Oulu – paska kaupunni?

  • 142 806
  • 529

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Sijainti ihan ok, mutta tämä ei kyllä vastaa ollenkaan käsitettä halvoista hinnoista, sivujen mukaan yöstä pitäisi maksaa yli 100euroa arkisin ja viikonloppunakin hintaa on kertyny 80euron verran! Huhhuh

edit: näköjään siellä sanotaanki että "Kesällä yövyt edullisesti - kysy hinta!"

Olisivat voineet vähän hintojakin lisäillä tuonne sivuille, ettei tarvisi alkaa erikseen niitä soittelemaan.

Itse olen ollut ainakin siinä uskossa, että siinä lentokentän liepeillä ei muita hotelleja olekaan kuin tuo edellä mainittu Vihiluoto. Korjatkaa toki jos olen väärässä. Kaupungistahan voi sitten löytää halvempiakin vaihtoehtoja (esim. Hotelli Turisti).
 

L. Paraske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomi, Arttu Hyry, Hagaby Golf 2
Itse olen ollut ainakin siinä uskossa, että siinä lentokentän liepeillä ei muita hotelleja olekaan kuin tuo edellä mainittu Vihiluoto. Korjatkaa toki jos olen väärässä. Kaupungistahan voi sitten löytää halvempiakin vaihtoehtoja (esim. Hotelli Turisti).

Juu ei, itse asiassahan tuon Hotelli Vihiluodon tienviitassa Lentokentäntiellä näytti lukevan Airport Hotel, kun ohitse viimeksi ajelin. No, Oulunsalossa ei yhtään hotellia (tai edes motellia) ole, joten sikäli kai ihan oikea nimitys, vaikka hieman hauskalta tuntuukin ko. hotellin tietäen.
 

laiska

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Nyt olisi tarpeen tietoa halvoista, hyvistä ja lähellä Oulunsalon lentokenttää olevista hotelleista. Ystäväni tulisi vierailemaan, joten apua kaivataan!
Kannattaa tsekata Radisson Blu:n kesätarjoukset, vaikkakaan hotelli ei ole vieressäkään lentokenttää. Muutama viikko sitten ainakin oli 55€/yö viikonloppuisin eli 110€/vkl joka ei liene enää paha hinta. Kyydin kentältä kaupunkiinhan voi yrittää pummata SAS:n miehistöltä jos Blue1:lla Ouluun saapuu ;)
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Oulu...

Vähän on kaupungista kokemuksia. Eikö se ole vähän niinkuin Euroopan Unionin pohjoiskolkan metropoli? Pohjoisen suurkaupunki ihan kansainvälisestikin?

Oulusta tulee mieleen teknologiakeskukset, hi-tech campukset ja melankolinen metal. Kärppien menestystarina. AC Oulun kohellukset. Kummallinen sekoitus sinällään.

Tunnen oululaisia aika vähän. Jos tuntemistani jotain stereotypioita pitää tehdä, voisin kuvailla oululaisia leppoisan rauhallisiksi ja mukaviksi ihmisiksi, joilla on hieman outo huumorintaju. Ja oudompi murre.

Intissä kanssani samaan aikaan Parolannummen panssariprikaatissa oululaisia oli muutama. Hämäläiset, jotka varuskunnan kansoittivat, suhtautuivat oululaisten huumoriin ja olemukseen ihmettelevän hyväntahtoisesti. Jotkut Oulun hemmojen jutut saivat välillä aikaiseksi yleisen "mitä helvettiä?" -elämyksen, mutta poikkeuksetta ihan positiivisessa mielessä.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Oulu - Pohjolan Milano?

Kävinpä tuota taas tänään Oulun kirkonkylän synkässä vilinässä. Nyt on pakko ihmetellä tuota oululaisten naisten ns. tyylitajua. Miehiin en kiinnittänyt huomiota.

Oululaiset naiset ovat tyyliltään kahisevia rönttänöitä. Jos oululaiset naiset yrittävät pukeutua tyylikkäästi, he menevät tyylillisesti vain pahempaan suuntaan, kun tyylitaju on jostakin tyrnävältä "suureen kaupunkiin" lähteneen lässähtänyttä yritystä olla joko kornisti ja pissismäisesti ylitälllätty tai lässähtäneesti burkhamaisen muodottomasti ja mustaan muka kultturellisti pukeutunutta wanna be ajatteleva vihervasuri ja parempi ihminen -tyyliä, yhdistelminään tuulipukua ja jotain mustaa hametta, rock-kaupungin tyyliin, jeah. Tämän saatanallisen lestahevityylin kruunaavat jotkut oikein rumat pitkät sukat ja tennarit tai pahimmillaan jopa maiharit.

Tervetuloa Ouluun.
 

MasaK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Paska Kaupunni
Kävinpä tuota taas tänään Oulun kirkonkylän synkässä vilinässä. Nyt on pakko ihmetellä tuota oululaisten naisten ns. tyylitajua. Miehiin en kiinnittänyt huomiota.

Oululaiset naiset ovat tyyliltään kahisevia rönttänöitä. Jos oululaiset naiset yrittävät pukeutua tyylikkäästi, he menevät tyylillisesti vain pahempaan suuntaan, kun tyylitaju on jostakin tyrnävältä "suureen kaupunkiin" lähteneen lässähtänyttä yritystä olla joko kornisti ja pissismäisesti ylitälllätty tai lässähtäneesti burkhamaisen muodottomasti ja mustaan muka kultturellisti pukeutunutta wanna be ajatteleva vihervasuri ja parempi ihminen -tyyliä, yhdistelminään tuulipukua ja jotain mustaa hametta, rock-kaupungin tyyliin, jeah. Tämän saatanallisen lestahevityylin kruunaavat jotkut oikein rumat pitkät sukat ja tennarit tai pahimmillaan jopa maiharit.

Tervetuloa Ouluun.

Kiitos vaan, ei täällä oo pakko olla :)

Koita jo hyvä mies päästä siitä naisesta yli, tämä sun parkuminen siellä sun täällä on jo lähinnä surullista.

Kestä niinku mies.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Koita jo hyvä mies päästä siitä naisesta yli, tämä sun parkuminen siellä sun täällä on jo lähinnä surullista.
Kaiken lisäksi oululaiset ovat niin helvetin itseriittoisia sekä sarkasmista mitään ymmärtämättömiä, että jos joku kritisoi heidän pahalle haisevaa lestahevikaupunkiaan, niin saman tien joku oululainen tulee esittämään syitä, että ei Oulu oikeasti huono kaupunki ole, sulla vaan on itsellä hankalaa, vaikka se syy on kuitenkin vain siinä, että Oulu on paska kaupunni, ilman kysymysmerkkiä.
 
Viimeksi muokattu:

MasaK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Paska Kaupunni
Kaiken lisäksi oululaiset ovat niin helvetin typeriä ja itseriittoisia sekä sarkasmista mitään ymmärtämättömiä, että jos joku kritisoi heidän pahalle haisevaa lestahevikaupunkiaan, niin saman tien joku oululainen tulee esittämään syitä, että ei Oulu oikeasti huono kaupunki ole, sulla vaan on itsellä hankalaa, vaikka se syy on kuitenkin vain siinä, että Oulu on paska kaupunni, ilman kysymysmerkkiä.

Mitä sä nyt selität? Naisten tyylitajuahan sä arvostelit.

En mäkään pahemmin itse kaupungista välitä, on parempiakin nähty.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Mitä sä nyt selität? Naisten tyylitajuahan sä arvostelit.
Väärin. Arvostelin oululaisten naisten tyylitajua. Oululaisten naisten tyylitajuttomuus on helvetin iso osa Oulua, joka siis tämä Oulu muodostuu rakennuksista, luonnosta ja erityisesti se oululaisuus ilmenee eniten ihmisissä.

Se on oululaisten kanssa aina sama kuin jos yrittäisi hämähäkille selvittää jonkun hyvän kirjan juonenkäänteitä. Kielikin on eri. Saati ymmärrys. Uleåborgir on poikkeus, vaan hänelläpä onkin hyvä lääkitys.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Oulu - Pohjolan Milano (Osa II)

Oululaiset pukeutuvat hyvin junttimaisesti. On vain fruittareita, hoppareita, pissiksiä ja amiksia - erityisen paljon amiksia.

Tuon yllä olevan sanoi muuan vaatesuunnittelija tuoreimmassa City-lehdessä, jota paska-aviisia satuin lounastunnilla vilkaisemaan, kun en viitsinyt muniinikaan vain puhallella siinä syömisen lomassa. On meitä muunlaisiakin pukeutujia, vaan hyvin harvassa ja vähemmistössä.

Varovaisia värejä, helppoa mustaa ja harmaata. Oulussa eri tavalla pukeutuva usein palaa kasvottoman suhinakansan ruotuun, kun pälli ei kestä äimistelyä.

Tuon yllä olevan sanoi samaisessa lehdessä ja samassa jutussa joku toinen vaatealan asiantuntija.

Nyt ovat siis alan ammattilaisetkin sanoneet sen mitä itsekin olen sanonut tässäkin ketjussa jo viime vuosikymmenellä. Se on muuten ihmeellinen ilmiö Oulussa, että kuljetaan joko nokka pystyssä tai toljotetaan toista äimistellen. Viimeksi eilen pyörätiellä joku n. 55-vuotias nainen pysähtyi edelläni ja kääntyi vain toljottamaan minua ja seurassani ollutta naista. Aikansa toljotti ja 10 m ennen kuin olimme kohdallansa, kääntyi ja jatkoi matkaansa. Takanamme ei ollut ketään, sen vaivihkaa tarkistin, niin ihmeellistä tuommoinen toljotus taas oli.

Lukitsen edelleenkin vastaukseni: Oulu on paska kaupunni.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Oululaiset pukeutuvat hyvin junttimaisesti. On vain fruittareita, hoppareita, pissiksiä ja amiksia - erityisen paljon amiksia.

Tuon yllä olevan sanoi muuan vaatesuunnittelija tuoreimmassa City-lehdessä, jota paska-aviisia satuin lounastunnilla vilkaisemaan, kun en viitsinyt muniinikaan vain puhallella siinä syömisen lomassa. On meitä muunlaisiakin pukeutujia, vaan hyvin harvassa ja vähemmistössä.

No voihan Venäjä. Minä kun luin kertaalleen ihan peräti jopa milanolaisen muotisuunnittelijan myhäilevän kommentin oululaisten (naisten) pukeutumisesta. Hän ei pahoitellut sitä syvimpään helvettiin vaan päinvastoin kehui "oululaisten järkevää pukeutumista" sään mukaan. Taisipa vielä mainita meikäläisten tyärten rupsahtavan hitaammin kuin omiensa. Ja kiitti tästä kaamosta ja pukeutumista. Mm. turskat ovat säälittävän ahavoituneita jo 17-vuotiaana.

Käyttäjänimetön kirjoitti:
Varovaisia värejä, helppoa mustaa ja harmaata. Oulussa eri tavalla pukeutuva usein palaa kasvottoman suhinakansan ruotuun, kun pälli ei kestä äimistelyä.

- -

Nyt ovat siis alan ammattilaisetkin sanoneet sen mitä itsekin olen sanonut tässäkin ketjussa jo viime vuosikymmenellä.

Niin, kuten minun omasta muististani poimittu vastaquote on validi (on se, muisti pelaa kaikesta huolimatta) tykkää toinen äidistä ja toinen tyttärestä. Komia aita, mutta seipäät on lahoja jne... Sinä parhain Käyttis pitänet minua ikuisena vastarinnankiiskenä parhaimpia mielipiteitäsi vastaan oululaiskysymyksessä. Hyvä niin, maailmaan mahtuu bittejä. Toivottavasti myös sinä armahdat minua, onhan minulla kuitenkin se hyvä lääkitys.

Ja on totisinta totta, että täällä ällistellään jos on pukeutunut joko poikkeavan siististi tai poikkeavan huonosti. Mutta tässä monissa Suomen kaupungissa ja Tallinnassakin ihan vastikään käyneenä en mitenkään pitäisi oululaista tai suomalaista pukeutumista paskana. Ei Helsingissä varsinkaan kovin erityisesti Oulu-Helsinki-pukeutumisskabassa juhlita. Tallinnassa se nyt on elintapa pukeutua kalliimmin kuin varat sallivat.

Käyttäjänimetön kirjoitti:
Lukitsen edelleenkin vastaukseni: Oulu on paska kaupunni.

On on, mutta hyvällä vai pahalla? Tuskin tuohon vastausta löydetään. Ei ainakaan sellaista, johon kaikki olisivat tyytyväisiä. Ehkä.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Minä kun luin kertaalleen ihan peräti jopa milanolaisen muotisuunnittelijan myhäilevän kommentin oululaisten (naisten) pukeutumisesta.
Pahkasiastako tuon luit? Noooh, se muotisuunnittelija yritti vain saada oululaisilta pillua ja kehui siksi. Jos se oli nainen, niin yritti silti, koska oli lepakko. Tai sitten joku jussisaarinen oli kysynyt: "vot juu tink öpaut..." ja kohteliaana oli spagetti kehunut pukeutumista ja berlusconimaisesti kotomaassaan sitten naureskellut partaansa tai tissiensä väliin.

Kyllä ne siellä toisaalla etevämmin pukeutuvat, sinä et vain hoksannut sitä, kun olit kännissä koko reissun ajan ja lisäksi vieläpä oululainen ihan koko reissun. Se ei tuommoinen sekakäyttö johda aistien valppauteen tuossa homotieteen kuningattaressa - vaatetuksen esteettistä puolta arvioivassa reikäisessä ja pinkkisessä tieteen haarakiilassa.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Kyllä ne siellä toisaalla etevämmin pukeutuvat, sinä et vain hoksannut sitä, kun olit kännissä koko reissun ajan ja lisäksi vieläpä oululainen ihan koko reissun. Se ei tuommoinen sekakäyttö johda aistien valppauteen tuossa homotieteen kuningattaressa - vaatetuksen esteettistä puolta arvioivassa reikäisessä ja pinkkisessä tieteen haarakiilassa.

Ja Ule Å Borgir konttasi aukkoja katsellen. Tieten on turha lähteä arvioimaan samein ja oletetuin karpaasisilmin tuota tietojen ja taitojen omaa pikku George Boyta. Mutta kuten toisessa ketjussa mainittiinkin, saattaa homokin nähdä eläissään tissit mikäli tarpeeksi vanhaksi elää. Joten miksi ei joskus oletettu heteroseksunaali voisi nähdä muodin kauneuden.

No. Lohtapa nyt.
 

Clocks

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Paska kaupunni - missä?

Iltaa. Olen parhaillaan työmatkalla Oulussa ja kiinnostunut näkemään otsikon legendaarisen seinäkirjoituksen omin silmin. Mikä on osoite? Voisin googlettaa, mutta se on tylsää.

Olen tehnyt havaintoja Oulusta. Hotelli, ruoka ja ravintolat yleensä ovat hyviä, ja paikalliset ihmiset avuliaita ja mukavia. Murre on hauska. Ehdottomasti tuskallisimpana havaintonani olen kuitenkin joutunut panemaan merkille, että Oulussa on kohtuuttoman paljon kohtuullisen kauniita nuoria naisia. Siis todella terveen ja luonnollisen näköisiä kaunottaria. Tuskallista tämä on siksi, että

a) ovatten väärässä kaupungissa
b) ukkomiehenä mielenkiintoni täytyy rajoittua akateemiseen pohdintaan

Tein alkuillasta pyöräretken 1600-1700 -luvuilla vaikuttaneiden tervaporvari-esi-isieni kotikaupunginosaan, ja matkalla eräskin oulutar katseli suojatiellä silmiin sen verran terhakkaasti että saa nähdä tuleeko uni ajallaan. Akateemisesta pohdinnasta johtuen, siis.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Iltaa. Olen parhaillaan työmatkalla Oulussa ja kiinnostunut näkemään otsikon legendaarisen seinäkirjoituksen omin silmin. Mikä on osoite?

Tarkka on Uusikatu 24.

Varmaan täällä käydessään voi tosiaan saada vähän erilaisen kuvan kaupunnista kuin Käyttiksen tuotoksista...
 
Suosikkijoukkue
Semo tutti parrucchieri.
Iltaa. Olen parhaillaan työmatkalla Oulussa ja kiinnostunut näkemään otsikon legendaarisen seinäkirjoituksen omin silmin. Mikä on osoite? Voisin googlettaa, mutta se on tylsää.

Missä oot yötä? Jos Arinassa, niin siitä kulmittain letkunpuiston läpi ja vasemmalle uusikatua pitkin 20 metriä, Paska Kaupunni-baarin jälkeen otat kulmasta 50 senttiä vasemmalle ja katot vasempaan.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Tattis. Täytyypä käydä katsomassa tuota pohjoisen ihmettä sitten. Jos paikallisilla on muita menovinkkejä, otan ne kiitollisena vastaan.

Itsestäänselvyytenä tulee mieleen Hietasaari ja Nallikari, jossa varmasti huomenissa riittää akateemista ajateltavaa, kun on lämmin päivä.
 

Clocks

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itsestäänselvyytenä tulee mieleen Hietasaari ja Nallikari, jossa varmasti huomenissa riittää akateemista ajateltavaa, kun on lämmin päivä.

Okej. Jos sää sallii, täytynee sompailla siihen suuntaan ja elostella aurinkolasit päässä jokunen tovi. Matkailu avartaa.

Kiitos dynamo, pitäisi löytyä noilla ohjeilla.
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Okej. Jos sää sallii, täytynee sompailla siihen suuntaan ja elostella aurinkolasit päässä jokunen tovi. Matkailu avartaa.
Huomennahan on keskiviikko. Päiväsaikaan Nallikari voinee olla miellyttäväkin tuttavuus kelin salliessa, mutta jo kuuden jälkeen on viisainta siirtyä torin nurkille. Jos olet matkalla sieltä Hietasaaren (matkailijalle lienee sama kuin Nallikari) suunnilta jalkaisin, kannattanee Pikisaaren kohdalla pysähtyä Sokeri-Jussiin keitolle. Eli keittoa ja korvasieni-savuporokeittoa. Siitä sitten Oulun ydinvoimalan (teatteri) ja kirjaston välistä sujuvasti torin terasseille.

Terasseilta löytyy toki alkuasukkaita, jotka osaavat ohjeistaa seuraavaan sijoituspaikkaan.
 

Puukäsi

Jäsen
Ainolanpuisto on nätti paikka näin kesäisin ja siitä onkin lyhyt matka tuiran biitsille, mistä löytyy lämpimänä päivänä paljon silmänruokaa.
 

Clocks

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kirjeitä tutkimusmatkalta

Tätä kirjoittaessani istun paskalla aurinkoisessa Oulussa. Naiskauneuden tarjonta alkaa saavuttaa naurettavat mittasuhteet, minkä lounastauolla ehdin ympärilleni katsella. Helsinkiläisten pyntättyjen kyynaamojen ja läskiperseiden sijaan täällä joka nurkan takaa tuntuu ilmaantuvan tyttö kuin Diana, metsästyksen jumalatar. Poikkeuksia on toki täällä pohjoisessa ja kotona etelässä, mutta Oulussa suhde on oikeanlaisempi.

Kas niin, palaan alkuasukkaiden pariin.
 

Clocks

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kirjeitä tutkimusmatkalta II

Kävin katsomassa seinäkirjoitusta, ja totesin sen olevan vain muisto alkuperäisteoksesta. Siitä poljin Pikisaaren kautta Hietasaareen ja Nallikariin/-karille syömään Wanhan Ajan tervajäätelötuutin. Hietasaaren ensimmäisessä tienhaarassa kysyin neuvoa vastaan tulleelta peruskouluikäiseltä tytöltä, joka ulkonäkönsä puolesta olisi voinut olla Juhamatti Aaltosen pikkusisko. En tiedä onko alkujaan paikkakuntalaisia, eli saattoiko jopa olla.

Nallikari on epäilemättä upein hiekkaranta, mitä Suomessa olen nähnyt. Tissei ja persei tosin oli näkösällä valitettavan rajatusti, koskapa pahin porotus oli jo ehtinyt laantua. No, tervajäätelö oli erinomaista. Paluumatkalla poikkesin Sokeri-Jussin kievariin oluselle, joka oli tavallisen väsynyttä Karjalaa. Tämä ei niinkään haitannut, koskapa ohitse polki jatkuvalla syötöllä niitä kaunottaria joita täällä vaan jossain näköjään sikiää. Siis oikeasti, Hietasaaren suorallakin vastaan tuli taas sellainen missi että piti ääneen kirota.

Paluumatka jatkui torin Pannukakkutaloon, jonne kuitenkin saavuin liian myöhään tehdäkseni tilauksen (klo 19.15, höh). Tyydyin torikojun kala-annokseen, ja ihmettelin miten mukava paikka tori on tavallisena arki-iltanakin. Ukkoskuuro ajoi sitten porsaan hotellin aulabaariin. Nyt suihkuun ja suunnittelemaan seuraavaa eksursiota.

Hyvä päivä, hyvä kaupunni.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Hyvä päivä, hyvä kaupunni.
Vaan tulepa Ouluun marraskuussa, niin olet lähellä vetää ranteesi auki.

Ei vaan, Nallikari on kesäisin loistava paikka. On tullut tänä suvena käytyä kymmeniä kertoja. Ja kun minä sanon jotakin osaa Oulusta loistavaksi, niin uskokaa, se todellakin on loistava!

Muutoinkin olet käynyt juuri Oulun parhoissa paikoissa, joten kyllä noilla eväin voi jo viihtyäkin. Etenkin pienessä huppelissa. Tai isommassa.

Ja tärkein loppuun: Juhamatti Aaltosella ei ole sisaruksia, joten tuskin oli hänen siskonsa.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös