Ostatko Frankin elämänkerran?

  • 2 397
  • 15

Ostatko Frankin elämänkerran?

  • Kyllä ostan sen heti ja luen välittömästi

    Ääniä: 25 16,8%
  • Kyllä ostan sen isänpäivälahjaksi

    Ääniä: 1 0,7%
  • Kyllä ostan sen joululahjaksi

    Ääniä: 8 5,4%
  • Ostan sen vasta pokkarina

    Ääniä: 19 12,8%
  • En osta. Ostan Hjalliksen elämänkerran.

    Ääniä: 96 64,4%

  • Äänestäjiä
    149

scholl

Jäsen
HIFK.fi sivuilla kerrotaan, että Frank Mobergista ilmestyy elämänkerta 14.9.

Nyt onkin mielenkiintoista tietää, että ostatko ko. opuksen.

HIFK.fi juttu aiheesta:

"Frank Mobergista elämänkerta

Mr. IFK:n, Frank Mobergin värikäs elämäntarina on pistetty kansien väliin. Ahti Pohjalaisen kirjoittama "Frank - Frank Mobergin tarina" ilmestyy syyskuussa.

WSOY:n kustantamassa kirjassa käydään läpi Frank Mobergin värikäs elämä sotalapsiajasta HIFK:n pitkäaikaiseksi kiekkojohtajaksi. Mukaan mahtuu mielenkiintoisia tarinoita Frankin kouluajalta, ulkomailla vietetyiltä kesätyövuosilta sekä nousujohteiselta ravintola-alan uralta, joka päättyi Hotelli Hesperian johdossa lööppien ristituleen.

Silti pääosa kirjasta käsittelee Frankin aikaa HIFK:ssa ja maajoukkueessa. Hän toimi helsinkiläisseurassa ensin vuodet 1968-76 rahastonhoitajana ja sitten 14 vuotta puheenjohtajana.
Vuosina 1987-2001 hän oli joukkueen toimitusjohtaja. Hän on yhä Oy HIFK Ab:n hallituksen jäsen .Ja tulosta on tullut: Frank on seurajohtajana ollut voittamassa kaikkia kuutta HIFK:n jääkiekon Suomen mestaruutta.

A-maajoukkueen joukkueenjohtajana Moberg toimi kolmeen eri otteeseen.
SM-liigassa hän on ollut kabinettivaikuttajana sen alusta saakka. Suomen. Jääkiekkomuseo aateloi Mobergin vuonna 2000 Jääkiekkoleijonaksi.

Kiinnostava katsaus jääkiekkobisneksen johtoportaan arkeen ja juhlaan"
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Varmasti ostan jossain vaiheessa, äänestysvaihtoehdot tosin taas kerran ihan päin helvettiä, sillä tuskin heti ryntään sitä ostamaan. Sen verran merkittävä ja pitkäaikainen kiekkovaikuttaja kuitenkin kyseessä, että luulisi mielenkiintoista tarinaa löytyvän. Kuten oli jo aiemmin HBL:n isossa haastattelussa viime kauden aikana.
 

scholl

Jäsen
Niin Kirja-ale unohtui vaihtoehdoista. Yleensähän on niin, että jos jostain asiasta on kiinnostunut niin sen ostaa heti, kun näkee. Ja lukeekin heti.
Jos asia on taas puolestaan sellainen, ettei se itseään kiinnosta, mutta jotain toista lähipiirissä kyllä niin silloin tulee yleensä esille nuo isänpäivä- tai joululahjat. Molemmat perinteisiä kirjalahjakohteita. Pokkari on taas kätevä silloin, mikäli asia periaatteessa kiinnostaa, muttei halua satsata niin paljon, että ostaisi kovakantisen tai muuten vaan osuu pokkari hyvin hollille, jos hakee vaikkapa matkalukemista.

Muuten jos itselle ostaa, eikä halua kirja-aleen tai pokkariin odotella niin sen voi silloin ostaa kyllä samantienkin.

Jos olisin tajunnut, olisin toki voinut lisätä myöskin vaihtoehdon "joku toinen ostaa sen minulle".
 

Target

Jäsen
Suosikkijoukkue
Löytyy
Eikös joskus ole tullut joku kotimainen leffakin, mikä pohjautuu Frankin Hesperia -kauteen?
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Bulldog Moberg on minulle kovin etäinen ja tylsä hahmo.
Tuskin siinä kirjoitetaan nykyhetkistä mitään kuitenkaan, ainoastaan siitä kuinka Bulldog Moberg loi HIFK:n ja sille nykybrändin.
 

scholl

Jäsen
Täytyy vielä sanoa sen verran, että itse odotan kyllä aika innolla tuota kirjaa ja toivon, että siinä valotettaisiin vähän tarkemmin tiettyjä tapahtumia. En nyt odota mitään likaista paljastuskirjaa a la Jyrki Hämäläinen, vaan sitä, että tosiaan kerrotaan tapahtumista niinkuin ne ovat olleet. Sekä IFK:n että Hotelli Hesperian historiassa on yksityiskohtia, jotka olisi kiva kuulla.

Niin ja Larionovin sopimuksesta pitäisi olla ainakin yksi kappale.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mä maalaispoika oon, eikä mua kiinnosta Frankin metkut niin paljoa että kirjan ostaisin. En kyllä Hjalliksen elämäkertaakaan osta, joten jätän pisteen pistämättä tuohon äänestyslistaan.
 

Borgie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Zudum!

Äänestysvaihtoehdot jättävät toivomisen varaa, joten en äänestä, mutta sanottakoot nyt että jos kyseinen läpyskä jostain alekorista parilla eurolla irtoaa, niin saatan ostaa, muussa tapauksessa en.
 

Old TJ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tunnustaudun kirjafriikiksi...

...vielä tällä sähköisen tiedonsiirron aikakaudellakin. Kolmannessa kirjahyllyssä on vielä sopivasti tilaa. Voin siis ostaa kunhan sen ALE-korista löydän. Muuten ei taida napata meikäläisen ostoskoriin.

Old TJ

EDIT: Muut vaihtoehdot eivät mitenkään sopineet joten vastasin että "Ostan sen vasta pokkarina".
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Frankin kirja mulle. Heti. Nyt.

Niin, itse hommaan ko. kirjan jollain konstilla käsiini, koska haluan todella tietää, miten on mahdollista pistää aina tuhottomasti rahaa joukkueeseen, joka pääasiassa pelaa kuin täkäläiset höntsäporukat.

Täältä tähän
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Target kirjoitti:
Eikös joskus ole tullut joku kotimainen leffakin, mikä pohjautuu Frankin Hesperia -kauteen?

Porttikielto taivaaseen. Hagmanin Matti punoitti siinä oikein pönäkästi ja muistaakseni jotain kiekkohockeylahdenreippaan matsiakin siinä näytettiin. Sitä en sitten tiedä kuinka paljon siihen oli vaikutteita Mobergista otettu, mutta ilolintujen päiderikkaassa maailmassa siinä samoiltiin.
 

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Jos siina on juttua siita miksi Suomen jaakiekkoilun keulakuva on ryssinyt kaudesta toiseen menestysmahdollisuudet, niin sitten ostan. Ainoa mika Mobergin elamassa kiinnostaa on se, etta kumpi oli hanelle tarkeampi: oma ego vai HIFK.

Hesperian huorat ei kiinnosta.
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
tant gredulin kirjoitti:
Ilman muuta ostan. Haluan lukea mitä siinä sanotaan Göran Stubbista :)

Ja minä haluasin lukea miten mies kieltää turkulaisuutensa.
 

scholl

Jäsen
Frankin kirja on tulossa minulle syntymäpäivälahjaksi, joten en tarvitse ostaa sitä, kun se huomenna ilmestyy.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös