Osaavia metallibändejä

  • 524 377
  • 2 933

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Lost Society.

Vittu, että on kova bändi. Oman tutkan ohi mennyt ihan kokonaan tähän asti, mutta nyt olen pyöritellyt tuota heidän uusinta levyään. Jumalauta, että on tiukkaa sahaamista!

Mentävä lenkille nyt, mutta sen jälkeen kuunneltava lisää. Saattaa joutua pistämään äxän ostoskoriin taas kerran vähän täytettä.
Miten Lost Society on voinut mennä tutkan alla, kun bändi on ollut mukana about jokaisella kotimaisella festarilla viimeisen vajaan kymmenen vuoden ajan? Ei siinä, kovaa settiä ja hyvä livepumppu.
 

Gostisbehere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia City of Brotherly Love
Suomen paras livebändi....
Melrose on kyllä vuodesta toiseen erittäin tiukka. Samalle tasolle nostan myös Flaming Sideburns poppoon. Jonka tänä vuonna julkaistu levy on ehdottomasti tämän vuoden kovin kiekko
 

MadMike

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, HML Huskies, Fremantle Dockers, Western Force
Light the Torchin viikko sitten ilmestynyt albumi, You Will Be the Death of Me, lähti kuunteluun. Kritiikkijuomana Teerenpelin Savua. Vaikka Howard Jones on jo päässyt kunnioitettavaan viidenkympin kerhoon, niin hienosti lähtee vokaalit, ja tuntuu että miehen ääni vain paranee levy levyltä. Alla linkki musiikkivideoon, biisi on uudelta levyltä.

Ei tää varmasti rokkipoliiseille putoa, mutta itselle maistuu hyvin melodinen metalcore, johon bändin voisi kait luokitella.



Howard Jones on kyllä hieno laulaja ja kun on päässyt näkemään livenä Killswitch Engagen molemmilla laulajilla, niin kyllä Jones on järkyttävän paljon parempi.

Mistä päästäänkin siihen, että Light the Torch ei ole meikäläiselle ikinä oikein lähtenyt. Jäsenien taustojen perusteella pitäisi todellakin lähteä ja näköjään Alex Rüdingerkin paukuttaa rumpuja nykyään. Pitäis mutta jotenkin on vaan liian sileetä.
 

Stonemaki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, New Jersey Devils, Tampa Bay Buccaneers
Howard Jones on kyllä hieno laulaja ja kun on päässyt näkemään livenä Killswitch Engagen molemmilla laulajilla, niin kyllä Jones on järkyttävän paljon parempi.

Mistä päästäänkin siihen, että Light the Torch ei ole meikäläiselle ikinä oikein lähtenyt. Jäsenien taustojen perusteella pitäisi todellakin lähteä ja näköjään Alex Rüdingerkin paukuttaa rumpuja nykyään. Pitäis mutta jotenkin on vaan liian sileetä.

Itse olen kova KSE-fani, ja nimenomaan Jones on noista kahdesta se suosikki. Livenä nähnyt bändin ainoastaan Howardin ollessa mikin päässä. Mulle Light the Torch putoaa oikein mainiosti, ei se toki ihan KSE:lle vedä vertoja. Pakko myöntää, että tää uusin albumi alkaa ajoittain menemään Hard Rockin puolelle. Ei se mua liikaa haittaa, mutta tietäen, kuinka hyvin Jonesilta lähtee, vähän "karskimpi" tulkinta, olisin sitä toivonut vähän enemmän.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Olen melkoisen innoissani, koska huomenna Triviumilta tulee jotain ulos. Onko se sitten uusi levy vai jotain muuta, kohta selviää. Mystisiä videoklippejä ja muuta vihjettä on tullut pitkin viikkoa.
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Tuli jotenkin flashbackit Ascendancy-levyn Triviumiin ja se on pelkästään hyvä asia. Vaikka bändi on saanut tuon levyn jälkeen ihan hyvää musaa aikaiseksi, niin Ascendancy on omissa papereissa edelleen selkeästi paras levy.
Tuo nykyinen rumpali on kyllä melko kova kaveri heiluttamaan kapuloita.

Eli siis tämä biisi on lupauksia antava.

On tämä nykyinen rumpali kyllä ihan eri tason seppä, mitä oli Travis Smith tai kaks sen jälkeen soittanutta rumpalia. Tämän rumpalin kanssa pystyy tekeen niin paljon kovempaa musaa. Jännää kyllä, että Matt Heafy on oikeasti vasta 36 v, kun tuntuu että on ikuisuuden jo vääntäny.
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Mä kyllä tykkäsin Travis Smithistä myös. Ascendancy-levy on niin perhanan hienoa soittoa. Mutta kyllä tämä nykyinen on parempi. En sitten tiedä, että olisiko musiikillisestikin palattu lähemmäs juuria. Ascendancyn jälkeen tuntui, että Trivium yritti muuttaa tyyliään ja ainakin pari Ascendancyn jälkeistä levyä muistuttivat vähän Metallica Black-albumin tyyliseltä juntalta.

No joo kyllä mä siihen aikaan fanitin Triviumia ihan tosissani ja kävin livenäkin Helsingissä kattomassa, kun olivat täällä jonkun metallikiertueen mukana missä pääesiintyjä oli kova Machine Head. Sillon Triviumin soitto ei oikeen livenä vakuuttanu ja rumpali ei oikeen erottunu edukseen. Nykyinen rumpali ainakin youtuben livepätkissä pistää menemään käytännössä niin kuin levylläkin.

Trivium toki kolmannella levyllään The Crusade muuttii tyyliään ihan täysin eikä ollu enää Heafyn karjuntaa mukana. Tais olla kyllä niin, että oli äänen kanssa ongelmia, niin tämä osittain johti siihen. Sitten seuraavalla levyllä Shogun palattiin jo huutamaankin. Sittenhän Travis Smith jo häipyikin ja seuraavalla levyllä In Wawes oli eri rumpali mukana joka soitti vielä sen jälkeisellä levyllä Venegeance Falls. Sitten tuli sellainen vähän enemmän rock-rumpali mukaan, joka soitti Silence in the Snow levyllä.

Kaikki nuo levyt ennen uuden rumpalin tuloa on aika kuraa. Siis Kaks ekaa on edelleen hyviä ja Crusadelta ja Shogunilta löytyy joitain hyviä biisejä. In Wawesillakin on kaks hyvää biisiä, mutta muuten aika kuraa. Seuraavat kaks levyä on todella huonoja, mutta kaks uusinta taas aivan saakelin kovia lukuunottamatta niitä pakollisia radiorenkutuksia mistä kyllä pitäis Triviumin päästä pois tai ainakin tehdä niistä huomattavasti mielenkiintoisempia.

Onhan tän Alex Betin blast beatti vaan mahtavaa kuunneltavaa eikä Travis Smith tätä harrastanu ollenkaan. Ja Triviumhan yritti alkuun olla seuraava Metallica, mutta tälläisiä tuskin nykyään puhutaan bändissä. :D
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Hyvän kuuloinen biisi, muutaman kerran läpikuunneltuna. Kovat odotukset. Alex Bent on aivan huikea kannuttaja, ja tuore isäkin, onnea hänelle.

Toivottavasti tuleva kiertue toteutuu, itsellä on lippu Köpikseen joulukuulle, kun eivät Suomeen nyt saavu.
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Hyvän kuuloinen biisi, muutaman kerran läpikuunneltuna. Kovat odotukset. Alex Bent on aivan huikea kannuttaja, ja tuore isäkin, onnea hänelle.

Toivottavasti tuleva kiertue toteutuu, itsellä on lippu Köpikseen joulukuulle, kun eivät Suomeen nyt saavu.

Saa nähdä onko uutta levyä tulossa millon. 2020 keväällä tuli kuitenkin viimeisin. Eivät myöskään ole kiertueella nyt päässeet niitä biisejä vetämään luonnollisestikkaan.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Saa nähdä onko uutta levyä tulossa millon. 2020 keväällä tuli kuitenkin viimeisin. Eivät myöskään ole kiertueella nyt päässeet niitä biisejä vetämään luonnollisestikkaan.

Matt Heafy sanoi jo hyvän aikaa sitten että uusi levy voi tulla "yllättävän pian", ja tämä sinkku tuli ihan puskista, joten eiköhän se levy valmis ole.

Ainoa striimikeikka jonka olen ikinä ostanut on kun vetivät uuden levyn biisejä yhden setin, höystettynä vanhoilla biiseillä. Ei oikein vanhalle kyllä lähde, ei ollut siis yleisöä lainkaan, melko kylmä fiilis. Melkein kaikki uusimman levyn biisit soittivat, olisikohan yksi jäänyt pois.
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Matt Heafy sanoi jo hyvän aikaa sitten että uusi levy voi tulla "yllättävän pian", ja tämä sinkku tuli ihan puskista, joten eiköhän se levy valmis ole.

Ainoa striimikeikka jonka olen ikinä ostanut on kun vetivät uuden levyn biisejä yhden setin, höystettynä vanhoilla biiseillä. Ei oikein vanhalle kyllä lähde, ei ollut siis yleisöä lainkaan, melko kylmä fiilis. Melkein kaikki uusimman levyn biisit soittivat, olisikohan yksi jäänyt pois.

No toivotaan, että uus levy on pian valmis. Ja konseptialbumihan se taitaa olla. Toivon vaan, että Alex Bent mättää vieläkin rajummin kun kahdella aikaisemmalla levyllä.
 

Stonemaki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, New Jersey Devils, Tampa Bay Buccaneers
Mä kyllä tykkäsin Travis Smithistä myös. Ascendancy-levy on niin perhanan hienoa soittoa. Mutta kyllä tämä nykyinen on parempi. En sitten tiedä, että olisiko musiikillisestikin palattu lähemmäs juuria. Ascendancyn jälkeen tuntui, että Trivium yritti muuttaa tyyliään ja ainakin pari Ascendancyn jälkeistä levyä muistuttivat vähän Metallica Black-albumin tyyliseltä juntalta.
Sama. Ascendancy on omaan mieleen yksi kovimmista metalli-albumeista. Nimenomaan Travisin soitosta diggasin, ja bändin seuraaminen on jäänyt aika vähälle Shogunin jälkeen. Tää biisi oli kyllä kieltämättä lupaava, uudella rumpalilla ihan kiva laukka päällä, ja tuli vähän Ascendancy/Ember To Inferno viboja kieltämättä kappaleesta, mikä on vaan positiivinen juttu.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
En yleensä vastaavia videoita katsele, mutta Bentin tekniikassa on jotain mikä saa vaan jäämään ihmettelemään.



Kun ei soittamisesta hirveästi ymmärrä, niin maallikkokin pystyy toteamaan sen, että helvetin helpolta saa ainakin kaiken näyttämään. Yhtä vaivattomasti saa kaikki osumaan paikalleen, kuin olisi istahtanut parturin tuoliin.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Kun ei soittamisesta hirveästi ymmärrä, niin maallikkokin pystyy toteamaan sen, että helvetin helpolta saa ainakin kaiken näyttämään. Yhtä vaivattomasti saa kaikki osumaan paikalleen, kuin olisi istahtanut parturin tuoliin.

Täsmälleen sama itsellä. En tiedä rumpujen soitosta paljoakaan, mutta se helppouden tunne tuosta paistaa. Siinä kun jotkut rumpalit näyttävät kärsivän työssään, Alex hoitaa homman vaivattoman oloisesti. Käsittämätön jäbä.
 

Stonemaki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, New Jersey Devils, Tampa Bay Buccaneers
Ei täälläkään mitään rummunsoiton asiantuntijoita olla, mutta kieltämättä todella helpon näköistä tuo Alexin soitto. Tuplabasarien käyttö on niin napakkaa, tarkkaa ja vaivatonta. Vois melkein luulla, että kaverilla on Jack Grealishin pohkeet lainassa.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Triviumiin viitaten vielä olen tykännyt monista covereista mitä Matt on soitellut himassaan nettistriimeissä. Tästä esimerkiksi pidän paljon enemmän kuin alkuperäisestä. Dragonforcea siis. Löytyy monta muutakin hyvää vetoa.



 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Triviumiin viitaten vielä olen tykännyt monista covereista mitä Matt on soitellut himassaan nettistriimeissä. Tästä esimerkiksi pidän paljon enemmän kuin alkuperäisestä. Dragonforcea siis. Löytyy monta muutakin hyvää vetoa.




Olipa muuten Dragon Force huono aikanaan kiertueella. Soittivat ihan päin peetä, jos muisti ei petä.










Saa ekan levyn biisikin tässä jälkimmäisessä ihan eri vireen. Vissiin soittivat ekan vai peräti kaks ekaa levyä uudestaan, mutta tuli vain Japaniin julkaistavaksi.






Tämän biisin lopun todella lyhyet blast beatit on erityistä herkkua mun korville aina.
 
Viimeksi muokattu:

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Olipa muuten Dragon Force huono aikanaan kiertueella.

En itse nähnyt, mutta parilta kaverilta kuullut samansuuntaista kommenttia. En tosin ole koskaan bändin suuri ystävä ollutkaan.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Se on muuten jännää kun Spotify ja YouTube suosittelevat kaikenlaisia projekteja aina välillä. Tänään oli niin komealla nimellä varustettu proggis, että oli pakko kuunnella. Teeth of Lions Rule the Divine niminen drone doom kokoonpano jossa on/oli mukana Lee Dorrion (Napalm Death ja Cathedral), Stephen O'Malley (SunnO)))), Greg Anderson (SunnO))), Goatsnake) ja Justin Greaves (Electric Wizard). Ainoa koko pitkä Rampton koostuu kolmesta mammuttimaisesta kappaleesta ja levyllä on mittaa 54 minuuttia. Hidasta jyrinää ja olisi mielenkiintoista kuulla millainen se jatko-osa olisi, mutta tämä julkaistiin vuonna 2002 joten en pientä hengitystäni.

Toinen vastaava on Winter yhtyeen Into Darkness levy, joka julkaistiin vuonna 1990, mutta sen jälkeen julkaistiin vain EP vuonna 1994 (jota en itse asiassa ole kuunnellut, pitää joskus hoitaa asia pois alta). Sekin on sekalainen doom yhtye joka teki hienon levyn ja sitten katosi vähän maailmasta. Ilmeisesti ovat comebackin tehneet ja Roadburnissa esiintyneet, mutta eipä se paljoa lämmitä.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Ministry julkaisee viidennentoista studioalbuminsa Moral Hygiene lokakuun 1. päivä. Levyllä vierailijoina ovat ainakin Billy Morrison, Jello Biafra (takaa ainakin omalta osaltaan laadun) ja Arabian Prince. Eka sinkku Good Trouble on nyt ulkona.



 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Eilen tuli löydettyä tällainen suomalainen metallibändi, kuin Ember Falls ja iski minulle lujaa:





 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
@heketsu88

Ember Falls ei tosiaan ole hullumpaa omassa genressään, tämän tyylinen kamahan oli metallipiireissä aika pinnalla reilu kymmenkunta vuotta sitten, jolloin se tuli markkinoille aika uutena juttuna. Eli siis miten yhdistellään tällaista modernia metallia, metalcorea ja elektronista musiikkia. EF kuulostaa jopa häiritsevän samalta kuin vaikkapa ruotsalainen Sonic Syndicate juuri tuolloin reilu kymmenen vuotta sitten..

Omalla kohdalla tällaisen musiikin suurin ongelma on se, että kun sitä ei vain millään jaksa kuunnella koko levyä kerralla, vaan 3-4 biisin pätkissä. Sen jälkeen tulee yliannostus.. sama kuin söisi sellaista tiedätte ylimakeaa suklaamoussea, että 3-4 lusikallista on hyvää, mutta sen jälkeen mieluummin vaikka kuolee kuin nielee enää palaakaan *hymiö*
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös