Otteluseuranta (HIFK)

  • 526 054
  • 6 581
Tila
Viestiketju on suljettu.

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sivunoottina, em. kuulostaa ihan viimeisten 7v HIFK:n officelta aka repeilin hieman itsekseni. Gracias BOL.

Tietenkin kuulostaa. Minähän olen pohjoiskorealainen, tottelevainen toimistopuudeli. Wuf ja miau!
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Ja yhdyn siihen, että yhden niistä kahdesta ekasta maalista Engren olisi voinut kyllä edes ottaa. Jos haluaa olla HIFKn 1. veska niin saa välillä ottaa parikin kaksi gamesaveria pelissä, jos vastustjan veskari otti niitä 5?

Muutenhan Atte pelasi mukiinmenevästi. Karhunen oli vain heittämällä parempi.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Mä olen sitten just niin debiili, koska molemmat maalit oli kyllä ihan otettavissa. Ja tällaisessa pelissä, kun vastustajan veskari ottaa ihan kaiken, noi pitäisi pystyä kyllä ottamaan. Siihen ekaan maalin asti Atte oli pelannut ihan hyvin, tosin hänen ei myöskään tarvinnut venyä mihinkään Karhusen tasoisiin torjuntoihin. Ei se eka maali nyt mikään kardinaalimoka ollut, mutta tuli jälleen kerran erittäin pahaan saumaan. Kuten Atella, ikävä kyllä, kovin usein on tullut.

Toka maali olikin sitten tuttua Engreniä. Noi vedot menee 95/100 sisään ja taas tuli todella pahaan paikkaan. Se ei vain riitä, että pelaat 59 minuuttia hyvin, jos tulee synkkä minuutti ja vastustaja tekee kaksi. Toki kenttäpelaajillakin on vastuunsa, mutta veskan tehtävä on ottaa kiekot kiinni. Aten ongelma on henkisellä puolella ja siihen pitäisi nyt löytää lääkkeet nopeasti. Tosin tämä ongelma on ollut jo toista vuotta, että en pidätä hengitystäni, että ongelma ratkeaa yhtäkkiä.

Toisessa päässä Karhunen pelasikin sitten aivan käsittämättömän hienon ottelun. Jonain muuna iltana HIFK olisi tehnyt noista paikoista 4-5 maalia, mutta tänään ei. Vaikka maalinteko tökki, en ole vielä huolissani, sillä jos pystytään luomaan vastaavia paikkoja jatkossakin, joka jengillä ei ole laittaa maalin jokaiseen peliin maagista Karhusta. Homma vaan repesi tuon yhden 36 sekunnin aikana ihan totaalisesti.
Taas tämä alkoi. Pyytäisin Pikkaraista vaihtamaan Taposen, Tuohimaan ja Engrenin paitoja ennen pelejä, niin ehkä joku joskus näkisi Tuohimaan tai Taposen pelaavan loistavasti (Engren heidän paidassaan tietysti, jos joku ei ymmärtänyt ajatustani). Vetäkää nyt joku säkki päähän, te jotka ette ikinä näe positiivista Engrenin peleissä.
Emme me maalivahtipeliin tänään kaatuneet!
Ja BOL, et ole ainoa! No offense, että lainasin tekstiäsi.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Emme me maalivahtipeliin tänään kaatuneet!
Ja BOL, et ole ainoa! No offense, että lainasin tekstiäsi.

No, kyllähän hävittiin ja se on ihan kiistaton fakta.

Mä en haluaisi valittaa Atesta, usko pois. Veskarin paikka on armoton ja mua itseänikin ottaa päähän antaa oman jengin pelaajalle negaa. Erityisesti veskarille. Mutta hän ei voi myöskään olla arvostelun yläpuolella. Varsinkaan, kun kovin usein viestien sisältö ja negatiivinen palaute on hyvin samankaltaista viestistä ja kaudesta toiseen.

Mä toivon oikeasti Atelle kaikkea hyvää ja toivoisin, että kauden päätteeksi hänet valitaan liigan parhaaksi veskariksi.
 

Rambo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, New York Rangers
Muutenhan pelattiin kurinalaista peliä mitä nyt nelonen lähti välillä laukalle... veskari oli merkittävästi parempi Pelsuilla. Ihan sama miten joukkue rakennetaan jos tärkein pala on Engren. Ei paska mutta ei ratkaise pelejä meille.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
BOL, hienoa, että pidät Attesta ja toivot hänelle kaikkea hyvää! Ehkä aurinko paistaa huomenna Kuopiossakin.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: BOL
J

Just-Ice-Hockey

Mä olen sitten just niin debiili, koska molemmat maalit oli kyllä ihan otettavissa. Ja tällaisessa pelissä, kun vastustajan veskari ottaa ihan kaiken, noi pitäisi pystyä kyllä ottamaan. Siihen ekaan maalin asti Atte oli pelannut ihan hyvin, tosin hänen ei myöskään tarvinnut venyä mihinkään Karhusen tasoisiin torjuntoihin. Ei se eka maali nyt mikään kardinaalimoka ollut, mutta tuli jälleen kerran erittäin pahaan saumaan. Kuten Atella, ikävä kyllä, kovin usein on tullut.

Toka maali olikin sitten tuttua Engreniä. Noi vedot menee 95/100 sisään ja taas tuli todella pahaan paikkaan. Se ei vain riitä, että pelaat 59 minuuttia hyvin, jos tulee synkkä minuutti ja vastustaja tekee kaksi. Toki kenttäpelaajillakin on vastuunsa, mutta veskan tehtävä on ottaa kiekot kiinni. Aten ongelma on henkisellä puolella ja siihen pitäisi nyt löytää lääkkeet nopeasti. Tosin tämä ongelma on ollut jo toista vuotta, että en pidätä hengitystäni, että ongelma ratkeaa yhtäkkiä.

Toisessa päässä Karhunen pelasikin sitten aivan käsittämättömän hienon ottelun. Jonain muuna iltana HIFK olisi tehnyt noista paikoista 4-5 maalia, mutta tänään ei. Vaikka maalinteko tökki, en ole vielä huolissani, sillä jos pystytään luomaan vastaavia paikkoja jatkossakin, joka jengillä ei ole laittaa maalin jokaiseen peliin maagista Karhusta. Homma vaan repesi tuon yhden 36 sekunnin aikana ihan totaalisesti.

Sä saat mun puolesta olla. Maalivahti saa ottaa kaikki vedot kiinni, mutta ei se ole realismia. Karhunen vei Engreniä 1000-0, mutta tuo on täysin Karhusen erinomaisuutta.

Mitä tulee niihin maaleihin, oli Pelicansin pelaajien laukaukset muutamaa kertaluokkaa laadukkaampia paikoissa kuin meidän vastaavien. Jo pelkästään Aaltosen ja Mankisen laukausten laatu oli sitä luokkaa, että en kyseisisiä maaleja saa menemään Engrenin piikkiin. Toisekseen kumpaankin maaliin on helppo osoittaa huomattavasti suurempi/a syyllinen/siä. Minun kirjoissa Engren välttyy kyllä syyllistämiseltä tuolta osin.

Se mikä alkaa nousta Engrenin kohdalla ongelmaksi on, että tämä lähes poikkeuksetta häviää oman kaksintaistelunsa virkaveljelleen, jopa hyvällä pelillä. Toissakauden alkupuolella näitä ryöstäjä tuli, sen jälkeen vähemmän.

Todettakoon nyt vielä, että tänään hävittiin luokattomaan viimeistelyyn, ei maalivahtipeliin.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
@Provider , no mä olen eri mieltä sun kanssasi Aaltosen ja Mankisen laukausten laadusta. Kumpikaan ei ollut todellakaan mikään erityinen maailmanluokan veto ja siksi Engrenin olisi ne pitänyt ottaakin. Kenttäpelaajille toki tasaisesti kuraa siitä, että tilanteet ylipäätään syntyivät. Paskaa pelaamista tasapuolisesti hyvin monelta.

Ehkä mä nyt itse syyllistyn siihen paljon parjaamaani pessimismiin Engrenin suhteen. Täytyy laittaa valoja vähän päälle ja keskittyä vaikka lukemiseen, kun verisuonet alkaa pullistua päässä.
 
J

Just-Ice-Hockey

@Provider , no mä olen eri mieltä sun kanssasi Aaltosen ja Mankisen laukausten laadusta. Kumpikaan ei ollut todellakaan mikään erityinen maailmanluokan veto ja siksi Engrenin olisi ne pitänyt ottaakin. Kenttäpelaajille toki tasaisesti kuraa siitä, että tilanteet ylipäätään syntyivät. Paskaa pelaamista tasapuolisesti hyvin monelta.

Ehkä mä nyt itse syyllistyn siihen paljon parjaamaani pessimismiin Engrenin suhteen. Täytyy laittaa valoja vähän päälle ja keskittyä vaikka lukemiseen, kun verisuonet alkaa pullistua päässä.

Laukausten laadun suhteen meillä taitaa sitten vallita siinä määrin iso näkemysero, että se vie koko keskustelun eri urille. Siinä oli matsin kaksi parasta laukausta.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Niin kyllä siinä Mankisen maalissa Atte ei juuri tehnyt elettäkään. Mutta tietysti jos omat ei tee yhtään niin ei tasapeliä kummempaa voi saada.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Laukausten laadun suhteen meillä taitaa sitten vallita siinä määrin iso näkemysero, että se vie koko keskustelun eri urille. Siinä oli matsin kaksi parasta laukausta.
Kyllä se Sallisen veto oli varmasti laadukkaampi tarkka ja kova mutta Karhunen otti kuitenkin kiinni.
 

Tiedote

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko jotain tiettyä kellonlyömää, monelta Liigan sivuille tulee ottelukooste?

Radiosta kuultuna hyvä esiintyminen, josta olisi ansaittu voitto. Erityisesti Dyk oli nälkäisellä päällä ja tuntui laukovan jatkuvasti kohti Karhusen maalia. Huomenna uppoaa...
 

Boogy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Onko jotain tiettyä kellonlyömää, monelta Liigan sivuille tulee ottelukooste?

Radiosta kuultuna hyvä esiintyminen, josta olisi ansaittu voitto. Erityisesti Dyk oli nälkäisellä päällä ja tuntui laukovan jatkuvasti kohti Karhusen maalia. Huomenna uppoaa...
Jatkoajan kautta näkee myös koosteet.

 

Konalan Kettu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä se Sallisen veto oli varmasti laadukkaampi tarkka ja kova mutta Karhunen otti kuitenkin kiinni.

Tää on aika hyvä poiminta: Sallisen veto oli tosi hyvä. Syöttö tuli kovaa ja ykkösellä veto ihan tolpan viereen ja silti Karhunen poimi. Sallisen "pyörähdyksestä" vedon jälkeen tulee tunne, että syöttö tuli vähän eteen eikä saanut ihan täyttä voimaa vetoon. Silti uskaltaisin väittää, että useammin veska ei tota kun ottaa. Sallisen elekielikin jotain kertoi, kun jäi nojailemaan polviinsa.
 

YksinLäpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hiukan yksipuolista haukkua Attea. Karhunen oli kyllä loistava, sitä ei käy kieltäminen. Mutta tämä tappio tuli meidän nuhaisten viimeistelytaitojen vuoksi, ei Aten vuoksi. Paikkoja oli noin viiteen maaliin, jos ei maistu, niin ei maistu. Minä osoittaisin enneminkin Dykiä ja kumppaneita löperöistä viimeistely-yrityksistä.

Oikeasti on parempi, kun ei nimeä ketään, koska kaikkien pitää terävöityä jatkossa. Ja mitä ihmeen kiksejä siitä saa, jos keskityy vain haukkumaan oman jengin pelaajia?

Jääkiekko on joukkupeli huomennakin.
 

444

Jäsen
Hiukan yksipuolista haukkua Attea. Karhunen oli kyllä loistava, sitä ei käy kieltäminen. Mutta tämä tappio tuli meidän nuhaisten viimeistelytaitojen vuoksi, ei Aten vuoksi. Paikkoja oli noin viiteen maaliin, jos ei maistu, niin ei maistu. Minä osoittaisin enneminkin Dykiä ja kumppaneita löperöistä viimeistely-yrityksistä.

Oikeasti on parempi, kun ei nimeä ketään, koska kaikkien pitää terävöityä jatkossa. Ja mitä ihmeen kiksejä siitä saa, jos keskityy vain haukkumaan oman jengin pelaajia?

Jääkiekko on joukkupeli huomennakin.
Uskallan väittää, että kukaan ei täällä hauku Katajanoksaa. Toki hän hävisi virkaveljelleen; siinä missä Karhunen poimi muutaman maukkaan marjan, niin Engren jätti poimimatta. Ei maaleista yksikään ollut mitenkään mahdoton. Toisaalta kenttäpelaajat tekivät yhteensä 0 maalia. Mielestäni tuo peli hävittiin joukkueena. Oli mahdollisuus tehdä paljon maaleja, mutta ei maistunut, ja vastavuoroisesti puolustus välillä vuosi kuin seula.
Huomenna on pohjalla varmasti raikas bussimatka Kuopioon, ja silti jokaiselta pitäisi irrota ”lite mera”, että puijolaisilta irtoaa Niiralasta pisteet mukaan.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Toissa päivänä oltiin ykkösenä liigan taulukossa, eilen viimeisenä ja edelleen, mutta kuinka kauan?
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Jos eilen hakattiin päätä Karhuseen, niin kokemusta on myös pään hakkaamisesta Kilpeläiseen. Nyt sitä sinne, perkele!
 

Gneisenau

Jäsen
Suosikkijoukkue
Eisbären Berlin, Preussen Devils, DEB
Pikkarainen palaa tänään isiensä maille joten odotan kovaa tulosta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös