Ilves lähtee mielestäni selvästi haastajana ottelusarjaan IFK:ta vastaan. Tällä hetkellä joukkueiden suunta on täysin päinvastainen. IFK:lla on henki päällä, itseluottamus kasvaa ja hurmos voi kantaa heidät hyvin pitkälle. Ilveksellä taas on ahdinkoa. Mikään ei nyt tykkää onnistua ja kotietukin sössittiin legendaarisella tavalla.
<BR>
<BR>Mutta en kuitenkaan usko, että Ilves on mikään helppo pala IFK:lle. Kyllä Ilves varmasti lujaa kampoihin laittaa. IFK:lta suurin virhe olisi aliarvioida tulevaa vastustajaa, jonka ei pitänyt edes päästä pudotuspeleihin. Kuitenkin tamperelaiset olivat pitkään kotiedussakin kiinni, joten ei huono saavutus ollenkaan. Harmittaa vain se tapa, jolla itse lähes pakkosyötetty kotietu menetettiin.
<BR>
<BR>En todellakaan ole mikään tilastonikkari, mutta Musta Tuntuu, että Ilves on viimeksi voittanut IFK:n Helsingin vanhassa hallissa EHL-turnauksessa. Kyseisessä matsissa Helminen teki 5-3 -alivoimalla maalin läpiajosta. Hmm. Itse asiassa nyt alkoi mietityttää, voittiko Ilves tuon pelin vai päättyikö se tasan? Joka tapauksessa tuntuu siltä kuin että viimeisestä voitosta IFK:n kotikaukalossa on mennyt vähintään pari vuotta. Jos näin on, nyt on korkea aika korjata asia.
<BR>
<BR>Ilveksen pitää parantaa otteitaan huomattavasti, jos aikoo menestyä kauden tärkeimmissä peleissä. Tällä hetkellä moni pitää IFK:ta varmana jatkajana, mutta minä en tietenkään pidä. IFK näytti, kuinka voi nousta ahdingosta. Miksei Ilves pystyisi vastaavaan?
<BR>
<BR>Ilveksen yllätysotteita odotellen,
<BR>
<BR>Hade