Otteluseuranta 25.5.2023 (13. kisapäivä)

  • 85 886
  • 2 723

Fresh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Helvetti Latvia kotikisoissa loistavalla kolmannen erän maalilla jatkopeleihin, puolivälierissä Ruotsi luiskaan ja sitten joudutaan matkustamaan Tamperelle pelaamaan Nokia Arenalle Onnisen runkkarien eteen. On tuo kyllä väärin vaikka toki pelin henki oli selvä kaikille alusta asti.

Latvian bandwagonissa nyt ehdottomasti
 

YamahaGPR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Minä en ainakaan vuosi sitten tiennyt, enkä arvannut, että Latvia tulee neljän joukossa olemaan näissä kisoissa.

Jotenkin ollut itselläni fiilis, että Latvian maajoukkue laskettelee alamäkeen kun nämä Zibulikset ym on eläköityneet niin uutta taaperona ei meinaa kasvaa tilalle.

Slava Latvia!!
 

Micqou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Avs, Mikko Rantanen, (HPK)
Olihan Suomi tänään käytännössä ainoa jengi jäällä kaksi ekaa erää. Tänään ei vaan mennyt mistään sisään. 3-0 maali sitten tappoi pelin ja loppu oli pelailua.
 

WildCore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tärkein kysymys - koskas seuraavan kerran pidetään kotikisat?

Saa pistää kalenteriin ylös et koska seur. kerran saa kirota kalliita lippujen hintoja, Onninen Ultraseja ja sitä miten muovituopillinen lämmintä kaljaa maksaa 15e / tuoppi.
Sitten kun Turun logomossa on uusi halli, menee varmaan kymmenen vuotta. Saku avaa hallin Mikon kanssa ja Kiprusoffit vastaavat VIP-clubista. Hurme tekee paluun julkisuuteen kisamaskottina ja Aki-petteri teroittaa luistimet. Tamminen valmentaa Suomen takaisin kultamitalleille.

Tervetuloa.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
En minä tiedä, pelattiinhan siellä tosin jo 2006 MM-kisat mutta se toinen halli taisi olla sellainen pikkuhalli.

Joo ei nykyään riitä enää mitkään ladot, pitää olla isot ja uuden aikaiset hallit. Jaettuja kisoja tulee jatkossakin.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Annetaan nyt Rantasellekin vähän tunnustusta MM-kisoista. Mies on pelannut 31 MM-kisapeliä ja tehnyt niissä 31 pistettä (9+22). Piti käydä oikein tarkistamassa, että kyllä hän on sentään joskus MM-kisoissakin maaleja tehnyt *hymiö* ja hyvää yötä!
 

Nashpre

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK:n sairastupa, HIFK, Liverpool FC
Suomi yritti välttää Ruotsin kun tahallaan hävisivät Kanadalle. Suunnittelma meni pieleen kun Latvia pelasikin hurmiossa kotiyleisö tukena.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Lert

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Mahtoiko niitä edes napata koko skabat? Olisi kyllä kiva tietää, mikä meni vikaan. Jotain nimittäin meni pahasti pieleen, koska jos nyt rehellisiä ollaan jo ensimmäisessä pelissä sen ihan hyvän alun jälkeen homma näytti jotenkin erittäin hengettömältä aina loppuun asti.
Joka välissä milloin ketäkin korosti, että Suomella on 14 mestaria rosteria viime vuodelta, että kyllä nyt on intoa puolustaa mestaruutta. Paskat sanon minä. Homma on vielä niin tuoreessa muistissa, että on luonnollista kokea motivaation puutetta ja nostattaa henkeä jotain Unkareita vastaan tavoitellen niitä torijuhlia jonkun villieläin Ramin hittien tahdissa, kun niistä on vielä niin vähän aikaa.

14 on paljon ja sellainen pieni mukavuuden tuntoisuus on hyvin tarttuvaa joukkueurheilussa. Kun vähän lipsut ja suoristat selkää, niin vaihtopenkki ymmärtää kyllä tämän viestin.

Tämä joukkue olisi pitänyt rakentaa aivan totaalisen täysin niistä Nikuista, Heljankoista sun muista liigatähdistä ja hakea 2019 kaltaista me-henkeä taustalle, mitkä eivät viime vuotta kokeneet eikä ratsastaa samoilla Sallisilla ja mörkömarkoilla, koska niin fyysinen kuin henkinen bensa on lopussa, soitettiin euroviisua rammareista miten paljon hyvänsä. Tämä ei ole pelaajien vika, vaan Jalonen ja muu troikka meni tässä nyt vähän vanhanaikaiseen.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Jalosen pelikirja oli tässä turnauksessa hitain pitkään aikaan. Kiekkoa hierottiin omissa loputtomiin ja nopeat maaliin johtavat suorahyökkäykset puuttuivat läpi turnauksen. Palautuksen palautuksilla voitetaan enää harvoin ja se näkyi Jalosen pelikirjassa sekä sitä myöten lopputuloksissa. Minusta Suomi pelasi museokiekkoa.

Olen paljosta samaa mieltä. Viisikkopeliä voi pelata tiiviisti muutenkin kuin "meidän pelillä" siitä näissä kisoissa on tullut oppia. Pelin kehitys nostaa keskialueen pelaamisen keskiöön ja siinä Suomi on ollut aina huono. Niinpä nykyään pelin vie se, joka vie keskialueen pelin. Tämän hetken vaade siinä on kiekottomien työ ja pelin lukemisen taito. Moni manaa pakkeja, veskaria tai kulmissa pyörimistä, mutta nuo on kaikki seurausta kun häviää keskialueella. Hyökkäys ei toimi ja puolustaminen kusee.

Jos tätä Kanada peliä miettii, niin kanukkien etu on pienen tilan pelin paremmuus, sen myötä kulmapelien hallinta, mutta lopulta siihen keskialueeseen se ratkaisu syntyy. Kanadan kaikki maalit oli keskialueen kautta voitettuja pelejä, silloin ei tarvitse pörräillä kulmissa painien, vaan voi rakentaa oikean maalipaikan.

Se on jo pitkään ollut selvä, että meidän peli pitää oikeasti kyetä päivittämään ennen kuin menestyksistä voi haaveilla. meneekö pitkän vai lyhyen kaavan kautta, riippuu siitä, kuinka rehellisesti peliä katsotaan.
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Suomi yritti välttää Ruotsin kun tahallaan hävisivät Kanadalle. Suunnittelma meni pieleen kun Latvia pelasikin hurmiossa kotiyleisö tukena.

Suomi, Ruotsi, Tshekki ja Sveitsi voisivat nyt pelata keskenään vielä yhden EHT-turnauksen
 

oiler99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, Raahe-Kiekko, Oulun Kärpät, ManU
No ei varmana tee. Hieno mies ja varmasti tulevaisuudessakin mukana. Toki Colorado varmaan Mäkin, Ranen ja Makarin voimin tulevaisuudessakin aikalailla aina pleijarijoukkue, vaikka ikkuna nariseekin kiinni.
– Kyllä minä jatkossakin haluan tulla mukaan, jos olen vain terveenä ja energiaa riittää. Niin kauan, kun kultamitalista saa taistella. Olen pelannut neljät MM-kisat ja vain yksi hopeamitali.

 

Hexa

Jäsen
– Kyllä minä jatkossakin haluan tulla mukaan, jos olen vain terveenä ja energiaa riittää. Niin kauan, kun kultamitalista saa taistella. Olen pelannut neljät MM-kisat ja vain yksi hopeamitali.

Hieno asenne Rantasella. Joskus maalinteko voi vaan olla vaikeaa ja peli menee silloin pakottamiseksi ja yliyrittämiseksi, niin silloin miettii aina sen sekunnin kymmenyksen liikaa tekopaikoissa.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Ekana ei tuntunut miltään, tappio siis. Lievää pessimismiä ennen peliä, 0-1 ja tuhlatut ylivoimat, 0-2 ja kirvestä kaivoon.

Lopputulema ei niinkään harmita. Mutta hieman pureskeltuani, se harmittaa ettei lauantaille nouse huumaa ja hypeä, latausta. Se on kuitenkin näiden mm-kisojen, saati kotikisojen suola: viimeisten neljän päivän aikana kustakin pelistä kirjoitetaan, analysoidaan, luodaan jännitystä peliä kohti. Kesäkelit, terassit, kisakatsomot ja ihmiset kerääntyy yhteen.

Täytyy tyytyä Elitloppetiin viikonloppuna.
 
Huutista Leijonille! Hyvä että hävis.

Kyl mä luule et Kanada vähä pelas. Perkele ku olis pelannu kunnol ni taulus ois ollu 10-0.

Kanada kutosjoukkue sano et tuokaa teijä kovimmat pelaajat ni me näytetään Suomen ykkösjoukkueelle et jäällä ne ei ole yhtään mitään.

Enkä mä ees oo viel puhunu Kanada parhaast joukkueest.

Tiedätteks mont kertaa neighbourhood tulee vaihtoo koko peli aikana? Tasan yhe. Peli jälkee
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
En ole koskaan ymmärtänyt miksi Sankarit on joku voittobiisi Suomessa.

Ja vielä vähemmän ymmärrän tätä lähetyksen alun gigapaskaa remixiä kyseisestä biisistä.

Tuo taisi olla 1995 MM-torijuhlien päättävä biisi. Oli se mielestäni aika täydellisen sopiva siihen hetkeen, maailmaan ja tunnelmaan jossa elettiin.

Nuorempi sukupolvi ei varmasti muista eikä todennäköisesti ymmärrä.

J. Karjalainen oli tuohon aikaan ysärin muulla tuotannollaan uransa huipulla, todella suosittu Suomessa ja jos en väärin muista, tämä oli Tertzi Lehterän toivebiisi tms. soittiko jopa pukukopissa tätä.
 

Leipuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Posipetterit
Huutista Leijonille! Hyvä että hävis.

Kyl mä luule et Kanada vähä pelas. Perkele ku olis pelannu kunnol ni taulus ois ollu 10-0.

Kanada kutosjoukkue sano et tuokaa teijä kovimmat pelaajat ni me näytetään Suomen ykkösjoukkueelle et jäällä ne ei ole yhtään mitään.

Enkä mä ees oo viel puhunu Kanada parhaast joukkueest.

Tiedätteks mont kertaa neighbourhood tulee vaihtoo koko peli aikana? Tasan yhe. Peli jälkee
Aika kaukana tuo nyt oli Suomenkin ykkösjoukkueesta, muutenkin aika heikkoa provosointia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös