomia ja syöttävät niille lajitovereitaan. Tämä on oikein sopiva rangaistus siitä, että halveksumme luonnonmukaisuutta. Ymmärrän, että otsonikerros ohenee ja saamme ihosyövän: auringossa makaaminen on sen suuruista laiskuutta, että syöpä siitä kuuluukin saada. Mutta että siitä, että koitamme täyttää sukupuolisen velvollisuutemme, voipi saada kupan ja hypän ja ties minkä tippukiven, niin se ei uppoa tukkani alle.

Ajatelkaapa jo käytännön tasollakin, mitä ihmettä siitä seuraisi, jos kaikki aloittaisivat sivellisen elämän ja vaipuisivat niin ahtaan nautinnolliseen selibaattiin. Ei kirmaisi maailmassa enää pikku-Oivia tai muita yhtä kummallisia pervoja. Mikä menetys maailmalle olisikaan, kun sen päällä ei kulkisi enää yhtään omaa historiaansa kirjoittavaa miehenpuolta tai naisenalkua. Ei saatana! Minä en usko, että näin ilkeä voi kukaan olla. Mutta on: luojamme rakas, mutta pirullinen.

Kaikista taudeista ja muista vaivoista välittämättä aion jatkaa siittämisyrityksiäni. Tulkoon vaikka tappotauti, mutta jaksettava on.

Eisenhower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, sympatiat myös Ilvekselle
Joka paljon valkkaa, se vähän panee.

Niin että ota vaan jatkossakin ravintelissa työn alle se rumista kaunein. Äläkä heti sano: "Hej! Jag heter Oiva. Vill du pippa?"
Ensin pitää vähäsen koketeerata ja pelata viksua.

Ike

Oiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Aha

Eisenhower: "Hej! Jag heter Oiva. Vill du pippa?"

Kansainvälisyyteen taipuvana ihmisenä voisin ehkä tuota käyttääkin. En vain tiedä mitä se tarkoittaa. Veikkaan, että "hej" on yhtä kuin "molskis ja loiskis, kuis panee?" ja "Oiva" on suomeksi "Oiva". Muuten tuo on mulle ihan täyttä ruotsia.

Kansainvälisiä taipumuksiani yritän tuoda myös esille juomalla hienostuneesti jallua kolalla ja käytän käsiä puhuessani. Koskiksen kittaamista en ikinä harrasta julkisella paikalla.

Enkä minä ajattele lähentely-yrityksissäni, että minun tulisi saada, vaan minusta se on suuri onni sille, jota pokaan, että hänellä on mahdollisuus juuri minuun.

Ainoa asia, mikä minut erottaa todellisesta kosmopoliitista lienee se, että en ole aina kovinkaan kielimiehiä...tosin koiraa on kyllä siinäkin asiassa karvoihin katsominen.

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille ja IFK:lle
Mulla on Oulun yöstä varsin miellyttävät muistot. Ainakin nelivitosessa on tullut törmättyä moneen kauniimman sukupuolen edustajaan, jotka eivät ole etelä-suomesta tullutta turistia pahalla katsoneet. En tiedä onko sitten niin, että ravintoloilla on eroa.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy