Oulun Kärpät kaudella 2019–2020

  • 781 837
  • 3 023

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Jo on taas ongelmat... näyttäkää edes yksi joukkue tai valmentaja, joka ei ikinä sössi aikaista johtoasemaa.
Kyse ei ollut siitä etteikö olisi valmentajia jotka näitä on sössineet, vaan enemmänkin halusin pohtia tuota Mamban yleistä reagointia pelin sisällä. Onko Manner ikinä esim. ottanut aikalisää silloin kun on alkanut näyttämään että peli alkaa valua käsistä? Ei tule oikeasti mieleen yhtään kertaa.

Toki myönnettäköön että kun ukon voittoprosentti on jotain päälle 70% niin ei siinä paljon ole tarvinnut aikalisiä tuon vuoksi ottaa, mutta kuitenkin.
 

JPL

Jäsen
Kyse ei ollut siitä etteikö olisi valmentajia jotka näitä on sössineet, vaan enemmänkin halusin pohtia tuota Mamban yleistä reagointia pelin sisällä. Onko Manner ikinä esim. ottanut aikalisää silloin kun on alkanut näyttämään että peli alkaa valua käsistä? Ei tule oikeasti mieleen yhtään kertaa.

Toki myönnettäköön että kun ukon voittoprosentti on jotain päälle 70% niin ei siinä paljon ole tarvinnut aikalisiä tuon vuoksi ottaa, mutta kuitenkin.

Kyllähän kuitenkin iso kuva kertoo enemmän kuin yksittäiset tilanteet tai ottelut?

Kuka sen osaa sanoa, että se aikalisän ottaminen vastaavassa tilanteessa (mielen syövereistä tulee mieleen maajoukkue, Aravirta ja 5-0 johtoasema), ratkaisee tilanteen? Se voi kääntää kyseisen ottelun ehkä - tai sitten ei käännä. Se on kuitenkin aina vain yksittäinen tilanne ja ottelu.

Itse epäilen, että Mikon johtava ajatusmalli on "luottamus". Hän antaa sen vastuun tietyllä tapaa pelaajille ja aikalisä otetaan vain tilanteissa, missä tarvitaan esimerkiksi fyysistä hengähdystaukoa tai katsotaan kuvio, miten vaikkapa ottelun lopun tilanne pelataan ja ketkä pelaa. Mutta aikalisän ottamisella ei anneta pelaajille viestiä, että "te ette osaa hoitaa tätä hankalaa tilannetta itse". Ja itse uskon, että se parantaa sitä ison kuvan tulosta, vaikka yksittäinen ottelu saattaa jäädä kääntämättä, niin pelaajat ottavat paremmin vastuun omasta tekemisestään ja se kantaa sitten seuraavassa vastaavassa tilanteessa, eikä siinä ottelussa sitten edes jouduta tilanteeseen, missä pitäisi päästä kääntämään ottelua aikalisän kautta. Eli joukkue kehittyy.

Vähän hankala selittää tätä, mutta tuollainen ajatus minulla on tuosta Kärppien nykyisestä filosofiasta. Voi olla, että ylispekuloin tällä, mutta tämmöinen fiilis on.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Vähän hankala selittää tätä, mutta tuollainen ajatus minulla on tuosta Kärppien nykyisestä filosofiasta. Voi olla, että ylispekuloin tällä, mutta tämmöinen fiilis on.
Juu ihan mahdollista ja sitähän se keskustelupalstoilla on, faneilla kun ei oikein muuta olekaan kuin spekuloida about jokainen vaihto että mikä meni vikaan :) Isossa kuvassa siis tuskin on mitään hätää, mutta kunhan mietin tuota aikalisän ottamista. Samaan ylispekulointiin sorrun varmasti itsekin usein.

mielen syövereistä tulee mieleen maajoukkue, Aravirta ja 5-0 johtoasema
En muista peliä. Ruotsia vastaan Suomi johti 5-1. Hymiö.
 
H

Hidas_ja_kankea

Oonko ainoa, jonka mielestä Jokinen ja Pesonen on kohtuu turhia heppuja tämän kauden joukkueessa? Hinta-laatusuhde ei vaan ole kohdallaan. Tämän sanottuani käy varmaan niin, että toinen näistä sälleistä keväällä ratkaisee mestaruuden Kärpille. :)

Et ole ainoa ja luulenpa lisäkseni löytyvän iso kasa samoin ajattelevia. Nyt vain ei ole korrektia arvostella kärppälegendaa?! Itseltäni se legendaarisuus karisi pois HIFK:hon siirtymisen yhteydessä, kun se kerran tuntui oman uran kannalta hyvältä ratkaisulta.

Järkisyyt, nevö forget.

En nyt Pesosta mihinkään paarialuokkaan ole tiputtamassa, ainoastaan samoin kohdeltavaksi, kuten muut sarjan sisällä seuraa vaihtavat (oman uran ehdoilla). Samalla viivalla, jolloin takaisinkutsu ainoastaan, jos tulos/panos ovat oikeassa suhteessa. Puolestani saa vaikka ratkaista seiskafinaalin jatkoajalla, mutta odottavan aika siihen käy pitkäksi. Eihän Pesosen loukkaantuminen edes kenellekään voi yllätyksenä tulla.

Aivan toisella tasolla pidän tärkeänä Junttilan kotiuttamista vs. Pesosen vastaava. Junttilaa ei saanut päästää toiseen seuraan ja Pesonen HIFK:ssa ei olisi enää herättänyt tunteita.

Täällä esitetty ketjuehdotus, jossa Lindsten nousisi kakkoseen, on pirun hyvä. Papat saisivat muodostaa kolmosen rungon ja toivottavasti siinä onnistuen.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Frostbite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Оулун Кäрпäт, Фц Барцелона, РоПС, Rive Kanerva
Oonko ainoa, jonka mielestä Jokinen ja Pesonen on kohtuu turhia heppuja tämän kauden joukkueessa? Hinta-laatusuhde ei vaan ole kohdallaan. Tämän sanottuani käy varmaan niin, että toinen näistä sälleistä keväällä ratkaisee mestaruuden Kärpille. :)
Kyllä olen täysin kanssasi samaa mieltä. Molempien pelillinen anti on enemmän negatiivinen joukkueen peliin kuin positiivinen.
Jokisen jalka ei näytä riittävän millään ja Pesonen on suurimman osan kaudesta telakalla. Money well spent.

Nuoret kasvatit korvaavat papat minä iltana tahansa.
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Oonko ainoa, jonka mielestä Jokinen ja Pesonen on kohtuu turhia heppuja tämän kauden joukkueessa? Hinta-laatusuhde ei vaan ole kohdallaan. Tämän sanottuani käy varmaan niin, että toinen näistä sälleistä keväällä ratkaisee mestaruuden Kärpille. :)
Et ole. Molemmille maksetaan järkyttävää ylipalkkaa peliesityksiin nähden. Vakuuttavasti kausi käyntiin toisen ottaessa täysin idioottimaisen kahdeksan ottelun pelikiellon, ja toinen saikulla yhteensä yli kuukauden verran, odotetusti. Vaikka molemmat kaverit olisivat pelanneet täyden 60 -ottelun runkosarjan, siltikin epäilisin hinta-laatusuhteen olevan negatiivinen.

Jokisen ainoat avut tällä hetkellä kentällä ovat oivaltavat syötöt, mutta vaikkapa eilen näistä syötöistä meni noin 90% harakoille. Jalkavampaa ketjukaveria Kristofille ja Junttilalle, vaikkapa sitten Lindsten.

Jos Marjamäki olisi edelleen valmentajana, niin kauden loppupuolella Jokinen (ja miksei Pesonenkin) saattaisi löytää itsensä katsomosta (vrt. Hirschovits, Huml)

Ensi kaudeksi on kuitenkin helppo tehdä oikeat ratkaisut. Jokiselle palkanalennus/sopimuksen purku. Pesoselle ei jatkoa.
 

Numero13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Oonko ainoa, jonka mielestä Jokinen ja Pesonen on kohtuu turhia heppuja tämän kauden joukkueessa? Hinta-laatusuhde ei vaan ole kohdallaan. Tämän sanottuani käy varmaan niin, että toinen näistä sälleistä keväällä ratkaisee mestaruuden Kärpille. :)
Sanoisin ehkä, että ovat hieman turhempia näin syksyllä kuin keväällä. Jokinen on edelleen Liigassa piste per peli ukko, sekä Pesonen tehokas maalintekijä. Jokinenkin jo muutaman pelin ratkaissut parilla hienolla päätypelillä, vaikkei jalka joka tilanteeseen enää riitäkään. Hinta/laatu-suhteesta ei ainakaan itse näin kannattajana jaksa paljoa murehtia, olen siinä uskossa, että toimistolla tiedetään mitä rahojen kanssa tehdään. Joka kausi huikeaa taloudellista tulosta sekä liigan paras rosteri. Jos siellä jollekkin omille kasvateille maksetaan muutama kymppi ylihintaa, en jaksa yöuniani menettää. Menestyminen maksaa.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Sanoisin ehkä, että ovat hieman turhempia näin syksyllä kuin keväällä. Jokinen on edelleen Liigassa piste per peli ukko, sekä Pesonen tehokas maalintekijä. Jokinenkin jo muutaman pelin ratkaissut parilla hienolla päätypelillä, vaikkei jalka joka tilanteeseen enää riitäkään. Hinta/laatu-suhteesta ei ainakaan itse näin kannattajana jaksa paljoa murehtia, olen siinä uskossa, että toimistolla tiedetään mitä rahojen kanssa tehdään. Joka kausi huikeaa taloudellista tulosta sekä liigan paras rosteri. Jos siellä jollekkin omille kasvateille maksetaan muutama kymppi ylihintaa, en jaksa yöuniani menettää. Menestyminen maksaa.
Olen kanssasi samaa mieltä. Maksan joka vuosi Kärpille +1000 euroa suosikkijoukkueeni seuraamisesta. Minä pidän siitä, että saan rahoilleni monipuolista vastinetta. Menestys on tärkeää, viihdyttävä pelityyli on tärkeää, mutta niin ovat kiinnostavat pelaajatkin. En halua nähdä täysin puolustusorientoituneesti pelaavaa joukkuetta, jonka pelaajisto on harmaata massaa, vaikka menestystä tulisikin. Olen iloinen siitä, että olen nähnyt Stümpelin, Yushkevichin ja Jokisen kaltaiset NHL-legendat Kärppien paidassa. Isossa kuvassa olen ylpeä siitä, miten Kärpät kohtelee pelaajiaan.
 
Viimeksi muokattu:

Janatuine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pohjoinen
Täällä kun huudellaan kovasti ylihintaisista wanhuksista. Onko jollain heittää fucktaa tiskiin paljonko näinhin uppoaa? Paljon varmasti, mutta mikä on liikaa? Uponnut raha selvinnee joskus vuoden kahden päästä...
 

Zeic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, JHT
Olen iloinen siitä, että olen nähnyt Stümpelin, Yushkevichin ja Jokisen kaltaiset NHL-legendat Kärppien paidassa. Isossa kuvassa olen ylpeä siitä, miten Kärpät kohtelee pelaajiaan.
Tämä. Vaikka siinä hetkessä jonkun Ilkka Mikkolan uran loppuhetket eivät pelillisesti palvelleet Kärppiä kovin hyvin, silti tyylikästä seurakulttuuria että pitkän linjan pelaajia kohdellaan hyvin loppuun asti. Vahvistaa sitä uskomusta, että ajetaan korkeampaa päämäärää eteenpäin. Se miten vaikka IFK kohteli Niklas Bäckströmiä uran loppupuolella oli törkeää, enkä halua että Kärpät toimisi samoin.
 
H

Hidas_ja_kankea

Vaikka siinä hetkessä jonkun Ilkka Mikkolan uran eivät pelillisesti palvelleet Kärppiä kovin hyvin, silti tyylikästä seurakulttuuria että pitkän linjan pelaajia kohdellaan hyvin loppuun asti. Vahvistaa sitä uskomusta, että ajetaan korkeampaa päämäärää eteenpäin. Se miten vaikka IFK kohteli Niklas Bäckströmiä uran loppupuolella oli törkeää, enkä halua että Kärpät toimisi samoin.

Jonkun 17-vuotiaan pelaajan ollessa arvokkaampi peliesityksiensä perusteella kuin legenda, pidän epäoikeudenmukaisena jälkimmäisen moninkertaista palkkaa. Pelaajabudjetin riittävyydellä perustellaan vahvistuksien hankkimista tai hankkimatta jättämistä, joten ei se nyt aivan merkityksetön asia ole.

Bäckströmin kohtelusta samaa mieltä ja en olisi laittanut pahakseni, vaikka olisi pienessä roolissa päättänyt uransa Kärpissä.

Nähdä joku pelaamassa (vielä) kärppäpaidassa vs. kahden vuoden sopimus... siihen väliin mahtuu aika paljon ilmaa.

Romantikoille voisi perustaa vahamuseon, jossa esikuvat olisivat esillä 1:1 suhteessa peliasussa ja taustalla pyörisi projisoituna hailaitseja parhailta vuosilta. Kenties haitek hologrammeina esitykset.

Täällä kun huudellaan kovasti ylihintaisista wanhuksista. Onko jollain heittää fucktaa tiskiin paljonko näinhin uppoaa? Paljon varmasti, mutta mikä on liikaa? Uponnut raha selvinnee joskus vuoden kahden päästä...

Jonkinlaisia arvioita on tehty median toimesta. Verotiedoista ne sitten näkee myöhemmin, mutta silloinkin pitää muistaa rahastoinnin osuus.


Disclaimer Humlille antamaani tykkäykseen: Kyllä Jokinen vielä hyödyllinen joukkueelle on. Pelillinen panos on kuitenkin sitä luokkaa, että satunnainen rotaatiossa käyminen olisi perusteltua. Toivottavasti jo tänään tulisi parannusta esitykseen.
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Disclaimer Humlille antamaani tykkäykseen: Kyllä Jokinen vielä hyödyllinen joukkueelle on. Pelillinen panos on kuitenkin sitä luokkaa, että satunnainen rotaatiossa käyminen olisi perusteltua. Toivottavasti jo tänään tulisi parannusta esitykseen.
Rotaatiosta ehdottoman samaa mieltä. Jokin menee silti pahasti metsään, kun n. 250k€ liksalla joutuu moista vaihtoehtoa edes miettimään.

Oliko sitten tuo kevään loukkaantuminen se käänteentekevä? Viime kevään runkosarjassa kuitenkin erittäin hyödyllinen kiekollisessa pelissä hitaasta luistelustaan huolimatta.

Totta kai sitä toivoisi, että Jokinen nousisi jälleen kärkiroolin tasolle. Muistot ovat kuitenkin hienoja erityisesti kaudelta 04-05. Ainoa toivo käytännössä on, että Pesosen palatessa saavat konkarit pelin jälleen oikeille raiteille, koska todennäköisesti samassa ketjussa tulevat pelaamaan.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Romantikoille voisi perustaa vahamuseon, jossa esikuvat olisivat esillä 1:1 suhteessa peliasussa ja taustalla pyörisi projisoituna hailaitseja parhailta vuosilta. Kenties haitek hologrammeina esitykset.
Silloin nämä urheiluromantikot eivät olisi hallilla kannustamassa ja tuomassa rahaa. Sponsoreidenkin joukossa on paljon urheiluromantikkoja, joille pelkkä menestys ei riitä. Itseasiassa heitä on niin paljon, että Kärpät oli pakotettu pelitavalliseen muutokseen Marjamäen jälkeen. Manner on sitä sittemmin hienosti toteuttanut.

Toinen tärkeä seikka omien kokeneiden pelaajien palauttamisessa on se, että Kärpät oikeasti haluaa olla seura, joka välittää. Tämä luo yhteisöllisyyttä ja aitoa me-henkeä. Tiedostan sen, etteivät lyhytnäköiset laskelmoijat pysty koskaan näkemään esimerkiksi Jussi Jokisen kotiinpaluun laaja-alaista vaikutusta Kärppäyhteisölle.
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Silloin nämä urheiluromantikot eivät olisi hallilla kannustamassa ja tuomassa rahaa. Sponsoreidenkin joukossa on paljon urheiluromantikkoja, joille pelkkä menestys ei riitä. Itseasiassa heitä on niin paljon, että Kärpät oli pakotettu pelitavalliseen muutokseen Marjamäen jälkeen. Manner on sitä sittemmin hienosti toteuttanut.
Tähän sen verran, että ei urheiluromantikot hirveästi sitä rahaa näytä tuovan. Yleisömäärät ovat huonoimpia koskaan.

Mutta se onkin sitten eri keskustelu, miksi näin on. Olen toki samaa mieltä siitä, että Marjamäen jääkiekko alkoi jo kolmannella kaudella puuduttamaan, mutta unohdit varmaankin vahingossa mainita Suikkasen välikauden. Manner olisi pitänyt jo tuolloin valita päävalmentajaksi.
 

Zeic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, JHT
Bäckströmin kohtelusta samaa mieltä ja en olisi laittanut pahakseni, vaikka olisi pienessä roolissa päättänyt uransa Kärpissä.

Nähdä joku pelaamassa (vielä) kärppäpaidassa vs. kahden vuoden sopimus... siihen väliin mahtuu aika paljon ilmaa.

Romantikoille voisi perustaa vahamuseon, jossa esikuvat olisivat esillä 1:1 suhteessa peliasussa ja taustalla pyörisi projisoituna hailaitseja parhailta vuosilta. Kenties haitek hologrammeina esitykset.

Disclaimer Humlille antamaani tykkäykseen: Kyllä Jokinen vielä hyödyllinen joukkueelle on. Pelillinen panos on kuitenkin sitä luokkaa, että satunnainen rotaatiossa käyminen olisi perusteltua. Toivottavasti jo tänään tulisi parannusta esitykseen.
Siitä oon samaa mieltä että rooli joukkueessa täytyy olla oikea. Joukkue jonka kärkipelaajien keski-ikä lähentelee 40 vuotta ei kyllä tule ikinä voittamaan. Esimerkkeinä vaikka parin vuoden takainen TPS ja viime kauden JYP. Joukkueen kärkihevosten pitää olla mielellään urallaan noususuhdanteessa olevia pelaajia ja tämän kauden Kärppien osalta näin on asian laita. Kärpissä on nyt aika monta näitä veteraanipelaajia, jos kaikkien taso romahtaa yhtäaikaa se voi olla ongelma, mutta yleensä suurempi ongelma on ollut kyllä vastustajalla.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tähän sen verran, että ei urheiluromantikot hirveästi sitä rahaa näytä tuovan. Yleisömäärät ovat huonoimpia koskaan.
Urheiluromantikot tuovat paljon rahaa Kärpille. Sen näkee jo joukkueen rakennuksesta.
Mutta se onkin sitten eri keskustelu, miksi näin on. Olen toki samaa mieltä siitä, että Marjamäen jääkiekko alkoi jo kolmannella kaudella puuduttamaan, mutta unohdit varmaankin vahingossa mainita Suikkasen välikauden. Manner olisi pitänyt jo tuolloin valita päävalmentajaksi.
Suikkasen palkkaaminen oli osa suunnitelmaa siirtyä aktiivisempaan pelitapaan. Vasta Mannerin toteuttamana se onnistui. Manner sanoi muuten itsekin aloittaessaan ensimmäisen kauden Kärppien päävalmentajana, että hyökkäysvoittoinen pelitapa jännittää, tai siis se, miten se toimii, mutta tätä halutaan.
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Urheiluromantikot tuovat paljon rahaa Kärpille. Sen näkee jo joukkueen rakennuksesta.
Toki näin, mutta se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että vanhoja staroja täytyy palkata ehtoovuosillaan takaisin ylihintaan. Muutenhan joukkue on kasattu varsin hyvin: Junttila on hyvä täsmähaku laituriosastolle, mutta puolustukseen hommaisin vielä yhden stay-at-home puolustajan.

Vai mitä olet itse mieltä Jokisen esityksistä (ml. 8 ottelun pelikielto) suhteessa miehen oletettuun palkkaan?
 
H

Hidas_ja_kankea

Toinen tärkeä seikka omien kokeneiden pelaajien palauttamisessa on se, että Kärpät oikeasti haluaa olla seura, joka välittää. Tämä luo yhteisöllisyyttä ja aitoa me-henkeä. Tiedostan sen, etteivät lyhytnäköiset laskelmoijat pysty koskaan näkemään esimerkiksi Jussi Jokisen kotiinpaluun laaja-alaista vaikutusta Kärppäyhteisölle.

Ei tästä kahta puhetta ja en ole toista mieltä. Tämän vuoksi omassa arvomaailmassa asetan Pesosen ja Jokisen eri kastiin, jälkimmäisen eduksi.

Äärimmäisen ylpeä olen esimerkiksi Kärppien toiminnasta Puljujärven kanssa. Peli-ilo paistaa ja homma sujuu. Erityisen makeaa tekee kauden alla tulleet "asiantuntevat" kommentit ulkopuolelta, jotka yksi kerrallaan ovat ajautuneet karikkoon.

Mikä tässä on lopulta lyhytnäköistä laskelmointia? 16-18 vuotiata lupauksia on Kärpissä, jotka voivat puolessa vuodessa ottaa steppejä eteenpäin vrt. Seb Aho MM-20 kisojen jälkeen. Rädyt ovat yllättäneet täysin, mutta suurin yllätys on juniori Niemelä.
 

Maametti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Chicago Blackhaws, Ville Koivunen
Harri Aho sai puheenvuoron tänään Etäkärppien 15v juhlissa Hämeenlinnassa. Puhui enimmäkseen joukkueen pelaajatilanteesta ja vahvisti, että joukkueeseen ei ole tulossa lisäyksiä, ellei siirtorajalla jouduta tekemään jotain liikkeitä. Ei suoraan sanonut, että joukkueesta olisi kukaan lähdössä, mutta siltä vahvasti ainakin omaan korvaan vaikutti.
 

Derksen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Lippo
Jokisen ja Pesosen palkkoja kritisoitaessa on muistettava, että eihän niitä tietenkään ole määritelty alkaneen kauden peliesitysten perusteella. Niihin vaikuttavat eniten viime kaudet ja osin myös koko menestyksekkään uran muodostama status. Jokinen ei ole ainakaan vielä päässyt sille tasolle, jolla pelasi viime keväänä ennen loukkaantumisia. Kuntoutuminen näyttää olevan edelleen vaiheessa. Pesonen palasi liigaan allaan kausi, jolla edusti kärkipään tasoa liigaa kovemmassa sarjassa ja esiintyi myös maajoukkueessa. Pessi on kärsinyt loukkaantumisesta nyt sitten tällä kaudella.

Onhan näiden herrojen kausi lähtenyt liikkeelle rikkonaisesti ja muutenkin nihkeästi, se on selvä. Itse kuitenkin suhtaudun tilanteeseen vielä kärsivällisesti ja arvioin heidän panostaan tämän kauden joukkueelle vasta myöhemmin, lopullisesti toki vasta kauden jälkeen. Uskon, että heillä on mahdollisuus saavuttaa vielä se pelillinen taso, jolla operoivat parhaimmillaan viime kaudella.
 

Frostbite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Оулун Кäрпäт, Фц Барцелона, РоПС, Rive Kanerva
Harri Aho sai puheenvuoron tänään Etäkärppien 15v juhlissa Hämeenlinnassa. Puhui enimmäkseen joukkueen pelaajatilanteesta ja vahvisti, että joukkueeseen ei ole tulossa lisäyksiä, ellei siirtorajalla jouduta tekemään jotain liikkeitä. Ei suoraan sanonut, että joukkueesta olisi kukaan lähdössä, mutta siltä vahvasti ainakin omaan korvaan vaikutti.
Ihan samaa jutteli Virkkunen perjantaina hallilla. Sanoi myös, että kaikki mahdolliset lähtijät Katotaan aina ensi kautta ajatellen, että onko pelaajalla annettavaa ehkä ensi kaudella enemmän kuin tämän kauden joukkueessa. Eli tuosta lukisin rivien välistä, että sopimuksia ei purettaisi vaan lainoilla mentäsiin. Vertasi viime kauden Ikosen lähtöä, joka halusi itse siirtyä peliajan perässä pois.
Leskisen tilannetta seurataan myös, mutta vain ensi kauden osalta.
 

JPL

Jäsen
Jokisen ja Pesosen (tai juuri kenenkään erittäin kokeneen pelaajan) antia on aivan turha yrittää arvioida tässä vaiheessa kautta. Sen lopputuleman näkee sitten keväällä, että oliko sainaukset kannattavia vai ei.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös