Ostin uudet verhot

  • 4 832
  • 30

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kaiser Soze kirjoitti:
Se on provokaatiota, jolla haastetaan naiset kertomaan naisten tekemiä suuria keksintöjä. Eihän niitä muuten kiinnostaisi kuin "Ostin uudet verhot"-topikki.

Ette kuulkaa tytöt usko, mitä minulle tapahtui kun kävin ostamassa uudet punaiset verhot makuuhuoneeseen! Punainen väri antaa kuulemma säpinää vällyihinkin, sanoi meidän Pentti. Ai kauhee sitä!

No mutta siis - ikkunat oli totta kai pesty ensin. Meillä käy yksi kiva kanadalainen siirtolaiskaveri, Paul, pesemässä niitä. Edellinen kaveri oli sekin muuten ihan mukava, mutta tuppasi juomaan lasinputsausnesteet. Eihän siitä mitään tullut kun kaveri piti hommia varten sitoa valjaisiin, siinä aina sai pelätä itsekin. Ikkunanpokat oli myös tilkitty falskaamisen varalta, mutta fylli jäi vähän ohueksi, ja alareunaan jäi kyllä pari pientä korhosenmentävää koloa.

Mutta kun ripustin verhot yllätyin kyllä aivan todella! Siellä verhojen seassa kuulkaa lymyili Jere Karalahti pelkässä pelikiellossaan! Kovasti se oli itsekin hämmennyksissään siitä, miten se sinne oli joutunut. Yritin sitä sitten houkutella pois sieltä sanomalla että talossa löytyy kyllä soppaa, mutta ei se uskaltanut liikkua mihinkään. Jotain muminaa sieltä kuului, ja luulin kuulevani että se pyysi lisää. Yhtäkkiä ymmärsin mitä se tarkoitti ja sanoin, että ei meillä enää sitä ole ollut sitten viime syksyn. Silloin Pentti kyllä toi sitä oikein ison kasan. Pentti kuitenkin keittiöstä huuteli, että kyllä sitä vielä on, IFK-lisää. Lähdin keittiöstä sitä lisää sitten hakemaan, mutta Pentti sanoi, että et kai sä vaan sitä Karalahtea jättänyt yksin? Menimme takaisin makuuhuoneeseen, ja kuulkaa se Karalahti oli lähtenyt! Penttiä oikein kylmäsi, ja kun siinä ihmettelin että mihinkä se nyt noin ryntäsi, niin Pentti sanoi, että se on takuulla nähnyt yläkerran Jarmon kadun toisella puolella. Siinä me sitten Pentin kanssa ihmeteltiin kun juotiin päiväkahvit oikein paakkelssin kera. Eikö ollut hurjaa!

Verhot on tosi kauniit ja en kyllä voi kieltää sitäkään, etteikö Pentti olisi ollut oikeassa. Punainen antaa säpinää vällyihin. Ja kyllä vähän lisäsäpinää antaa sekin, kun ajattelen sitä Karalahtea siellä verhojen takana… pelikiellossaan.

Mutta kertokaa te nyt, tytöt, omista verho-ostoksistanne!
 

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
En myöskään ole tyttö, mutta eilen tuli ostettua valkoiset paneeliverhot. Tänään pitää vielä hakea se mekanismi, jolla verhot saa liukumaan.

Kivahan se on keväällä sisustaa.
 

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
MUAH!

Mulla ois gredu myydä sulle verhoja lisää. 6 kpl sellaisia harmaita, paksuja ja valoa blokkaavia kotiteatteriverhoja. Tekisit ukkos onnelliseksi. Osta pois?
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pentti kyllä saattais ostaa, sillä on aina omasta mielestään varaa kotiteatteriverhoihinkin. Sä kuitenkin myisit pakosti siinä mukana sen itsensäkastelevan lihansyöjäkasvin? Sitä mä en ottaisi.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
tant gredulin kirjoitti:
Siellä verhojen seassa kuulkaa lymyili Jere Karalahti pelkässä pelikiellossaan!

Millainen pelikielto se sitten oli? Oliko IFK-lisää vai ihan sellainen normi kuudentonninsaipa?
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No se ei kyllä seissyt... sillai jalat harallaan, että vaikea sanoa näin äkkiseltään oliko sitä lisää vai ei. Naapuritalosta taisi joku saada kuvia, odottelen niitä. Ei se kyllä ihan kuudentonnisaipaltakaan näyttänyt.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Hehe, hieno topic.

Noh, laitetaan nyt sitten asiallista täytettä kun itselleni onkin aika ajankohtainen aihe, vaikka en siis tyttö myöskään ole.
Menin eilen katsomaan Prismasta sellaisia, onko nyt jotain paneeliverhoja vai mitä, siis sellaisia 60cm leveitä tangon päissä roikkuvia "kaistaleita".
Viime viikon Prisman tarjousmainoksesta siis huomasin että oli hienot harmaa/musta/valko verhot noin 25 eurolla.

No Prismaan päästyäni huomasin että kyse oli perhana kappalehinnasta ja pakkauksessa ei ole kuin yksi!! Ja joku Finnlayson-merkkikin kuulemma maksaa jo itsessään. Perhana nyt sentään 50e ala pulittamaan niistä. Kaiken lisäksi olivat 240 pitkiä, vaikka minulle riittääisi keittiöön joku 220. Samoin suihkuverhot olivat järjestelmällisesti liian pitkiä, asunko jossain kääpiöyhdyskunnassa..?
Täytyy katsoa Ikeasta jos löytyisi, kun sinne jossain vaiheessa täytyy kuitenkin mennä vaihtamaan patjaa. Nettisivuilta nyt ei vielä ainakaan mitään varteenotettavia löytynyt.

Siinä teille verhoasiaa. (ennen lukkoa?)
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
stiflat kirjoitti:
No Prismaan päästyäni huomasin että kyse oli perhana kappalehinnasta ja pakkauksessa ei ole kuin yksi!!
Hirveetä kusetusta muutenkin viedä asiasta tietämättömiä ihmisiä näissä asioissa. Jos menee Kodin Ykköseen ja ostaa itselleen verhot, normaalisti siis kaksi kappaletta verhoa. Tietenkin sitä ottaa siitä tangosta kaksi päälimmäistä pakkausta, katsoo että ne on samaa mallia ja lähtee kassalle päin. Kotona sitten huomaat että vittu, eihän nämä ole samanväriset ollenkaan.

Palauttaessa tietenkin ihmettelet että näissä olikin melkoinen sävyero, jolloin myyjä kertoo että se on toki ihan tavallista. Siis mitä helvettiä, miten kaksi samanmerkkistä ja saman viivakoodin omaavaa oletettavasti identtistä tuotetta voivat olla erilaiset?

Joku roti pitäisi verhoasioissakin olla.

*edit* irvileuoille tiedoksi että sävyeron havaitsi vasta kun oli kyseiset rätit poistanut pakkauksesta.
 
Miekin olen ajatellut vaihtaa verhot hieman kesäisempiin malleihin. Vaikka sitten kesäloman kunniaksi. Sain tädiltä Vantaalta sellaiset sini-valkoiset. Ei ne mitään maksanut, mutta luultavasti hjallis ostaa ne vuoden päästä kalliilla takaisin. Kun ne on vähän kehittynyt täällä itä-suomessa.

Ei vaan pitäisi niitä verhoja lyhennellä, kun asun aika kääpiökämpässä minäkin. En vaan ole saanut aikaiseksi, kun en omista ompelukonetta. Tosin jos niitä vaan kääntäisi ja harsisi kiinni. Tai jotain. Ketuttaa jo noi punaiset verhot. Ne minä voin myydä halvalla Pentille. Niissä on aitoa kissapetojen karvaakin.
 

Aurora

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Aurinko paistaa ja on kevään verhonvaihdon aika. Sinikukertavat verhot pitäisi kai vaihtaa vaaleampiin, kun äiti on opettanut, että kesällä pidetään vaaleita verhoja, vaikka öinen valo hieman nukkumista häiritseekin. Kissankarvaisista talviverhoista en luovu, kun täällä Turussa rakastetaan Kissoja, ne on niin seksikkäitä.

Mistähän saisi kesäverhoiksi kullanväriset suikaleet, tuo kulta kun on nähkääs värimme. Niiden pitäisi kuitenkin löytyä jostain konkurssipesästä ja olla ainakin 500 000 € halvemmat kuin aiemmat verhot. Ensin täytyy tosin käydä neuvotteluja siitä, suostuvatko monia kunniakkaita vuosia nähneet ikkunat toimimaan yhdessä aleverhojen kanssa vai täytyykö ikkunat pistää pihalle ennen kuin verhot joutuvat vielä kovempaan syöksykierteeseen. Pahalta se tuntuisi, jos kaikenlaiset kissapedot kävisivät verhojen päällä kuseskelemassa.
 

Tilatiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Metaani CH
Tiia Piili pyysi kertomaan, että Tilatiilen kämpillä on työhuoneessa Helenius Oy:n Kaarina Kellomäen suunnittelemasta Tiibet-sarjasta verhomalli "Aitoenne". 70-luvun tavaraa, oranssi-violetti-mustat! Toisen huoneen ikkunaan tulollaan ruskea-valko-kuvioinen kukkarullaverho, roskalavalta. Ne seinäkiinnikekulmaraudat vaan uupuu. Vaihtoehtona olisi oranssivalkoista unikkoa.

Ennen viime kevättä tapasin käyttää näihin aikoihin verhona viistoraitaista karkkikauppa-HPK-lippua, mutta se hukkui 0-1 -välierän jälkeisissä runopiireissä pikkutunneilla johonkin ravintola Vltavan hujakoille.
 

nufc

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ketterä,Newcastle United
tant gredulin on oivasti vastannut haasteeseen naisten tekemistä suurista keksinnöistä,tää topic on yksi niistä.
Itse verhoista senverran että kyllä talven jälkeen menee vaihtoon värikkäämmät ja ehjemmät koska kissa on reviskellyt entiset.

Pentille terkkuja!
 

NemI

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Kevääks pitäis kyllä verhot uusia. Mutta toisaalta niinpä pitäis mattokin ostaa.. sohva olis muute kans kiva. Ja uus tietokone/työpöytä ja tuoli. Nykysetillä menee selkä.

Sitte mää oon miettiny, että nyt on sitten aika ostaa isompi sänky.Looginen ratkaisu kun elämä yht'äkkiä heittää nukkumaan yksinään.
 

Cosmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JB & KG
nufc kirjoitti:
Pentille terkkuja!

Kiitti. Ja mä en aloittanut tätä "sano mua Pentiks!" -meiningillä, vaan mua alettiin puolivahingossa sanomaan Pentiksi kesken siinä. Siitä se ajatus sitten lähti. Hienot on verhot.
 

koo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Flegmaattiset mutta jotenkin vaan rakkaat...

Aurora kirjoitti:
Mistähän saisi kesäverhoiksi kullanväriset suikaleet, tuo kulta kun on nähkääs värimme. Niiden pitäisi kuitenkin löytyä jostain konkurssipesästä ja olla ainakin 500 000 € halvemmat kuin aiemmat verhot.
Minulla on just tuollaiset, hiiren ja koiran repimät riekaleet vanhojen kankaiden laatikossani. Jummijammi, oikeat ”jouluverhot” ja voin ihan hyvä hyvyyttäni lahjoittaa ne Ruissalon rannikolle kun on teillä niiiin vaikeata ja ”joulusta” ties kuin kauan. Eikä maksa mitään, täytyyhän sitä ystävää auttaa.

Vaikka no, omatkin gardiinit on vähän niin ja näin, jos eivät ihan riekaleiset niin jotenkin veltot ja laiskanoloiset. Kauniit oranssi-sini-valkoiset ovat mutta jo parhaat päivänsä nähneet. Huomenissa luultavasti otan ne alas ja alan nukkumaan ihan pelkän ikkunalasin takana, kuunvalo näes tekkee hyvvää pettyneelle sielulle.
Eniten harmittaa kun Greduliinin verhojen takaa tulee tuollainen ”seisoja” pelkässään, ja minulla ainakin maanantain päivityksen mukaan verhojen takana lymyili jonkinlainen ”noutaja”. Näin meidän kesken siellä oli myös tosi hyvä imuri sekä yksi kuurosokea, reagoimaton mies. Tosin se mies oli hmm…aika komea, Kekäleen pukema ja kaikkea mutta mitä sellaisella tekee kun ei ymmärrä ihan selkeästä katsekontaktista tahi selkeästä karjunnastakaan yhtään mitään.
Se tässä vähän lohduttaa, että toiletin aulassani onkin sitten koko porukka ja kultaisissa kehyksissä. Joka kerta ohi mennessäni saan jotakin uskoa...tai sitten en.

Terveisin koo
 

Aurora

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
koo kirjoitti:
Minulla on just tuollaiset, hiiren ja koiran repimät riekaleet vanhojen kankaiden laatikossani. Jummijammi, oikeat ”jouluverhot” ja voin ihan hyvä hyvyyttäni lahjoittaa ne Ruissalon rannikolle kun on teillä niiiin vaikeata ja ”joulusta” ties kuin kauan. Eikä maksa mitään, täytyyhän sitä ystävää auttaa.

Kiitos kiitos, tällainen, nyyh, anteliaisuus pistää ihan itkettämään. Täytyy sanoa, että tamperelaiset voisivat osoittaa laajemminkin talkoohenkeä rakkaita turkulaisia ystäviään kohtaan, sillä kuten kaikki tiedämme, nämä kaksi kansaa ovat veriveljiä keskenään. Miten me aina olemme toivoneetkaan teille onnea verho-ostoksissa ja toisinpäin. Muinaisina vanhoina hyvinä aikoina Tampereella niin lämpimästi onniteltiin turkulaisia jokavuotisista onnistuneista verhokaupoista ja yhtälailla oranssi oli meidänkin mielestämme kevään trendiväri muutama vuosi sitten.
 
Itse olen jo pitemmän aikaa haaveillut suihkuverhon ostosta. Kuinkhan paljon sellainen maksaisi ja saako niitä eri väreissä? Keltainen tai merensininen olisi tosi kaunis.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Hazardipakki kirjoitti:
Itse olen jo pitemmän aikaa haaveillut suihkuverhon ostosta. Kuinkhan paljon sellainen maksaisi ja saako niitä eri väreissä? Keltainen tai merensininen olisi tosi kaunis.

Eihän tuollainen paljoa maksa. Juuri perjantaina ostin itse uuden, hienon suihkuverhon ja hintaa oli muistaakseni about 10-12 euroa.

Itselläni on taas aikomus ostaa olohuoneeseen uudet verhot, mutta kun kokoa pitäisi olla 175 kertaa 285 senttiä, niin on tehtävä sanomattakin vaikeahko.
 

koo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Anteeks, kiitos,

koo kirjoitti:
Näin meidän kesken siellä oli myös tosi hyvä imuri sekä yksi kuurosokea, reagoimaton mies.

Terveisin koo
Muutan mieleni, jos sopii ? Ei minun verhojen takana mitään imuria ollut, valehtelin kun olen niin hermostunut, vaihdevuodet tai jotain.
Tai vähän oli, ihan pikkuruinen rikkaimuri joka ei olisi ollenkaan edes toiminut jos joku olisi hiukan auttanut sitä esmes. tehden vähän esityötä, sellaista auttamista, että roskia ei olisi päässyt kertymään...mutta se kuurosokea siellä kyllä oli, koko komeudessaan.

Terveisin koo
 

Memmu26

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Arvoisat verhoasiantuntijat!

Neuvokaapas värimaailmassa vähän. Mulla on punainen sohva, muutoin puunväriä, vitivalkoiset seinät, vaalea matto (siinä hiukan siniharmaata ja mustaa kuviota) ja tällä hetkellä vitivalkoiset verhot. Mikä olis hyvä väri verhoille, kun tuo sohva tuottaa jonkun verran päänvaivaa? Eli haetaan jotain kivaa sävyä, mikä synkkaa punaisen kanssa. Muttei siis mitään hirveän tummaa näin kevääksi :) Niin ja pituuskin on tosi tylsä 236 cm. Ehkä juuri ja juuri 240 cm verho on passeli, hiukan maata laahaten. Ja tätä pituutta olen harvemmin valmisverhoissa nähnyt. Älkääkä sanoko, et ompele itse..ei osaa!!

Etukäteen ehdotuksista kiittäen!
 

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
Gredu sen sitten pukikin sanoiksi, miksi meita miehia ei verhojutut kiinnosta sitten tipan tippaa, pikemminkin ällöttää...sehan on taytta penailua! Kun tarkemmin miettii, olisiko siina syy, miksi Bob ratkesi ryyppaamaan?

Mutta meilla on vaimon kanssa tassa suhteessa terveellinen tasapaino. Han saa paattaa verhojutuista (ja mina huolehtia niiden asentamisesta, koska se on kuulemma raskasta ja inhottavaa, ja siten luonnollisesti miesten hommaa). Vastapainoksi mina kuulemma saankin päättää kaikesta muusta (kunhan hän on vain samaa mielta paatoksistani...) Talla tavoin meilla perherauha pysyy ylla ja mina tyytyvaisena, kun vaimo noin helposti antaa periksi???
 

Kuvernööri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pakko sanoa että repesin kyllä hieman kun luin ketjun otsikon. Kiva lukea teidän verhokokemuksistanne! Itselläni on tummansiniset hyväksi havaitut eikä vaihtaa tarvitse!
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Kuvernööri kirjoitti:
Pakko sanoa että repesin kyllä hieman kun luin ketjun otsikon.

Minua ei paljoa naurattanut, kun vaimo sanoi eilen (luonnollisesti täysin tietämättömänä tästä ketjusta), että tarvitsisimme uudet verhot. Miten se minuun liittyy? En minä osaa, enkä varsinkaan jaksa ostaa mitään uusia verhoja.

Tuo nyt ei vain kuulosta siltä, että menee kauppaan, lyö verhot tiskiin ja lähtee pois.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös