Tasan neljä vuotta tästä saavutuksesta, grattis Janne!
Kuuntelin eilisen matsin ensimmäisiä minuutteja radiosta Pitkäsen selostuksella. En tosin ihan lähetyksen alkuun ehtinyt, joten mietin siinä, että kukas tämä fiksun kuuloinen kommentaattori on. No, sehän oli Kiviharju. Harvinaisen hyvää ulosantia 18-vuotiaalta!Onneksi olkoon Aron Kiviharju 18 v. mittarissa!
Olin 2000-luvun alussa töissä Myyrmäessä. Vanhempi gentlemanni tuli asiakkaaksi. En tuntenut herraa mutta iso IFK-sormus pisti silmään. Mainitsin asiasta ja hän vastasi että "tuli vähän pelattua IFK:ssa aikoinaan". Kävi ilmi että kyseessä oli Matti Murto. Todella mukava ja vaatimaton kaveri. Sanoin että "sinne hallin kattoon ei ihan joka jamppa saa paitaansa" johon Matti vastasi että "näinhän se vähän on joo".Legendaarinen #17 - Matti Murto - olisi eilen 9.2.2024 täyttänyt 75 vuotta, jos eläisi. Onnittelut sinne jonnekin lapsuuteni suurelle idolille. Onneksi jengi antoi eilen snadin lahjan sulle.
Eihän sinne kattoon kuuluisikaan kuin Murtsi ja Masa, ehkä "toropainen" ja varauksella Pepe.Olin 2000-luvun alussa töissä Myyrmäessä. Vanhempi gentlemanni tuli asiakkaaksi. En tuntenut herraa mutta iso IFK-sormus pisti silmään. Mainitsin asiasta ja hän vastasi että "tuli vähän pelattua IFK:ssa aikoinaan". Kävi ilmi että kyseessä oli Matti Murto. Todella mukava ja vaatimaton kaveri. Sanoin että "sinne hallin kattoon ei ihan joka jamppa saa paitaansa" johon Matti vastasi että "näinhän se vähän on joo".
Kibe kuuluu sata kertaa sadasta.Eihän sinne kattoon kuuluisikaan kuin Murtsi ja Masa, ehkä "toropainen" ja varauksella Pepe.
Muut on turhia.
Itse en Villeä nostaisi, vaikka saavuttaisi valmentajana mitä. Narrikapteeni ei kattoon kuulu. Sen sijaan, jos IFK:lla olisi Hall of Fame tai muu vastaava alemman tason kunnianosoitus, niin sinne Ville kuuluisi esimerkiksi Luttisen ja Lennun seuraan. Sellainen olisi juuri sopiva paikka esimerkiksi Muulin kaltaiselle pelaajalle, joka on uskollisesti edustanut seuraa, mutta kattoon ei mitään asiaa.Kyllä kaikki ovat ansainneet paikkansa hallin katossa. Kun Ville Peltonen tuo valmentajana mestaruuden olisin valmis nostamaan myös numeron 16 kattoon (vahvasta narritaustasta huolimatta).